Jump to content

Becuri xenon dereglate


Florin.
 Share

Postare recomandată

Buna seata,

Octavia subsemnatului este dotata din fabrica cu becuri xenon. Am schimbat in primavara becurile (unul dintre ele se arsesera). Dupa schimbul becurilor, lucrurile au mers normal (becurile "bateau corespunzator").

De o vreme am primit mesajul de "service". Inca nu am ajuns in service insa am sesizat ca amandoua becurile bat foarte mult in jos.

Nu stiu daca intre cele 2 evenimente exista vreo legatura directa insa se suprapun din punct de vedere al perioadei de timp in care au aparut!

Cele 2 probleme sunt legate? Cum se poate rezolva situatia

An nou Fericit!

P.S. Am facut inca un topic pt. o problema a subsemnatului avand in vedere ca este vorba de un aspect total diferit de primul. Daca acest lucru este permit mai putin, rog cu respect o concatenare a celor 2 topic-uri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si ce mare lucru sa le reglezi? ajungi la service si se regleaza...daca crezi ca e o problema cu ele si nu lucreaza sus jos daca e oem pui testerul si vezi...Sunt atatea topic-uri in care puteai scrie de cele 2 probleme incat nu cred ca era nevoie de topic-uri noi...

Ai citit regulamentul?

Intai cauti si daca nu gasesti aceasta problema atunci postezi topic nou.

Nu cred ca ai citit , macar daca citeai stiai ce inseamna service si daca are legatura cu farurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ai probleme cu un senzor de autoleveling. Nu stiu cum e la Octavia, dar la mine la Golf 5 am 2 senzor de autoleveling si unul s-a stricat. Ca urmare fascicolul de lumina era proiectat mult mai jos decat ar trebuie. I-am facut un Basic Settings cu Vag-Comul si acum stau la o pozitie intermediara. Nu am probleme si nici nu am schimbat senzorul.

Senzorii de autoleveling se strica cel mai des datorita drumurilor foarte bune :tomato: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diagnoza intai si vezi ce eroare ai.In functie de ce gasesti se intervine software sau mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta ti dus un senzor al autolevelingului, aceeasi problema am avut-o si eu, farurile erau coborate la maxim, la scanare mi-a iesit senzor fata defect, s-a rezolvat prin inlocurire, cost 270 lei + manopera 40 lei (aprox). Dupa ce schimbi senzorul trebuie sa iti adaptezi din nou farurile din vag-com, aici pe forum gasesti procedura (daca n-o gasesti ti-o trimit eu, o am salvata pe-undeva).

Defectarea senzorilor de autoleveling nu au nicio legatura cu starea drumurilor, deoarece senzorul nu are piese in miscare, sunt 2 randuri de bobine foarte apropiate intre ele si care se misca in plan paralel, neexistand contact fizic intre ele. Scuze pentru exprimare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu totusi cred ca e un potentiometru inauntru. Azi am gasit un senzor defect, l-am simulat prin 2 rezistente de 500 ohmi si 200 ohmi si isi face secventa de reglare. Urmeaza senzor nou si cel vechi o sa fie la disectie.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe roata fata stanga de pe bascula pleca o tija in sus spre contra aripa.Vezi ca nu cumva sa fie sarita,rupta,etc.Daca nu atunci este senzorul de autoleveling sau o conexiune proasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu totusi cred ca e un potentiometru inauntru.

Asta nu e o chestiune de credinta.

Urmeaza senzor nou si cel vechi o sa fie la disectie.

Asteptam cu nerabdare pozele :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cate unul pe fiecare punte, stanga fata si mijloc spate, ca o1 are punte pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteptam cu nerabdare pozele :)

Inca nu l-am taiat, poate maine sa-mi fac timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am avut timp sa disec un senzor de autoleveling, pozele au fost facute de Turbocip, eu taiam si el poza.

Piesa din poza 007 e cea care citeste variatia campului magnetic. In poza 005, inelul din dreapta e fixat pe axul care iese din senzor si este legat de bascula, piesa aia mica e bagata in miezul de fier din partea dreapta.

post-1788-0-34787400-1294231413_thumb.jp

post-1788-0-99714100-1294231423_thumb.jp

post-1788-0-48894300-1294231444_thumb.jp

post-1788-0-37838100-1294231453_thumb.jp

post-1788-0-64827500-1294231464_thumb.jp

post-1788-0-12678100-1294231538_thumb.jp

post-1788-0-61283400-1294231547_thumb.jp

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corectie, din partea stanga a pozei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi timpul vostru.

Am retinut ca problema este la acel senzor de autoleveling.

An nou Fericit sa aveti cu totii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am avut timp sa disec un senzor de autoleveling, pozele au fost facute de Turbocip, eu taiam si el poza.

Piesa din poza 007 e cea care citeste variatia campului magnetic. In poza 005, inelul din dreapta e fixat pe axul care iese din senzor si este legat de bascula, piesa aia mica e bagata in miezul de fier din partea dreapta.

Si ce mai masuram noi pe pinii senzorului fara rezultat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
florin71_skoda

Ieri am avut timp sa disec un senzor de autoleveling, pozele au fost facute de Turbocip, eu taiam si el poza.

Piesa din poza 007 e cea care citeste variatia campului magnetic. In poza 005, inelul din dreapta e fixat pe axul care iese din senzor si este legat de bascula, piesa aia mica e bagata in miezul de fier din partea dreapta.

Salutare,

Imi pare bine ca am avut rabdare sa caut prin topic-uri, ajungind sa fac progrese in rezolvarea problemei mele.

Am o skoda octavia combi fabricata in 2003 cu motor ASV si am problema cu senzorul de nivel pentru reglat xenoanele.

Mi sa rupt o bucsa de la bratul/tija ce face legatura dintre bratul roti si "potentiometru". Am vrut sa repar defectiunea, sa improvizez ceva, insa am constatat ca potentiometrul nu mai functioneaza. Degeaba misc bratul "potentiometrului" manual ca farurile nu se mai misca. Cind pun contactul, farurile baleiaza pe verticala dupa care se pozitioneaza pe minim si ramin nemiscate.

Am dat jos potentiometrul si am masurat rezistenta intre cei 3 pini. Intre 2 pini am ~60 ohmi, iar la celelalte combinati am ~470 ohmi. Indiferent de pozitia bratului, valorile nu se modifica.

Daca nu citeam acest topic, eram ferm convins ca inautru este un banal potentiometru care sa defectat si tot cautam pe net fara succes sa vad pe unde-l gasesc de cumparat.

Acum multumita lui @Al Bundy, pot exclude pe moment defectarea "potentiometrului". Mai ramine doar sa repar tija, sau sa gasesc pe undeva una noua de cumparat, cu toate ca am cam cautat-o fara succes. Apoi trebuie sa gasesc pe unde sa scris pe forum despre procedura de adaptare a farurile din vag-com, despre care vorbea @reader si sa gasesc pe cineva cu un vag-com care sa-mi stearga erorile si sa refaca procedura.

Daca cumva mai aveti ceva informatii noi legate de aceasta problema, mar bucura sa postati orice informatie utila legata de problema mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adaptarea e simpla.. intri pe 29 - Left light, dai basic settings, pe canalul 1 parca iti pune farurile in pozitia de baza, le reglezi pe urma de la suruburi pana lumineaza corect, pe urma dai pe canalul 2 si se salveaza setarile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Multumesc andrei pentru informatie. Am gasit si eu pe un topic despre asta si ramine sa vad cum ma descurc, ca nu prea as vrea sa umblu si la suruburi. Dar daca trebuie, o voi face si pe asta.

Acum sa vad insa cum imi repar tija ca azi a plouat si nu am putut sa ma ocup de ea. Una noua am vazut ca-i cam scumpa. Am gasit-o undeva la 290 ron.

Si mai este si problema cu "potentiometrul" care inca nu pot fi sigur ca-i bun. Doar banuiesc ca softul a intrat in avarie cind iam scos mufa sa-l mesteresc. Sa vedem dupa ce resetez avariile daca functioneaza si daca nu cumva imi revin avariile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Intre timp am rezolvat problema si am sa expun aici ce am facut, ca poate mai patesc si alti ca mine si le va fi de ajutor.

Am fost cu masina la tester unde am descoperit ca aveam mai multe erori / coduri de defecte. Nu doar legate de problema farurilor, ca si altele.

Legat de problema farurilor, aveam 3 coduri de avarie. Doua se datorau faptului ca am dat jos farurile sa-mi schimb becurile xenon, ca unu-mi facea figuri. La farul stinga aparea codul "Faruri gaz-Xenon- Semnal in afara limitei de toleranta - intermitent" si la farul dreapta aveam "Modul de aprindere pentru faruri cu gaz-N195- semnal implauzibil - intermitent". Astea sau resetat rapid si am scapat de ele.

Am ramas insa cu codul de defect pe farul stinga, "Senzor înãltime masina: fata- Semnal prea mic". Am pozitionat corect pirghia si degeaba, nu scapam de codul respectiv. Asa ca am desfacut piesa buclucasa, (senzorul de nivel) am demontat tot ce se putea demonta, am spalat-o bine si iam dat la mufa spray de contact din abundenta. Problema rezolvata. Codul de avarie sa resetat si au inceput sa lucreze farurile.

Am trecut la pasul urmator si am reusit sa repar tija rupta, inlocuind bucsa defecta cu un surub de 4, citeva saibe si citeva piulite ca sa nu am un "brat" fix, rigid, ci unul mobil la fel cum era si bucsa originala. Am adunat totul, am mai facut un test si totul a fost ok.

Pentru ca am umblat la brat si am modificat prinderile si distantele, am reglat farurile pe standul de proba, ca sa le setez pozitia de zero. In calculator nu am umblat ca nu am stiut cum. Reglajele de inaltime si stinga/dreapta au fost facute mecanic.

Cam asta a fost tot. Sper ca informatiile acestea sa-i ajute si pe alti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stiti cumva cum se verifica inaltimea corecta a farurilor? Adica distanta fata de un zid si inaltimea fascicolului proiectat pe zid? Ca am impresia ca bat putin cam sus, avand faruri cu xenon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

google iti da suficiente raspunsuri.

Pentru xenon de fabrica e necesar si un tester. Se verifica functionarea corecta a senzorilor de nivel, respectiv se face procedura de reglaj ca la carte (pozitie de baza din tester, reglaj mecanic, invatare poziti de baza)

http://www.reno.ro/g...830--28221.html

http://www.wikihow.com/Adjust-Car-Headlights

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut,

 

Am umblat cu masina mai bine de 2 ani cu farurile xenon proiectate foarte jos. Ieri,am apelat la cineva care imediat a gasit ca problema este la senzor.

 

Introducand mana pe langa roata stanga -fata, se putea misca cu mana un levier mic de plastic iar farurile se miscau in functie de acesta. Din pacate tija si angrenajul aferent lipseau. Foarte probabil s-a rupt si a cazut candva.

 

Acuma, mesterul imi spune ca ar putea sa improvizeze o legatura fixa nu din aceea mobila cum era original.

 

Intrebarea este daca acea improvizatie cu legatura fixa are vreo sansa sa functioneze corespunzator?

 

Mai jos vedeti ce si cum

 

rsz_OctaviaXenonSenzor_zpsa0c31e73.jpg

 

 

 

P.S. (sunt initiatorul acestui topic)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E pacat sa nu faci sistemul functional ca sa raspunda la schimbarea incarcaturii masinii. Cauta la dezmambrari sau in alta parte sistemul care iti lipseste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut, am o skoda octavia 1 cu xenon si proector cu lupa din fabrica si vreau sa montez faruri cu bec normal si proector , cum se poate adapta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sa faci asta? o sa pierzi foarte mult la iluminarea drumului. Nu merita. 

 

DAr acre e problema? de ce renunti la xenon?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un far ,cel sting merge foarte bine iar cel drept are crapaturi in spate desi functioneaza 100%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!