Jump to content

De ce se uzeaza axa cu came?


alvis
 Share

Postare recomandată

Vrei sa zici ca uleiul LM a distrus tachetii? Zgomotul a aparut prima data la scurt timp dupa ce am facut schimbul cu Ravenol VMO 5W-40, anul trecut in vara. Anul asta in vara am pus LM si o perioada nu s-a mai auzit deloc zgomotul, chiar ma bucuram ca credeam ca am scapat de el. De prin septembrie, octombrie iar a inceput sa faca asa sporadic, pana saptamana trecuta  cand s-a racit vremea mai tare si a facut de vreo 4 ori si azi iar l-am auzit. 

 

Din pacate nu prea stiu exact unde e debitmetrul si care conducta sa o scot si cum sa-mi dau seama daca vine aerul inapoi in filtru. In caz afirmativ ce concluzie pot sa trag?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu i-a distrus, i-a desfundat.

 

Daca scapa compresia in admisie, came si tacheti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa detaliezi putin partea cu desfundatul? Si de ce nu face la fiecare pornire oare? Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revin cu o rezolvare asupra problemei mele, poate mai ajuta pe cineva. Am dus masina la un service si s-a constatat ca problema expusa in posturile anterioare s-a datorat faptului ca unul din dopurile tehnologice de la axa cu came era sarit. In consecinta ungerea a fost deficitara si aveam uzura la tacheti. S-au fixat dopurile respective si s-a schimbat doar tachetii, axul cu came era ok, dar daca mai circulam asa riscam sa ajung sa-l schimb si pe acesta. Aceeasi problema este expusa si in acest topic. Deocamdata totul pare ok, nu am mai auzit zgomotul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu dopurile vad ca e din ce in ce mai frecventa la bxe, bkc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate da, la service-ul unde am dus eu masina mai erau inca 2 masini cu aceeasi problema. Din pacate cel putin in Cluj multi mecanici nu stiu de aceasta problema. Si la mine zgomotul l-am auzit prima data acum 1 an jumate si le-am zis de problema la diferiti mecanici iar acestia au zis ca daca nu se manifesta tot timpul nu isi pot da seama care e problema. Daca asteptam sa faca tot timpul, cred ca ajungeam sa schimb si axul cu came si alte chestii.

 

S-ar putea sa nu am dreptate, nu sunt specialist, dar ma gandesc ca poate la aceste modele axa cu came ajunge sa se uzeze tocmai din cauza acelor dopuri care sar si nu se mai face ungerea cum trebuie si nu din cauza materialului din care e facut axul sau a uleiului folosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate posta/arată cineva o poză cu aceste dopuri si unde sunt amplasate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sper sa nu fiu si eu fericitul castigator al celebrei probleme. Atasez filmare spre analiza voastra: http://youtu.be/oZUTuSyNhK8

Zgomotul se identifica cel mai bine la secunda 55. Tacanitul e continuu, atat la ralanti cat si in ture.

Circumstantele au fost urmatoarele: cam de cateva luni motorul incepe sa fie putin mai zgomots, un fel de vuvuit mai degraba (in niciuncaz nu batea, deci as putea spune ca bataia a inceput dintr-odata sa se auda), iar astazi cand o scot de la vopsit aud cârâiala... :eek:

Ciudat esta ca nu se simte absolut nici o diferenta tehnica, nici scadere performanta, nici vibratii la relantii cum acuzau restu cu probleme la axa si tacheti

Aud ca este insotit si de un fluierat ca de turbina. Credeti ca poate sa faca asa doar de la ceva aer scapat pe tubulatura de aer??

 

KM reali: 83000   :censur:

Maine-poimaine o duc la verificat. Pana atunci rugaciuni.

 

Multumiri!

Modificat de cuibusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna ziua am o skoda fabia daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu un raspuns se aude un tacanit la motor dar nu e tot timpul ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

adica, se aude la rece? este 1.4 16v? sunt tachetii hidraulici, este cunoscut acest motor ca fiind galacios, bine, in anumite limite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua,

 

Am o skoda octavia 2, 1.9 TDI, motor BXE. In iulie am dus masina la reprezentanta pentru schimb de distributie. 

Dupa aproximativ 1000 de KM la motor a aparut o bataie. Am fost cu masina la un service, au desfacut pana la distributie si s-a constatat faptul ca cei de la reprezentanta uitasera o supapa pe care o foloseau pentru a fixa rotile dintate. Cei de la reprezentanta si-au recunoscut vina, insa dupa ce au desfacut motorul sustin ca bataia este de la un tachet spart si ca distributia nu ar fi fost sarita de la punct. De asemenea mi-au aratat ca axul cu came este uzat in dreptul tachetului care s-a spart. Pe zona care actioneaza pompa PD se observa o zgarietura cam de 2 mm adancime in axul cu came.

 

La aceasta masina totdeauna s-a facut revizia la timp si doar cu filtre si ulei de calitate. 

Ce parerea aveti? Se poate ca o problema de la distributie sa fie cauza acelui tachet spart? Reamintesc ca ei au uitat in roata zimtata (cea de sus) de la distributie o supapa care s-a forfecat in momentul in care masina a pornit prima data dupa schimbul de distributie - asta s-a intamplat la ei in reprezentanta, inainte sa-mi predea masina.

Ce ma sfatuiti sa fac in continuare?

 

Multumesc pentru sfaturi si idei :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic.

Adica au uitat boltul cu care a "calat" axa cu came si au pornit motorul ??

Din fericire acel bolt "e gol" pe partea/capatul care intra in chiulasa tocmai pt.a se forfeca in cazul in care un"cascat"il uita si da la automat(nu afecteaza distributia)

On topic.

Cauzele care duc la uzura prematura a axei cu came sunt multe, de la schimbul uleiului la intervale mari(15/20/25 mii km)/acel "dop" ce sare si de aici o presiune mai mica in rampa.

La BXE pompa de ulei e pe lant deci..pompa nu prea e o cauza.

Sfat...inlocuirea tahetilor/axei cu came/reglarea injectoarelor si...SCHIMBA mecanicul.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

mai jos sunt raspunsurile mele:

 

Adica au uitat boltul cu care a "calat" axa cu came si au pornit motorul ?? - Ei nu foloseau un bolt special pentru aceasta operatiune ci o supapa de admisie probabil ramasa de la alte motoare. Supapa asta a fost uitata intr-o gaura a rotii dintate. Cel mai probabil foloseau aceasta supapa pentru a potrivi la punct roata dintata. Intr-adevar acea supapa are o gaura longitudinala, insa din ce stiu e facuta dintr-un metal foarte dur.

 

Insa partea unde eu nu sunt lamurit 100% e daca acel tachet spart poate fi pus pe seama unei posibile deplasari de la punct a distributiei SAU a faptului ca bucatele din supapa folosita de ei s-au miscat libere prin motor (ei zic ca distributia nu a fost deplasata de la punct)? Mai adaug aici ca este vorba de tachetul cel mai apropiat de distributie.

 

Merci inca o data

Modificat de stef11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are legatura cu supapa-minune. 

Insa tija supapei ma indoiesc ca s-a forfecat fara sa deterioreze chiulasa. Gaura unde intra pinul de blocare e in chiulasa, deci sigur a mai rupt vreo bucata de-acolo.

Eu as cadea la intelegere cu ei (daca ai cu cine) sa se ocupe de inlocuirea axei si tachetilor in schimbul daunele produse chiulasei. Daca nu, poti cere o expertiza care sa ateste afectarea chiulasei in urma greselii facute de ei si poate te alegi cu o chiulasa noua. Ceea ce va trage mai greu din contul lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect @Cosmin, daca e vorba de un "blocator" artizanal(in cazul lui o supapa "polizata")care intradevar e f.dura, a produs dauna chiuloasei(largirea acelei"gauri"in care intra boltul).

In motor...nu a putut intra nici o bucata de supapa(nu are pe unde).

Daca a sarit de la punct..tot nu produce daune pe axa cu came/tachet spart ci indoie toate supapele.

O sa fie greu sa te intelegi cu ei dar...eu iti doresc multa bafta.

Scuze de off topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La reprezentanta au folosit o supapa in loc de cale?? Da ce reeprezentanta minune e assta saa stie si lumea sa se fereasca..[emoji52]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prin Suceva nu cred ca sunt multe (reprezentante)... scumpe SDV-urile, supapa a fost gratis

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic.

@GTD

Sa stii ca la SV sunt SDV(cel putin la mine se gasesc).

Reprezenta VAG la SV e Auto Mitric(gama vw/audi)si la Adria(Skoda), acum nu stiu la care a fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fereasca D-zeeu!!!

" - Buna ziua, nu mi se mai invarte motoorul!

- Aaaaa, am uitat noi sa scoatem ranga din el cand vi l-am montat, dar acum e bun..."

Pai ar fi bine saa postezee omul exact denumirea reeprezentantei.

Scuzati offtopicul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am ramas dator cu unele explicatii referitoare la postarea mea anterioara. Unii colegi de pe forum se intreaba la ce reprezentanta am schimbat distributia. Distributia a fost schimbata la reprezentanta Seat - MOLDOTRANS - din Iasi, cea din Soseaua Bucium nr.11E.

Desi am scris cam mult, cititi pana la capat inainte sa trageti concluzii.

 

Iata descrierea completa:

 

La sfarsitul lui Iulie, in urma unei constatari si in acelasi timp sugestii a celor de la reprezentanta mai sus mentionata, ma prezint pentru un schimb de distributie (curea conti, pompa apa hepu). Afacerea costa in jur de 1150 RON si dupa 4 ore vin si imi iau masina care mergea foarte bine la acea data - am accelerat-o, am dus-o in 3500 de ture, totul era ok. Tin sa mentionez aici ca am preferat sa fac schimbul de distributie la reprezentanta tocmai din dorinta de a avea parte de personal specializat stiind ca aceasta este o operatiune delicata.

 

Dupa ce am luat masina de la service, am parcus aproximativ 1000 de km pana sa sesizez o bataie la motor. Temandu-ma sa nu stric ceva mai tare, am oprit masina intr-un peco si mi-am continuat drumul cu masina unui prieten. Asta se intampla vineri. Luni, m-am prezentat la reprezentanta si l-am intrebat pe cel de la receptie service ce sa fac. Raspunsul a fost ca e ok sa desfaca un mecanic capacul de la distributie si sa verifice daca totul e la punct. Masina mea era la 200 km de Iasi, deci nu puteam s-o duc la reprezentanta. Asadar am vorbit cu un mecanic si acesta a desfacut pana a ajuns la distributie. Surpriza neplacuta: cei de la Moldotrans mi-au uitat infipt in pinionul axului cu came o supapa de motor pe care ei o foloseau pentru a fixa distributia la punct in momentul schimbarii curelei (am atasat poze). Supapa de motor a fost forfecata probabil in momentul primei porniri a masinii dupa schimbul de distributie. Acestea fiind zise, am trimis pozele celor de la reprezentanta. Raspunsul lor a fost: ok, este vina noastra, va trimitem platforma sa aducem masina la Iasi - ceea ce s-a si intamplat. Am cerut masina la schimb pe perioada reparatiilor insa au dat din umeri. Nu am zis nimic, m-am comportat decent desi stiu ca in locul meu altii ar fi sesizat OPC din prima.

 

Dupa 1 zi, cei de la reprezentanta ma cheama sa-mi prezinte problema: axul cu came este uzat (cama din stanga, cea dinspre distributie), tachetul aferent este spart, cuzinetii sunt uzati iar toate astea in opinia lor NU s-au intampalt din cauza supapei pe care ei au uitat-o in pinionul de la distributie. Mai mult, ei zic ca distributia nu a sarit de la punct in urma greselii lor.

 

Din nou zic: altul in locul meu ii dadea in judecata. Ma consult cu mai multi mecanici (v-am scris si voua pe forum si va multumesc pt raspunsuri) si intr-adevar se poate ca axa cu came si tachetii sa nu fi fost stricata din cauza distributiei. Sau cel putin daca a fost din vina lor e destul de greu de demonstrat. Ok, motorul fiind demontat, masina la ei in service imi zic: sa termin mai repede si sa inlocuim ax, tacheti, cuzineti tot la ei ca sa pot folosi masina. Discut cu seful de service si imi face un pret total de 1500 RON. Am discutat cu ei sa-mi faca totul cu 1400 RON ca sa fiu si eu multumit, insa nu au acceptat. Bine, faceti cu 1500 numai faceti ca lumea de data asta.

 

Peste 2 zile ma cheama sa iau masina. Zic: domnule, merge bine da? Ati lucrat cum trebuie, ati testat, sa nu vin degeaba. - Da domnule, fara probleme, masina merge perfect.

Sambata dimineata ma prezint la Moldotrans sa iau masina. Fac o mica paranteza: TOTDEAUNA, dar TOTDEAUNA cand am ajuns la ei la reprezentanta am stat minim 30 de minute pana sa ma bage cineva in seama. O data, pentru a discuta mai rapid cu domnul de la service am sunat pe nr. de la reprezentanta, a raspuns o doamna care era la 2 m de mine la un birou si apoi s-a dus in hala ca sa mi-l dea la telefon si sa-i zic ca-l astept. Asta in conditiile in care eu pana in momentu de fata le-am dat aproximativ 3000 de lei si ma invoiam si totdeauna de la servici.

 

Asadar, ma prezint sambata dimineata ca sa-mi iau masina: domnu de la service zice: imi pare rau da nu va pot da masina azi. Pai cum nu imi puteti da? Pai zice masina nu porneste, sau ma rog.. porneste foarte foarte greu. Am intrat in hala unde o reparau, la masina era conectat un laptop cu VAG-COM pe el si aparea o eroare de la senzorul pinionului axului cu came. Pai oameni buni, eu masina cand v-am adus-o pornea la prima cheie, nu asta era problema ei. Daca acum porneste greu inseamna ca voi ati stricat-o. Pe langa masina, vreo 2 mecanici tinerei: domnule, nu imi pot da seama, ieri seara am lasat-o sa mearga la relanti 1 ora si a mers perfect, cum azi nu mai porneste?! Pai zic voi pe mine ma intrebati? Daca eu stiam sa repar masini nu v-o mai aduceam voua, si oricum nu o sa v-o mai aduc. Ramane ca ei vor comanda un senzor de la axul cu came - pe care ei l-au stricat probabil la demontare - iar eu ma prezint luni sa iau masina.

 

Luni la ora 1 sunt sunat de Moldotrans ca masina e gata si merge perfect. Cica problema nu a fost senzorul de la pinionul axului cu came ci rola de semnal de pe spatele pinionului. Dupa spusele lor, rola de semnal a fost inlocuita cu piesa originala (pe banii lor). Le spun: nu vin azi, voi veni maine tocmai ca sa aveti timp sa va asigurati ca masina merge bine. Marti platesc cat mi-au cerut, masina pare sa mearga bine, toate bune.

 

Dupa problema avuta la axul cu came si tacheti decid sa schimb uleiul + filtre - revizie normala - la un service oarecare, pentru a indeparta pilitura din ulei. Cand mecanicii scot capacul de plastic de pe motor pentru a ajunge la filtrul de ulei - ghiciti ce?! Cei de la Moldotrans au uitat printre conductele de deasupra motorului o presa extractoare folosita la scoaterea pinionului din capul axului cu came. Acesta a fost si momentul cand m-am decis sa va povestesc toata istoria.

 

Ce nu inteleg este asta: daca stii ca ai platit din banii tai curea de distributie, rola intinzatoare, transport cu platforma pentru ca angajatii tai au uitat in motorul clientului o supapa, a doua oara te porti cu manusi si-ti faci treaba impecabil. Ei bine nu, se pare ca la Moldotrans lucrul acesta nu se intampla. A doua oara au uitat alta scula in compartimentul motor. Daca tu nu stii sa schimbi o distributie, ce pretentii mai ai la lucruri de finete? Parerea mea este ca angajatii sunt prost platiti dar asta nu scuza diletantismul de care dau dovada cu varf si indesat. Asta ca sa nu mai mentionez si faptul ca seful de service, dupa ce-l asteptam jumatate de ora de fiecare data, venea plin de ulei pe maini semn ca lucra cot la cot cu ei.

 

Lumea care are urechi de auzit sa auda si sa traga concluziile potrivite. Nu vreau sa defaimez reprezentanta Moldotrans din Iasi, doar v-am povestit experienta mea cu ei. NU NEG faptul ca au platit ei platforma pe aprox 130 km si au inlocuit din banii lor kit-ul de distributie mai putin pompa de apa. NU NEG ca se poate sa fi acordat un discount la manopera pentru reparatia axului cu came si a tachetilor. Insa ce anume scuza faptul ca si a doua oara ai uitat bisturiul in pacient? La aceasta intrebare nu am gasit raspuns. Cum pot eu sa fiu convins ca in conditiile astea nu au mai inlocuit alte piese din motor cu unele second-hand?

 

In rest nu imi ramane decat sa va doresc sa va informati bine inainte de a duce masina in service.

Bafta!

post-157705-0-74450100-1442528749_thumb.

post-157705-0-32121000-1442528754_thumb.

post-157705-0-24811200-1442528759_thumb.

post-157705-0-83323700-1442528762_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ce axa cu came ti-au pus si ce tacheti, cel mai probabil ajungi in scurt timp in service sa montezi alte piese de calitate.

1500 trebuia sa fie doar axa, si nici aia originala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ax cu came e 7-8 mil.

Cam ciudate si urate greseli...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!