Jump to content

Probleme supraincalzire 2.0 TFSI


Bebeee
 Share

Postare recomandată

Am si eu o problema..am cautat pe net solutii dar sincer nu prea am gasit nimic :(

Problema e astfel:

Astazi a fost a 3-a oara cand a crescut nivelul de temperatura de la apa, la peste 90 Grade.

Am pe masina instalat si un ScanGauge, ce citeste informatiile de pe OBD, ca si Vag-comul.

Cum bine stiti, acul indicator de la apa arata 90grade in intervalul real de temperatura 75-108 grade. Cel putin asa e la mine. Cand apa creste pe scan gauge (vag com) la mai mult de 108 grade incepe sa se ridice si acul din bord spre 100,110, etc.

Problema mea e ca in mers, oricat de tare dau in masina, apa nu creste mai mult de 90 grade pe bord, nici in regim de circuit.

In schimb, la relanti, astazi a fost a 3-a oara cand apa a crescut peste 100 grade pe diagnoza si ventilatuarele nu vor nici cum sa porneasca. Nu am lasat niciodata sa vad daca ajunge sa fiarba sau ceva de genu, tot timpul am pornit dezaburirea si apa scade la 84 grade in cateva momente. Din cate am observat temperatura reala de functionare a masinii este in jur de 84-87grade.

Temperatura la mine nu flucteaza, ca la altii, in cateva minute ajunge la 90 grade, masina baga caldura fara probleme, doar ca cateodata la relanti doar, se supraincalzeste si nu pornesc ventilatoarele.

Pe masina am schimbat senzorul de temperatura + antigelul de 2 ori. Masina are 55.000 km.

Masina nu da nici o eroare pe VAG-COM, asa ca cei din service au spus ca nu are nimic.

Ceva idei? Informatii?

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Pe bord iti apare vreo eroare sau nu zice nimik? Sau dai drumul inainte sa iti apara atentionarea, la dezaburire.Daca nu iti pornesc ventilatoarele sigur ai o problema de acolo,banuiesc ca este termostatul.In mers probabil ca ai o racire foarte buna si de asta nu creste temperatura apei,in schimb cand stai pe loc la relanti ,nu mai ai aerul care iti bate in radiator si daca ventilatoarele nu iti pornesc ,e normal sa iti creasca temperatura apei.Data viitoare cand se mai intampla ,asteapta sa ti se aprinda in bord atentionarea,dupa fa o scanare ,postezi codul si vedem care ar putea fi cauzele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am asteptat niciodata sa se aprinda becul rosu de la apa din bord, am fost mai precaut. Erori pe vag-com nu sunt.. Am mai vb cu un mecanic si se pare ca vom schimba termostatul.. Si faza asta nu se intampla decat rar (azi a fost a 3-a oara, dar 100% ceva nu e ok), in rest si cand stau pe loc, la relanti, cand ajunge la 90-94 grade pe ScanGauge pornesc ventilatoarele si imediat coboara temperatura la 84. Poate sa fie termostatul si cateodata sa deschida bine si cateodata nu? Mi-a mai spus cineva si de pompa de apa, nu m-as apuca sa arunc cu banii si sa schimb si piesele de care nu am nevoie :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era pompa de apa rupta ,nu aveai nici o sansa sa cobori temperatura apei.E posibil sa ramana cateodata inchis termostatul, desi nu e sigur,eu din cate am inteles nu iti pornesc nici ventilatoarele din fata radiatorului,nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e la Ibiza, eu am doua ventilatoare in spatele radiatorului de apa, unul mai mare si unul putin mai mic, ele acopera intreaga suprafata a radiatorului de apa. Si cand nu pornesc, nu porneste nici unul dintre cele doua. Se intampla rar, dar se intampla si numai la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Eu am intampinat problema asta si era un ventilator stricat din ce spui tu este o problema pe circuit foarte ciudat da-mi un P,M si vii odata pana la garaj la mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

freelancevoyager

Daca stii unde ai sigurantele de putere in compartimentul motor, verifica-le sa nu fie intrerupte. Daca sunt ok, trebuie testate ventialtoarele pe direct, sa vezi daca merg apoi releele daca dau comanda de pornire.

Iti trebuie schemele electrice, totusi sa stii pe ce pini sa intri. Normal asta trebuia sa faca al service dar e pierdere de timp pt ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi.

Quattro din pacate sunt din Arad..

freelancevoyager sigurantele m-am gandit si eu sa le verific, dar sincer nu mi-am dat seama care dintre ele e. Sunt in mai multe locuri sigurantele din compartimentul motor? In cartea masinii nu am ilustrari grafice sa imi dau seama unde ar fi in compartimentul motor, stiu doar de o cutie de sigurante de langa baterie, cu capac, in care m-am uitat si nu am dat nici cum de siguranta "E10" (asa parca se chema in manual) care e responasabila de ventilatoare. Referitor la sfaturile tale o sa merg la un mecanic priceput si vedem ce si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sunt si sigurantele din partea laterala a bordului Bebe. Cand deschizi usa soferului, este zona in care usa intalneste bordul masinii ! E posibil sa fie un contact electric la ventilatoare (mai intra mizerie sau apa si se duc) !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Fusco, alea le-am verificat. Dar in manualul masinii zice ca sigurantele de la ventilatoare sunt in compartimentul motor. Si acolo, in cutia cu sigurante de langa baterie, nu gasesc siguranta pentru ventilatoare. Nu gasesc codul dat de ei pentru ventilatoare in acea cutie. Maine merg la mecanic si sa o bibileasca el, sa vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdannovaceanu

baga totusi seria de caroserie sa incerc sa te ajut, si in compartimentul motor siguranta este cea portocalie de va de amperi... pune clima in functiune si vezi daca atunci cind turezi motorul ventilatorul mare se invirte mai repede, daca nu sigur e viscocuplajul...pentru alte detalii pe tel 0721111426-bogdan.......stima.

Modificat de bogdannovaceanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era vreo siguranta arsa,aveai eroare pe vag com,si in plus nu poate sa mearga cateodata da sau cateodata nu(siguranta).Verifica mai intai contactele ventilatoarelor,apoi viscocuplajul,cum zice si bogdannovaceanu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baga totusi seria de caroserie sa incerc sa te ajut, si in compartimentul motor siguranta este cea portocalie de va de amperi... pune clima in functiune si vezi daca atunci cind turezi motorul ventilatorul mare se invirte mai repede, daca nu sigur e viscocuplajul...pentru alte detalii pe tel 0721111426-bogdan.......stima.

VAscocuplaj la leon? De cand are leonul motoare puse longitudinal ?

O sa ma uit pe scheme sa vad care sunt sigurantele. Dar ca sa vezi daca merg ventilatoarele, cupleaza AC si atunci ele trebuie sa inceapa sa se invarta.

Pornirea lor este comandata de termocupla, dar la modelele mai noi rolul termocuplei este luat de un senzor de la baza radiatorului, g83 radiator outlet temp sender . Nu este acelasi cu cenzorul de temperatura.

Pentru detalii exacte am nevoie de an fabricatie si tip motor al masinii, si daca are clima sau AC ?

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de ajutor.

Revin cu seria de sasiu si codul de motor:

Serie: VSSZZZ1PZ9R024809, masina are climatronic.

Serie motor: BWJ

An fabricatie: 10/2008, Model Year:2009

Ieri cu ajutorul lui Luci (RedFighter) i-am mai facut o diagnoza si iarasi nici o eroare.

Azi am fost in service, am lasat masina sa mearga 1 ora si de fiecare data cand ajungea la 91-92 grade porneau ventilatoarele (ca la doctor, cand ajungi, nu te mai doare nimic)

Ventilatoarele functioneau (dar nu porneau) si cand ajungea apa la temperatura mare mare, raceam motorul prin pornirea dezaburii (atunci imi pornesc ventilatoarele la maxim). Senzorul de temperatura, l-am schimbat deja, la niste sfaturi, dar degeaba.

De senzorul G83 sincer nu stiu nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai cu vagul pe motor si urmareste indicatiile lui g83, este pe un furtun la baza radiatorului, vezi ce valori indica, comparativ cu senzorul de temperatura motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu azi ceva asemanator, cand masina sta la 90 de grade, cand sare si se duce la 120. Dupa nenumarate probe, aerisiri si citiri de vag-com, s-a demostrat ca de vina era termostatul care ba se bloca pe deschis, ba pe inchis.

Daca termostatul e blocat pe inchis lichidul de racire nu ajunge in radiator ca sa incalzaeasca termocupla si sa declasnseze pornirea ventilatoarelor.Asa ca lichidul fierbea, dar ventilatoarele nu porneau. Radiatorul era cald sus si rece jos.

Incearca sa te duci la un service si sa scoti de tot termostatul, daca simptomele dispar, e clar ca el e de vina.

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Bun, am schimbat termostatul. Am pus OEM (nici nu stiu daca se gaseste altfel pt. TFSI), vine cu carcasa, e o piesa destul de mare. Codul lui e 06F 121 111 H. Sa nu zic ca pentru montaj se da jos galeria amdisie, etc, etc.

Si surpriza... Masina face la fel.. Astazi la relanti a ajuns la 110Grade pe bord (ceea ce pe diagnoza e 116) si nici cum n-au vrut sa porneasca ventilatoarele.

Am oprit motorul (nu a vrut sa se raceasca nici cu dezaburire, nimic...afara era frig).

Am repus contactul si in momentul acela ventilatoarele au inceput sa bage la maxim. Am lasat sa mearga putin ventilatoarele pe contact si am pornit motorul. Temperatura a scazut la 98 Grade pe diagnoza, ventilatoarele s-au oprit.. si nu au mai pornit si motorul a reinceput sa se incalzeasca :( atunci am oprit-o si am lasat-o in garaj ca mi-a mancat suficient nervii.

Pana acum am schimbat:

Senzorul din lateralul motorului ce citeste temperatura pt IC (g62 parca) - OEM

Senzorul de temperatura apa de sub termostat (g83 cred) - OEM

Termostat - OEM = rezultat = NIMIC :(

Masina nu are nici o eroare pe VAGCOM.. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie masurat asa:

daca pe firul rosu/alb gros de 6mm daca ai 12v fara contact mufa t4b pin 1 de la ventilatoare

pe pin 2 trebuie sa ai 12v cu contact, pin 2 este firul rosu/albastru

pe pinul 3 galben/lila o tensiune proportionala cu viteza ventilatoarelor

masoara tensiounea atunci cand functioneaza si cand nu pornesc

daca toate aste sunt OK ventilatorul mare este defect

contolerul este in el si nu se schimba separat, daca nu ai tensiunea de pe pinul 3 atunci ECU nu da comanda de pornire

Printing from Tmplt6.pdf

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa mai faci ceva care nu ia timp prea mult si nici nu e complicat.

Asteapta ca temperatura sa urce tot asa, pe la aproape 100 de grade unde teoretic electroventilatoarele trebuiau deja sa porneasca si imediat ridica capota la motor si incerca sa lovesti usurel in electroventilatoare. Poate sunt stricati carbunii de la ele, am intalnit caz asemanator la un passat.

Eventual poti sa misti de firele si mufele din compartimentul motor care au legatura cu partea electrica care deserveste electroventilatoarele.

Ai grija sa nu tii mainile aproape de palele de la electroventilatoare sa nu te ranesti in cazul ca acestea incep sa functioneze.

Daca nici asa nu merge atunci urmareste schema lui BUNDY.

Cred ca acolo in zona electroventilatorului ai si modulul J293 - Radiator fan control unit care apare pe schema electrica. Poti sa scoti si mufa cu 4 pini de la el si sa o mai pui odata, cine stie poate e oxidata sau nu sta bine.

Acolo langa el trebuie sa fie si mufa T4b.

Suplimnetar la ce a zis BUNDY, trebuie sa verifici si pinul 4, pe care ai sa gasesti un fir maro mai gros, aia e masa. Intre firul ala si plusul la baterie trebuie sa ai tensiune : cat mai apropiata de cea a bateriei.

Ce sa spun: e aiurea cu problemele astea care se manifesta sporadic, sunt greu de depistat si trebuie sa rezolvi de multe ori prin metoda eliminarii posibilelor cauze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

thewobdoctor, mai demult cand nu au pornit, am deschis capota si am invartit usor cu mana un ventilatorul dar degeaba, tot nu a pornit.

Am fost ieri in service la masurat.. (ca sa ajung la mufele de la ventilatoare trebuie dat jos scutul motor si masina pe elevator, deci nu pot verifica tot timpul in garaj la mine).

A mers masina 2 ore, si apa nu a trecut niciodata de 93"C, de fiecare data la aprox 92-93 grade porneau frumos ventilatoarele :)

Am verificat tensiunile si am asa:

Cu contacul pus:

Pinul 1 cu firul rosu/alb gros de 6mm am 12v fara contact

Pe pinul 2,am 12v cu contact, pin 2 este firul rosu/albastru dar am 12V si fara contact parca. (am luat cheia de pe contact, dar nu am scos-o, eu eram in masina pe elevator, cineva masura dedesubt)

Pinul 3 galben/lila, cand ventilatoarele nu merg, 1-1,5 V si cand merg ventiloarele pe prima viteza 2,2-3,4 V.

Cat am stat acolo cu motorul pornit, oprit, ambalat, lasat la relanti, niciodata apa nu a crescut peste 93"C deci nu am putut masura in situtile cand temperatura creste prea mult.

Am desfacut mufele, toate par ok. Ieri si dupa ce am plecat din service, masina a mers perfect, fara cresti anormale de temperatura.

Mai stiu pe cineva care a avut o problema asemanatoare si a fost din mufa, cu toate ca nu era oxidata, dupa ce a scos-o si bagat-o de cateva ori, nu a mai avut probleme.

Modificat de Bebeee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand masina se incalzeste peste 90 de grade, furtunul care pleaca din termostat catre radiator e rece sau fierbinte? La mine, desi am schimbat termostatul, acesta nu deschidea cum trebuie din cauza suportului de plastic in care se monteaza care era gaurit. Poate asta e cauza din care nu-ti pleaca ventilatoarele. de asemenea si radiatorul ar trebui sa fie fierbinte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat termostatul care e cu tot cu suport, etc. Termostatul e in carcasa de plastic. E OEM si costa in jur de 190 RON. Si dupa ce l-am schimbat mi-a facut odata figura. La termostat nu ai acces, e undeva sub galeria de admisie, nici nu se vede daca nu desfaci jumatate din motor.post-3765-0-64399400-1295525612_thumb.jp

Modificat de Bebeee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Din pacate revigorez topicul.

Problema nu a disparut, ci parca s-a mai accentuat. Si de parca nu era suficient, de cateva zile s-a blocat compresorul de AC (mi s-a spus ca e blocat, de atunci am zgomote ciudate dinspre el). Nu am mai avut probleme cu apa dar acum au reaparut si nici nu mai pot raci motorul "fortat" pentru ca degeaba apas dezaburirea, ca nu mai merge clima, asa ca trebuie sa trag pe dreapta si sa opresc.

Dupa ce las masina 15 min, se raceste cum trebuie, si cand o pornesc, merg ventilatoarele cateva cicluri (de pe la 87-90 grade si racesc - atunci au duty cycle 22,5%) si apoi, dupa 10 min de mers, nu mai pornesc, raman la duty cycle 9.8%.

Am facut iarasi toate masuratorile cu putinta, pe VCDS si iarasi nici o eroare legate de cooling..

Atasez 2 poze, una in mers, cand cu toate ca apa are 100+ grade, duty cycle la ventilatoare e 9.8, adica ele nu merg..

Si in poza a doua, e momentul cand opresc motorul si ventilatoarele pornesc cu putere.

Postez si doua filmulete pe youtube, in primul se vede ca indicatia G62 corespunde cu G83 si in al doilea, nu stiu cat e de normal, dar variaza destul de mult Outlet radiator temp, si nu stiu daca e normal sau nu, masina stand pe loc, la relanti, cu ventilatoarele OFF. De asemenea in al doilea film, dupa minutul 1.49, masina e oprita si ventilatoarele si pompa aux de apa pornesc. (Legat de pompa aux am citit ca ea porneste doar dupa oprirea motorului, pentru a raci turbo).

Please help :)

Motor pornit:

Motor_pornit.jpg

Motor oprit:

Motor_oprit.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=i1oiQWHTEk8

http://www.youtube.com/watch?v=gOCfAXSlCbA

Modificat de Bebeee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimeni nimic?

Macar cum ar trebuie sa functioneze ventilatoarele, amandoua deodata? cel mic doar pentru clima?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca masina nu are probleme cu racirea. Acul in cluster a depasit vreodata, sau a ajuns la linia rosie?

Aceleasi valori le-am vazut la un benzinar golf 4.

Termostatul e comandat electronioc. Acesta e comandat sa deschida la 106 grade.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!