Jump to content

S2 1.4 TSI vs 1.6TDI


jepcarusam
 Share

Postare recomandată

Noul Superb Ambition TSI / Benzina / 1.4l / 92 kW/125 CP / Manuala - 6 viteze / 4-usi EUR 15.949 fara TVA

vs

Noul Superb Ambition TDI CR / Motorina / 1.6l / 77 kW/105 CP / Manuala - 5 viteze / 4-usi EUR 17.439 fara TVA

P.S. Deja in grupul VAG exista motorul de 1.4 TSI 150 cp - va fi disponibil si pe Superb in viitorul apropiat ?

Motorul de 1.6 TDI va fi dus de constructor la 125 cp ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Eu zic sa mergi pe 1.4 tsi 122 cp(125).Stiu prieteni care au schimbat O2 1.9 TDI cu S2 2.0 tdi 140cp si sunt dezamagati de performante.1.6 TDI este foarte puturos,avand un consum mai bun decat 1.4 tsi desi am auzit ca pe octavia consuma mai mult decat un 1.9 tdi.Mai bine faci un efort sa iei un 2.0 Tdi 140 cp diferenta de 700-800 euro.

Totusi ai testat ambele motoare?

LE: Am lista de preturi langa mine si un 1.6 TDI 105 cp e mai ieftin cu 200 euro decat un 1.8 TSI 160CP.Cel mai bine 1.8 TSI 160 CP consum 7 dar totusi nu sunt 122 cp sau 105 ci 160 cp.Daca t-i se pare mare taxa poti merge pe 1.4 tsi.

Modificat de Bogdan VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e situatia mea: de pe Octy 1.9 TDI pe S2 140. Poate prietenii tai aveau cip-cirip.

inca nu mi-a venit masina, insa dupa cateva drive-teste te asigur ca s2 break 140 e mai vioi decat octy2 cu 1.9 105.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ieri am fost la o reprezentanta Skoda pentru a lua niste cataloage cu Superb si sa ma mai documentez despre Noul Superb Break, iar cei de acolo imi spuneau ca NU recomanda motorul de 1,6TDI-CR ci mai degraba 1,4TSI. Acum ca tot veni discutia eu sunt interesat sa achizitionez un Superb Break(imi plac la masinile mari, break cu spatiu imens in portbagaj...) dar asta doar prin toamna cand voi dispune de banii necesari asa ca as avea de ales intre 1,4 TSI si 2.0 TDI. Diferenta este de 2400 euro la Ambition ea fiind destul de mare avand in vedere ca de acesti bani se mai pot pune ceva optionale gen incalzire in scaune care este foarte utila (detin pe Octavia 1 doar ca e din 2001), geamuri cu tenta inchisa (pentru caldura), xenon,...Problema este ca eu nu fac mai mult de 20000 km pe an si o folosesc mai mult prin oras, nu merg sportiv, dau talpa doar cand e nevoie la depasiri in rest merg calculat pana la 100km/h, asa ca cer parerea celor care detin aceste motoare pe acest tim de Skoda. Stiu ca se discuta in adia de Octavia 2 dar sunt interesat de Superb. Este vorba de intretinere, asigurare...stiu doar ca impozitul este mai mare la 2.0 cu 130 ron fata de 1,4(am intrebat sambata la primarie cand am platit darile catre stat).

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P.S. Deja in grupul VAG exista motorul de 1.4 TSI 150 cp - va fi disponibil si pe Superb in viitorul apropiat ?

Cel mai probabil nici un alt motor 1.4 TSI va fi disponibil pe Superb. Exista motare 1,4 TSI (TwinchargedStratifiedInjection) de 140/150/160/170/180 cp pe care VW a decis sa le puna doar pe modelele VW si exceoptiile Seat Ibiza Cupra (180cp) si Skoda Fabia RS (180cp). Aceste motoare contin atat compresor cat si turbina. Motorul de 1.4 TSI 122/125cp are doar turbina si e, de fapt, TFSI (TurbochargedFuelStratifiedInjection). Se mai foloseste si abrevierea TurbochargedStratifiedInjection, dar e extrem de rara.

Cat despre 1,4 TSI (TFSI) de 122/125cp pe Skoda Superb, pot sa pun ca sunt colegi pe forum cu acest motor pe Passat. Si sunt multumiti de motor (nu au chip). Daca vrei sa pui si chip, cu atat mai bine.

LE: Pentru a te hotari intre 1.6 TDI, 1.4 TFSI, 2.0 TDI da-ti un calcul si vezi cum iesi. Totodata un drivetest ar fi indicat.

Bafta!

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de parere ca 1.4 tsi e o varianta mai buna decat 1.6cr. Sau, 2.0tdi/140cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

Parere strict personala : cele 2 motoare nu au ce cauta pe S2.

1. consumul: pentru a mentine o dinamica acceptabila, 1.4 TfSI va fi turat, 1.8 va lucra din cuplu, la turatii mai mici, de unde rezulta un consum sensibil egal. Idem 1.6 TDI vs 2.0 TDI .Am mers distante apreciabile (cu octavia, ce-i drept) cu 1.6 si 1.9 tdi. consumul egal. Uneori, 1.6 depasea 1.9 pentru ca frustrat de livrarea blanda si eleganta a cuplului (mi-era dor sa ma lipesc de scaun), turam 1.6 peste regimul de mers calm si obtineam consumuri mai mari cu cca 1 l/100 km.

Nu vreau sa ma gandesc ce ar fi la gura mea daca undeva, DN-urile patriei ar trebui sa depasesc un tir "mai la deal" cu motorashele astea mici. Daca as locui intr-o tara plata, probabil ca nu as simti nevoia de mai mult. Dar tara noastra aur poarta - in munti, unde altundeva - , aurul se transporta cu tirul, iar io' tra sa depasesc, ca oricum fac 10 ore pana la nadlac, luam'ar ...sa nu mai zic.

Ma calmez si continui cu

2. taxe/diferente de pret. Luand in considerare drumurile patriei si modul in care se circula pe ele, consider ca un nr mai mare de Cp nu inseamna fite si liniutze (nici nu sunt genul, dealtfel), ci inseamna siguranta. Inseamna 1-3 secunde mai putin la depasire. 2 secunde la 90 km/h inseamna ceva in metri. deci platesc linistit diferenta intre 1.4 si 1.8 (in cazul meu este ceea ce am si facut intre 140 si 170 cp)pentru ca este vorba despre siguranta mea si a familiei. Diferenta la impozit este, deocamdata, in RO neglijabila. Inteleg de la antevorbitori ca este de 140 ron.Sa fim seriosi, te gandesti la masina de peste 20k euri si ai probleme cu impozitul? Nu. Banuiam raspunsul, deci motivul acesta cade din start.

3. comparatii. marea majoritate compara dinamica Octavia si incearca sa aproximeze ce se intampla pe Superb. Superbul are cu cca 170 kg mai mult. Aici, la postul 129 discutam de Cp/tona. Superbul meu are 114cp/tona matematic si 101 ...sa zicem "reali". Cu motorul de 1.4 avem 82cp/tona matematici si 75 calculand inca un pasager si ceva bagaj. plusez un pic si zic asa: masina + 3 pasageri medii + ceva bagaje si plinul facut = 1800 kg. asta inseamna 67 cp/tona.

deja am scris destul de mult. mai revin.

concluzia mea : daca esti "benzinar", ai de ales intre 1.8 si 2.0, daca esti "dieselar" ai de ales intre 140 si 170 Cp. desi nu agreez filosofia americana intru automobile, au dreptate cand spun ca "there is no replacement for displacement"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt in totalitate de acord cu tine dar sa nu uitam ca multi daca dau 20000 de euro pe o masina poate au tras pana la limita pentru a ajunge la aceasta suma si nu mai au de unde pune inca 3000 care sunt 120 de mil lei vechi. Pe langa cei 140 ron se mai adauga undeva la 250 euro taxa de prima inmatriculare, ceva lei la RCA+Casco si omul castiga ceva leuti la fiecare inceput de an. Fi sigur ca daca as avea 23-25 mii euro nu as lua Skoda ci un Mercedes E Classe second hand(vechime maxim 3 ani) care nu se compara cu Skoda sau un Avensis nou dar e alta mancare de peste. Eu cel putin facand doar 20 mii pe an cred ca e super ok 1,4TFSI fata de 1,6 Mpi-ul de acuma din 2001, vreau ceva spatios, elegant, siguranta si sa intre in limita a 20 mii euro cu toate taxele si gata de drum. Octavia 2 mi se pare prea stramtorata la interior gen Tour-ul meu asa ca sare din schema. Uitasem sa spun ca din cate am citit 1,4 ar avea distributia pe lant(de 2,0 TDI nu m-am interesat) ceea ce ar aaduce banuti in timp avand in vedere cum merge treaba.

Inca odata as vrea sa discutam care din aceste 2-3 motoare sunt mai avantajoase pe o perioada de 5-7 ani sin limita a 150-200 mii km. Eu sincer masina o folosesc pentru a merge la munca, a duce copiii la gradinita, la cumparaturi si 2 concedii pe an + ceva iesiri in weekend-uri.

P.S.: pretul carburantilor e egal deja sau as putyea spune cu 0,10 bani mai scumpa motorina eu4 fata de benzina 95(asta se recomanda la TFSI)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sp0nsoru - mai bine iti doresti skoda decat e-klasse SH; au destul de multe bube pe partea de electronica; nu stiu modeulul asta nou cum mai este, insa cel precedent..no way; mai bine stau cu skoda decat cu o groaza de mesaje de malfunction pe IC;

Acum, pe S2, 1.4 TSI este la limita decentei..1.6 este too small for S2

Am mers cu amandoua motorizarile si 1.4 este "mai vivace", ca sa zic asa, decat 1.6 TDI;

Ma rog, depinde acum si cat de racer te crezi cu motorul ala...

2.0 - 140 este limita minima la confort;

2.0 - 170 - mmmm...goodies! :blah:

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomand 1.8 TSI, motorul din semnatura. sunt super multumit de el.

@sp0nsoru ce vrei sa pui prin : "benzina 95(asta se recomanda la TFSI) " , dealer-ul si nu numai mi-au recomandat 101

a se scuza offtopic-ul

sfat ontopic: 1.4TSI , dar insist sa faci un testdrive cu ambele motorizari daca ai posibilitatea, oricum raman pe tsi

Modificat de Quino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cifra octanica minima pentru TSI 122cp (si oentru 1.8 TFSI 160cp) este 95.

Aceste date sunt in cartea tehnica.

Uitati aici de pe Skoda.de: http://skoda.de/index.php?e=348-9-7-2-2

Dealerul spune multe si nu tot timpul fondat. Sincer cat de patit sunt cu dealerii nu mai am deloc incredere in ei. Daca dealerul v-a recomandat 101, nu a gresit mult. Daca v-a spus sa nu bagati de 95 a gresit.

Totusi esti si un sambure de adevar in ceea ce spune dealerul. Este posibil ca in Romania noastra draga benzina sa fie alterata si sa nu fie in rezervor benzina care o scrie la pompa. E posibil sa nu fie benzina cu cifra octanica de 95, ci sa fie cifra octanica de 94, 93, etc. Depinde de unde alimentati. 19.000 km cat am mers fara chip am bagat numai MOL 95 si nu am avut nici cea mai mica problema.

Daca nu as avea chip si acum tot 95 as baga.

LE: Si am uitat sa spun, lumea se mai sperie pentru ca sunt de parere ca benzina mai slaba contine tot felul de impuritati care infunda injectoarele. Practic nu este nici o legarura intre cifra ocanica si impuritati, dar asta e conceptia (nu zic nici ca e bine nici ca e rau; doar spun ca asa e).

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

"Si eu sunt de parere ca 1.4 tsi e o varianta mai buna decat 1.6cr. Sau, 2.0tdi/140cp." Sunt de acord cu tine doar pe jumatate. 1.4 TfSI-ul este de preferat 1.6 CR. Comparand insa cu 2.0 140 Cp, cred ca gresesti profund. Cele 2 motoare sunt incomparabile ca si expresie dinamica a masinii, partea leului revenind dieselului.

In continuare pledez pentru minim 1.8 TSI, dar intr-adevar, drive testul comparativ este obligatoriu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil colegul vroia sa spuna ca ar lua 1.4 TSI in fata lui 1.6 TDI, sau ar lua 2.0 TDI (deci nu ca o comparatatie).

Sa stii ca nu "greseste profund". Apropo... ce inseamna profund? Cate secunde, la ce teste?

Intamplator mai stiu una alta despre 1.4 TSI inclusiv in comparatie cu alte modele. Exista teste dinamice pentru multe tipuri de masini.

Sursa http://www.km77.com/00/volkswagen/2008/golf/p02.asp si http://www.km77.com/00/volkswagen/2008/golf/p01.asp

Sau fisa teste pentru skoda superb diesel: http://www.km77.com/00/skoda/superb/p01.asp

Din pacate nu am gasit teste si pentru 1.4 TSI pe skoda sau passat.

Bazandu-ma pe datele prezente la Golf 5/6 pot spune ca 2.0 TDI este mai rapida pe reprize dar nu se poate spune ca sunt "incomparabile". La testul 80-120 diferenta e de vreo 0.3 sec. Daca pentru voi aceste secunde fac diferenta "incomparabila", atunci sunt de acord.

Sper ca nu imi veti spune de diferenta intre cele 2 masini la testul 80-120 in treapta a 6-a. Daca asa e cazul, Superbul e foarte rapid, poate si mai rapid decat Ferrari 360 modena, de ex.

Comparatia e intre masini si daca soferul nu stie sa schimbe vitezele, nu masina e proasta ci soferul.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

Ai dreptate, prefera 1.4 sau 2.0 lui 1.6. Imi cer scuze pentru intelegerea eronata.

Uite, privesc testele comparative de la tine si cred ca sunt cam vechi. Din cate vad, 2.0 140 cp este PD nu CR. Oricum, foarte interesante, dar mi se pare ca amesteci mere cu pere. Imi arati ce poate face un golf 1.4 122-170 cp. Sa fie sanatos. Domnul ne cere parerea pentru Superb Combi. Masina cu 150-200kg mai grea si in genere, mult mai mare pe toate axele si dimensiunie, culmea, si setata spre confort. In motorsport exista o zicala :"nu-mi da cai putere mai multi, redu-mi greutatea". Greutatea nu actioneaza liniar - 10% mai greu = -10% performanta - ci actioneaza exponential.

Ce vreau sa spun este ca daca pe golf 1.4 122cp este aproximativ egal ci 2.0 140, pe superb nu cred ca se mai pastreaza egalitatea. Cred ca este interesant de stiut pre-achizitie nu numai ce timpi/100, reprize 80-120 si alte teste se fac CU MASINA GOALA. Pe mine ca everyday user, ma intereseaza si ce timp am pe 80 -120 cu masina incarcata cu tot familionu' cand ma duc la sibiu. Una e sa ai 122 cp si 200 Nm pe 1350 kg ale golfului, alta pe 1550 kg de Superb goala si cu totul alta e sa ai acelasi motor pe 1800 kg de Superb plecat in concediu.

P.S. tocmai am calculat greutatea familiei. Eu 140, doamna 60, mama 83, tata 91 = 374 kg. plus bagaje, iaca 400 kg. :tuktuk:

P.S. - jetta 140 cp, 80-120 6.7 sec, superb 140 cp 80-120 8.4 sec. 150 kg fac 1.7 sec diferenta, ceea ce la 90 km/h inseamna 42,5 metri.

Modificat de Gorillaz_Doktor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu votez pentru 1.4 tsi, mai ales pentru ca e posibil sa ma indrept spre acest model cu aceasta motorizare. Este la un pret foarte bun, iti ofera performante rezonabile si consum ok. Ar fi meritat un drive test, dar nu gasesti asa ceva, mai ales in C-ta. Eu cred ca performantele motorizarii sunt intre 1.2 tsi si 1.4 tsi pe O2. Asa ca e binisor.

Deja 1.6 tdi, chiar si fostul 1.9 tdi este depasit... arel cuplul mai mare, dar puterea este mai mica si face fata greu gabaritului, cu 1.4 tsi in mod sigur te-ai misca mult mai bine si mai ales pretul justifica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor Ai dreptate, nu exista teste pentru a vedea pe caroseria de care zici tu. Dar, cum am spus mai sus, imi bazez afirmatatia pe testele precedente. Eu de acolo am tras concluzia. In gandul meu, un astfel de rationament e cat de cat corect (are o anumita marja).

Oricum, ideea e ca nici tu nu ai verificat 1.4 TSI cu 2.0 CR pentru a putea spune: "Comparand insa cu 2.0 140 Cp, cred ca gresesti profund. Cele 2 motoare sunt incomparabile ca si expresie dinamica a masinii".

Tu, probabil, ai facut aceasta comparatie dupa cum simti tu masina. Eu am adus si niste date in discutie. Daca ai date care te-au facut sa spui ce ai spus mai sus, te rog sa le expui. Altfel ne bazam pe simtul fiecaruia.

LE. Ai dreptate in cam tot postul, dar nicaieri nu vad de unde ai tras concluzia de mai sus :D.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg de ce comparati 1.6 TDI si 1.4 TSI in conditiile in care diferenta de pret este de cca 2000 Euro. Intre 1.6 TDI si 2.0 TDI este diferenta de cca 400 Euro(nu-mi spuneti de diferentele dpvd al impozitului si RCA-ului). O comparatie corecta ar fi intre 2.0 TDI si 1.4 TSI, desi ambele motoare sunt la limita, avand in vedere hurdubaia. Eu personal conduc o O 2 1.6 Cr TDI, si mi se pare lesinata rau si un consum nesimtit avand in vedere cifrele prezentate de constructor. Cei care au de gand sa-si cumpere o astfel de masina sa se gandeasca foarte bine asupra motorului, sa nu regretati mai tarziu.

Modificat de bogdan2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tin sa te contrazic bogdan! Si eu conduc o octavia 1.6TDI si nu mi se pare deloc lesinata, mai ales de cand i-am schimbat softul, masina trage foarte bine si postez din nou 0.100km in 10.6 sec cu cauciucuri de iana si un 1.4tsi DSG care scoate 9.6. Chiar daca 1.4 trage mai bine, si e normal ca doar are 122CP, nu desconsidera 1.6tdi. Dar dupa cum au mai spus unii colegi e clar ca pentru o masina mare cu 4 oameni si bagaje iti trebuie un motor pe masura daca vrei sa faci si depasiri fara emotii, asa ca si eu recomand cel putin un 2.0TDI sau 1.8TSI.

1.4 tsi DSG:

1.6TDI manuala :

Mentionez ca eram pe drum drept, deci nu inclinat si limita era de 100km, deci nu am incalcat limita legala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

Nu am testat personal. Si daca testam, tot impresie personala era, intrucat nu sunt "beta tester", adicatelea nu am ceferticat de tester. Cunosc bine motorul 2.0 140 cai atat PD cat si CR. Dar nu trebuie sa ma crezi pe mine, ci pe cel care a facut review-ul pe situl indicat de tine, unde se spune ca desi a fost placut surprins de acest motor, pe zone cu pante sau masina incarcata, motorul 1.4 "pare inoportun".

Daca tii neaparat sa discutam in cifre, 2.0 tdi are un plus de 12% in Cp si 60% in cuplu. Acest 60% ma face sa spun ca dinamica masinior sunt incomparabile, mai ales cand discutam de masina incarcata si/sau in zone de deal/munte.

Este doar PAREREA mea. Mi-as dori sa existe un astfel de comparativ. Pentru motorul 1.6, un hotarat NU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum sunt cu totul de acord cu tine :) . Daca specifici "parerea mea" sau spui de unde ai tras concluziile, e cu totul altceva.

Daca nu specifici aceste lucruri se poate considera ca spui un adevar univeral si nu doar iti expui o parere :icon_thumright:

LE: Si eu mi-as dori un test comparativ, nu pentru ca vreau sa imi dea dreptate, ci pentru a afla adevarul.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

Toate postarile mele exprima parerea mea, evident subiectiva. Am fost admin pe un forum ceva timp si am invatat sa fiu foarte atent cu ce spun. Chiar si in postul ce a creeat polemica (binevenita dealtfel) spun "cred ca gresesti profund", deci exprima o parere personala.

Acum chiar ard de nerabdare pt un comparativ intre cele doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0.100km in 10.6 sec

:offtopic: in carte scrie post-30503-0-38030300-1297341734_thumb.j :nono:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!