Jump to content

Mersul economic vs mersul sanatos


andREI
 Share

Postare recomandată

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ender

    6

  • hangyouridols

    4

  • DragosR

    3

  • D77

    3

50501 e semisintetic ???

:)

<{POST_SNAPBACK}>

In marea majoritate a cazurilor este semisintetic (group 3 base stocks). Datorita faptului ca este prelucrat chimic din petrol se numeste "semisintetic". Uleiurile sintetice sunt numai grup 4 si 5 (PAO) si scrie pe ambalaj lor "full synthetic technology" iar nu "synthetic technology" ca la grup 3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ender, cu intarziere, dar sper ca nu prea tarziu.

(scuzati nitel offtopicu)

ce-mi recomanzi pentru PD-ul meU : sa raman pe ARAL 50501, tot ce-i posibil semisintetic, cu schimb la aproximativ 10000-12000 km, sau sa trec pe pe ceva full sintetic, cu marirea intervalului de schimb.

mentionez faptul ca consumul de ulei intre schimburi (10 000 km) e relativ decent, aproximativ 0.4 l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa treci pe castrol 505.01, alt ulei pt. masina ta nu ar fi decat longlife, dar daca nu practici stilul longlife nu isi are rostul. iar intervalul 15k la schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
Cat despre mentinerea motorului la ralanti cateva minute inainte de oprire... 30 secunde sunt suficiente si doar daca ai mers mult timp in sarcina (ex. mergem la mare si ne vine sa facem pipi, oprim pe dreapta, lasam motorul pornit) sau tocma' a luat parte de o forja sanatoasa (*** :( ).

poti sa imi si ce s-ar putea intampla in cazul in care nu se respecta asteptarea acestor secunde la relanti?

fiindca eu chiar fac ceva drumuri de vreo 400-500 km si nu stiam a trebuie sa las motorul "sa isi revina" cand ajung la destinatie.

Acum vreo 2-3 saptamani chiar am facut Nurnberg-Timisoara (~ 1000 km) in ~ 8 ore, cu o viteza de croaziera in jur de 150 km/h (~ 3000 rot/min).

De oprit am oprit o data in Linz (~3-400 km de la pornire) - pentru alimentare - si o data dupa inca 3-400 (2 minute la un WC).

De fiecare data am oprit brusc. Inclusiv cand am ajuns acasa.

Ce efecte ar putea avea tratamentul asta asupra motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic afecteaza turbina. Din cate stiu eu, dupa un drum lung ar trebui sa mai lasi cam 2 minute motorul la relanti inainte sa-l opresti pentru ca turbina sa se raceasca cu gazele de esapament cu temperatura mai scazuta. Cam asa ceva, posesorii de TDI sau cei care au un manual la dispozitie ar putea sa te lamureasca mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce-a spus georgem este corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia asta scrie chiar si in cartea masinii. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai postat si in alta parta dar cred ca in cele din urma intrebarile aici isi au locul:

in primul rand vreau sa spun ca incerc sa respect schimbatul vitezelor in jur de 2500rpm dar pt. ca exista si alte situatii am mai multe intrebari despre condusul corect:

sa zicem ca ma plimb cu masina cu 30-40 km/h. e greu sa o tin intr-a 2-a la 2000-2200 ca face cam urat motorul, atunci ii dau a 3-a si cade undeva la 1400. iar ca sa nu fac asta prea des o mai las la relanti cand cobor usor si nu-mi scade viteza. cum e mai bine sa mergi cu viteza asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunul este (cel putin eu asa fac) => Nu stai la 1400 rpm... mai urci pana pe la 1500... si atat timp cat nu accelerezi, ci mergi constant nu cred sa fie o problema prea mare... mai ales ca mergi prin oras si nu mergi asa mult timp...

Sper ca nu am gresit... si daca am gresit cu acest raspuns va rog sa ma corectati :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se merge constant cu turatie mare si incarcare (load) mica se "glazureaza" motorul, de preferat load mare si turatie mica. (ex: la drum lung si viteza constanta, a V-a si 1700-1800rpm este suficient pentru 90-100km/h si nu a IV-a si 2800 - 2900rpm)

Ce inseamna ca se "glazureaza" motorul? Cum ramane cu mersul la turatii mai ridicate ca sa nu se imbacseasca turbina?? Load-ul mare nu inseamna stress mai mare asupra componentelor mecanice deci o uzura mai mare? Cand motorul trepideaza la subturare se afla aproape de load-ul maxim si un coleg forumist ne sfatuia sa nu ajungem in acest punct din cauza solicitarilor asupra capetelor pistoanelor? :offtopic: Nu prea ma pricep la motoare si mi se pare ca unele sfaturi din topic se contrazic?? "Please advise" :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

:vaidecapulmeu: : Nu va suparati, dar nu am inteles jocul de pedale acceleratie-frana din postul 21 pus de thheo (sus in capul paginii). Am incercat astazi si nu am obtinut o acceleratie constanta. Trebuie sa fie frig cand fac "dansul"? Cat de frig? Am O1 Elegance 1,9TDI 90CP, conform postului ar trebui sa mearga. :(

Modificat de mos gerila
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Cam vechi postul, dar pentru un turbodiesel am inteles ca mersul asa zis "economic" ii face rau, mai ales mersul in orase unde nu prea se preteaza un turbodiesel :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea ca e mai bine sa tii motorul ceva mai turat,ca sa protejezi turbina si ambreajul.Daca mergi cu ea subturat,economisesti un pic de motorina,dar cand faci reparatii la ambreiaj sau turbina,dai mult mai mult decat ai economisit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca turbina are de suferit daca primeste solicitare maxima ( talpa) atunci cand turatia este sub turatia de cuplu maxim dar , ce legatur are ambreiajul !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta de consum intre mersul sanatos si cel economic chiar nu merita efortul. Am experimentat de multe ori asta si rezultatul m-a frapat. NU MERITA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de la caz la caz , la mine in octavia are o izolatie fonica nu tocmai buna cum ar fi de exemplu la golf V cu aceeasi motorizare , consumu dau aici un exemplu : la 60 km/h dif este de aproximativ 2 L ( consumul instant) intre treptele 3 si 4. pentru mine nu neeaparat consumu ma intereseaza cat mai mult confortul acustic , mai ales daca sunt singur in masina cum sunt in ce-a mai mare parte a timpului nu are rost sa o tin in treapta inferioara in ture mai mari deoarece nu are sarcina mare. In mersul in afara orasului si eu folosesc o turatie > 2000 pentru croaziera pentru a avea zvacul necesar in orice moment la nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele din grupul VAG au volant cu dubla masa.Atunci cand se merge sau se pleaca de pe loc cu motorul "mai mult subturat" apar acele vibratii joase din cauza necorelarii dintre viteza si turatia motorului.In timp,din cauza mersului subturat apar uzuri ale volantei,care duc la trepidatii si zgomote ale ambreiajului care se simt si aud de obicei la relantiu sau mai accentuat la plecarea de pe loc.Treaba patita de mine si de multi altii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Numai mituri, propun tema pentru " Myth busters" .

Daca constructorul , de ex. pt. masina mea spune ca maximum de cuplu e la 1900 r/min , atunci tot ceea ce e sub aceasta turatie e insuficient, iar ceea ce este peste este prea mult . Clar, nu? Acum trebuie sa va reglati condusul in jurul acestei turatii, pentru a impaca capra si varza = economic si sanatos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

ideea e ca oricum se va uza odata si odata.

eu conduc TDI-ul in felul urmator:

in oras: schimb intre 2000 si 2500 RPM si foarte rar o accelerez brusc si brutal.

inafara orasului: schimb vitezele lung peste 2500 de ture..dar nu mai sus de 3500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

pentru TDI, ce efecte negative are idle pentru perioade lungi (3-4h) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut acum cateva zile admisia si actuatorul turbinei de pe O1 a sotiei. 72K Km, facuti prin oras in mers - se spune aici - subturat. Practic motorul a fost pus la munca de la 1400-1450Rpm si pana pe la 3500. Mersul de oras a fost destul de cuminte - 1400-3000Rpm.

Am desfacut galeria de admisie - era aproape curata, doar vreo 3-4 mm de mazga. Spre surprinderea mea, geometria functioneaza perfect, doar capsula vacuumatica ruginise si se blocase axul membranei. Reparatia a fost relativ simpla (ma asteptam sa dau turbina jos, nu a fost cazul).

Asa ca, din experienta, mersul in jurul turatiei de cuplu max nu face rau. Motorul e eficient si turbina nu are de suferit. Mai vedem pe la 120.000 poate, daca o fi tot a noastra masina. Nu e nevoie sa turati motorul de la 1800 in sus...

Pana acum am folosit ulei Aral si Castrol Edge...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai sa vezi cum o sa arate galeria de admisie la 250k km,iti spun din propie experienta!Bine,s-ar putea ca atunci nici sa nu mai ai masina...

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da! Unii se vaita ca " baga" piciorul in acceleratie si le "cade" turbina ori volant bi-masa, altii ca ei merg " linistiti" subturat cu motorul!... Pana la urma e mai bine sa calci pedala de acceleratie cand e necesar ,altfel tot ajungi sa ai probleme.Am dreptate? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!