Jump to content

Ce ulei si filtre folositi?


trompy400
 Share

Postare recomandată

si trec si prin filtrul gandirii.

cu respect

Si ce-ti zice tie filtrul ala ,ca m-ai facut curios ?

Ne-ai facut invechiti , mecanici de cartier si la sfarsit ne respecti , pe cine respecti?

Tehnologiile de productie a uleiurilor noi tine pasul cu tehnologia de productie a motoarelor. Altele sunt finisarile suprafeteleor si tolerantele de executie a unor piese la un motor nou fata de unul vechi. Eu mi-as pune ulei de turboreactor care rezista la temperaturi de 700-800 grade si turatii de zeci de mii , dar ma tem ca dupa cateva mii de km o sa trebuiasca sa-mi cumpar alt motor .Parerea mea .

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutam

imi pare rau ce am fost inteles gresit, draga passat19tdi.

am spus ca unele pareri sunt invechite (parerea mea), nu cei cu care vorbesc pe forum.

apoi, cand m-am referit la mecanicii de cartier, am avut in vedere chiar pe acei atotstiutori care au un service obscur la un subsol si au lucrat toata viata lor pe camioane tatra, iar acum sunt profesori in orice si-si dau cu parerea "copetemt" (eu i-am intalnit, ...si nu pe forum)

am spus ca am incredere in parerile posesorilor de passat, in experienta lor, si m-am referit la colegii de forum.

eu cred ca rolul discutiilor noastre este acela de a sti cat mai mult despre masinile noastre pentru ca , atunci cand mergi la un service, sa nu iei de bun tot ce-ti spune orice mecanic, care nu tine la masina ta asa cu tii tu.

nu intentionez s-o fac pe desteptul cu nimeni, vreau doar ca masina mea sa mearga bine.

inainte de ati raspunde, am mai citit odata paginile de manual pe care mi le-ai trimis.

am inteles ca se recomanda folosirea uleiurilor multigrad; ca se pot folosi uleiuri cu o fluiditate ridicata, atat timp cat respecta normele vw.

uleiul pe care-l folosesc eu respecta normele vw (505.00)despre care se vorbeste in manual, dar e 5w. si producatorul sau il recomanda pt passat b4, dar nu-l recomanda pt passat cc din 2010.

si aunci intreb: nu este numeni dinte voi care sa folosesca la passat b4 ulei 5w?

masina mea nu consuma ulei, decat in limite normale, dar daca spuneti ca gresesc, am sa trec din nou pe 10w.

inca o data, imi cer scuze daca am suparat pe cineva.

cu respect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit eu 5W30 acum vreo 3 ani in motorul de 1.8 benzina. Din pacate motorul il manca destul de repede (10.000km -> aproape 2L ulei).

Acum folosesc 10W40 si motorul il mananca mai lent.

Ce este ciudat ca masina NU scoate fum pe teava de esapament si nici pete de ulei nu am pe sub masina, deci clar il mananca doar ca nu in asa fel incat sa scoata fumul albastru.

ALEKS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1,8 ABS are filtru de benzina? Si daca are unde se gaseste? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In dreptul rotii dreapta spate undeva pe punte e un suport unde sta filtrul.

ALEKS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da acolo este unde zice Alex...

teoretic ar trebui sa ai si un scut care protejaza filtrul...

atasez 2 poze sa vezi ca si idee...

post-46846-0-36932500-1296990987_thumb.j

post-46846-0-71992700-1296991147_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutam

in pagina a doua din manualul pe care passat19tdi a postat-0 mai sus se spune: "sa nu se adauge substante suplimentare de aditivare -de orice fel- combustibilului sau uleiului de motor"

intrebari?

1.ati folosit aditivi pt a creste caliatii uleiului?

2.ati folosit aditivi de curatare a motorului, inaintea efecuarii schimbului de ulei?

3.ati folosit aditivi pentru cresterea calitatii combustibilului sau cand (daca) ati avut ceva apa in el?

4.ati folosit aditivi pentru curatarea injectoarelor?

am ridicat aceste probleme pt ca vorbim de cel putin doua tipuri de aditivi, de crestere a calitatii, respectiv de curatare, iar manualul nu-i explicit in aceasta privinta.

personal, inainte de a citi ce este scris in manualul de mai sus, am facut un plin de motorina in care am adaugat aditiv de curatare a injectoarelor, doar ca preventie(mi-am pus), nu ca ar fi fost necesar. n-am simtit nici o diferenta de cand am pus aditivul, dar aceste substante lucreaza acolo unde ochiul liber nu patrunde...si cine stie, poate a fost bine ca l-am pus. sau nu.

voi ce spuneti?

cu respect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sincer la benzinarul meu nu bag nici un aditiv de nici un fel...mi se pare o prostie...

mai am si un Ford Transit din 2002 diesel care are peste 300.xxx km si la fel nu bag nici un fel de aditiv si motorul merge perfect..

nu stiu cele pt motorina sau benzina cum sunt dar cred ca aditivul pentru cresterea calitatii uleiului este defapt tot ulei intr-o stare putin mai pura...sau cum sa zic...

si cred ca mai conteaza si cum exploatezi acea masina sau tipul de ulei, tip de combustibil, revizi facute la timp s.a.m.d.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am auzit ca nu are nici un rost aditivul pt ulei!

Varul meu are un chrysler voyager 1998, ma tot batea la cap cu aditivul asta, a consultat multi mecanici, a mers la reprezentanta si verdictul a fost "sunt porcarii alea, nu folositi"!

Intr-un final a ales ulei Texaco, si s-au calmat apele, e foarte ,multumit de el!

Aditivul pt benzina, diesel: mi`am cumparat eu in decembrie, inca e sigilat in garaj! Nu e de treaba:

Pozitiv:

-curata rezervorul

-curata filtrul de combustibil

-curata injectoare

-creste puterea motorului

-nu ingheata carburantul in rezervor cu asta(o sticluta la un plin, ai desfacut sticluta, ai bagat jumate, poti arunca restul, nu recomandat sa folosesti a doua oara, tot deodata)

Negativ:

-tre facut neaparat plinul

-curata absolut tot, insa mizeriile din rezervor ajung in pompa, de acolo, in filtru, injectoare, s.a.m.d.

-creste mult consumul de carburant

Pai, si combustibilul de la Lukoil, ala euroluk 98, are proprietati de curatare, insa dupa ce am folosit deala, sa zic, vreo 4000km, (bineinteles, se simte la putere), s-a bulit ceva la pompa de benzina, cand viram la stanga, nu mai tragea, probabil s-a infundat ceva acolo la sorb!

sfatul meu:

-benzina, motorina OK, Mol, Lukoil (e ok de la astia), OMV, Petrom, Petrom V (chiar daca ii atacam, au cei mai buni carburanti), fara aditivi!

-ulei bun: Castrol, Mobil, fara uleiuri de la benzinarii, prista, ulei aiurea, eu as merge pe 10W-40 diesel in locul tau, un Castrol, unge de rupe! ;)

Numa bine! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc Primus Synth 5W 40 de la Rheinol Recomandat de Volkswagen

oZ96EtKF.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am folosit si nici nu voi folosi vreodata.....si app de aditivi era un articol pe automarket in care explicau ca de fapt aditivii sunt o mare tzeapa....daca il gasesc o sa postez link-u sper sa nu deranjeze pe nimeni

http://www.automarket.ro/stiri/cinci-tepe-de-intretinere-auto-pentru-soferii-naivi-27178.html

si putin off: http://www.automarket.ro/stiri/sapte-mituri-false-despre-cum-sa-reduci-consumul-masinii-tale-30495.html

Modificat de alinelu2006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pozitiv:

-curata rezervorul

-curata filtrul de combustibil

-curata injectoare

Parerea mai multor mecanici care i-am intrebat despre aditivi a fost ca cele spuse de tine la pozitiv de fapt sunt negative deoarece toate depunerile de pe tevi ajung exact in injectoare sau in motor ceea ce duce binenteles la defecte din partea utilajelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact, curata injectoarele, in cazul in care restul sistemului de tur e ok, curat ca lacrima, fara impuritati!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@costi75

Acesta uleiul pe care mi l-a trimis producatorul volkswagen si l-a recomandat mecanicul meu ca fiind drept unul foarte bun si am zis sa ma conving si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai gasesc unde am vazut acuma ceva vreme pe un site din germania dar uleiul recomandat de VW pt MK1, MK2, MK3 este Castrol...

la noi in tara nimeni nu iti recomanda ce ar trebui pt masina...doar ce ar vrea ei sa vanda si sa aibe castig... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in jur de 4 litri cu tot cu ce intra in filtru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutam

pentru ca nu m-am convins ca ar trebui sa renunt la 5w-40 in favoarea lui 10w-40, azi am facut schimbul tot cu Top Tec 4100 5W-40 de la liqui moly. la 251.000km

am sa urmaresc mai atent consumul de ulei, dar pana acum nu am avut probleme care sa ma atraga de atentie. dovada...din 10 l de ulei 8l am pus in motor iar 2l mi-au ramas in bidoane(la doua schimburi, bineinteles)

am sa va tin la curent

cu respect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salutare

Tot 5w40 folosesc si eu acum, Castrol. Sunt la primul schimb de acest tip, am beneficiat de o reducere si mi'am zis sa incerc si varianta asta cu ulei sintetic. Pana acum am folosit aceeasi marca dar 10W40 din considerente lesne de inteles, pt a nu pierde prea mult din ulei avand in vedere sutele de mii de km aratati la bord. Deocamdata consumul de la schimb si pana acum la uleiul sintetic nu este diferit de cel semisintetic folosit inainte insa asa cum zice costi75 mai sus, il voi tine sub supraveghere! :)

p.s. am o intrebare pur teoretica, daca sa zicem ca am completa cam 1L sau chiar peste 1L de la un schimb la altul, prin completare oare nu am reimbunatati calitatea uleiului (cu putin :D ) in asa fel incat sa putem merge mai mult de 10.000 km pana la urmatorul schimb ? :D poate ca e o prostioara copilareasca, ma intrebam doar.. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In ultimii 2 ani efectiv de la un schimb la altul pot spune ca doar am completat, la 3 luni 1 litru de ulei, deci tot timpul a fost "proaspat" - motivul? semeringul de palier din partea din spate spre cutie era de decor, tot motorul in spate si cutia era neagra.... a fost de lucru, schimbat ulei (acum aral 15w40 precedent castrol 15w40), schimbat ulei in cutie (1,7 l a intrat), schimbat semeringuri cutie, acum nu mai scade nivelul la ulei deloc, verific saptamanal, masina parca merge mai bine acum - am la bord 325000 si ceva de km, motorul a fost facut la cota zero in 2006 la 274000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

servus tuturor! am o mica problema, si anume am pierdut caietul cu nr. de km. cand mi-am facut sch. de ulei etc. cum imi dau eu seama cand tre sa schimb? :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai de obicei se face la un an sau la 10-15000 de km in functie unde umbli cu masina, mult exterior sau mai mult oras.... deci daca a trecut un an ar trebui sa ii torni ceva proaspat pe gat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!