Jump to content

Instalati CarHiFi ( Tips & Tricks )


dracula
 Share

Postare recomandată

pt. ca nu prea am vazut descuti despre cum se instaleaza corect o instalatie car hifi, si pt ca ma plictisesc ca darq la lucru am inceput un topic nou.

Deci sa incepem cu inceputu.

Cablurile ...

Ei bine, fiecare stie ca la o statie ii trebuie curent. Dar multi nu stiu cum trebuie cablata.

Inainte de ne apucam de lucru luam massa ( minus ) de pe baterie.

Prima problema, cit de gross trebuie sa fie cablu ?

Aici depinde de statie si cit curent ii trebuie.

Daca nu stii citi Amperi ii trebuie la statie te poti orienta dupa ce sigurante are Statia.

Hai sa luam ca exemplu statia mea favorita, Brax X2000 care poate trage maxim 120 Amperi.

la cele mai multe masini e bateria in fata si trebuie o lungime de aprox 5 Metri de cablu. La asa o lungime rezista cablu 5A pe 1mm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dracula

    27

  • Vladi

    17

  • elikratos

    12

  • voinea

    4

Top Posters In This Topic

Asta e intrebare off-topic, dar indraznesc sa intreb.

Am observat ca in momentul in care dau volumul mai tare, sa zicem...pe la 20-21 din 31, incepe sa clipoceasca display-ul radioului ("fade-ul" de lumina aparand doar in partile cu bass) si daca dau si mai tare, inevitabil el se inchide (VDO Dayton 2703). In fine, de inchis, se inchide pe la 28-29, dar daca scot din bass tine fara probleme pana la 31.

Intrebarea mea este: de ce incepe sa clipoceasca? Am observat acest lucru si la 2703 si la fostul 2102. Am intrebat la service unde l-am montat si mi-au zis oamenii ca au incercat cu alta ocazie la cineva sa traga si cablu de curent direct din baterie si tot asa facea si ca nu stiu.

O fi cablul de curent prea subtire? Desi nu cred.

Astept sugestii. Mentionez ca nu am statie, doar cele 4 difuzoare care sunt tinute de radio. :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm....

daca zici ca se intimpla la mai multe ar putea fi o problema de la VDO.

sau poate trag boxele cam mult.

ia incearca sa ii dai volum fara boxe si dupaia cu alte boxe. alta marca ceva.

ii cam greu de incercat dar nu stiu in rest ce sa iti zic.

sar putea sa fie boxele naspa, sa ai ceva scurt pe undeva sau poate ii VDO chiar asa naspa.

sorry, dar chiar nu am nici o ideie. am sa mai intreb pe la nemti pe net.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Idee: Daca ai un condensator de capacitate mai mare, incearca sa il pui cat mai aproape de radio si vezi daca mai joaca luminile. Daca tot mai joaca, e o problema din radio.

Parerea mea :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai chestia co condeu ar putea ajuta la jocu de lumini.

dar din cauza asta nare voie sa se opreasca casu.

oricum tias recomanda sa iti cumperi o statie micuta cu 4 canale ca nu scoate casu ce scoate o statie.

una cu 4x25W RMS ar fi ideala daca tii boxele standard.

si atunci nici nu se mai incalzeste casu asa tare si se si aude mai bine si ma gindesc ca nici nu se mai opreste atunci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate scade atat de mult tensiunea de alimentare la bornele radioului incat acesta se "stinge" . Parerea mea este ca merita incercat cu un condensator. Sunt sanse destul de mari sa se rezolve problema in acest fel :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc varianta cu condensatorul. Oricum de dif-uri nu prea cred ca se pune problema ca-s nashpa...fiind 2 x JBL GTO 936 spate(6x9, 100W RMS) si 2 x Infinity 505cs (13cm component speaker, 75W RMS) fatza.

Si eu ma gandeam sa le pun pe statie, dar din pacate nu stiu ce statie pe 4 canale ar merita banii (pana in 6 mil inclusiv). Nici nu stiu daca gasesc ceva, nu de alta, dar ma gandeam ca daca tot le pun pe statie macar sa pun una de genul 4 x 55 sau oricum de putere mai mare peste cea a cass-ului, daca dif-urile tot tin o gramada.

Am facut proba si cu un Sony CDX-L450X si asta nu se mai stinge dar distorioneaza la greu peste nivelul unde se inchidea VDO.

Un prieten imi spunea ca el se inchide deoarece scade impedantza dif-urilor f mult si astfel nu le arde.

Uite o sa incerc sa dau vol. fara dif-uri sa vad ce se intampla.

Si inca ceva, puteti sa-mi recomandati voi capacitatea condensatorului? Nu de alta dar nu vreau sa fac eu vreo prostie si sa stric ceva.

Va multumesc pentru ajutor.

Dom'le dracula, poate imi recomanzi tu vreo statie care merita, tinand cont de ce am zis mai sus. :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine palpaie display-ul la volum mare dar nu s-a inchis niciodata (am tot VDO Dayton 2703). Asta ti se intampla fara sa ai motorul pornit, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vladi: poti incerca cu un condensator de 10,000 microFarazi sau mai mare. Totusi nu cred ca ar fi o solutie. PArerea mea e ca problemele sunt in cas care are o sursa(cel care face diferitele tensiune de care au nevoie circuitele din cas) care nu poate furniza curent peste un anumit nivel (care pare a fi scazut).

Poate ma insel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asta am observat cu motorul oprit. Cu el pornit chiar nu-mi aduc aminte daca se mai stinge sau nu, nu de alta dar cand merg nu dau muzica chiar asa de tare...mai o ambulanta, mai o ceva si trebuie sa aud ce-i pe langa mine. Anyway, am incercat cum a zis domnul Dracula, sa dau vol. fara boxe si tine, nu e nici o problema, nu palpaie nimic. :)

de asemenea...ma gandesc, oare o fi cablul de alimentare de la baterie pana la cass prea subtire si sa nu poata sa conduca curentul necesar la cel volum? Daca las bassboost la 0 sau 1 e mai bine, nu exista riscul sa se inchida la volum peste 27. Doar la bass prea mult la fiecare "bum" se inchide.

Oricum, voi incerca si varianta cu condensatorul si va anuntz ce s-a intamplat :salut:

Toni: tu ce dif-uri ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu il am pus pe Cielo si pe fata am boxele stock (de 20W parca) iar pe spate Alpine SXE1725 (25W).

Pe Octavia am un Sony L420V care palpaie si el la volum mare dar nu s-a oprit niciodata (toate boxele stock).

Amandoua palpaie numai cu motorul oprit, daca il pornesc nu mai palpaie.

Eu banuiesc un consum prea mare pe care bateria nu il poate sustine, iar cu motorul pornit alternatorul isi face treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este o problema la curent, cel putin asa am patit-o eu. cu masina oprita, daca dadeam tare (eu am amplif si sub) peste un anumit volum se oprea casu. problema mea era ca nu incarca destul releul si bateria nu avea destula putere sa tina casu+sub-ul. ceea ce e evident si la tine ca daca nu pui difurile (si deci ele nu trag de cas) nu se mai inchide ... parerea mea ... :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie si la firele de masa (alimentare). Degeaba este firul de plus bine tras daca masa este slaba si ai pierderi de curent prin conexiuni.

Pentru test verifica cu un voltmetru (analogic sau digital cu frecventa de esantionare mare) cum se modifica tensiunea la bornele cassului si respectiv la bornele bateriei cu motorul oprit si "bass" cat cuprinde. Asa identifici de unde este buba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarsit un forum pe placul meu. :ok:

Voi incerca si cu Vmetrul sa vad el ce "parere" are. :salut:

Abia in weekend o sa incerc tot ce mi s-a sugerat, nu de alta dar n-am chef sa ma apuc in fatza blocului de treburile astea si sa vina toti nea caisa sa-si bage nasul in ce fac eu. Asa ca pe duminica seara va anuntz ce am constatat.

Bafta si multumesc inca o data pentru sfaturi. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I'm back. In urma masuratorilor cu Vmetrul am observat asa:

In primul rand mentionez ca am masurat la bornele cass-ului.

Sa incepem: - cu motorul oprit si cass oprit am 12.00V la bornele cass-ului

- cu cass pornit am 11.90V in cass

- cu cat este mai mult bass cu atat scade mai mult voltajul la bornele cass-ului. Astfel ajunge de la 11.90V pana pe la 10.00V unde se inchide.

- cu motorul PORNIT, la bornele cass-ului am 13.30V si orice i-as face nu se mai inchide.

de asemenea am observat ca, cu motorul oprit in timp ce merge muzica, daca semnalizez la fiecare "click" al releului clipoceste si display-ul radioului.

Am fost la "Paul Electronic" (magazinele, cele doua) din gang de la Universitate sa intreb de condeu de 10.000 de microfarazi si aveau unul de 10.000 dar de 63V...sau ceva de genul asta si nu l-am luat pentru ca nu stiam daca e bun sau nu. Stiti voi in alta parte unde as putea sa gasesc? Sau este bun acesta?

Va multumesc pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vladi,

a. Condensatorul poate sa aiba tensiunea maxima de lucru oriunde mai mare de 20 V (dar cu cat tensiunea este mai mare si dimensiunile respectiv pretul condensatorului creste)

b. Nu ai spus nimic despre tensiunea la bornele bateriei cu motorul oprit si cassul pornit. In orice situatie mai trebuie sa masori caderile de tensiune pe firele de alimentare (voltmetru cu borna pozitiva conectata la plusul bateriei si borna negativa la plusul cassului, respectiv aceiasi masuratoare pe firul de masa al casetofonului) Asa identifici unde ai caderea de tensiune (daca firele sunt de calitate atunci sigur ai pierderi la contacte)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

na ca am mai apucat si eu sa intru pe net.

pai daca ajunge tensiunea la 10V ii clar ... dar nu cred ca un condensator ajuta la faza asta. ajuta la pilpiit dar nu cred ca o sa ajute la stins.

dar ma mir cum naiba scade la 10V doar cu casu.

ce draq de baterie ai ? la mine trag 2 statii care scot sinus 600W si dureaza la volum aceptabil vreo 30 min pina imi scade la 11V

dar na am baterie speciala dar totusi, nici cu aia normala nu scadea asa.

si despre statie, singuru ce vad ar fi o statie spectron cu 4x100 la 159 Euro asta ar ajunge la vreo 6mil daca euro ii tot atita cit a fost prin junie.

nu stiu cursu acuma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La bornele bateriei cu motor oprit am 12.50V

Cand la bornele cass-ului curentul oscileaza intre 10.50V si 11.90V la bornele bateriei e 12.40V constant tot cu motorul oprit.

O sa masor sa vad si unde am caderile de tensiune.

Si inca chestie, m-am gandit deja la baterie si...am luat de pe oltcit-ul unui vecin o baterie romaneasca veche de 5 ani si am pus-o in locul bateriei mele...SURPRIZAAAAA...nu mai palpaie nici o lumina si nu mai este nici o problema, merge fara probleme. :)

Mentionez ca bateria pe care o am acum este Formula sau ceva de genul asta...care am cumparat-o acum 2 ani. Acum un an iarna, a crapat si mi-au dat alta de la garantie (unde mai erau inca o gramada de oameni cu aceeasi problema)+ inca un an an garantie. Deci sunt la 2-a baterie in 2 ani :D

Acum chiar m-am convins ca este proasta. Sa vedem prin februarie daca fac din nou vizita la garantie. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dute la un electrician, nu iti incarca tie k lumea alternatorul, nu are bateria nimic, daca o sa mergi vreo sapt, doua si cu bateria vecinului o sa ai aceasi problema :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am fost cu bateria prima data la service(acum 2 ani, la prima baterie), tipul de acolo mi-a verificat toata instalatia electrica a masinii. La fel si anul trecut. Partea electrica a masinii nu are absolut nimic, totul fiind testat si probat.

Si in plus, cand am fost la service in ambele situatii mai erau acolo inca 10+ oameni care aveau aceleasi probleme ca si mine...deci concluzia e usor de tras.

Sincer, nici macar nu mai stiu in ce marca de baterii auto sa mai am incredere. As fi mers pe Bosch, dar si astea am auzit ca vin de la Turci...

ehh....asta e...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai treaba cu condensatorul de filtraj (tampon) nu o sa rezolvatzi nimika.......in mod sigur........faptul ka afishorul palpaie, asta am observat si io , da nu estem in nici un kaz de la baterie, daka la bateria ai 12,.. constatnt in timp ce la la bornele kas'ului, ai mai putzin........hmmm, ai putea sa tragi un fir separat direct de la baterie, cu rezistentza pe fir, nu konteaza la ce lungime se pune fuzibila, si mai toate kas'urile, sau cd' urile, etx...au rezistentza inkorporata, nu mai palpaie afishajul daka iei bassul de tot, asta inseamna ka perechea de boxe de bass estem prea mare ca vataj, sau perechhea de bohe de pe portiere,kare trebuie sa skoata medii/inalte, nu estem dekuplata kum trebuie, asta inseamna ka introduce distorsiuni, incearka sa dekuplezi ku un filtru trece sus pentru medii inalte , kare sa taie pe fatza frcventzele sub 250hz, la 6 db , sau 150 la 12db..........si nu o sa mai introduka distorsiuni......................

Dar mai intai , nu am prea fost atent, ce tip de kas.....ai , ce boxe ...etx?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
VARTA

eu schimbat saptamana trecuta baterie. Am luat STECO (frantuzesti)

75Ah (numai buna pentru un diesel care consuma mult la pornire)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca baterii pt diesel-uri eu recomand cu incredere Cranda ... (cel care au mai mult de 70Ah sunt facute in austria nu in .ro .. iar in austria e destul de frigulet .... )

:scratch:

Cristi(viitor)GTI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu am STECO 75Ah de 6 ani si abea acum a inceput sa dea semne de oboseala.Sant baterii foarte bune,pe cel mai al draq ger porneste la sfert'.t-32368.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!