Jump to content

S2 1.4 TSI vs 1.6TDI


jepcarusam
 Share

Postare recomandată

Stiu, si eu am ramas surprins, dar acele cifre din carte sunt de cand a aparut motorul si l-au pus pe masina, dar de atunci s-a mai umblat pe la el. Inainte sa mi se schimbe softul si eu am simtit sa nu trage bine masina, ca nu ma tinea in scaun la aceelerare, dar dupa soft, situatia s-a schimbat... si turbina se aude altfel. Si prin soft ma refer la soft de fabrica, motorul fiind CR, deci nou pt VAG asa ca se mai lucreaza la el... Dar oricum nu e de pus pe Superb 2

Modificat de ketex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treaba face ca sunt foarte aproape de dealerul la care am dat comanda. ghinionul lui :blah_:

m-am aruncat pana acolo si l-am rugat sa ma lase 2 minute singur cu un superb de 1.6 tdi (twindoor). nu l-am scos la drum intins, am calcat-o insa un pic printr-un tunel.

nu. ei bine, nu - pentru mine cel putin. subiectiv vorbind (ca sa nu imi iasa vorbe :P) este un 'compromis prea mare', asta ca sa nu spun ca au pus un gunoi de motor pe o masina care mie cel putin imi place mult.

sunt oameni care o vor aprecia - te duce din a in b cu acelasi nivel de confort, costa mai putin, taxele sunt mai mici, consumul mai bun, pe autostrada nu conteaza prea mult viteza cu care ajungi la 120 etc... si ii inteleg. insa eu vreau o idee de zvac.

e o distanta fantastica intre acest s2 si o2 1.9 de care tocmai m-am despartit. diferenta e inca si mai mare fata de 2.0 140, ce sa mai vorbim de 170.

mdeci, sa spunem un NU hotarat tovarasi :blah:

Modificat de adso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ketex,este placebo treaba cu softul nou pe motor. Mie mi se pare ca este mai slab chiar, impiedicat as putea spune.

De asemenea, 100km/h din bord nu deloc reali, mai degraba vreo 91km/h.

Ce masina ai condus inainte, intreb asta pentru a-mi da seama de ce ti se pare 1.6 TDI un motor atat de fasnet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa-ti dau un pm ca sunt multe de zis si e mult offtopic, cat despre viteza ,eu am cronometrat la ambele 100 pe bord

Modificat de ketex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cronometrarile nu se fac pe bord. Daca vreti, faceti cu vag-com-ul (care are si el o eroare mare) dar e cu mult mai exact.

Asa ca si idee, daca in carte da 11.8 e greu sa scoti acea valoare (ca sa nu zic extrem de greu). Inca nu am auzit cazuri in care 0-100km/h dat de producator sa fie batut pe masina stock.

La mine la 110km/h am, de fapt 100km/h reali.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut un timp pana la 100km pe bord la ambele masini. La 1.4 tsi mi-a iesit 9.6 si la a mea 10.6 ...In plus timpul dat de producator nu spune in ce conditii e realizat. Eu am jante pe 16 poate producatorul a testat pe 15... nu stiu daca condetaza dar oricum, si cum am spus inainte de soft cred ca realizam si eu 11.8 sau mai mult, deoarece tragea mai prost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca deja comparam mere cu pere. Tu ai 1.6 TDI pe Octavia 2, la care ai facut remapare, pe care il compari cu 1.4 TSI 122 CP cu DSG. Daca si 1.4 TSI ar fi avut remaparare cred ca ar fi fost mai ok comparatia.

Am condus de curand Passat B7 cu 1.6 TDI. Motorul e ok, insa nu pentru masa masinii. Motorul trage liniar pana la 3000 de rpm, unde cuplul cade brusc, orice accelerare peste aceasta turatie neavand nici un rezultat notabil in dinamica masinii. In plus, acceleratia nu e deloc una puternica, desi pe hartie cuplul destul de ok ar fi trebuit sa faca masina sa fie ceva mai rapida in acceleratie. Banuiesc ca Superbul are masa cel putin egala cu cea a Passatului, deci eu as exclude aceasta motorizare, daca as vrea sa cumpar un Superb.

Am condus de asemenea un Superb 2.0 TDI 140 CP. Desi impresiile mele sunt subiective, nefiind un fan diesel, motorul e mult mai ok pentru masa masinii, insa nimic spectaculos, fiind doar putin mai puternic decat 1.6 TDI pe Passat. Cred totusi ca in situatii limita, gen depasiri rapide, isi face treaba simtitor mai bine decat 1.6 TDI.

Din pacate, nu am condus 1.4 TSI, deci nu pot sa-mi dau cu parerea, insa din ce am citit pe forum ar fi o motorizare destul de ok, care ar fi de preferat fata de 1.6 TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si prin soft ma refer la soft de fabrica, motorul fiind CR, deci nou pt VAG asa ca se mai lucreaza la el... Dar oricum nu e de pus pe Superb 2

Nu comparam mere cu pere... am specificat clar ca softul este un update la softul cu care a venit masina,care se spune ca rezolva lipsa de putere la unele motoare, deci nu se mai adauga ci rezolva lipsa... are aceeiasi cai de 105, are acelasi cuplu 250Nm, nu e nici o remapare de care zici tu... Am facut o comparatie, dupa cum se numeste si topicul 1.4tsi vs 1.6tdi, intr-adevar pe octavia si nu pe superba, dar avand in vedere ca superb-ul este mai greu, dupa parerea mea, nu merita sa-ti iei niciunul dintre cele 2 motoare daca vrei sa depasesti in conditii de siguranta totala cu superb-ul superb . Si trebuie sa te contrazic... motorul trage foarte bine si peste 3000rpm si se vede clar si in filmulet!

Modificat de ketex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una e ce simti tu, pe o masina mai usoara, alta e ce am simtit eu, pe Passat, care are 200 de kg in plus. Am facut acelasi test si in treapta 2 si in treapta 3, aceeasi senzatie. E posibil sa fie si alte rapoarte la cutie fata de Octavia ta.

Afirmatia mea cu disparitia cuplului e justificata de curba de cuplu, care cade brusc dupa 2500 RPM, avand in vedere ca 1.6 TDI 105 CP are cuplul maxim intre 1500 si 2500 RPM.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate datele tehnice nu sunt intotdeauna reale cand e vorba de cuplul maxim. Au verificat pe dyno colegul rex in cazul TSI-ului de 122 (nu gasesc acum post-ul) si colegul adifox in cazul lui 1.6 TDI-ului de 105.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cuplul la 1,6 tdi se creste real si fara probleme cu 50Nm, ceea ce se va simti mult la reprize.

momentan nevoia de putere mai mare am simtit-o in afara orasului, in oras nu.

e adevarat ca avand DSG7 e mult mai bine fata de o manuala in 5 viteze.

la superb pentru cine nu doreste sportivitate, e ok si 1,6 tdi.

greutate la superb 1,6 tdi nu cred ca este mai grea ca masina mea decat cu 70-80kg, deci sunt pe aproape ca greutati.

daca ar pune motorul 1,6 tdi cu DSG7 ar fi ok si pentru superb.

Modificat de adifox
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmarind si preturile, precum si performantele ambelor motoare, as spune ca nu merita 1.6 TDI. In primul rand, e mai scump cu 1490 euro decat 1.4 TSI. In al doilea rand, timpul de acelerare de la 0 la 100 km/h e mai mare cu 2 secunde, in cazul 1.6 TDI. Consumul, cel putin cel dat de producator, e cu aproape 3 litri mai mare in oras si cu un litru mai mare in afara orasului, la 1.4 TSI, fata de 1.6 TDI. Oricum, o asemenea masina nu e de oras, deci consumul in oras nu e foarte relevant.

1.6 TDI mi se pare cam la limita, pentru o masina atat de mare, probabil potrivit pentru condus pe autostrada, fara prea multe reprize de accelerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6TDI 105CP este pentru oameni linistiti, fara pretentii de dinamica si pentru cei care pot sa astepte 1 minut sa depaseasca un TIR. Motorul este slab sau nu, dar cel putin pe Octavia 2 FL cutia este o mizerie. Este prea lunga pentru un motor atat de mic. S-a sacrificat performanta de dragul consumului. Am condus multe mii de km cu motorul asta ca sa uit cum strangeam din ... la aproape fiecare depasire.

1.6TDI e slab pana si in comparatie cu 1.2 TSI, din cele doua variante as alege cu ochii inchisi 1.4TSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De multe ori minutul ala de care vorbesti poate face diferenta intre a trai sau nu. Nu conduc o masina foarte puternica, insa daca am nevoie de putere pentru a face o depasire rapida retrogradez in treapta a treia, putand accelera pana la 120, adica 5800 rpm, turatia unde limitarea de turatie intra in functiune. Ma intreb cum ai putea face aceeasi depasire cu 1.6 TDI, altfel decat schimband viteza si pierzand timp pretios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei ce au nevoie, pun la dispozitie o documentatie ce am luat-o tot de pe forum dar nu ma gasesc acum de unde, despre motorul 1.4 TSI unde se explica funtionarea acestuia in diferite praguri de turatii.

Sper sa fie de ajutor cuiva.

link download 1.4 tsi

Modificat de Quino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog sa pui documentul respectiv "topic/51645-14-tsi-tfsi/" sau "topic/56830-chiptuning-14tsi/"

Cred ca ne-ar interesa pe toti cu motorul asta :).

Mersi

PS Cum pot sa pun link catre un topic de pe acest forum? Imi da eroare.

Pentru cei ce au nevoie, pun la dispozitie o documentatie ce am luat-o tot de pe forum dar nu ma gasesc acum de unde, despre motorul 1.4 TSI unde se explica funtionarea acestuia in diferite praguri de turatii.

Sper sa fie de ajutor cuiva.

link download

Asta e TSI-ul de 140/150/160/170/180 cp. E complet diferit de cel de 122/125cp.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil era in 2006/2007 cand nu aparuse 1.4 TSI de 122cp.

1.4 TSI de 122cp e complet diferit. Putine piese se gasesc pe ambele tipuri...

LE: Introducing the twincharger TSI petrol engine ... deci e foarte clar ca nu se refera la 1.4 TSI de 122cp.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu va mai certati ; nu dati banii pe prostii ... luati 170 TDI la familie si copii ...

Modificat de sarbul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

pentru benzinare, apare vad si 2.0 tsi de 200 Cp. Pentru "petrol heads" este o varianta...modesta, zic io....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca asta mi-a placut...o singura conditie doar: need a lot of money.

...referitor la ce a zis sarbul.

Modificat de laur_vd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles din punct de vedere al performantelor castiga detasat 1.4 tsi .

un comparativ al consumulurilor , de preferat cu cifre reale ?

de fiabilitate vorbim peste 2 - 3 ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul motorului 1.6 TDI montat pe O 2 ti-l spun eu:

mers in regim de autostrada 130 km/h cu usoare accelerari din cand in cand 6.7 %

mers in regim de DN, viteza medie 77 km/h , viteza de croaziera 120 km/h 5 % (2 pers)

merg in regim de oras(Bucuresti), aprox 8.5 % - 9 %

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

conditie doar: need a lot of money.- mai mult iaurt si se regleaza din paine ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!