Jump to content

masina in panta


bum
 Share

Postare recomandată

salutare,

masina mea refuza sa stea in panta, fiind bagata in viteza, scapa, am incercat in viteza 1, am incercat viteza 2, acelasi lucru.

ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde ce panta e, cu cat masina e intro viteza mai mare nu v-a sta in panta, deci daca o lasi in a 3-a in panta risti sa o ia la vale, la viteza 1 ar trebui sa stea pe o panta normala de pana la 10%-15% grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca panta e mai abrupta si masina sta cu botul in jos incearca sa cuplezi marsarierul. Oricum, nu e bine sa te bazezi doar pe frana asigurata de cutia de viteze. Mai poti incerca sa virezi rotile spre bordura ca masura suplimentara de precautie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca are altceva, nu cred ca incearca sa o lase pe munte!

Eu am observat ca masina sta in panta destul de abrupta, de fapt oriunde am fost ( transfagarasan, zone muntoate ...etc.) nu am observat ca masina sa nu stea imobilizata atunci cand este in viteza 1 sau R. Asta nu inseamna ca nu actionez frana de "deget" insa masina ar trebui sa stea si doar in viteza!

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

masina mea refuza sa stea in panta, fiind bagata in viteza, scapa, am incercat in viteza 1, am incercat viteza 2, acelasi lucru.

ce poate fi?

Inseamna ca tie iti scapa compresia, si astfel motorul sa invarte putin cate putin. Trebuie sa mergi la mecanic sa iti masoare compresia, apoi daca chiar asta e de vina, vezi cauzele: supape, segmenti...etc...Stiu ca in treapta 1 si R, masina trebuie sa stea pe loc orice panta ar fi ( excludem pantele absurd de mari), si mai stiu ca atunci cand nu sta , pierde compresia.

Edit: mai e varianta discului de ambreiaj, care daca e extrem de uzat ar putea scapa de pe volant.

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Edit: mai e varianta discului de ambreiaj, care daca e extrem de uzat ar putea scapa de pe volant.

Asta cu ambreiajul nu cred ca merge...ar insemna sa nu mai plece nici de pe loc si sa se tureze ...ar trebui sa fie dus de tot iar motorul are volant bimasica si ar fi simtit asta d emult batea zdruncina nu pleca d epe loc sau se tura mult peste viteza ei...

Probabil motorul nu are ulei destul sau a mers fara ulei si nu mai are compresie necesitand o reparatie :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si eu zic ca Dony masina in treapta I trebuie sa stea nemiscata pe aproape orice tip de panta intalnita in Romania. Eu zic ca problema vine din cauza ca motorul nu mai are compresia buna. Masina mai trage cum treuie ? sau ai obsevat sa s-a mai lenevit. Du-te repde la un service si masoara compresia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreb si eu ca am mai vazut un post sau 2 cu asa ceva....cum masori compresia la dieselul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu bag mana in foc, dar cred ca se scot bujiile de preincalzire si se monteaza un manometru pe acolo mansurandu-se compresia ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe benzina am vazut si eu o gramada si am masurat si eu mii de masini dar la diesel nu am vazut inca aparat(poate nu am eu dar asta nu inseamna ca nu exista o sa intreb la draper)...si daca se scot bujiile nu porneste? eu cred ca da, benzina nu porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu pornitul da, sigur va porni, dar cred ca scoti mufa care intra in motor la injectoare si atunci ai rezolvat-o, dar poate vine cineva care a facut asta si ne lamureste exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, se scoate bujia incandescenta si asa se masoara compresia si la diesel. Am vazut eu cum se faceau cu fosta mea masina.

:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revenind la topic - pentru a pleca la vale cand este maneta in viteza 1 sau marsarier, cu motorul oprit, cred pot fi mai multe cauze:

a) lipsa compresiei, asa cum au specificat mai multi colegi, cu obiectia ca uzura motorului in acest caz trebuie sa fie semnificativa, lucru ce se poate verifica prin consumul exagerat de ulei si combustibil si evacuarea de mult fum. Cand spun "exagerat" la ulei ma gandesc la 1 litru ori peste, pentru 1000 km parcursi;

b) ambreiajul foarte uzat - patineaza. In acest caz masina va porni greu si de pe loc;

c) maneta "sare" singura din viteza - timonerie dereglata sau tampoane rupte.

In mod normal o masina in stare de functionare "sta" in orice panta pe care o poate urca, in viteza 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am vazut eu la motoare nesofisticate ca ale noastre scoteau injectoarele pe rind si puneau un manometru cu retinere in locul lor si dadeai la cheie citeva ture . Daca ar fi sa se scoata bujiile incandescente cred ca trebuie facut ceva sa nu primeasca pompa de injectie comanda de pornire, deci sa-i taie debitul ca la oprire. In nici-un caz motorul nu trebuie sa porneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!