Jump to content

Mersul economic vs mersul sanatos


andREI
 Share

Postare recomandată

Pana la urma e mai bine sa calci pedala de acceleratie cand e necesar ,altfel tot ajungi sa ai probleme.Am dreptate? :ceuameni:

Exact asta am spus si eu - il folosesti normal. E normal ca daca turatia de cuplu max e pe la 1800, randamentul e maxim in jurul turatiei aceleia si deci in mod curent cam asta ar fi intervalul de utilizare. Insa pe autostrada, la drum intins... nu poti sa stai cu ea la 1800, si nici nu ar trebui sa incerci!

Ce sa mai zica cei cu tiruri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ender

    6

  • hangyouridols

    4

  • DragosR

    3

  • D77

    3

pentru TDI, ce efecte negative are idle pentru perioade lungi (3-4h) ?

nimeni ?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimic!,daca masina e in stare tehnica buna.Anual fac excursii de aprox 6000km(dus-intors) si merg constant 3-6ore(pe urma pauza de recreere) pe autostrada intre 3500-3800rpm;singurul lucru e ca schimb uleiul mai des.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Userul mihuz intreba de efectele mersului indelungat la relanti (idle) pentru TDi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de ulei este acționată din exterior, printr-un lanț, de arbore. (vorbim principial)

La turații mici, presiunea furnizată de pompă nu asigură o lubrefiere foarte bună.

Nu știu

Modificat de gHapciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa ai probleme reale cu motorul datorita statului la ralanti,iti trebuie zeci de mii de ore,echivalentul a 200k km mers subturat si cand spun probleme,ma refer la depuneri pe galeria de admisie,turbina colmatata;deci,daca opresti intr-o parcare sa te odihnesti 3ore si tii motorul pornit sa ai caldurica,categoric nu se va intampla nimic.In final,asa cum s-a spus si mai sus,voi preferati sa va folositi de masina sau sa tot stati stresati ca aia dauneaza,ca aia nu e buna,etc?Voi conduceti masina,sau masina va "conduce"pe voi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine a ajuns sa simta motorul, sa-i cunoasca vibratiile ca cere el ce are nevoie, turatie mai mare sau mai mica functie de efortul pe care-l face in anumite situatii, poate sa mearga si economic si sanatos fara efecte secundare...

nu ai nevoie de turometru decat de control, dar daca stai cu ochii pe el sa vezi cand trebuie sa schimbi viteza aia in mod sigur afecteaza rau consumului masinii cat si atentiei in trafic si inlatura placerea de a conduce

relaxati-va, bucurati-va de masina si incercati s-o simtiti :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Termenul "Subturat" - este total gresit inteles de foarte multi - in mare parte poti avea motorul subturat la 1200 rpm, 1500, 2500 si chiar 3000rpm.

Subturat inseamna -> cand ai nevoie de putere X la roata si motorul depune un efort imens ca sa o obtina => urci cu a 4 cu 3000 rpm o panta cu pedala la fund, dar saraca nu mai poate si pierde din viteza. In aceste momente se injecteaza foarte mult combustibil, dar atentie ca are un minim si un maxim la amestec care difera in functie de turatie.

Si inca o chestie cu uzura ambreiajului la turatii mici, pey la 1500rpm un motor are maxim 50% din puterea maxima, piesa aia e facuta sa reziste la forte foarte mari => o folosesti in parametrii de utilizare asa ca nu are voie sa pice => sa aveti grija sa cuplati lin si in rest km multi ca s-au gandit constructorii pentru restul.

Ungere este deficitara, daca este tinut motorul sub sau peste parametrii la care a fost facut. Daca se merge un pic subturat, dar se schimba uleiul mai des decat scrie in carte cu cateva mii de km sau se pune un ulei de calitate, motorul respectiv o sa tina mult si bine. Aceeasi chestie si cu supraturatul. La supraturat de exemplu temperaturile sunt mai mari la pistoane si alte componente, timpul de ungere scade considerabil (pistonul urca si coboara mult mai repede...).

Asa ca mergeti cum el cum scrie in carte...

Cineva zicea ca o cutie automata subtureaza motorul si ca are o uzura excesiva. Eu nu cred ca productorul care da garantie la masina 2,3,4 ani cu limita sau fara limita si cu teste peste teste, sa tureze motorul aiurea in asa fel incat sa fie si daunator. Refuz sa cred asa ceva. (e ceva gen oul si cu gaina)

Modificat de SorinXp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit si eu topicul, am testat pe masina (EOS 2.0 TDI CR), am mai observat si alte masini, ce pot spune:

1.Alte masini:

- Volvo XC 60 D5 automata (cu viteze): urc o panta moderata, lejer, acceleratia apasata la 30-50% din cursa, ea schimba pe la 1700-1800 ture, cade in 1300-1400 continui sa apas acceleratia, urca din 1400 in 1800 si schimba iar, calc acceleratia aproape la fund, retrogradeaza si accelereaza

- Mercedes S 320 CDI automata (fara viteze, raport variabil): aceleasi conditii, masina accelereaza motorul sta la 1900-2000 ture (modifica raportul din cutie), calc acceleratia mai sanatos, creste de la 1800 in sus pe la 2500, apoi continua sa accelereze fara a mai modifica turatia de 2500.

2. Masina mea:

Cazul spinarilor de magar pe care edilii din Iasi s-au hotarat sa le puna langa gropi in loc sa astupe gropile cu ele:

(masina are suspensii sport, ca sa trec confortabil trebuie sa am undeva la 20km/h, chiar mai putin)

ma apropii de "damb", franez, scot din viteze, 15-20km/h, trec, apoi variante:

-bag a 1-a, trebuie turat pe la 2000 ca sa nu faca o frana de motor prea puternica si sa dau cu capul in volan, schimbarea e "fortata", imediat trebuie sa ii dau a 2-a

-bag a 2-a, iau piciorul de pe ambreiaj, nu se simte absolut nici o smucitura, 1000-1100 ture, masina merge, accelerez lin

-bag a 3-a, trebuie patinat ambreiajul, trebuie accelerat motorul, daca nu incepe sa tremure, clar subturat.

Concluzii la povestea asta:

Confirm ce s-a spus mai sus "subturat=turatie prea mica pentru puterea necesara"! e ceva relativ la conditiile prezente, nu o valoare absoluta 1789 ture/minut.

Nu conteaza modelele de masini testate, firme diferite, cutiile automate cred ca sunt cel mai bine in stare sa aprecieze turatia optima de a schimba, daca ar merge subturat si Doamne-fereste s-ar opri motorul in mers ar fi nasol rau, cei care au patit-o cu o automata stiu cum e sa se opreasca motorul in D in mers, si daca in N nu-ti permite sa dai la demaror... Veti spune ca rapoartele de transmisie sunt altele la automata, ca Volvo si Mercedes au alte cupluri pe motoarele lor, vreau sa retineti ideea de baza: turatie sub 2000 rpm la deal, se poate.

Revin la exemplul cu masina mea, apropos, o chestie interesanta la motorul asta (2.0 TDI CR), scos din viteza, in mers, relantiul sta pe la 900-1000 rpm, cand opresc masina scade pe la 700-800rpm, nu cred ca e un defect ci un feature :) testat de zeci de ori pana sa ma conving ca nu e o eroare aleatorie sau o perioada de autocuratire a DPF-ului cand relantiul creste. Acum legat de spinarile de magar, se poate extinde la orice schimbare de viteza, daca se merge supraturat se simte, intr-adevar o fi mai bine pt turbina dar parca e nefiresc, cel putin in oras, daca se merge subturat, in adevaratul sens al cuvantului, iar se simte, masina tremura, arata ca nu-i place :)

Deci intr-a 2-a accelerand lin de la 1000rpm nu e o problema, insa intr-a 4-a la 1000 de ture, la deal, daca apesi pedala la fund nu e bine, incercati si veti simti.

Invtati sa simtiti masina, asta cred ca e cel mai bun sfat, nu necesita cine stie ce veleitati tehnice doar putina atentie.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Cutia automată DSG când e pe D schimbă pe la 1700, când e pe S pe la 3000, pe D schimbă prea repede cuplul maxim find între 1700- 2500 iar pe S puțin prea târziu. Ce ziceți care ar fi regimul cel mai corect în oraș?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!