Jump to content

Bujii Incandescente


DonSSS
 Share

Postare recomandată

Va Salut.

Am observat ca odata cu venirea frigului masina mea porneste la a 3-a,a 4-a cheie(bateria este foarte buna,filtre schimbate),m-am pus si am verificat bujiile si am constatat ca toate 4 sunt arse.Am auzit ca la schimbare exista posibilitatea de a se rupe bujia sau a ramane blocata in chiulasa si in acest caz trebuie demontata chiulasa pentru a putea fi scoase.

Apelez la cei care au schimbat asa ceva cum au procedat si daca au intampinat probleme.Cum este bine cu motorul rece sau cald?

Astept raspunsuri,sugestii.......etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor rece si nu se forteaza bujia, nu i se aplica socuri la desfacere. Daca nu se desface, se incearca o usoara strangere .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca postez unde trebuie - daca am gresit rog moderatorii sa mute topicul.

La masina din semnatura, motorul cald, nu ajunsese la 90 de grade, stand la semafor a inceput sa clipeasca spirala de la bujiile incandescente. A clipit vreo 10 secunde cat am stat la semafor, apoi in mers inca vreo 200 de metri. Am oprit, am repornit, dupa 5 minute, totul OK. Plecam la drum lung si m-am dat un pic la ea - masina trage fara probleme. A doua dimineata, la ora 5, -11 grade afara, a pornit la prima cheie, dar nu asa cum se zice "la sfert".

Anul trecut am avut aceeasi problema dar imi montasera baietii de la PBN un adaptor de mp3 in torpedou si aveam niste erori nesterse. Bateria este noua, nici un an nu are (am schimbat-o anul trecut dupa incidentul cu PBN - era dusa, mai avea 9.5V). Bujiile, anul trecut in ianuarie erau bune.

Considerand ca totul este OK - ce ar putea insemna problema mea (in carte am citit ca ar fi o problema la sistemul de comanda al motorului). Maine ma duc cu ea la mecanic, dar as vrea sa stiu dinainte la ce sa ma astept... sa nu ma prosteasca acolo... ca specialist nu sunt. Cam cat m-ar costa reparatia?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de ajutor.Dupa spusele celor care au schimbat bujiile trebuie sa avem foarte mare grija sa nu se rupa in chiulasa.

Eu am procedat astfel:am dat cu spray de contact si degripant Loctite,am lasat cam 2 ore asa dupa care iarasi am dat si am pornit masina lasand-o cam 10-15 min sa mearga la relantiu sa se incalzeasca usor.Dupa aia am inceput cu o tubulara de 10 lunga+prelungitor+cheie cu criket sa desfac bujiile tragand foarte lin de cheie(nu cu socuri).S-au desfacut toate,am pus cele noi unde la fel trebuie stranse cu simt si dupa acea am dat o cheie si pornirea a fost cu totul alta(foarte buna).Mentionez ca la montare nu am pus nici un fel de solutie sau vaselina pe filetu bujiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca postez unde trebuie - daca am gresit rog moderatorii sa mute topicul.

La masina din semnatura, motorul cald, nu ajunsese la 90 de grade, stand la semafor a inceput sa clipeasca spirala de la bujiile incandescente. A clipit vreo 10 secunde cat am stat la semafor, apoi in mers inca vreo 200 de metri. Am oprit, am repornit, dupa 5 minute, totul OK. Plecam la drum lung si m-am dat un pic la ea - masina trage fara probleme. A doua dimineata, la ora 5, -11 grade afara, a pornit la prima cheie, dar nu asa cum se zice "la sfert".

Anul trecut am avut aceeasi problema dar imi montasera baietii de la PBN un adaptor de mp3 in torpedou si aveam niste erori nesterse. Bateria este noua, nici un an nu are (am schimbat-o anul trecut dupa incidentul cu PBN - era dusa, mai avea 9.5V). Bujiile, anul trecut in ianuarie erau bune.

Considerand ca totul este OK - ce ar putea insemna problema mea (in carte am citit ca ar fi o problema la sistemul de comanda al motorului). Maine ma duc cu ea la mecanic, dar as vrea sa stiu dinainte la ce sa ma astept... sa nu ma prosteasca acolo... ca specialist nu sunt. Cam cat m-ar costa reparatia?

Multumesc

salve

eu am patit la sharanul meu aceeasi poveste cu martorul de la bujii care licarea si dupa ce am fost la 3-4 mesteri in ale mecanicii care dupa ce au pus testerul pe masina si mi-au spus ca da eroare pe bec ars spate si ca asta e, ca nu este grav si ca nu este nici o problema daca merg asa cu masina , m-am enervat si apucandu-ma de verificat mi-am dat seama ca a inceput sa faca asa dupa ce am schimbat placutele pe spate.

am verificat contactele de la pedala de frana si surpriza :vaidecapulmeu: ...sunt autoreglabile pe un sistem stil criket. :rolleyes:

le-am scos si le-am lovit in partea opusa mufei si am vazut ca au iesit inafara destul de mult, le-am montat la loc si dupa prima apasare a pedauei de frana s-au autoreglat si acum totul este ok. :icon_thumright:

verifica si tu poate de aici ti se trage cu martorul ala la bord.

oricum ala se aprinde si pentru alte 100 de probleme care nu au de-aface cu bujiile.

succes

Modificat de popic32
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am desfacut toate bujiile si le'am verificat babeste ..toate se inrosesc fara probleme ..

problema e ca nu sunt sigur ca imi vine curent pe fisele respective, cu testerul cand puneam contactul nu imi indica nici un voltaj acolo

aveti idee daca exista vreo siguranta ?

sau cum pot determina daca vine curent pe fisele respective?

idem siguranta de bujii nu stiu care este

intreb toate astea ptr ca atunci cand sunt -x grade ..imi porneste foarte greu desi am baterie relativ noua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@ popic32

Mersi frumos pentru lamuriri.

Mi-a zis un mecanic ca este de la switch-ul pedalei de frana, dar stopurile imi mergeau. Mi-a pus testerul pe masina si nu i-a aparut nimic - totul OK. Cand am ajuns acasa (VL) am fost la reprezentanta la Skoda si pe testerul lor a aparut switch-ul de pedala de frana a fi bolnav. L-am schimbat - 97 de lei, piesa cu manopera. Asta nu era pe criketi era un piston care cilisa liber intr-un cilindru... Ma rog, l-am schimbat si este totul OK.

Multumesc pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut ! detin un passat cc din 2008 si in seara asta mi`a aparut martorul de la bujii (cred), o spirala galbena care s`a aprins timp de 5 secunde sa zic si imi aparea in bord engine problem workshop si apoi a disparut atentionarea si becul s`a stins. sunt destul de speriat pt ca maine am de facut un drum de 500 de km si nu stiu ce sa fac.sa fie de la bujii ? am 120 de mii de km si bujiile neschimbate ! va rog ajutati`ma ! va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O scanare cu vag ar rezolva aparitia problemei, nu este neaparat sa fie o bujie arsa, si chiar daca ar fi , masina tot va porni , bujia incandescenta lucreaza doar la pornire cand temperatura motorului este scazuta., atunci cand motorul este cald ele nu sunt active . Bafta

Tensiunea pentru bujii este comandata de ecu , si apare cand temperatura motorului este scazuta, acesta este motivul care nu ai 12 v pe fire bujii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

Are cineva o lista cu codurile motor si bujiile potrivite (ca dimensiuni), fiindca pe un site ce vinde piese am gasit pentru motorizarea mea vreo trei dimensiuni la adancime de 24,25 si 30mm, cu doua tipuri de diametru 10x1,0 si 12x1,25 si ca sa fie setul complet si cu amperaj de 14A si 16A si voltaj de 11V si 12V.

Ma poate ajuta cineva sa deslusec misterul bujiilor :huh: ? Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pui si codul motorului tau poate deslusim misterul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Dupa putere cred ca e ARL.

Dar oricum, bujiile sunt aceleasi pe orice 1.9TDI din 2001-2004. Si sunt cu diametru de 10x1.0mm, 11V / 16A. Lungimea am vazut ca e 24.25 pana prin 2001, 30mm dupa. Dar sunt interschimbabile. Avantajul celor mai lungi e ca au varful mai subtire ce se incalzeste mai tare si ies mai mult din chiulasa, avand o eficienta crescuta.

Cele pentru incalzire antigel au diametrul de 12mm (variantele care au asa ceva).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru 2002 si ARL avem asa:

M10x1x25, m10x1x27, m10x1x30, asta in functie de seria de caroserie. Roaga pe kostas sa-ti spune, dupa VIN, ce bujii ai pe masina.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos, da este ARL, dar am motorul schimbat si nu stiu cat de mult il va ajta sa caute dupa caroserie. Cei de pe site-ul de piese mi-au facut oferta de pret pentru niste Febi Blistein "De la nr. sasiu 1J-2-600 001 Nu pentru vers. echip. Glühkerzenheizung Lungime 30 mm Tensiune 11 V, deschidere M 10x1.0" la 51.42Ron/buc. O sa le incer pe acelea.

Modificat de K.I.D.U.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare. Odata cu venirea frigului bujiile incadescente nu mai functioneaza. Bujiile au fost verificate si sunt bune, insa fisele nu primesc curent. Am facut o testare nu a rezultat nicio eroare legata de bujii, sau vreun releu al acestora. Singura eroare este o eroare permanenta si veche ce mai apare din cand in cand, din cauza imobilizatorului (martorul de cheie din bord). Ulterior am trecut la verificarea releului de bujii, sub axa volanului. Panoul este unul foarte simplist, contine doar 6 relee, fara sa aibe anexat la fiecare vreo siguranta. Acestea sunt 53, 100, 167, 103 , 109, 377. Dupa o mai buna documentare am trecut la verificarea releului 103, insa acesta arata ca nou si functioneaza perfect. Urmatoarea verificare a fost sa verific releul de control al bujiilor, cel in forma paralelipipedica, extrem de scump care ar fi trebuit sa fie amplasat sub capacul de plastic in compartimentul mecanismului stergatoarelor. Dupa zeci de minute de cautari nu am gasit niciun astfel de releu. Dupa propriile mele convingeri am aflat ca doar ALH-urile si ATD-urile din 2004 au un astfel de releu. Acesta nu exista la modelele pana in anul 2002. (Masina este cea din semnatura, ATD anul 2000). Ma poate ajuta cineva sa rezolv aceasta problema?

Modificat de rabbit85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate mufa de le senzorul de temperatura g2/g62, pune contactul si vezi daca bujiile primesc curent. In afara de releul 103 nu mai este altul care sa alimenteze bujiile. nici macar ALH din 2004 nu are astfel de releu. Siguranta pentru bujii e buna?

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze, rectific, am verificat mai bine si se pare ca fisele primesc curent insa in ambele cazuri atat cu mufa de la g62 scoasa cat si cu aceasta in senzor, curentul pe fise dureaza decat 2 secunde. Cu mufa scoasa martorul de bujii din bord sta ceva mai mult aproximativ 5 secunde dar nu este nicio diferenta, aceeasi pornire grea. Mi se pare ca stau destul de putin, dar nu inteleg de la ce poate fi. Siguranta e buna.

Modificat de rabbit85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare,

de masurat, cum se masoara bujiile incandescente? pus multimetrul pe rezistiv/continuitate si vazut daca se inchide bujia prin masa? am un amic cu un golf4 1.9 tdi 2002, caruia ii porneste greu de tot dimineata masina, foarte dezechilibrat, si cu timp mare de stat pe bujii ~ 10-secunde. abia dupa 15-20 secunde reusesc cilindrii sa se echilibreze, semn (zic eu) ca una sau mai multe bujii nu functioneaza.

astept sfaturi. multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU. ceaq mai sigura verificare este: se scot bujiile afara si se alimenteaza pentru 3-5 secunde direct de la bornele baterie printr-un fir mai grosut (de 2.5mm patrati sectiune) In acest timp, bujia trebuie sa se inroseasca la varf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trage un plus de la baterie si atinge plusul bujiei,daca face scanteie e buna daca nu e dusa,si tot asa cu fiecare in parte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca e relativa treaba asta. Am gasit masini la care una din bujii se inrosea la baza, nu la varf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil,eu asa fac,e mult mai simplu,parerea mea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, sunt cazuri de bujii cu electrod partial strapuns...care te pacalesc. Cel mai bine cu un ampermetru - se pune pe 50 A - si ai un consum initial de pana la 40A, dupa care scade pana la 10A.

Altfel, scoase si verificate direct pe borna la baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

O intrebare se poate sa fie bujiile problema acuma cu frigu asta porneste rau dimineata parca ar merge motorul in 2-3 pistoane vre-un minut si abia dupa incepe sa mearga rotund sau sa fie altceva (mentionez za daca masina ii in garaj porneste bine adica la vreo -1 - 5 grade )

Modificat de calinburlea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!