Jump to content

Ce ulei si filtre folositi?


trompy400
 Share

Postare recomandată

Salutare vreau sa schimb si eu uleiul si filtrele la masina si nu stiu care filtre au un raport pret calitate bun si ce marca de ulei sa folosesc.Pareri?

Modificat de trompy400
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtre: MANN Filter, Mahle

Ulei: recomand cam asa:

Castrol si Mobil 0W-30, la automobilele intre 0-50.000 km rulati

Castrol si Mobil 5W-30, la automobilele intre 50.000-100.000 km rulati

Castrol si Mobil 10W-40, la automobilele intre 100.000-200.000 km rulati

Castrol si Mobil 15W-40, la automobilele intre 200.000-350.000 km rulati

acum, cel mai bine iti zice mecanicul, in functie de gradul de uzura al motorului! De exemplu, daca motorul nu e forjat, la 230.000-250.000 km, poti baga si 10W-40

Schimbul il faci la 10.000 de km la genul asta de ulei(10W-40), la 15.000 km la cele mai subtiri (0W-30, 5W-30), la 7.000km cele de 15W-40. Poti verifica si cat ulei pierzi, asta in cazul ca pierzi. Daca faci un schimb de ulei si bagi 10W-40 si iti pierde ulei, data viitoare folosesti ulei mai gros!

5L ulei Mobil+filtru MANN e in jur de 100RON, zic un maxim de 120RON, insa nu folosi uleiuri gen Prista, Lukoil, etc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc de ceva vreme(2 ani si -) numai ulei Liqui Molly, nu am nici un interes comercial , pur si simplu am ramas mirat cum ca la firma la care lucrez folosesc acest tip de ulei de cativa ani , schimburile la masini facandu-se la circa 20-25000 km, stiu si caz cand s-a schimbat la 25k km , dar "manivela" care era la volan circula de 3 saptamani cu cablul rupt la kilometraj... . Masinile din dotare !? pai, Opel Combo, VW caddy , Ford Conect si parca ceva Peogeot-uri partner(ff slabe), ... toate diesel, toate dupa an 2000. Masinile , toate au peste 200k km la bord si motoarele functioneaza ca noi 1 mai putin frantuzoaicele, care oricum sunt si putin mai vechiute. Nu am vazut reclame la acest ulei, nici macar nu se gaseste la orice magazin, important este ca se produce doar in Germania, . In concluzie, modest la promovare insa foarte performant. ca aditivi, singurul aditiv care efectiv arata ca-si face treaba , consider ca este Metabond. Produce rezultate certe ! Daca nu credeti , mergeti si intrebati la o firma de transport(TIR-uri),

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule Moog stiu ca sunt atitea topic-uri cu uleiuri dar majoritatea sunt acaparate de cei cu masini mai noi care folosesc uleiuri mai bune. In acest subforum activam mai mult cei care avem niste masini mai batrine care ca si oamenii mai batrini au chichitele lor, gen acelasi tip de ulei de la 2 producatori la care consumul este diferit, filtre de la producatorul X care nu sunt foarte bune calitativ si alte mici nimicuri din astea care ne fac viata mai palpitanta.De aceea cred ca si pe aceasta arie este binevenit un topic cu parerile utilizatorilor despre uleiul si filtrele folosite la masina lor. Domnule Costi Liqui Molly se gaseste prin orice magazin de piese sau ai o sursa de aprovizionare?

Modificat de trompy400
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc de ceva vreme(2 ani si -) numai ulei Liqui Molly

buna alegere! :icon_thumright: si cele de la Texaco, Halvoline, am auzit ca sunt foarte, foarte bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu' Trompy vad ca ai masina de vreo 2 ani...la categoria uleiuri ieftine toate sint ~ la fel de bune/proaste...

Eventual te uiti pe eticheta sa vezi sa nu fie facute pe la noi sau la bulgari :)

Eu am pus Valvoline la masina actuala...proprietarul vechi a ales, am gasit ambalat in Franta si am zis ca nu merita 20-30RON economie sa trec pe altul mai ieftin...

Prefer sa schimb uleiul mai des decit sa fug dupa un ulei "bun"...la 6000 facuti in oras sau 8000 SI extern am facut schimbul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu m-am facut foarte bine inteles. Nu am zis ca vreau ce e mai ieftin, din contra vreau ce e mai bun pt batrinica mea.Dar am mai vazut pe aici dar nu mai stiu exact pe unde ca cineva a pus o anumita marca iar la schimbarea uleiului a trecut la o alta marca si consumul de ulei de la schimb la schimb a scazut la jumatate. Si erau firme renumite amindoua. De aceea daca tot o sa schimb uleiul si filtrele poate ma ajutati cu experienta voastra sa aleg ceva bun la un pret decent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu ce ai acum pe masina, si cit consuma?

La mine dupa 6000 km am pus vreo 200-250ml, asa de control...nu eram sigur daca masina e orizontala cind am verificat...

Asta cu trecutul de la o marca la alta si consumul la jumate...e putin credibila...sigur a schimbat si calitatea uleiului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu acum am ARAL 15W40 si nu sunt prea multumit a consumat cam 1,5 l la aproape 10000 de Km. De aceea vroiam sa vad niste consumuri de la schimb la schimb de la mai multi utilizatori si sa fac o comparatie. Stiu ca nu toate masinile consuma la fel si nici istoricul masinii mele nu il stiu foarte bine, mi-a fost adusa de cineva din DE dar nu sunt sigur de km si alte alea.Eu oricum nu prea ma dau la ea ca ma sparge la consum dar totusi papa ceva ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citi ani are masina si ~km? Aia "reali" :))

Totusi 15W40 e cam grosut chiar si pt o vechitura...numai daca motorul nu e varza...

O compresie ai facut?

Consumul nu este total exagerat dar se poate si mai bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina e din 1994 si are 190000 la bord dar nu sunt eu sigur ca nu mai are vreo suta in plus. Ea arata bine merge bine dar totusi consumul de ulei mi se pare cam mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu de cand am adus masina din germania bag doar Castrol cumparat din deutschland...;)

este singura garantie ca uleiul este de calitate...

iar cat despre consumul de ulei...de la schimba la schimb complectez in jur de 1 - 1,3 litri

post-46846-0-86587100-1294167915_thumb.j

post-46846-0-37424800-1294168072_thumb.j

post-46846-0-35398500-1294168087_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pe cineva care aduce ulei din Germania?La ce numar de km schimbi uleiul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdan veizi ca consumul asta de ulei ii foarte mare de la schimb la schimb

si eu folosesc acelasi tip de ulei ca tine, adus tot din germania dar eu nu trebuie sa complectez de loc de la schimb la schimb (il pun la max cand il schimb si cand il dau jos ii la min sau aproape de min)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da...am pe cineva care imi aduce Castrol la bodon de 5 litri exact ca in poza...

schimbul de ulei il fac la 10.000 km + - 500 km....

iar cat despere consum...nu exista passat din generatia 88-96 sa nu manance ulei...;)

iar Moog are dreptate...de la max la min...ii 1 litru de ulei care iti lipseste si e cam nasol...

eu prefer sa verific cel putin odata pe saptamana uleiul si sa ma asigur ca este la 2 mm sub nivelul maxim...

am citit pe alte forumuri din germania si olanda ca sunt anumite tipuri de vw din generatia lui 35i care mananca si 2 litri de la schimb la schimb...

asa ca momentan nu e stres...tinand cont ca motorul masini mele nu a fost desfacut deloc de cand a iesit de pe portile fabrici... :D

Modificat de bogdan.tuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma rog ... ii posibil sa fie adevarat ca de la min la max ii un litru ...dar la mine cu tot cu filtru bag 4.5l si nu mai tre sa complectez nimic pana il dau jos la 10000 facuti chiar peste putin ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutam.

eu am b4tdi95 din decembrie 09.

1)locuind in nord, temperaturile fiind scazute am avut probleme cu pornirea. cred ca in principiu era de la baterie (pe care am schimbat-o cu una de 80, noua), dar cred ca era si din cauza vascozitatii uleiului. aveam 10w-40 castrol, si l-am schimbat cu 5w-40 liqui molly. iarna asta am facut la fel. porneste perfect.

voi ce credeti? ori mi se pare?

2)mi-a spus un camionagiu ca atunci cand pornesti dieselul, astepti sa se stinga martorul bujie, mai astepti 3-4 sec si apoi dai cheie si porneste. nu stiu daca e corect, dar cert este ca atunci cand afara sunt -30 grade fac de trei ori operatia sus povestita si-mi porneste din prima, imediat

voi cum stiti?

senq

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu....la diesel e normal sa consume ceva ulei de la schimb la schimb(ba chiar mi-a zis cineva ca e problema daca uleiul e tot atata cand faci schimbu)....la benzinar nu stiu sa fie in regula sa consume ulei.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca trebuie respectata norma de ulei recomandata de constructor ,daca motorul e uzat si nu te tii cu consumul pt a face o mica economie e bine sa treci la un ulei cu o vascozitate mai mare (de la 10 la 15w xx) iata ce zice cartea :

post-25908-0-71678800-1295978038_thumb.j

post-25908-0-82607800-1295978049_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutam

multumesc pentru raspuns si pentru paginile din manual.

ce scrie acolo m-a facut curios sa aflu ce fel de ulei am eu, daca e conform cu manualul sau nu.

iata ce am aflat: eu i-am pus in noiembrie 5w-40 liqui moly top tec 4100. motivatia mea: un ulei cu fluiditate scazuta pentru frigul extrem.

am intrat pe site la liqui moly si ca orice site care se respecta iti da uleiul de care ai nevoie in functie de modelul si anul masinii tale.

apoi am vazut ca top tec 4100 e bun pt passatul meu, dar m-am dus si la bidonul din garaj sa vad daca scrie pe el 505 00 si scrie.

din cate am inteles din manual nu ai voie sa pui 503 00 sau 506 00, destinat masinilor peste luna 4 anul 1999.

deci nu cred ca e important daca uleiul e 5w sau 15w, ci daca este potrivit codul uleiului.

daca gresesc corectati-ma.

si tot pe site-ul liqui moly zice sa-l schimb la 7500km sau 12 luni

cu respect.

senq

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care au motorizarea 1.9 TDI cod motor 1Z

Engine oil grade- cold climate 5W/30

Engine oil grade- moderate climate 15W/40

Engine oil grade- hot climate 20W/40

Engine oil grade-alternative-moderate climate 10W/40 Semi-Synthetic

Gearbox oil grade 75W/90 Synthetic 2litri manuala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutam

eu cred ca unele pareri sunt invechite, precum masinile noastre, iar unele uleiuri de tehnologie noua se preteaza azi si la motorizari mai vechi.

eu personal am mai multa incredere in recomandarile producatorului german de uleiuri din ziua de azi, decat in manualul de acum 10-15 ani. si mai em incredere in experienta posesorilor, si nu in parerile unora dintre "mecanicii"(de cartier)

in plus, nu cred ca volskwagen mai este interesat in laboratoarele sale cum functioneaza un b4 si ce ulei i se potriveste.

de aceea citesc acest forum.

si trec si prin filtrul gandirii.

cu respect

Modificat de costi75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu folosesc ulei castrol magnatec diesel 10w/40 si intre schimburi daca ma crede-ti nu am completat gram de ulei...dar bine inteles ca asta depinde de la motor la motor cat de mult a fost intretinut si cu ce fel de ulei a fost obisnuit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!