Jump to content

Rugina inamicul No. 1


eleet
 Share

Postare recomandată

soda caustica pe bucata sudata de tabla face sa tina mai mult sudura pana da in rugina iar,pe orice tabla pe care s-a pus aparatul de sudura cu flacara apare foarte repede rugina,e logic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In concluzie....AUTOGENUL (cum il numim toti) nu este bun pentru a repara masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

am si eu rugina mai mult pe partea stanga  respectiv prag si aripa fata/spate.cineva mi-a zis ca in caz ca vreau sa imi inlocuiesc aripa spate sa nu o sudez ci sa o prind cu pocnituri ca sa nu reapara rugina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu există oare vre-un soi de adeziv pt metal care să înlocuiască sudura? am nişte găuri pe sub maşină si prin zona portbagajului, nu is la vedere aşa că aspectul estetic e pe locul 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poxilina tine foarte bine (depinde ce vrei sa lipesti, sa nu fie sub stres mecanic prea mare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stresul mecanic e aproape inexistent, practic vreau să acopăr o gaura cu o bucată de tablă la care îi dau forma dorită şi îi lipesc marginile de caroserie. urmează un strat de terason şi gata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna tuturor. A gasit cineva vreo metoda ca reparatia tablei sa tina mai mult de 1 an, ca sa nu mai reapara? Eu am facut o aripa prin septembrie ca la rarte si deja a reaparut rugina si nici nu am iesit din iarna :icon_confused: . A folosit cineva vreo solutie chimica pe tabla goala dupa ce a fost smirgheluit (eliminata rugina) cu rezultate pozitive? Ce parere aveti de Fertan? http://www.eagricole.ro/adpage.php?ad=13853

 

Am citit in stanga si-n dreapta despre produsul asta si se pare ca exista/se importa si in Romania. M-am uitat unpic pe amazon.de si parerile utilizatorilor sunt majoritar de 5 stele si nu-s doar una-doua-noua. Avand in vedere faptul ca nu costa mult si se pare ca da rezultate, poate are vreunul dintre voi chef sa-l incerce. Eu, daca as avea nevoie, mi l-as lua, insa din fericire, pe Vento inca n-am rugina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi o treaba grozava daca ar functiona da am serioase dubii. am folosit la praguri ceva solutie dinasta minune care cica transforma rugina dar dupa 2 ani a reaparut si mai multa. chiar m-am straduit, am curatat bine de tot tabla am dat cu solutie ca la carte am degresat am dat grund in 2 straturi si vopsea vreo 3. tot a inflorit rugina dupa iarna trecuta. cel mai bine: se curata pana dispare de tot rugina cu perii rotative, smirgher chiar si cu discu de la flex daca trebuie dar usor, chit fara fibra unde e cazul, slefuit, grund si vopsea in mai multe straturi.

Modificat de omu_negru84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pe unde am avut rugina am curatat bine cat am putut apoi am dat cu grund lovitura de ciocan antifon+ vopsea si nu a mai aparut deloc rugina. Pe cutie scrie ca se poate da direct peste rugina ca este inhibator dar nu functioneaza chiar asa bine daca nu cureti. De exemplu la busonul de la rezervor la mine e tabla destul de atacata dar inca e solida fara gauri, refaceam in fiecare an si dupa ce am dat cu lovitura de ciocan fara sa mai dau cu antifon sau vopsea peste, nu a mai reaparut rugina acolo si sunt aproape 2 ani.

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu există oare vre-un soi de adeziv pt metal care să înlocuiască sudura? am nişte găuri pe sub maşină si prin zona portbagajului, nu is la vedere aşa că aspectul estetic e pe locul 2.

Vezi şi Bison Epoxi Metal, este un bicomponent, am văzut azi la Hornbach cu 24 lei. Şi-a lipit taică-meu pompa de stropit, capătă aspect metalic şi nu se corodează (zeama aia bordeleză este destul de corozivă). Pui nişte petice din tablă de aluminiu (uite că nu am citit pe etichetă dacă are probleme cu unele metale) şi nu mai ai treabă.

 

Tot în Hornbach am văzut chestia asta

http://www.amazon.de/Connex-COX591130-Rostumwandler-125-ml/dp/B00CFY3XWG

A folosit cineva aşa ceva? Pe ea nu are intrucţiuni de folosire, nimic :scratch: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit asta 893367_00_250.jpgin iarna pentru ceva puncte de rugina si inca nu au aparut. In acelasi timp a facut si un prieten niste puncte de rugina la masina si nu a folosit solutia, la el au reaparut dupa o luna.

Modificat de SethBv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ăsta am folosit şi eu pe la praguri şi pe tamburii pe care i-am vopsit cu vopsea rezistentă termic. Pragurile o să le evaluez săptămâna viitoare, dar tamburii din negri s-au făcut roşii. De asta caut alte soluţii "minune".

De Fertan de care a pomenit colegul mai sus am văzut că se discuta şi pe alte forumuri şi se pare că are rezultate mai bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare slabut Nigrin. Am dat pe niste ciupituri de pe capota. Curata rugina daca il aplici si freci cu o periuta dar nu o transforma in acel strat protector.

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Pentru aripile din spate ce solutii sunt?Am rugina pe partea stanga...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curatat bine vazut ce este acolo reparat ,tratat anticoroziv cu Dinitrol ,primer ,vopsea .

Modificat de cosad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uhh..o sa revin cu o poza.La mine-i mai grava treaba.O bucatica de aripa a cazut zilele trecute , bucatica de marimea a 2 monede de 50 de bani cam asa...Nu stiu cum se poate repara treaba asta.Un amic de al meu si-a dus la un tinichigiu masina (Renault Megane din 98) si i-a taiat aripile ruginite  si i-a  sudat alte aripi.A platit 800 de lei pentru asta fara vopsit , iar dupa vreo 3 luni a reaparut rugina.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vazut la un tinichigiu, ca acolo unde lucra tabla dadea cu un spray pe baza de galvan, ramanea de parca era cu bronz argintiu.

Tot din spusele lui acolo unde se intervine cu autogenul tabla este comprmisa, asta ptr ca metalul i-si pierde calitatile prin incalzire !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe tablaria auto nu se foloseste autogen, aparat sudura cu electrod, sau taiere cu flexul sau orice altceva care creaza temperaturi foarte inalte pentru ca se pierde calitatea tablei. Sprei ca bronzul argintiu, poate fi sprei cu zinc, din auzite ar fi o solutie destul de buna, cineva care a folosit ar putea posta o parere personala. Solutia de la Nigrin de mai sus, parerea mea este ca nu este buna, ea actioneaza si face stratul ala galvanizat doar daca piesa va sta in baie si intrun timp de 4 5 ore, si doar la suprafata daca piesa prezinta o cantitate mare de rugina. Eu o folosesc cand desfac suruburile si le pun in solutia respectiva si-mi scoate rugina. O alta varianta destul de aclamata pe alte situri cum a zis si un coleg mai sus ar fi Fertanul, care la fel daca este cineva care a folosit ar putea posta o parere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, bun ,care ar fi solutia , ca eu as vrea anul asta sa o vopsesc sa o fac boboc , am rugina pe la haion , aripi fata , praguri nu mai zic ca sunt gaurite + podeaua . Sa o dau la fier vechi nu prea as vrea ca motorul inca trage si bucsaraie , suspensie ( sport inca noua ) , n-am treaba cu ea . ?? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pe șoseaua Pipera-Tunari , cum vii spre calea ferata Balotesști, exista o firma ( Zincheria, se numeste  ) , care duci componente metalice si ei le galvanizeaza, si tot tratamentul aferent, eu zic ca merita sa duci o aripa sau un prag inainte de al schimba ptr ai face acel tratament, inclin sa cred ca in veci nu mai vezi rugina pe componenta respectiva.

Acum nu știu cu prinde grundul și vopseaua pe componenta respectiva !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

IMG_20140530_102105.jpgIMG_20140530_102211.jpgIMG_20140530_102225.jpgIMG_20140530_102241.jpgIMG_20140530_102322.jpgIMG_20140530_102057.jpg


Cam astea sunt problemele mele.....rugina extrem de multa pe aripa din stanga spate , aripa stanga fata , o bucata din pragul stang si un punct cam cat unghia deasupra numarului...Cum as putea rezolva toata treaba asta acasa , fara sa platesc manopere de sute de lei , platind doar materialele?In special aripa din spate , caci dupa cum se observa si din poze o bucata s-a rupt.Am vazut ca acolo s-a mai umblat cu kit , nu aveam prea multe cunostinte cand am cumparat masina.....In rest nu am probleme cu ea , i-am facut toata directia fata si spate si merge bine , iar la anul voi fi nevoit sa o vand pentru ca ma mut in Rep.Moldova si nu mi-o cumpara nimeni asa si trebuie sa iau masuri.Am vazut pe un site de piese auto ca se vinde o portiune din aripa spate.Cu ce as putea sa o decupez incat sa nu reapara rugina?Cu ce as putea sa le sudez una de alta?Cu sudura cu argon?Cineva mi-a zis ca ar fi bine sa le prind cu un pistol cu "pocnit" sau ceva de genul asta , ca cica nu reapare rugina.Dati-mi va rog niste sfaturi ca daca nu iau masuri vara sau maxim toamna asta e jale!Si eventual niste pasi de urmat.Multumesc!

Modificat de danutzZeu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine a inceput sa apara rugina la aripa fata dreata,cu chit si vopsea pot s-o fac....la tine e mai complicat ,eu as schimba toata aripa,o gasesti si la dezmembrari...succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand aripa e atacata , pana iese rugina la exterior, cam in aceeasi masura este atacata si contraaripa. Deci, schimband o parte din aripa, trebuie neaparat inlaturata rugina sau chiar schimbata si contraaripa. In general acolo unde sunt table in dublura, se strapunge stratul de vopsea, incepand din zona punctelor de sudura. Cum e exemplul de mai sus, se decupeaza partea unde rugina a patruns adanc, facandu-se loc si pentru polizarea sau decaparea contraaripii si daca e si ea cariata, se inlocuieste portiunea. Dupa inlocuire, se protejeaza cu vopsea, dupa care se confectioneaza peticul pentru aripa, in asa fel incat sa nu se petreaca tabla peste tabla, dar sa fie perfect imbinat, ca aparatul de sudura sa nu gaureasca. Se vopseste peticul pe spate, apoi se prinde in afturi, cu un aparat de sudura electric, cu electrod de 1,6 supertit. Punctele se dau pe sarite si incrucisat, pentru a nu incalzi excesiv locul punctarii. Cine nu are aparat adecvat sudarii ci electrod asa mic, e foarte simplu de obtinut un amperaj (in jur de 40A) asa mic, prin adaugarea pe firul de masa, a unei rezistente din sarma de fi 3, bobinata ca diametru, pe o coada de matura, si avand in jur de 50 de spire, dar si mediane cu un carlig la fiecare 10-15 spire, pentru adaptare la necesarul dorit. Alta varianta mai utila, e un variator de lumina (cel care schimba intensitatea luminii in camera, la becurile incandescente), caruia i se va schimba triacul, cu unul de 40A ( 40X230~10kW), care merge perfect sa se ataseze in serie pe alimentarea aparatului (pret 15 lei variatorul si 20 maxim, triacul). Se poate si unul de la un aspirator defect... Deci, sudura electrica, data in puncte, elimina pe cat posibil , aparitia rapida a ruginii. Daca se poate curata si vopsi dupa sudura, e perfect (in locuri accesibile). Pentru confectionarea oricarui element de caroserie, se poate folosi tabla decapata, de la magazinele de materiale de constructie, fiind in jur de 100 lei o foaie de 1/2m , cu grosimea de 1-1,2mm. Dintr-o foaie, se pot face ambele praguri (e bine sa fie din tabla de 1,5 care ar tine 10 ani si nevopsite la interior)dar si contrapragurile, iar din capatul ramas se fac multe piese mici. Modelarea piesei, se face foarte usor de catre fiecare acasa, numai sa fie putina imaginatie la confectionare, iar la modelare cu un ciocan de otel , o nicovala chiar improvizata si un chituc de lemn, in capul caruia se face cu flexul o mica calota, o scobitura, pe care se va aseza piesa, si batand cu ciocanul deasupra scobiturii, tabla se intinde si capata forma dorita. Vorbesc de formele bombate, semirotunde... Dupa sudare, finisat cu piatra abraziva la turatie mica, sa nu se arda vopseaua, nu  numai la afturi, dar si pe intreaga suprafata a peticului pus, dupa care se aplica chitul, fara a da zilelor rand, pentru a se apuca rugina, de lucru. Chitul finisat, spritchit (chiar si cu trafaletul daca nu e compresor), apoi vopseaua. Se poate vopsi fara probleme, fara nicio diferenta vizibila, doar peticul , doar zona unde s-a lucrat, indiferent de locul unde se afla, chiar si fara compresor.Cine are intentie si vrea, ii pot da detalii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, cine a mai schimbat pragurile, care firma e mai ok, klokkerholm sau van wezel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
adrianviperdodge2012

Eu am schimbat si pragurile la golf si nu iti recomand deloc Klokkerholm.Van wezel sunt o idee mai bune,Klokk.sunt facute de mantuiala cum s-ar zice,dupa 1 an si 2 luni de cand am revopsit masina(pragurile au fost vopsite TOTAL +date cu TEROSON)pragurile au inceput sa rugineasca,se indoaie foarte usor la vreo bordura ,raspunsul meu ar fi nu,ori Wan Wezel ori pe OEM (chiar daca suna prost tare ideea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!