Jump to content

Rugina inamicul No. 1


eleet
 Share

Postare recomandată

Golf 3/vento sunt recunoscute pentru putina rugina care o au.

Cred ca glumesti. Din cate stiu majoritatea golfurilor III sunt putrede (ca si a mea de altfel). De reparat nu stiu cum s-ar putea repara pentru ca efectiv sunt gauri in podea. Daca trec prin balti mai mari mi se uda mocheta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e la voi,dar a mea e din 92 si nu are pic de rugina,am vopsito anul trecut si la fel nu avea pic de rugina,podul e intact,imi pare rau ca am schimbat capota din fata ca era galvanizata are vopseaua sarita pana la tabla si sta in ploaie de un an si nu are nimic,ma gandesc,ca primele modele au avut tabla mult mai buna sau poate masina mea a fost intretinuta mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau a fost adusa din alta tara.

@wazzabi Se poate repara,stai linistit.Dar costa ceva bani si timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am venit de la masina.Am zis sa dau aparatorile de plastic(interioare) de la aripile fata, jos si am scos pamant de doua ghivece.Asa ca aveti grija ca pamantul ala tine umezeala.

Mie mi-a ruginit(cred ca din cauza pamantului) chiar coltul de jos de la aripi (prelungirea aia de prag de pe aripa).

Si inca ceva la ce zic eu sa mai aveti grija sunt acele "dopuri" de cauciuc de sub masina,sa fie fixate bine sa nu intre apa pe dedesupt.Eu ca sa fiu sigur am mai pus niste silicon in prejurul lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg pe varianta cu vaselina. A mea nu a avut aparatori aripi din plastic, iar pe spate a inceput sa infloreasca tabla, asa ca am pus acele bandouri de aripi si......cam 3 kg de vaselina sub ele si pe sub aripi. Acum cand e cald afara stiu toti vecinii unde am avut parcata masina, dar poate am stopat avansul ruginii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci pune vaselina din aia cu litiu cu temperatura de picurare peste 120 grade :icon_cheesygrin: sa nu mai curga , glumesc desigur.

Se pare ca atunci cand incepe sa intre nu prea mai poate fi stopata. Eu am tratat pe unde incepuse sa intre (putin la prag si pe la aripi) cu o solutie care dizolva rugina, apoi am dat cu grund, teroson (la prag), vopsea, lac. La prag ce-i drept incepuse sa infloreasca din nou dar langa ce facusem eu, iar la aripi iar se intrezareste rugina prin vopsea. Pragul l-am tratat din nou dar la un atelier de tinichigerie ce-i drept , poate au acolo substante mai performante, iar de aripi o sa ma ocup din nou tot eu in concediu, dar de data asta o sa vizionez si partea din interior ca pe acolo nu m-am uitat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_bv, cu metoda ta fraieresc si io niste pete destul de mari de rugina de 4 ani, reapar ele in fiecare primavara da nu au crescut in dimensiune. de curand insa am observat ca "oala" amortizorului stanga fata a capatat o gaura de rugina. a aparut brusc, probabil a lucrat din interior, de sub antifon. are un deget marime. solutii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca trebuie vazut de unde a inceput si eliminata toata rugina, apoi stii si tu...cu metoda de mai sus. Apoi gaura astupata cu fibra de sticla (am vazut pe la Praktiker niste cutii, chiar am luat pt un amic sa-si repare un ski rupt), slefuit si vopsit.

Tipul de la service a zis ca are o substanta speciala de tratat rugina (nu mi-a zis cum ii zice, nici eu nu am insistat), acum sa vad cat de eficienta este.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci o sa ma bag in ea, cand o sa am timp sa dau suspensia jos, ca altfel nu ajung. bine ca nu e neaparat sa pun sudura pe ea daca e gaura asa mica.

probabil substanta aia minune e acid fosforic, feruginol/deruginol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Sal all, am si eu un golf 3 vr6 mai bine zis jumatete de golf 3 vr6 (restul fiind mancata de rugina). Este o masina de suflet si in plus nu sunt finante pentru o masina noua . De curand am ridicat masina pe cric si pur si simplu jumatatea de sudura de la oala de la amortizor fata dreapta s-a desprins pe pe caroserie (rugina a facut tabla sa arate ca un carton). Masina inca functioneaza dar nu va dati seama cum este sa mergi cu ea asa, simti ca motorul fuge de sub capota. Tot citesc pe acest topic fel si fel de sfaturi dar nu vad nici o recomandare pentru un tinichigiu bun. Poate este offtopic dar ne-ar ajuta pe multi sa stim unde sa ne ducem.

De abia astept sa o fac pe ritmurile melodiei Distubed-Down with the sickness :icon_bounce: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In bv stiu pe cineva daca vrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianviperdodge2012

Sau daca iti este mai aproape,in Buzau,de aici sunt eu si stiu pe cineva care mi-a refacut si mie masina.Detalii pe PM daca doresti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In bv stiu pe cineva daca vrei.

Da-mi si mie un PM te rog cu numarul lui, sa ii pun niste intrebari despre preturi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat-o cu un tinichigiu de prin zona Chitila, m-a costat 250 si am mai dat 50 sa o faca a doua zi. Un pic cam scump dar a meritat fiecare banut, omu' a lucrat deosebit de bine, aproape ca a facut oala de la amortizor de la 0 . Daca cineva are nevoie un PM sa-i dau nr de tel. PS...ca sa imi faca toata masina oala de la amortizor reparata deja, praguri, podea 100%, haion, portbagaj schimbat tot + antifonat mi-a cerut 1000 ron si este gata intr-o saptamana asta pentru cine este interesat. Bafta la toti.

Modificat de bugsyvr6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

si eu ma confrunt cu rugina. mi s-a recomandat, sa cumpar mai degraba din dezmembrari decit sa iau piese noi.vorbesc despre aripile din fata. numai ca la noi in zona (TG MURES) nu am gasit in niciuna.daca stie cineva o aripa stanga fata, penru un golf3, in stare buna, fara rugina, sa ma anunte, ca ma intereseaza. mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma dispera si pe mine rugina asta.

Curat, grunduiesc, chituiesc, vopsesc si dupa 1 an vad ca apare iar rugina. Posibil tot acolo unde am reparat, posibil in alta parte.

Macar fac singur toata operatiunea, asa ca costurile sunt minime :).

Ce am mai observat eu, perioada iernii, adica decembrie-martie imi omoara tabla. Cand se topeste zapada si se incalzeste afara poti vedea cum a dat cancerul in caroserie.

Imi vine sa o bag in decembrie in garaj si sa o scot in martie. :((

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am observat si eu. Nu pot sa inteleg dece din fabrica tine mai mult pana da rugina. Ca si alti prieteni si eu am mai facuto pe ici pe colo ca la carte slefuit pana nu mai este rugina, chituit, grunduit, vopsit si la fel apare rugina dinou tot in zona aia. Poate ne lamureste vrun coleg mai experimentat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianviperdodge2012

Pai din pacate pentru noi ,posesorii de Mk3 este cel mai greu ,pentru ca avem masina cea mai greu de intretinut (la capitolul tabla) din toate generatiile.Au vrut sa inlocuiasca tabla de pe mk1 si mk2 cu ceva mai bun,dar au facut o greseala,care ne costa pe toti de 20 de ani incoace.Tabla asa este la toate mk3-urile,nu avem ce sa le facem decat sa le protejam cat de mult putem,sa le intretinem,cu teroson pe dedesubt si alte chestii care previn aparitia ruginii.:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am observat si eu. Nu pot sa inteleg dece din fabrica tine mai mult pana da rugina. Ca si alti prieteni si eu am mai facuto pe ici pe colo ca la carte slefuit pana nu mai este rugina, chituit, grunduit, vopsit si la fel apare rugina dinou tot in zona aia. Poate ne lamureste vrun coleg mai experimentat.

O explicatie ar fi ca din fabrica tabla este protejata (galvanizata, fosfatata etc.)

In momentul in care a intrat rugina, aceasta strica structura cristalina a metalului pana la o anumita adancime in material si orice ai face nu cred ca mai poti scapa de ea. O solutie cat de cat ar fi evitarea folosirii materialelor abrazive in indepartarea ruginii (verificat si de mine anul trecut, anul asta a aparut iar) si folosirea substantelor care dizolva rugina si eventual fosfateaza suprafata.

Ultima chestie am incercat-o anul asta, va spun la anul daca a tinut :icon_cheesygrin: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Buna tuturor. A gasit cineva vreo metoda ca reparatia tablei sa tina mai mult de 1 an, ca sa nu mai reapara? Eu am facut o aripa prin septembrie ca la rarte si deja a reaparut rugina si nici nu am iesit din iarna :icon_confused: . A folosit cineva vreo solutie chimica pe tabla goala dupa ce a fost smirgheluit (eliminata rugina) cu rezultate pozitive? Ce parere aveti de Fertan? http://www.eagricole.ro/adpage.php?ad=13853

Modificat de ass1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

personal nu prea am incredere in soutiile astea minune. am folosit feruginor si o tinut mai putin de un an. cea mai buna solutie este slefuitea suprafetei pana nu mai ramane rugina, degresata foarte bine suprafata, eventual un strat subtire de kit fara fibra un strat de grund de calitate si cel putin 2 de vopsea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

credema ca exact asa am facut. Aveam putina rugina vizibila vreo 3 cm patrati si am slefuit mult din vopsea sa fiu sigur ca nu mai e rugina sub vopsea, chituit, grund 2 straturi, vopsea 3 straturi, lac 2 straturi si a reaparut. Ma gandeam ca dupa smirgheluire sa si am ajuns la tabla sa dau cu ceva pe gost de galvanizare sa zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit eu Fertran anul trecut la pasajul aripii dreapta spate si la aripa stanga fata. Dupa folosire am mers FARA sa vopsesc sau sa dau cu grund 2 luni.Apoi vopsitorie. Rezultat foarte bun , cel putin pana acum zonele tratate au ramas intacte. Din pacate apar altele.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe forumurile vecine(mai precis gama daewoo,cunoscut pentru calitatea de kko a tablei)am citit ca ideea e sa transformam oxidul in baza.Printre alte solutii exista si Brunox care are acest rezultat.In zonele unde tabla e mancata destul de rau nu se mai poate inlatura prin mijloace mecanice rugina din pori,e nevoie de astfel de solutii apoi chit-grund-vopsea.

Personal am invatat sa cumpar masina cat mai buna la caroserie,chiar daca platesc putin mai mult pe termen lung castig mai mult.Daca sare vopseaua intr-un loc acopar cat se poate de repede cu grund,vopsea sau macar cu vaselina daca nu am alta solutie inainte sa apuce sa se inroseasca.

Punctele sau o pata de marime medie pot fi tinute sub control insa la caroserii reparate cu autogenul nu se mai poate face nimic.Pe afara(si pe la noi dar cu preturi mult mai mari)se taie cu flexul zona afectata,se sudeaza in puncte noua piesa decupata din una noua sau in stare buna dar nu cu flacara ci cu arc electric in mediu protejat apoi se umple diferenta cu cositor.Metoda nu are moarte,am avut o dacie reparata asa la aripa spate ,nici dupa cinci ani nu aparuse nimic.O alta solutie eleganta in cazul pieselor sudate-praguri,contraaripi,aripi spate,oale amortizor e sa gaurim fix pe punctele de sudura,se detaseaza piesa veche si se pune piesa noua,sudata de asemenea in puncte,electric nu autogen(flacara).Se masticheaza apoi incheieturile cu Sigilcar pensulabil si se vopseste....efectul e maxim.

O metoda de prevenire a aparitiei ruginei si chiar de stopare a oxidarii e gresarea cavitatilor.Cine are bani si vrea sa miroasa frumos in masina dupa utilizare foloseste spray cu ceara special pentru cavitati,tectil....cine nu sta bine cu finantele se poate folosi de uleiul ars de la schimb(nu crud,nefolosit pentru ca acesta are detergentii inca activi,stiau mosii pe vremuri ceva ,nu erau doar economi :icon_thumleft: ) si pe la aripi cu vaselina groasa.E drept,nu mai da bine in poze dar stopam rugina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!