Jump to content

Comportament EGR dupa upgrade turbina si soft


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

Acum ceva vreme am montat un VNT20 pe motorul meu si un soft adaptat corespunzator.

Presiunea e undeva pe la 1.8-1.9 bar deocamdata si undeva peste 200Cp.

Am inlocuit si galeria de admisie cu una de AVF (131CP) si EGR tot de AVF.

E minunat, dar a aparut o problema. In sarcina partiala (throttle aproximativ 30-40%), cam pe cand incarca bine turbina, masina smuceste destul de enervant (variaza puterea). In sarcina mai mica sau mai mare nu se simte nimic.

Problema e generata de deschiderea partiala si aleatoare a EGR-ului. Practic o parte din presiunea din admisie scapa in evacuare si de aici variatia puterii.

Initial am crezut ca e din soft. A fost verificat si re-verificat de mai multe ori. Nu s-a gasit nimic in neregula.

Am cerut inchiderea EGR-ului din soft si lasarea lui deschisa doar in ralanti (pentru zgomot). Mare lucru nu s-a schimbat.

Am inlocuit N18 in speranta ca ea ar fi de vina. Nici o schimbare.

Am scos furtunul de vacuum de la capsula EGR si atunci totul merge perfect. Asta exclude o defectiune mecanica a EGR-ului.

Unii au spus ca presiunea in evacuare e prea mare si imi deschide fortat EGR-ul. Dar daca-i asa, de ce nu se intampla si cand e scoasa comanda vacuumatica?

Ce se intampla de fapt?

Un EGR stock nu face fata presiunii marite?

Nu-mi amintesc sa fi citit pe undeva ca dupa un astfel de upgrade major, trebuie montat si un alt tip de EGR.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vrei sa zici ca presiunea din evacuare intra in admisie... niciodata nu sa fie presiune din admisie mai mare decat cea din evacuare....

din ce zici tu... tot pe n18 ar fi problema... vezi daca mai face vacum in ture?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niciodata nu sa fie presiune din admisie mai mare decat cea din evacuare....

Tocmai asta spun: presiunea din evacuare pare a fi foarte mare si deschide EGR-ul.

Sau N18 comanda EGR-ul aiurea, iar acesta se deschide partial pe la 2000-2500 rot/min.

Ma tot gandesc cum sa verific. Doar ca nu am cum sa supraveghez vacuumul din comanda EGR.

Cu celalalt N18 se comporta absolut identic. Acela stiu sigur ca era bun.

Daca n-as avea vacuum in ture, in primul rand n-as avea frana buna in turatii ridicate, apoi probleme de turbina si nu in ultimul rand EGR ar ramane inchis (nu deschis cum pare a fi acum).

O sa fac un log si o sa tin pedala astfel incat sa se simta cat mai tare smuciturile. Poate poate...

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Practic o parte din presiunea din admisie scapa in evacuare si de aici variatia puterii.

si ma refeream la vacumul de pe furtunul de EGR (adica vacumul comandat de n18) nu de pe tot sistemul

adica sa verifici daca n18 inca este comandat peste turatia care ai stabilit-o tu ... poate ai o scapare de tensiune si tine deschis electrovalava

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O idee buna!

O sa monitorizez tensiunea pe N18.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am incercat si un log. Cam greu in traficul asta, dar asta e.

De precizat ca nu l-am facut in full throttle, ci am urmarit sa "accentuez" cat mai mult acel comportament haotic, in zona de acceleratie cea mai potrivita pentru asta.

Vad ca valoarea MAF ramane batuta in cuie pe 850. Am inteles ca asta e normal cu EGR inchis din soft.

Presiunea indicata a turbinei e mai mica dintr-un motiv pe care inca nu-l stiu. Posibil ca actualul ECU sa nu stie sa citeasca mai mult de 2500mbar (real 1500). Urmeaza sa-l schimb. Dar asta e alta poveste.

LOG-01-003-010-011.xls

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca valoarea MAF ramane batuta in cuie pe 850. Am inteles ca asta e normal cu EGR inchis din soft.

Aia e valoarea specificata de mapa, nu cea citita de MAF. Valoarea actuala e urmatoarea coloana si aia chiar variaza frumos. De asemenea, la EGR duty cycle se vede ca EGR se deschide si se inchide haotic. Cred ca 4,8% inseamna ca e inchis, restul valorilor ca e deschis. Daca e asa (adica la masinile de generatie mai veche duty cycle mic inseamna egr inchis) tie ti se inchide supapa egr pe frana de motor si se deschide cand apesi acceleratia?

Deci, parerea mea, conform logului, ai intuit corect, egr sta partial deschis intre 1400 - 2700 rpm, dar ai o valoare la 3024 rpm cand egr este inchis (4,8%).Ar fi interesanta de vazut si plaja 3000 - 4000 rpm, sau poti sa ne spui din comportamentul masinii ca acolo nu sunt probleme (egr e inchis)? :)

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat un LED pe alimentarea lui N18.

Urmeaza maine sa-l urmaresc in mers.

Cand LED-ul lumineaza mai tare, tensiunea este ~ 2.5V. Cand lumineaza slab, e sub 1V. Nu stiu cat e de normal.

LE: deja de la 3000 rpm in sus nu sunt probleme.

De asemenea smuciturile se simt pana in treapta 5 inclusiv, iar cel mai tare in treptele 3-4. Deja in a 6-a nu se mai simte nimic.

La fel la urcarea unui deal in turatie constanta.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da fa si tu un log scurt, dar cu pedala la blana, ca asa e vrajeala tot ce e acolo. Nu iti poti face o idee, atata timp cat tu te joci cu acceleratia.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu intelegi ca in acceleratie la podea nu se intampla fenomenul?

Se intampla doar intr-o anumita plaja de turatie si doar intr-o plaja de acceleratie. Mai mult de 3 secunde nu o pot tine accelerata ca deja am ajuns de la 2000 la 3000rpm si apas degeaba pedala.

Asadar trebuie sa o las la 2000 rpm si sa incep iar "joaca".

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am inteles, dar hai sa reformulez. Speram ca pana urca in ture, o sa prinzi fenomenul. Daca e asa cum zici tu, din pacate cred ca nu te ajuta logurile facute cu vag-ul.

Daca zici ca EGR-ul lucreaza, incearca sa verifici daca nu cumva iti joaca feste soft-ul care il ai acum pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niciodata nu sa fie presiune din admisie mai mare decat cea din evacuare....

Tocmai asta spun: presiunea din evacuare pare a fi foarte mare si deschide EGR-ul.

Ai incercat sa apesi cu degetul dinspre partea de evacuare acel obturator de gaze din EGR? Atunci iti dai seama ce presiune trebuie sa fie acolo sa se deschida ?

DEci varianta asta iese din discutie.

Eu merg tot pe faptul ca softul nu e oK. Revin-o la softul original si vezi cum se comporta.

Din logul tau eu ved urmatoarea chestie: cu pedala la ZERO EGR este INCHIS, si trebuie sa fie invers. Sau ECU tau e EDC 16 ?

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU e EDC15.

Azi am testat totul in mers. Nici nu-mi inchipuiam ce mult ma va ajuta acel LED.

Cand pedala e la 0% (in frana de motor), N18 nu primeste tensiune. Cum o accelerez aceasta e alimentata. Pe la 2000rpm (in sarcina partiala, cum spuneam), LED-ul parca e girofar. Tensiunea pe N18 fluctueaza EXACT in ritmul smuciturilor. Pana pe la 2800-3000rpm. In full throttle N18 nu mai este alimentata (asta e bine), deci EGR inchis.

Parerea mea e ca tot in soft se afla problema. Acea tensiune de comanda N18 nu poate varia din alte motive, si doar in plaja respectiva.

Am dreptate?

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, teoretic asa e. Trebuie sa se uite cineva care se pricepe (parca aveai tu..)pe harta ta, sa vada despre ce e vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din logul tau eu ved urmatoarea chestie: cu pedala la ZERO EGR este INCHIS, si trebuie sa fie invers. Sau ECU tau e EDC 16 ?

M-am mai gandit si eu la treaba asta. Eu cred ca in frana de motor (pedala la 0) e normal ca EGR sa fie inchis, pentru ca in cazul asta consumul de motorina e zero, deci nu are ce noxe sa se formeze si atunci la ce sa tii EGR deschis?

In schimb, cand masina e la relantiu cu pedala la 0 (celalalt caz), ciclul EGR inchis/deschis trebuie sa functioneze.

Sa ma corectati daca rationamentul meu e gresit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e o harta de EGR ... pe X avem cantitea injectata pe y avem turatia motorului

iar pe f(x) avem valoare mafului specificata ( in care egr baga mai multe sau mai putine gaze ca sa ajunga la valorea aia)

egr depinde in principal de cantitate injectata... si la relanti unde ai 5 mg se vede valoare cunoscuta

post-4720-0-54642000-1294824663_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super tare informatia Swat. :) Multumim.

Deci la valorile de 240 egr e complet deschis si se inchide treptat astfel incat la 850 e complet inchis?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e compet deschis.... el se mista in functie de diferenta intre specificat si actual.... specificatul este peste actual egr este total inchis

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus si vechiul soft, cu care nu-mi facea asa. Acum face si cu el.

Deci pot sa spun ca softul il excludem din ecuatie.

EGR-ul e ok, N18 e ok.

Ce mai ramane?

Pentru moment am scos mufa din N18 si asa e ok. Doar putin mai galagios in ralanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tras aerul din capsula si l-am blocat cu limba. Nu pierde vacuumul. Deci deduc ca e ok.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surpriza.

Desi am scos mufa din N18, am lasat LED-ul conectat, sa urmaresc comportamentul tensiunii.

Cu mufa scoasa motorul trage perfect, iar lumina LED-ului nu mai fluctueaza in conditiile in care inainte o facea. Cu alte cuvinte, cu EGR-ul anulat, nici N18 nu mai e comandat aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu ti-a aparut eroarea aia de EGR cu insufficient flow?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu, doar la Passaturile 2001> apare.

Mie nu mi-a aparut nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut azi un log asemanator cu al tau ca sa vad in ce pozitie sta in frana de motor egr-ul meu. Din log se vede ca in frana de motor egr-ul meu sta inchis, ca si la tine (valoarea de 95,5%) si la fel ca si la WOT, iar spre sfarsitul logului, cand scot din viteza, se deschide si egr-ul la relantiu asa cum trebuie (aici am intuit bine).

Dar diferenta mare intre cele doua loguri este ca la mine variaza si valoarea specificata pt. egr (coloana 2 din grupul 3) si nu doar valoarea actuala/citita (coloana 3 din grupul 3) ca si la tine. De unde deduc ca eu am gresit in privinta asta, iar tu ai avut dreptate ca 850 ala batut in cuie la valoarea specificata inseamna egr anulat din soft. Dar in cazul asta, e ciudat de ce comanda ECU deschiderea valvei, in conditiile in care, cum spunea si Swat, la tine valoarea specificata este totdeauna peste cea citita in plaja de turatii in care face figuri.

LOG-test-egr.csv.txt

Nu am putut face upload in format csv, asa ca va trebui sa stergi extensia .txt dupa ce salvezi fisierul local.

In postul #19 zici ca ai pus softul vechi, te referi la o alta harta egr, sau la softul ce ruleaza in ecu ?

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!