Jump to content

VW Scirocco 16V Turbo


r383l

Postare recomandată

Mai tarziu decat ar fi trebuit, dar mai devreme decat niciodata, m-am hotarat sa-mi prezint si eu masina. ZyZu' e un Scirocco 2 GTX Kamei X1 la baza, si mi-a intrat in posesie acum 5 ani. Initial dotata cu un 1.8 DX 112 cai, dupa ~5 motoare desfacute si refacute, evolutia si-a facut simtita prezenta prin swap-ul unui motor 1.8 16 volti, de tensiune ceva mai ridicata :blah: , un PL de 128 de cai. Dupa multe variatii pe aceeasi tema (axe de KR, admisie de 52, evacuare libera, modificare K-jet, etc.), am ajuns ca anul trecut sa incep proiectul 16V Turbo. Cam asta e, pe scurt, povestea ZyZ-ului, asa cum mi-o aduc eu aminte. Dupa o vizita la estetician, si dupa multe investitii sper sa iasa ceva care sa onoreze emblema scirocco de pe luneta. Atasez cateva poze din istoria masinii, cu bune si rele. Enjoy.

Incet, incet, masina a primit bodykit de GT2 imbinat cu spoiler fata Kamei X1, eleron mare, oglinzi si manere portiere noi, scaune, jante, si alte bunatati. Cat timp masina era la estetician m-am apucat de achizitionat piesele pentru proiectul turbo, si anume: galerie evacuare, pistoane, biele, turbina, injectoare, intercooler, instalatie electrica Digifant1, furtune, senzori, etc. si, sfatuit constant si parinteste :blah_: de Edi (Corraptor) si ajutat constant de geniul neinteles (Maniacu' V6), m-am apucat de treaba.

post-5978-0-53323000-1296642078_thumb.jp

post-5978-0-08103200-1296642091_thumb.jp

post-5978-0-98494800-1296642097_thumb.jp

post-5978-0-97266100-1296642105_thumb.jp

post-5978-0-78172200-1296642112_thumb.jp

post-5978-0-07120300-1296642234_thumb.jp

post-5978-0-61379200-1296642255_thumb.jp

post-5978-0-44837300-1296642295_thumb.jp

post-5978-0-51531100-1296642303_thumb.jp

post-5978-0-52685700-1296642476_thumb.jp

post-5978-0-88658900-1296642569_thumb.jp

Link către comentariu

Cred ca va merge un pic la ce greutate are :rolleyes:

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu

Asta e masina acum, e un stagiu temporar, pana reusesc sa aduc la un final partea tehnica (coilovere, frane, alta turbina, alte injectoare, alta admisie, MS2, alta evacuare, etc.) ca apoi sa termin partea estetica (bord, fete portiera, alte ceasuri suplimentare, plafon, capitonaj spate, alte jante).

Felicitari pentru proiect si mult succes la competitii :icon_thumright:

Multumesc. Ca intotdeauna, mai este mult de munca, si probabil, ca la orice proiect de genul asta, n-o sa termin niciodata :icon_bounce:

Cristi, te astept la un reglaj de AFR la gura sobei, cum numai tu stii sa faci :stupid:

post-5978-0-77355300-1296643336_thumb.jp

post-5978-0-62577100-1296643343_thumb.jp

post-5978-0-46857600-1296643349_thumb.jp

post-5978-0-14395500-1296643387_thumb.jp

post-5978-0-71740800-1296643397_thumb.jp

post-5978-0-97099500-1296643436_thumb.jp

post-5978-0-77617600-1296643528_thumb.jp

Modificat de r383l
Link către comentariu
Silvian91imAuto

Foarte Tare ! Pasiunea sunt convins ca exista :wub: . Sa ai spor !

Link către comentariu
  • 2 months later...

N-am mai postat de mult pe forumul asta. Nu stiu inca daca pentru ca nu am avut timp, sau pentru ca nu am fost multumit de progrese, ca sa am pornirea asta. Anycum, ieri am avut concediu. Vorba vine. Pentru ca l-am luat pe geniul neinteles de-o aripa si ne-am apucat de stresat Digifartul. Si incet incet, a reusit sa regleze amestecul pe aproape toata plaja de turatii, si functie de cam orice depresiune posibila intre -0.8 si +1 bar. Si ceea ce imi imaginam ca o sa se intample foarte tarziu, pentru ca sunt multe de facut pana acolo, se pare ca s-a intamplat deja: motorul merge in sfarsit in parametri, si singurul lucru care ma limiteaza acum e senzorul MAP (Digifartul are MAP de 1 bar). Cu amestecul reglat corect (in full throttle AFR-ul este 13, putin bogat ca sa se poata raci nitel si motorul si sa protejez investitia) pe toata plaja pana in ~5500 de ture (mai am 300 de km de rodaj totusi), motorul a inceput sa mearga intr-adevar in parametri si investitia sa-si arate sensul. Turbina face boost de jos, de la 2500 de ture, iar in 3000 de ture deja ajunge la 1 bar, unde si ramane. Mai sunt multe aspecte de pus la punct, si ca sa ma rezum la motor, il astept pe geniul nebun cum am stabilit: sa termine MS2-ul ca sa facem o treaba desteapta. Ala iti arata in timp real si lambda cu senzor wide, si depresiune reala, tot. Plus ca e infinit mai usor de reglat. Cu un senzor de macar 1.5 bar ar trebui sa ajungem acolo unde sa pot zice ca e destul. Si daca turbina mea se descurca bine la presiunea aia si treaba e OK, o si pastrez si investesc banii de 3071r in altceva. 250 de cai sunt arhisuficienti. 300, deja un pic prea mult. Noroace.

Link către comentariu

Si ca de obicei cum AFR nu tine de parole :rolleyes: ai cam incurcat valorile. Pentru mers usor merge un AFR de 14,7 (raport stoechiometric)(dupa reglaj cam pe aici e ) , iar pentru mers in boost trebuie sa fie amestecul mai bogat. In full throttle afr actual e cam de 11 (putin bogat as zice).

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu

O rezolvam de indata ce rezolv cu evacuarea. Deocamdata am legat evacuare pana la finala, si e indeajuns de restrictiva incat sa nu vad mai mult de 0.6 boost. Deocamdata ma ocup de o evacuare completa din inox. Pana termin, poate urcam MS2-ul. This should be fun...

Link către comentariu
  • 1 year later...

Nu am mai postat de mult aici. Intre timp (de cateva luni de fapt) a ajuns si masina in Bucuresti. Am terminat si evacuarea, gratie baietilor de la Top Gear, iar masina merge exact cat sa nu se faca de ras :icon_cheesygrin: . Mi-ar placea sa vad cu ce se mananca comunitatea VW din Bucuresti. Timp sa fie.

Link către comentariu

Hai diseara la Junior daca nu ploua, la o spontana :)

Link către comentariu

Daca ma ajuti putin cu locatia, cu cea mai mare placere. Sunt de putin timp in Bucuresti :icon_redface:

Link către comentariu
  • 1 year later...
  • 5 months later...

N-am mai postat de mult aici. Masina isi face treaba. M-am apucat de refacut interiorul (bord, fete de portiere, plafon, etc.). E foarte mult de munca.

 

 

L.E.: e filmat cu o camera de trafic de 2 lei. Recomand volumul la minim. Scuze.

Modificat de r383l
Link către comentariu

Lol crx-ul din poze e al meu. Inca il mai am :))) mai tii minte cand ne-am intalnit la iasi ? Eram cu avensisul :))

Link către comentariu

Ai cronometrat un 0-100? Dupa filmarea ta, judecand dupa pozitia acului imi iese ceva "putin rau"

 

Poze cu setupul actual al motorului?

Oricum, felicitari!

Link către comentariu

Multumesc pentru aprecieri, baieti !

 

@ShadoWzZ: Cum sa nu tin minte CRX-ul? Am fost bara-n bara la finish atunci. Parca ii crescuse si un melc, nu ?

@mad_kat: Nu am cronometrat inca un timp. Nici n-are rost, nu am deloc aderenta, iar dupa 3 cutii facute praf sunt reticent in a pune slick-uri pe masina. Masina e amuzanta dupa 120, cand incepe sa puna puterea pe asfalt:

 

Link către comentariu

Poza cu setup-ul

post-5978-0-18305500-1405928161_thumb.jp

Modificat de r383l
Link către comentariu

E o varianta si asta. Deocamdata incerc sa gasesc un kit de reparatie timonerie. Cei de la Porsche n-au fost in stare sa comande, masina fiind mai veche de 10 ani  :tuktuk: . Probabil tot ebay va fi pana la urma.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!