Jump to content

Procedură decuplare temporară 4Motion la Passat 3C


draganuta
 Share

Postare recomandată

Pornind de la ideea că o maşină 4Motion e folosită deseori

post-3638-0-47094700-1293205446_thumb.pn

Modificat de C o s m i n
editare titlu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca se decupleaza integral Haldex-ul ? pentru ca eu stiam ca ambreiajul haldex-ului nu poate fi deconectat de tot. Adica orice ai face (orice ai dezactiva) 4-5% din putere se va duce catre rotile din spate, numai ca scotand siguranta masina in caz de derapaj al rotilor fata nu va mai trimite putere catre puntea spate va trimite fix cei 4-5% in toate conditiile ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar de ce ai face asta? Pentru 2-3 ron in plus la 100 km?

Imi pare rau dar sincer nu merita. Daca nu vrei 4motion nu iti iei de la bun inceput.

Chiar si in ambuteiajele din bucuresti, iarna, te ajuta 4motion-ul la cum nu sunt deszapezite anumite strazi/stradute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca ai menaja destuuul de mult ambraiajul,in ambuteiajele astea de care zici!

tot ce lipseste la 4 motionurile astea e un buton de decuplare/cuplare ca la santa fe...(nu sariti,nu fac comparatii!!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Procedura de decuplare este următoarea:

1. Scoaterea siguranţei fuzibile SC9 din panoul de siguranţe fuzibile de pe partea şoferului.

2. Long coding la modul 19 CAN Gateway, astfel încât să se decupleze 4Motion (Fig. 1).

3. Coding la modulul 1 Engine pt. FWD:

4. ABS-ul trebuie recodat pt. FWD. Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca se decupleaza integral Haldex-ul ? pentru ca eu stiam ca ambreiajul haldex-ului nu poate fi deconectat de tot. Adica orice ai face (orice ai dezactiva) 4-5% din putere se va duce catre rotile din spate, numai ca scotand siguranta masina in caz de derapaj al rotilor fata nu va mai trimite putere catre puntea spate va trimite fix cei 4-5% in toate conditiile ...

Exact aceasta este si parerea mea. Cuplajul este pretensionat permanent si nu se poate dezactiva din software.

Analogia cu santa Fe este gresita. Acel buton nu decupleaza spatele ci il cupleaza. Cand se apasa butonul, axa spate este cuplata permanent cu cea fata, indiferent daca fata pierde sau nu aderenta. cu alte cuvinte, nu v-ar ajuta.

Oricum, Santa Fe are tot haldex si cuplajul este la fel pretensionat ca la VAG

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

The Haldex clutch is an electronically controlled multi-plate clutch. The driving forces are distributed across the axles variably and adaptively according to different driving conditions. The power transmission between the front and rear axles is handled by the Multi-plate clutch. Electronically actuated pumps regulate the pressure on the plates of the clutch. As the exerted pressure rises, the plate sets are pressed against each other. In this way the power transmission between the sets of plates, and thus the distribution of power between the axles, can be regulated very precisely.

Pornind de la cele mentionate mai sus, cand presiunea este 0, ambreiajul Haldex-ului nu este tensionat deloc. In concluzie el este deconectat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce ai postat tu nu lamureste cu nimic ceea ce sustii tu sau eu.

Iti recomand sa citesti cap-coada aceste topic-uri:

http://vwforum.vwfor...4th-generation/

Arunca o priivire si pe saitul oficial unde ei specifica clar ca puntea spate primeste permanent cateva procente din cuplu si, la final, cauta un pdf self study despre haldex (e postat pe undeva, pe la manuale). Acolo, la partea mecanica, era trecut cum se pretensioneaza ambreiajul la rulare normala pentru reducerea lagului

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Utilitatea acestei proceduri nu este consumul de carburant dupa parerea mea, ci menajarea Haldexului, care se stie ca la Passat 3c face probleme. Astfel poti decupla Haldexul primavara si recupla toamna tarziu, odata cu punerea cauciucurilor de iarna :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca nu am fost explicit, trebuia sa precizez de la inceput ca informatiile sunt din SSP333 (mi-am imaginat ca nimeni nu-si da cu parerea fara sa studieze inainte Self-study Programme). Multumesc pt. link-uri, dar ele nu contin informatii din SSP333 ci pareri sau date trunchiate. Site-ul oficial face referire la functionarea 4 Motion nu la modul cum va functiona dupa deconectare. Eu in SSP nu am gasit nicaieri referiri la o asa zisa pretensionare mecanica deoarece ambreiajul este pretensionat si controlat de partea electronica si de partea hidraulica.

Concluzia este ca NU EXISTA pretensionare fara partea electronica si hidraulica (partea electronica poate fi decuplata evident). Privind presiunea hidraulica se poate masura in Measuring Value Block (se poate face si log). Maine o sa pun un log cu valorile presiunii pt. o intelegere deplina.

Modificat de draganuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

nu stiu ce are dar ii fuge spatele de pe la 60 km/h .. zici ca sare de pe sosea..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

B6 are haldex. De dezactivat se poate, insa nu cred ca este o solutie la problema ta. Cum adica ii fuge spatele? In ce conditii? Vrei sa spui ca supravireaza?

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, cand merg in linie dreapta fuge de spate in stanga si`n dreapta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

decuplarea 4motion-ului nu este o optiune disponibila soferului dar se stie ca ESP-ul poate dezactiva tractiunea integrala la pierderea stabilitatii pana aduce masina pe traiectorie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!