Jump to content

Airbag Seat Belt Tensioner Igniter Passanger side


Andrei16RO
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am masina de un an si 2 luni, adusa din germania. Am scanat-o cu vag-com-ul la cumparare si nici o eroare. Asa fost un an de zile pana cand mi s-a aprins indicatorul de airbag in bord. Am facut o scanare si am gasit eroarea

1 Fault Found:

00655 - Seat Belt Tensioner Igniter; Passenger Side (N154)

32-00 - Resistance too High - Intermitent

Am sters-o crezand ca a aparut de la gerurile care erau afara atunci, dar dupa doua zile a aparut iarasi. Acum mi-am facut timp sa vad daca aflu unde e cablul intrerupt si am descoperit ca firul e taiat pur si simplu si prins cu un tais (nu cred ca am scris corect). Nu am gasit nicaieri vreo rezistenta care sa fi fost prinsa de fire care sa pacaleasca computerul de bord, iar acum eroarea nu mai e intermitenta. Detaliile dupa scanare sunt:

Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl

Part No: 1C0 909 605 F

Component: 02 AIRBAG VW61 0101 0003

Coding: 12338

Shop #: WSC 01271

1 Fault Found:

00655 - Seat Belt Tensioner Igniter; Passenger Side (N154)

32-00 - Resistance too High

M-am ingrijorat vazand acest lucru si am inceput sa citesc pe forum, dar nu am gasit raspunsuri la toate intrebarile mele, de aceea am zis sa deschid acest topic.

M-ar interesa sa stiu daca doar airbagul lateral de pe scaun se declanseaza din acest declansator de la centura de siguranta?

Am scanat fiecare modul in parte si toate apareau Correct. Am inceput sa ma gandesc ca poate nu am airbaguri sunt doar capace. Am desfacut doar pe partea pasagerului capacul de la airbagul din fata si este aribag si conectat. In scaun nu se vede ca ar fi fost cusut sau ceva de genul, husa de pe el. Sunt curios daca cu vag-com-ul imi pot aparea ca ar fi ok airbagurile si de fapt sa fie puse rezistente care sa pacaleasca computerul. Cum pot sa verific ca sunt functionabile? Atat stiu ca pe partea pasagerului a fost lovita masina pe fata ca am vazut schimbate cateva piese (amortizor - de la dezmembrari scrie pe el GOLF, si protectia de noroi pare mai noua ca si cea din stanga).

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa o luam pe rand:

1. airbagurile nu sunt declansate de acolo, ci in centura exista o capsa ce sare atunci cand ai un accident. Toate airbagurile sunt declansate de computerul de airbag care se afla sub bord, cel pe care intrii tu cu vag-com-ul.

2. Nu are nicio relevanta faptul ca a fost lovita pe partea pasagerului, de obicei (daca nu de fiecare data chiar) airbagurile frontale sar impreuna! Odata cu astea, centurile sunt declansate pentru a te fixa in scaun.

3. Acel "tais" are o anumita rezistenta cumva egala cu cea care o avea capsa din centuri, de aceea nu aveai eroare.

4. La scanare, poti vedea doar daca rezistenta airbagurilor si centurilor este corecta, asta nu inseamna neaparat ca ai un airbag acolo. Le poti verifica doar vizual, in principiu trebuie sa nu fie strambe, sa fie impachetate "frumos".

5. Probabil (si nu mi-o lua de buna), atunci cand (daca) s-au schimbat airbagurile cel care a reparat masina a facut economie de bani si nu a inlocuit centurile, ci doar le-a deblocat. Asta nu te afecteaza atat de tare, tinand cont ca daca ai airbaguri in bord, volan si scaune si computerul de bord a fost resetat corect, ar trebui sa sara la un alt impact, fara insa ca centurile sa te mai fixeze de scaun!!

Solutia: cumperi centuri de la dezmembrari (nesarite) si le schimbi! Apoi cred ca trebuie sa verifici si celelalte airbaguri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru raspunsul prompt. Acel "tais" este acel plastic cu care se prind cablurile (de multe ori cu acel plastic prinzi capacele de la masina), deci nu are nici o rezistenta, mai ales sa fi avut acea rezistenta ca si a airbagului. Cablul gasit de mine este sub scaun, prins de o bara din partea din spate a scaunului pasagerului, si dinspre usa. Cablul e taiat ca si cum l-ai taia cu foarfeca, e taiat perfect, nu prea avea cums a fie prins acolo ceva. Oare acel cablu sa fie de la Seat Belt Tensioner Ingiter? Nu imi explic cum doar acum a aparut eroarea si pana acum era totul ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sub scaun e firul de la airbagul din scaun. Cel de centura este in spatele plasticului de pe stalp, chiar acolo unde se ruleaza centura, in partea de jos. Nu stiu exact pe unde trece.. dar cumva trebuie sa ajunga sub bord, pe centru. probabil merge de-a lungul pragului.

PS: cablul de sub scaun poate sa fie si de la prinderea centurii, si sa nu fie legat..

Modificat de EsTeTicu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa sti ca s-ar putea. pentru ca am incercat cu vag-com-ul modulele de la centuri si ziceau ca nu sunt instalate nici stanga nici dreapta. Asta ar fi super. Deci ar trebui sa ma uit la stalp sa vad cablul de acolo. Ce ar mai trebui sa verfici daca sti cumva, pentru a nu mai avea eroarea specificata?

Mersi mult de ajutor. Imi esti de mare folos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CE culori au firele care le-ai gasit sub scaune? Plasticul ala cu care sunt legate se mai numeste soricel, colier de plastic, brida, etc.

LA centura in stalp ar trebui sa gasesti o mufa galbena, in acea mufa pinii sunt de slaba calitate, Incearca sa-i mai strangi si sa bagi mufa la loc in centura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti verifica "modulele de la centuri", nu exista asa ceva, intrii pe modulul 03 airbag, la measuring blocks, si vezi acolo driver airbag, passanger airbag, side airbag x 2 si belt tensioner x 2. La astea ar trebui sa scrie in casuta "Correct". Cum spuneam, nu e de ajuns, asta arata doar ca are rezistenta corecta, nu ca e si airbag acolo.. Desfa plasticele de pe prag si stalp si vezi mufa galbena care intra (sau ar trebui) "in" centura. Poate ai noroc si trebuie doar sa o dai cu sprai de contacte (cauta la piese auto) si sa o pui la loc, asta daca centurile nu au fost sarite sau daca au fost schimbate cel putin cu unele functionale.

Mult succes! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o mufa galbena, in acea mufa pinii sunt de slaba calitate, Incearca sa-i mai strangi si sa bagi mufa la loc in centura.

Ca majoritatea mufelor de airbag, cu exceptia celor de la volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Acum mi-am facut putin timp sa atasez poza cu cablul de care ziceam ca e taiat. Facand poza am observat si mufele de la airbag si m-am linistit. Intr-adevar eu asa cred ca acest cablu este de la centura de siguranta, cele care au senzor de detectie daca e cuplata sau nu centura. Daca gresesc va rog sa ma corectati. Inca nu am resuit sa desfac carcasa din plastic acolo unde intra centura si se ruleaza, dar dupa ce desfac o sa fac si cateva poze si o sa le pun pe forum.

post-54766-0-35470500-1295284402_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu te linistesti. MUfa de la airbag e galbena intr-adevar dar NU trebuie sa se vada acea parte visinie daca mufele mama si tata ar fi conectate. si cum ai pozat tu din spate in nici un caz NU trebue sa se vada mufa de la aibag.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat mai atent si ambele mufe (mama si tata) sunt conectate dar intr-un capat intradevar am vazut azi ca e pusa rezistenta si cablul acela taiat e de la airbag scaun pasager. Cat ma costa aprox. un airbag pentru scaun? Unde gasesc? Foarte interesant ca nu se vede ca ar fi cusut scaunul unde e airbagul, ori e cusut la perfectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine iei scaune din dezmembrari cu airbaguri pe ele

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scaune Recaro, nu stiu daca ies mai bine :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la spusele lui Al Bundy: am verificat azi ce ai spus si nu ai dreptate. Pozele de mai jos cred ca sunt concludente. Una este mufa mama si mufa tata separat (poza 3), iar cealalta este poza in care mufa tata e conectata la mufa mama (poza 2). Deci partea visinie se vede si dupa ce sunt conectate. Cel putin la tipul meu de mufa. Mai jos o sa adaug poza cu mufa de la Seat Belt Tensioner Iginter Passanger.

Poze cu mufa de la Seat Belt Tensioner Igniter Passanger side (prima din cele 3), i-am cracanat un pic piciorutele si acum e totul ok. Am sesizat ca la frig face, ca s-a incalzit cateva zile si am resetat alarma de airbag si cateva zile a fost ok pana a venit iarasi gerul. Probabil ca se contracta metalele si nu mai fac contact bine. Acum dupa ce le-am cracanat sper sa fie ok, daca nu conectez firele direct. Atasat e poza cu mufa.

post-54766-0-24854900-1296382849_thumb.j

post-54766-0-91079200-1296382855_thumb.j

post-54766-0-84716800-1296383570_thumb.j

Modificat de Andrei16RO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce spui ca nu am dreptate? Nu ai confirmat tu mai sus ca ai rezistenta pusa la capatul unui cablu ?

CA o poza sa fie concludenta trebuie sa fie de ansamblu sa se vada de unde vine un fir si unde se duca. Asa pozand 2 mufe nu stiu ce vrei sa spui.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu ai avut dreptat cand ai spus ca nu trebuie sa se vada partea visinie. Ai avut dreptate ca e pusa rezistenta, nu am negati nicaieri. Seara faina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, corect cu partea visinie a mufei. My mistake.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal,

Am si eu o intrebare. Am un polo pe care l-am lovit, au sarit airbag-urile si s-au blocat si centurile. Se pot debloca mecanic pana gasesc niste centuri de la dezmembrari?

Ms,

Sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

salutare.mi s a aprins martoru airbag in bord.a coborat pasageru din dreapta dupa scaun si imediat s a aprins.ce sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai posibil e mufa de sub scaun. Vezi sa fie bine bagata eventual curata-i contactele, sterge eroarea si cam asta e.

P.S. - nu mai posta de doua ori, aceeasi problema, pe topic-uri diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

ma poate lamuri va rog cineva exact unde este mufa cauza pentru eroarea 00655 - seat belt tensioner igniter passenger side (n154) . mentionez ca am desfacut partea de sus unde scrie Airbag nu am gasit nimic am desfacut si capacelul acela mic unde e prinsa centura de caroserie si nimic . Cea de sub scaun am gasit`o dar restul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La baza stalpului, unde e "mosorul" centurii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) pe cuvant ori am eu o problema ori nu inteleg la baza stalpului e un plastic mic ce il dai intr o parte iar acolo este doar finalul centuri care e legata de caroserie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi da, si acolo este declansatorul pirotehnic cu o mufa galbena. De acolo este eroarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!