Jump to content

Curatirea admisiei


Mircea_P
 Share

Postare recomandată

Imi doresc sa realizez curatarea admisiei, pentru ca ceva imi spune ca situatia se afla la prag de infundare :colors:

Am citit ca unii dintre voi si-au efectuat aceasta operatiune. Asa ca va intreb cat timp dureaza, iar pe de alta parte aveti ceva ponturi pe care vreti sa mi le comunicati? :-o

Fugar am aruncat o privire si am vazut ca sonda EGR e prinsa de galerie cu 2 suruburi imbus.

Poate cineva detalia operatiunea?

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vrut sa fac aceasta operatie dar m-am last pagubas. Galeria de admisie si valva ERG sunt prinse int-adevar cu suruburi imbus.

Galeria e prinsa cu 8 suruburi.

Inainte de a te apuca de orice iti trebuie o trusa calumea de chei imbus. Fara ea nu faci nimic. In al doilea rand pozitia este destul de incomoda.

In tot cazul iti mai trebuie si garniturile de etanseizare care se distug odata ce desfaci galeria.

Bafta si tine-ne la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Ieri am dat jos galeria... :scratch:

Mai exact inspre seara m-am apucat de desfacut.

Mai intai am zis ca desfac putin si ma hotarasc daca mai continui sau ma las pagubas si montez la loc.

Stiam eu de fapt ca nu o sa pot sa ma abtin sa desfac tot... :scratch:

Operatiunea a decurs in modul urmator:

Se desfac cele patru coliere de la tuburile lungi inspre si dinspre intercooler. ( pentru a avea acces la cele doua piulite de la tubul "burlan" dinspre valva EGR ).

Am desfacut aceste doua suruburi (de 12) cu o cheie inelara, dand impulsuri cu ciocanul....(pentru ca erau intepenite).

Am desfacut cele 4 suruburi imbus de la EGR (aceeasi numar de imbus ca si cel din capul telescopului).

Pentru a scoate tubul "burlan" mai trebuie semi-desfacuta o piulita de 10 (apropiata de cele 2 piulite de 12), pentru a putea ridica piedica care e pusa pe post de saiba pe unul din suruburile de 12.

Se desface si surubul de 10 care tine tubul de plastic ( care intra la tubina ) de motor.

Acum se pot desface cele 6 suruburi imbus care tin galeria de admisie de motor. (fara dificultati, adevarul e ca cheia mea imbus e diferita de cea cu aspect clasic prin faptul ca bratul scurt care in mod normal e de vreo 2,5cm la mine e de vreo 4,5cm ).

Tinand galeria in mana ..... :-o observ ca ma bucur ca am desfacut-o. E intr-adevar destul de plina de mizerie neagra ( nu pe atat de plina pe cat ma asteptam dar totusi suficient de plina ca sa nu imi para rau ca am desfacut-o).

Cand am vrut sa dau jos garnitura de pe galerie am observar ca mici portiuni de pe garnitura au ramas pe galerie, asa ca ar fi recomandabil sa-mi achizitionez o garnitura noua, sau in cel mai rau caz sa folosesc pasta rosie.

Fireste s-a inoptat... :x

Asa ca azi am mers la servici cu tramvaiul....sau cel putin asa am avut in plan, noroc ca m-am intalnit pe drum cu un coleg care m-a adus cu masina... 8)

Am uitat sa zic ca am roscoit ceva vreme cu o surubelnita pentru a inlatura masa de mizerie, urmand ca azi sa merg la o spalatorie auto s-o jetuiasca pana se va curata....(aveti alte sugestii? )

Banuisc si sper ca operatiunea inversa de montare nu va fi una dificila....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo domnule, imi dai curaj sa fac si eu acelasi lucru. Tine-ne la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand cu incredere o garnitura noua (028 129 717 D) pretul ei in europa este de 3,20 euro fara TVA deci probabil la noi o vei gasi in jur de 150k - 200k lei.

Daca tot ai acces "mai usor" in partea din spate a motorului verifica furtunele de vacuum dinspre/inspre wastegate, eventual varifica si buna functionare a membranei.

Keep up the good work.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fi fost eu oare ultimul om care stia ca magazinele de piese auto din TM se inchid la ora 18:00? Oricum, m-a costat 40 de minute de mers pe jos si 100.000 pe taxi. Fireste in culmea frustrarii, am mers la benzinaria Mol si am achizitionat un silicon rosu cu 77.000.

Desi era intuneric, nu mai suportam inca o urmatoare zi de mers pe jos asa ca am inceput asamblarea.

Am pus putin silicon in regiunea ce era usor lezata de pe garnitura, dupa care am atasat galeria impreuna cu cele 6 curuburi imbus.

Chestia e ca la pipait am sesizat ca si partea din motor de admisie e destul de infundata (adica daca ar fi un cerc cu raza de 1m, inchipuitiza ca 23% <partea din exterior> e plina de mizerii)...dar nu am riscat sa incerc sa scrijelesc de teama de a nu intra bucati in motor. (asa ca curatirea galeriei nu are probabil efect <per total> decat intr-o proportie de, sa zicem 70%).

Restul de suruburi si piulite, coliere s-au montat lejer...in ordinea invers montarii.

Inca nu am VAG-COM-uit sa vad modificarea parametrilor, dar azi venind la servici am observat clar imbunatatire pe la 3000-4000 de turatii, daca inainte avea o senzatie de sufocare acum e insetata :-o ceea ce e bine... :scratch:

In concluzie sfatuiesc pe toti cei cu un numar apreciabil de km sa efectueze de asemenea operatiunea, pt. ca merita senzatia de dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa nu fiu socotit drept carpaci, am mai dat ieri un rond la magazinele de piese auto in cautarea garniturii "028 129 717 C". La Autonet era cu 97.000 lei, (foarte ieftina)....DAR NU ERA DECAT PARTEA DE METAL. Asa ca ma gandesc ca ar fi trebuit sa pun eu silicon rosu pe toata suprafata ei. Spun asta deoarece garnitura originala pe langa partea metalica are deasupra si dedesupt parti din alea de azbest sau ce-o fi.

Asa ca NU am cumparat-o... :colors:

Am incredere in garnitura siliconata de mine.. :D

Am mai cautat la PANEURO unde era cu 115.000 lei in depozit dar ceva imi zice ca e tot doar partea metalica, ciudat nu-i asa?

Inca odata recomand tuturor operatiunea de curatare a admisiei, CHIAR MERITA DIFERENTA! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca problema sa fi aparut de aici dar "just to be shure" vezi ca ultima litera din codul piesei este D nu C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi pe garnitura mea originala era scris C.. :D ....la magazine intai ceream D.....asteptam pana ziceau ca nu exista, dupa care ceream C....si aparea.

:D

Ce puteam face mai mult?... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am facut si eu aceasta operatiune!

A fost ff. greu, dar am obtinut o galerie de admisie "ca noua" si un EGR curat.

Imi pare rau acum ca n-am citit acest post inainte de a ma apuca de lucru. Eu am fost incantat ca garnitura e "intacta", adica nu e rupta. A ramas doar partea metalica din ea. Am crezut ca asa e ok si am pus-o la loc fara silicon rosu sau altceva. Am strans-o bine si sper sa nu pierd aer pe langa ea!

Revenind la operatiune va pot spune urmatoarele:

1.In EGR am gasit cam 3-4 mm de depuneri, nu foarte mult dar nici putin.

2.In galerie mizeria era de vreo 2-3 mm. Am razuit ce am putut cu diverse surubelnite si alte ustensile confectionate ad-hoc, iar apoi am "clatit" cu ceva diluant, dar galeria era tot neagra. Cel mai greu de curatat, datorita geometriei galeriei, este partea interioara dinspre motor.

In final am bagat in galerie niste suruburi+piulite+detergent Ariel, am astupat gaurile si am "zgaltait-o" pana am facut febra musculara. Rezultatul a fost super ok. Sincer galeria e curata si arata chiar ca noua. (Sper sa pot atasa si o poza).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si dupa galerie mai in motor pe porturi cata mizerie era?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am bagat degetul cat am putut, dar n-am simtit nimic deosebit, doar m-am innegrit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai chinuit degeaba!

Pina in 7-8mm de mizerie pe admisie nu sunt afectate performantele motorului.

La motoarele ce au mers numai cu motorina E4-E5 aceasta operatie nu este necesara nici dupa 150K Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si dupa ce ai curatat-o sper ca ai blindat EGR-ul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai chinuit degeaba!

Pina in 7-8mm de mizerie pe admisie nu sunt afectate performantele motorului.

La motoarele ce au mers numai cu motorina E4-E5 aceasta operatie nu este necesara nici dupa 150K Km.

:) ;) :o

Adica eu la cele 2,5 - 3mm jeg mi-am belit degetele de asemenea inutil? ;) ;) ;)

Macar am vazut ca pe porturi jegul era super subtzire ;)

Cat despre blindatul EGR nu cred ca toate motoarele scapa fara eroare stocata. Al meu e mai vechi si mai "prost" asa ca am scapat ieftin din acest punct de vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai chinuit degeaba!

Pina in 7-8mm de mizerie pe admisie nu sunt afectate performantele motorului.

La motoarele ce au mers numai cu motorina E4-E5 aceasta operatie nu este necesara nici dupa 150K Km.

Ca m-am chinuit e sigur, dar nu neaparat degeaba. Masina asta a condus-o vreo 5 ani cineva care se apropia de "stilul ardelenesc", sintagma pe care am gasit-o chiar pe acest forum. Pe de alta parte eu am umblat, pana in ultimul an, doar cu motorina euro 3, iar uneori chiar cu motorina cumparata nu numai de la pompa!

In schimb e adevarat ca in ultimul an am facut max. 2 plinuri cu euro3, in rest doar euro 4 si f.rar euro 5. Sa fii sigur ca a 2-a oara eu nu o sa mai curat admisia. Poate daca stiam ca nu e chiar asa multa mizerie pe galerie nu o dadeam jos.

pt. r&d

La mine EGR-ul e la minim din soft. Poate ca era mai bine sa-l blindez, dar.....................de data asta sa zicem ca am uitat.

Modificat de Cato
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorine bune si cu talpa si EGR setat din soft la minim nu va exista o data viitoare. Poate pe la 800-900.000 km :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci... andrei stii fff bine istoricul patit de mine cu turbina, in momentul in care agata a doua oara aveam redus egr la minim din soft si nu a dat rezultate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine pueti sa vedeti cu ochii vostrii ce inseamna adaptarea din soft a EGR-lui. Cel mai eficient, daca tot se vrea ceva, este anularea lui totala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce este EGR-ul si ce rol are el? multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR = Exhaust Gas Recirculation. Una din recircularile de gaze, mai exact o parte din gazele de evacuare sunt bagate din nou in admisie numai bine sa se combine cu gazele de carter recirculate (tot din motive ecologice) si sa se formeze depunerile in galeria de admisie.

Un blestem de la ecologisti pentru masinisti :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate blinda foarte usor oricare. Cu o tabla subtire din inox taiata in forma potrivita, ca o garnitura dar plina, obturezi tzeava care aduce gazele din galeria de evacuare (acolo unde este prinsa pe galeria de evacuare). Valva in sine va primi comanda si va functiona normal, dar gazele arse nu o sa mai circule pe acea tzeava, deci motorul scapa de otrava.

Pentru motor e otrava curata, sunt si alte metode de a reduce noxele dar sunt mai costisitoare.EGR e cea mai ieftina si au ales-o aproape toti. De exemplu, Caterpillar a refuzat cu desavarsire sa implementeze asa ceva pe motoarele lor. Si cu toate astea indeplinesc normele antipoluare. Dar un motor de asta costa...

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca nu stii cum functioneaza EGR-ul ... Senzorul pentru actuatorul EGR este MAF-ul.

ECU cere o cantitate X de gaze arse si se astepta ca ce citeste MAF-ul sa scada cu acea cantitate X introdusa in admisie. Daca nu se intimpla acest lucru, presupune ca EGR-ul este blocat pe pozitia inchis si stocheaza cod de eroare. La unele modele mai noi se pune motorul in safe mode (limp mode, adica putere mult redusa)

Caterpillar a refuzat cu desavarsire sa implementeze asa ceva pe motoarele lor. Si cu toate astea indeplinesc normele antipoluare. Dar un motor de asta costa...

Aceste motoare sunt pentru off-road.

EGR-ul este obligatoriu pentru orice "masina de strada". In realitate, fara el se obtin temperaturi de ardere extrem de ridicate (datorita surplusului de oxigen caracteristic motoarelor diesel) si astfel se arde si o parte din azotul din aer, cu consecinte nefaste prin producerea radicalilor acizi NO

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care au timp sa se joace cu asa ceva, va pot oferi o sursa unde puteti gasi workaround-ri pentru ECU-le ce stocheaza eroare in caz ca se optureaza EGR-ul.

http://www.geocities.com/tech4tdi/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca nu stii cum functioneaza EGR-ul ... Senzorul pentru actuatorul EGR este MAF-ul.

ECU cere o cantitate X de gaze arse si se astepta ca ce citeste MAF-ul sa scada cu acea cantitate X introdusa in admisie. Daca nu se intimpla acest lucru, presupune ca EGR-ul este blocat pe pozitia inchis si stocheaza cod de eroare. La unele modele mai noi se pune motorul in safe mode (limp mode, adica putere mult redusa)

Aceste motoare sunt pentru off-road.

EGR-ul este obligatoriu pentru orice "masina de strada". In realitate, fara el se obtin temperaturi de ardere extrem de ridicate (datorita surplusului de oxigen caracteristic motoarelor diesel) si astfel se arde si o parte din azotul din aer, cu consecinte nefaste prin producerea radicalilor acizi NO

Practic...

Se poate sa nu stiu cum functioneaza... dar chiar si atunci cand valva EGR este complet deschisa ea nu obtureaza complet admisia de aer proaspat. Doar permite ca o parte din gazele arse sa intre in aerul proaspat masurat de MAF. Daca nu intra gazele arse, ramane doar aerul proaspat masurat de MAF, care este plasat inainte de EGR. Si oricum cantitatea de motorina injectata sau aer admis nu este afectata de cantitatea de gaze arse admise care au singurul rol de a micsora temperatura(reducere NOx) prin marirea masei admise.

In realitate Caterpillar face si motoare onroad... multe dintre autobuzele astea frumoase si moderne care plimba calatori au motoare CAT, ambulantele etc.. Si in 2002-2003 au luptat mult sa NU foloseasca EGR, fiind cei mai mari si infocati dieselisti din lume. Si au folosit ACERT.. Atunci inginerii au demonstrat practic ca dpdv tehnic EGR este o solutie nociva pentru motoare si au refuzat sa o foloseasca. Oricum, odata cu normele din 2007 mult mai stricte se pare ca singura solutie este filtru de particule si EGR, dar zic ei un alt fel de EGR.

Tot in realitate , pentru autoturisme s-a ales solutia pentru ca era f. ieftina, chiar daca genereaza probleme in exploatare. Celelalte solutii erau prea scumpe in contextul actual.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!