Jump to content

Golf 4 ,,smucește" la schimbarea treptelor de viteză


danneata84
 Share

Postare recomandată

Bună seara,

Am o problemă la Golful din semnătură ( an 2003, motor 1.9 tdi ALH 90 CP)care îmi tocește nervii de ceva timp.

La schimbarea treptelor de viteză, după ce debraiez, mașina efectiv smucește, pare că ceva nu cuplează cum trebuie pentru foarte puțin timp(o secundă sau chiar mai puțin) apoi te trage înainte. În rest în trepte motorul merge ,,rotund".

Senzația este identică cu cea în care a-ș debraia foarte rapid(aș da drumul foarte repede pedalei de ambreiaj).

Acest lucru se întâmplă mereu când schimb în treapta a treia, în treapta a doua ocazional (apare când schimb mai sus în turație), iar în treptele 4 și 5 se simte foarte puțin sau chiar deloc.

Precizez că am schimbat ambreiajul în urmă cu circa o lună (volantă cu masă simplă, placă, disc, rulment), puse din dezmembrări, dar în stare bună.

Diferența s-a simțit, a dispărut trepidatul și pedala este mult mai moale.

Anterior am avut tot volantă cu masă simplă, mașina smucea la fel, însă aveam și alte probleme(trepidații la plecarea de pe loc discul având duse arcurile).

Care ar putea fi problema : ambreiajul (a fost desfăcut deja de 2 ori în interval de 1-2 luni, poate a 3 oară e cu noroc), cutia de viteze, vreun tampon de la cutie/motor sau șoferul (adiă eu -care nu a învățat încă să conducă).

Mulțumesc anticipat!

Încă un aspect ce cred că poate avea legătură este următorul:

în timp ce rulez într-o treaptă de viteză, la turații de regulă peste 2000rpm, dacă i-au piciorul brusc de pe accelerație, mașina parcă se îngână pentru o secundă, apoi viteza și turația descresc.

Modificat de danneata84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

costyserbanescu

cand motorul are o turatie mai mare ( 2500-3000 ) si iei piciorul brusc de pe ambreiaj e normal sa se ingatuie putin si dupaia sa descreasca turatia . nu pot sa spun sigur de unde vine dar cred ca ai o problema la tampoane . sper sa rezolvi problema bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand motorul are o turatie mai mare ( 2500-3000 ) si iei piciorul brusc de pe ambreiaj e normal sa se ingatuie putin si dupaia sa descreasca turatia . nu pot sa spun sigur de unde vine dar cred ca ai o problema la tampoane . sper sa rezolvi problema bafta

Mă refeream la

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal

nu stiu cat te ajuta dar un tampon , mai ales cel de sub masina, asa numitul dogbone, are o mare influenta asupra felului cum decelereaza,accelereaza masina .

Eu am schimbat acel tampon ,avea 10 ani si 200.000 km de romania toti. La prima vedere parea intreag dar cauciucul era cam inmuiat si un pic tocit in margini.

Imediat dupa schimbare am observat o diferenta enorma la pornirea motorului, a scazut enorm trepidatia initiala, pana porneste efctiv. O alta schimbare am sesizat la frana de motor,nu neaparat brutala, ridicat piciorul de pe accelaertie, in treapta 2,3 de la 2600 rotatii....coboara mai lin, nu mai are efectul de barca asa de mare in prima faza, acel balans pe directie verticala este mult mai mic.

Dupa 2 sapt am schimbat (odata cu kit ambreiaj si volant) si suportul de la cutie. Urmeaza ca atunci cand schimb distributia sa il schimb si pe cel de pe dr.

Parerea mea, in cazul golf 4, mai ales diesel, acel dogbone ar trebui schimbat maxim la 7 ani sau macar inlocuite partile de cauciuc din el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca tot nu esti convins eu recomand sa citesti topicul Suporti motor-probleme ...ai sa vezi ca se aseamana cu problema ta. Userul 90G_O_L a descris aceeasi problema ca a ta, ii poti da un mesaj privat sa afli cum a rezolvat.Bafta

Modificat de golf sdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi recomandat sa faci o scanare sa vezi si switch-ul de ambreiaj ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astăzi am mai discutat cu cineva care mi-a atras atenția cu privire la avansul injecției și am realizat că aceste smucituri au apărut după ce am schimbat distribuția

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua... Am o problema legata de VW meu Golf 4, cand accelerez indicatorul tahometrului coboara la ), iar cand i-au piciorul de pe acceleratie revine la normal. Acest lucru apare de fiecare data cand accelerez. Daca ati intalnit acest fenomen si ma puteti ajuta v-as fi recunoscator.

Buna ziua... Am o problema legata de VW meu Golf 4, cand accelerez indicatorul tahometrului coboara la ), iar cand i-au piciorul de pe acceleratie revine la normal. Acest lucru apare de fiecare data cand accelerez. Daca ati intalnit acest fenomen si ma puteti ajuta v-as fi recunoscator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua... Am o problema legata de VW meu Golf 4, cand accelerez indicatorul tahometrului coboara la ), iar cand i-au piciorul de pe acceleratie revine la normal. Acest lucru apare de fiecare data cand accelerez. Daca ati intalnit acest fenomen si ma puteti ajuta v-as fi recunoscator.

Salut

Nu ai găsit nimic cu search (problema reclamată de tine nu are legătură cu topicul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

@Raulitooo:Citeste aici poate te lamuresti.

@danneata84: Ai 3 supoti cate unul pe fiecare lonjeron, si unul central pe care l-ai schimbat. Poate fi cel din stg care tine cutia de viteze. Ti-am mai sugerat sa verifici switch-ul ambreiaj care se afla pe pedala si nu are treaba cu ambreajul in sine. Daca spui ca problema ta a aparut dupa schimbarea distributiei, poate fi de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu o intrebare, volant stock de pe ALH e DMF sau SMF ? Daca e DMF eu zic ca e foarte probabil sa fie de la volant SMF acele smucituri la schimbarea treptelor, parerea mea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Echiparea de fabrica, din cate am auzit este DMF, dar eu am volant cu masa simpla.

Asa am cumparat masina de la fostul proprietar și

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Declar o parte din mister rezolvat și anume:

-zgomotele pe care le aud

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sal,

Revin cu noi informații:

Am

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor am si eu o problema similara, sper sa fiu on topic.

Am luat acum un golf IV 1.4 benzina 16 v din 2002 si masina a iesit bine pe tester, mi-au evaluat motorul ca fiind ok pt varsta masinii. Acum intervine problema TRAGE IN HOPURI. in turatii mici de la 2000 pana la 2500 imi da vreo 3 hopuri destul de fine. Daca ii dau mai nervos de la inceput nu face asa, merge rotund. Mecanicii mi-au zis ca asa au ele boala asta, ca ar fi o problema de soft si ca as putea sa ii schimb softul cu un altul original (500 euro) sau cu unul mai "neoriginal" 250 euro.

Insa mi-au spus ca exista riscul ca problema sa nu se rezolve. Rog un ajutor de la cei care s-au lovit de aceasta problema, deoarece mecanicii mi-au zis sa o las asa, dar mi se pare ca se chinuie un pic la acceleratie, ar vrea sa se duca dar ceva o opreste.

Interesul e sa merg cuminte cu ea nu sa o alerg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema la mine este doar la schimbarea vitezelor la eliberarea ambreiajului, c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corny_bv - CE benzina pui? Poti incerca un schimb de bujii, la mine se observa o diferenta in comportamentul la accelerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu tot ceea ce inseamna filtre inclusiv cel de benzina + ulei, asta doar ca revizie generala, nici o modificare. Mi-au zis ca am putea sa incercam sa curatam clapeta de acceleratie dar desigur fara nici un rezultat garantat. Cei care mi-au spus ca ar fi problema softul insa au concluzionat ca fiind aproape absolut sigur ca nu e clapeta de acceleratie. Asadar reincep magariile gen diagnostice diferite si mai stiu eu ce, cert este ca nu mi-a dat nimeni o pista sigura. Daca are cineva o parere, este binevenita!

bujiile sunt ok, benzina bag de la rompetrol din aia de 95.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat o benzina mai buna? Curatarea clapetei o poti face si singur, nu e nevoie de service. Este o operatiune de intretinere si trebuie facuta la un interval regulat de timp, la fel ca schimbul de filtre sau schimbul cerelelor de distributie. Gasesti pe forum DIY cu poze cu tot.

Nu sunt de acord cu cei care vor sa-ti schimbe softul, pana nu elimini toate problemele mecanice pe care ai putea sa le ai nici nu te gandi sa umbli in ECU. Sunt masini de sute de mii de km care in care nu s-a umblat acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

benzina mai buna, in concret care care ar fi mai buna si de la ce furnizor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu de 95, 99+. Am incercat si eu singura data benzina de 95 pe masina mea si nu mi-a placut cum merge. Mai zgomotoasa, mai lenta in acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!