Jump to content

Pozitie-merge, faza lunga -merge, faza scurta defecta


blsqt
 Share

Postare recomandată

Buna ziua! Ma confrunt cu urmatoarea problema: faza lunga merge, pozitia merge, faruri de ceata merg dar FAZA SCURTA...NU. Mentionez ca rezistentele sunt in regula la fel si becurile. La inceputul aparitiei problemei daca invarteam de cateva ori stanga dreapta comutatorul pentru faruri se intampla sa mai porneasca si faza scurta. Dar in ultima vreme becurile nu se mai aprind pe faza scurta. Acum sunt nevoit sa circul noaptea cu farurile de ceata. :D Stie care ceva care sa ma ajute in rezolvarea probelemei? Va multumesc anticipat!

Modificat de blsqt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Contactul (ploturile) de la buton raspunzator de faza scurta poate fi oxidat, uzat foarte mult sau .. dus, dupa cum spui ca il miscat de cateva ori si o mai lua...

Modificat de AndreiRO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,daca zici ca becurile sunt bune si sigurantele atunci cel mai posibil este blocul de lumini...cauta pe cineva de pe forum care este in cluj si faceti schimb de bloc de lumini.

Blocul de lumini se demonteaza apasand la pozitia 0 pe el , dat spre dreapta si tras de el si iese afara, si daca este aceasta piesa de vina o poti demonta si curata contactele .

Modificat de golf sdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e din blocul e lumini, maneta de schimbat faze face asa....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O rezolvare destul de ieftina si simpla zic eu : Cauti pe forum ca am mai gasit comuaturul de lumini , il gasisem cu 50 lei parca si il schimbi in 2 min si gata. Ieftin si bun :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu la masina din semnatura am aceeasi problema:

mergea pozitia, mergea ceata dar faza scurta numa nu mergea implicit nici faza lunga

faza lunga mergea numnai pe direct adica cu maneta de semnalizare cu care se fac flash-uri

problema am gasit-o e blocul de lumini pe care l-am demontat ,desfacut si am vazut contactul de faza scurta nu a facut prea bine contact si mi-a topit plasticul de langa si asa nu mai facea contact deloc

am adoptat varianta romaneasca-clestele si am intins lamela numai ca am reusit sa fac un lucru de care nu stiu sa fiu mandru sau nu

ce e drept nu mai am treaba cu luminile adica in momentul in care pun contactul mi se aprinde faza scurta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal ca la stopuri sa se aprinda aceleasi becuri pentru faza si pozitie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce stopuri ce becuri? intrebarea e pusa de zici ca esti copil de gradinita .

Trebuie sa banuiesti ce ai vrea sa zici.

Cred ca si la legislatie s-au invatat luminile masinii, pe spate ai pozitie stop pe frana si ceata(rosu)restul alte culori.

Pe pozitie si faza scurta si faza lunga pe spate se arpinde doar pozitia. :vaidecapulmeu:

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la vectra a aveam lumini diferite de pozitie si faza. pozitia era mai slaba in intensitate

(faruri=headlights stopuri=tail lights asta sa nu mai fie confundate)

daca ziceam tripla probabil ca ma ntelegeai. era mai corect asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil avea o problema ca nu cred sa exista asa ceva si pe frana ce mai facea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca e blocul de lumini,mai ales ca defectul e pe faza scurta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,daca zici ca becurile sunt bune si sigurantele atunci cel mai posibil este blocul de lumini...cauta pe cineva de pe forum care este in cluj si faceti schimb de bloc de lumini.

Blocul de lumini se demonteaza apasand la pozitia 0 pe el , dat spre dreapta si tras de el si iese afara, si daca este aceasta piesa de vina o poti demonta si curata contactele .

Nu prea reusesc sa il demontez... Daca e pe pozitia 0 si il dau spre dreapta se comuta, in prima faza, pozitia si apoi faza scurta. Iar daca trag de el, farurile de ceata fata, apoi cele spate. Cred ca nu am inteles bine ce ziceai ca trebuie facut...

Modificat de blsqt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari colegu.Pune comutatorul pe 0 apasa in interior si prin apasare comutal ca si cand ai aprinde pozitia. Succes

Ramane blocat asa si trage de el afara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa specific si acest mic detaliu... mia luat-o altul inainte :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Buna seara,

azi am constatat ca nu imi mai functioneaza becul de faza scurta pe partea stinga. Pe partea dreapta functioneaza corect. Becurile de pozitie si faza lunga functioneaza corect in ambele faruri.

Am gasit becul respectiv ars si totusi dupa ce l-am inlocuit cu un bec sigur bun, verificat prin aprindere direct la baterie, montat in far nu functioneaza.

Sigurantele de 15 amperi, sunt bune amindoua.

As avea nevoie de citeva indrumari, respectiv pasi pe care sa-i urmaez, pentru verificarea traseului, precum si de o schema a instalaltiei de iluminat.

Am gasit ceva scheme pe topicul de manuale Golf 4, insa nu-mi dau sema pe care dintre ele ar fi bine sa o urmaresc.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite, ti-am scos schema pentru masina ta

post-30007-0-85302100-1320519752_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Florin, insa as mai simti nevoia unor precizari si anume :

studiind schema postata de tine, precum si cea gasita de mine (pentru SUA) eu inteleg ca ambele becuri, stinga si dreapta, faza scurta, sunt legate la un singur contact al blocului de lumini, respectiv T 12/8, 56 b. Asa este ?

Adica daca partea dreapta functioneaza, inseamna ca blocul de lumini este in regula si trebuie sa caut dupa el, sa vad intii daca am tensiune de 12 V, pe ambele sigurante.

Daca da, inseamna ca buba este dupa siguranta, daca nu, este inaintea ei.

Stii cumva traseul cablului din spatele cutiei de sigurante catre far ?

Multumesc anticipat pentru precizarile pe care cu amabilitatea-ti binecunoscuta pe forum, sunt sigur ca mi le vei face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, pleaca de la un singur contact, doar pozitia pleaca de pe contacte separate.

DA, daca ai tensiune pe ambele sigurante, problema este dupa ele.

Sigurante, iese din habitaclu pe sub filtrul de aer si baterie si ajunge la far.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigurante, iese din habitaclu pe sub filtrul de aer si baterie si ajunge la far.

Pe acolo pe la (prin) capacul acela de sub mecanismul stergatoarelor ?

Acela care se demonteaza atunci cind se fac legaturile cablului pentru montarea tempomatului, sau mai exista vreo alta "gaura" ?

Daca este totusi vorba despre acel capac se poate o schema cu numerotarea conectorilor ?

As dori sa fac o reparatie cit mai profesionala si de aceea doresc sa adun cit mai multe informatii inainte de a ma apuca sa "scobesc" printre fire, mai ales ca nu mai este asa de cald afara si nici ziua nu mai este prea lunga. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu pe acolo, Pe deasupra/stanga pedalei de ambreiaj este o gaura in caroserie, pe acolo ies firele si continua sub filtrul de aer si baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut. la mine nu merge faza scurta ,merge pozitia faza lunga,becurile sunt bune la fel si sigurantele......avem cumva vreun releu ? si pe unde e?

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Vin si eu cu aceeasi problema: Pozitii OK, Faza lunga OK, Faza scurta Pauza...

Totus s-a intamplat in felul urmator: Azi dimineata cand am pornit masina am aprins farurile, s-au aprins pe faza scurta si s-au stins simultan in mai putin de o secunda. Apoi am incercat toate variantele sa le mai aprind dar nu am mai reusit. Maine o sa incerc un alt bloc de lumini si sper din suflet sa fie de acolo si nu din altceva pentru ca luni am programare la RAR pentru cartea masinii.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blocul de lumini este cel vinovat. Daca il desfaci o sa gasesti un contact topit in el. Se repara prin schimbarea blocului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat blocul de lumini si tot nu merge. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigurantele sunt bune ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!