Jump to content

CW MK VI


Rave

Postare recomandată

Orice schimbare noua te face sa-ti placa masina din nou, mai mult. Este? :p

Link către comentariu

Sincer... De modificarile la exterior mi se cam rupe...

 

Am trecut peste perioada in care ma interesa ca masina sa arate bine pentru altii, acum ma intereseaza mai mult sa fie ce vreau eu. Si jantele pe 17" mai mult ma incurca decat ma ajuta prin oras.

Cele pe 15", fiind mult mai usoare, sunt mai usor de manevrat si imi permit sa pun masina la milimetru unde vreau si sa ma strecor prin trafic. Astea ma ajuta mai mult la stabilitatea la viteze mai mari, unde stateam foarte prost ce-i drept, dar merg cu vitezele alea destul de rar si cand merg, inseamna ca strada e goala si ca am spatiu de "manevra", pot sa jonglez intre benzi daca nu-mi permite suspensia + balonul mare de pe 15" sa pastrez una singura (nu in limitele de siguranta pe care le vreau, cel putin)...

 

Jantele pe 17" sunt un compromis si unul destul de prost. Vrei aspect si stabilitate iei 18". Vrei confort, liniste si consum redus, iei 16". Cu astea nu ai nici aspect sau stabilitate dar nici confort sau consum mai mic... Sincer, cu niste jante pe 16" mi-ar sta la fel de bine, astea sunt doar un moft. Dar unul pe care, cred/sper, o sa-l duc pana la capat.

 

In rest masina este fix ce mi-am dortit. Se misca foarte bine prin oras, mediul ei natural :) , putere decenta, consum decent, fiabilitate ok(ish) - iar imi vor sari unii in cap dar masina mea a stat in service (in afara chestiilor normale/prevazute) cam 2 zile cred, ceea ce e foarte bine pentru mine. La interior ma bate gandul sa trec inapoi la un RCD 510 + kit bluetooth separat, pentru ca nu vreau sa renunt la el acum. A, si poate schimb odata clapeta de la torpedo si ma ocup si de minusuri (pragul infundat, ornamentul de la geam spart, capacelul de tractare :( , d-astea...)

Link către comentariu

On the contrary, stabilitate si performante obtii cu 17" mult mai bine decat cu 18". E adevarat nu cu jante oem :)).

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

Asta  e valabila doar la masini de circuit. Acolo jantele trebuie sa fie destul de mari cat sa incapa peste frane si atat. Pe strada insa, la viteze mici si medii, talonul mai mic, si mai dur, de la 18" ajuta mai mult decat 45-ul de 17".
Si oricum, pe strada conteaza mai mult aspectul. Cei care vor aspect ar trebui sa inghita in sec si sa renunte la confort si sa traiasca cu 18", cei care vor confort ar trebui sarenunte la aspect si sa traiasca cu 16". Cel putin asa vad eu lucrurile...

Link către comentariu

Va contrazic pe amandoi. Iei suv si poti pune fie pe 17 fie pe 18 guma cu talon de minim 55. Tanaaaaaaaa...capra si varza, bff forever! :)))

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Master_Blaster

Suv cu roti mari peste 18 e taranie, plus suv numai masina de oras sau sportiva nu e (in fine chiar sunt curios pt ce e, dar asta e alta discutie). :))

 

Rave are dreptate cu rotile, ar mai fi un singur aspect de adugat la rotile mici, economia ca de carburant pt ca sunt mai usoare si mai inguste. 

Link către comentariu

Si eu sunt de acord cu el in ceea ce priveste comparatia 17-18. Exemplul cu suv era o glumita :icon_geek:

 

Iar economia in oras cred ca e relativa si tine mult mai mult de alti factori, cum ar fi soferul, traficul, norocul, modul cum se aliniaza astrele :))

Link către comentariu

Bine, e oarecum irelevanta dimensiunea jantelor la confort si/sau sstabilitate, cea care conteaza aici e dimensiunea cauciucurilor.

Dimensiunea jantelor e importanta doar cand luam in calcul ca odata cu diametrul creste si greutatea lor. 

 

Si legat de consum nu sunt de acord. In conditii de trafic absolut identice, cu masini identice si soferi care conduc la fel, masina cu jantele mai mari va avea un consum mai mare. Si diferenta de la 16" la 18" poate sa ajunga pana la 1 L/100 Km.

Acuma, ce-i drept, diferenta asta la cat mergem noi 1-2.000 Km / luna inseamna o suma atat de mica incat, daca e cineva care "sta" in ea atunci mai bine n-ar mai merge cu masina deloc... :))

Link către comentariu

Suspensia lucreaza mai bine cu un talon cat de cat :)). In rest e dura si cam atat. Nu ma refer doar la suspensii pt circuit ci in general, dar asta e parerea mea venind de pe 225/40 xl pe o anvelopa 17 cu compozitie moale.

Link către comentariu
Master_Blaster

Si legat de consum nu sunt de acord. In conditii de trafic absolut identice, cu masini identice si soferi care conduc la fel, masina cu jantele mai mari va avea un consum mai mare. Si diferenta de la 16" la 18" poate sa ajunga pana la 1 L/100 Km.

Acuma, ce-i drept, diferenta asta la cat mergem noi 1-2.000 Km / luna inseamna o suma atat de mica incat, daca e cineva care "sta" in ea atunci mai bine n-ar mai merge cu masina deloc... :))

Partial adevarat, totusi daca traversezi bucurestiul cand nu e trafic bara la bara o sa fie diferenta clara, rotile sunt mai grele indiferent de loc si evident efortul motorului ca sa le roteasca la aceeasi viteza va fi mai mare. Dar da, diferentele de la 18 la 16 sunt mici si nu cred ca ar fi vorba de cineva care sa nu-si perimta.

Marea problema din punctul meu de vedere, la jantele mari e ca trebuie sa le feresti de borduri iar daca circuli prin bucuresti si faci multe parcari laterale este cam inevitabil cat timp vrei sa nu parchezi taraneste.

Modificat de Master_Blaster
Link către comentariu

TL/DR : 18 = good, 17 = bad, 16 = good!

post-12783-14093316495178_thumb.jpg

Daca sunt simetrice se anuleaza unul pe celalat... ? :))

Link către comentariu

A fost o vremea...

post-12783-14094174544137_thumb.jpg

post-12783-1409417467199_thumb.jpg

post-12783-1409417480679_thumb.jpg

E ceva foarte brut, foarte focusat, foarte sexy, chiar, la o masina cu jante de tabla... Nu?

post-12783-14094175486749_thumb.jpg

Link către comentariu

Cand va fi si coboratea cu 30mm atunci va creste misterul. Plus cine vede interiorul intra la idei :D.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

Care e faza cu distantierele pe spate, mie nu mi se pare sa aibe nevoie de distantiere.  Cat am avut Seattle-urile chiar nu stateau prea ascunse sub aripa nici cand eram cu suspensia joasa. 

Link către comentariu

Ba da, stau destul de inauntru...  Dar mai e muuuult pana acolo, gen arcuri si anvelope... :D

Si parca as pune si bucse sport (??) de GTI sau ceva. Parea cam peste tot suspensia cu jantele mai grele...

Modificat de Rave
Link către comentariu

Jante cu latime de 7 si et54 stau destul de aproape de bieleta antirului de pe spate :)). 

Gasisem exact ce model trebuie pt jante oem de la H&R.

Link către comentariu

Daca pui distantiere doar pe spate nu vor fi afectate stabilitatea si comportamentul in curba al mașinii?

Link către comentariu

Nu are cu ce afecta directia si stabilitatea masinii..[emoji1]

Modificat de nt390nbc
Link către comentariu

Ba da. Ecartamentul e in mod normal mai mare pe fata pt a reduce cat se poate de mult tendinta subviratorie a masinilor FWD.

Cand cresti pe spate, masina va subvira mai mult decat inainte daca nu se pastreaza diferenta fata de fata. Solutia ideala, atat estetica cat tehnica sunt 4 distantiere de aceeasi dimensiune.

Link către comentariu

Pai ... eu sunt in situatia in care il imping pe Rave (+10 pe spate). Si desi nu sunt mare sofer pot sa spun urmatoarele:

 

 - la mersul in oras, care este preponderent, nu se simte nici o modificare in comportamentul masinii

 - la mersul in concediu, cu nevasta si copil, nu vor fi ocazii in care sa se simta vreo modificare in comportamentul masinii

 - la mers sportiv in regim de "dati-va ca viu" eu personal nu am simtit nici o modificare a comportamentului masinii

 

Poate unu' cu experienta, dandu-se cu masina pe circuit, sa poate verifica aceasta modificare in regim de cursa.

Acum fiecare isi face socotelile lui.

Link către comentariu

10, poate 12, pe spate mer clar, si un 8, sau ceva mai finut chiar, pe fata. Bani sa fie ca disponibilitate este! ;)

George, daca-ti aduci aminte codurile scrie-le aici, sa fie cand o sa am nevoie de ele.

Link către comentariu

AUDI / VOLKSWAGEN DR / 10 2055571A 15.50mm 6.5 x 45 degrees. E doar pt cele de 10mm.

Prezoane M14x1.5x37 (ultima valoare poate sa fie si ceva mai mult, dar nu mai putin) cu cap semisferic, "ball seat".

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

post-116383-14095889032484_thumb.jpgpost-116383-14095889110111_thumb.jpgpost-116383-14095889190884_thumb.jpg

Eu asa ceva am avut la jantele pe 17 cu distantierele de 5mm. Pe cine ii intereseaza sunt for sale [emoji1]

Modificat de nt390nbc
Link către comentariu
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!