Jump to content

Totul despre Golf 3 si Vento ...


CT-12-VVV
 Share

Postare recomandată

Salut !!Dupa cum vedeti sunt nou pe forum ... Felicitari in primul rand pentru realizarea acestui forum ... Am ceva pentru toti posesorii Vw golf 3 si Vento ... Am un catalog auto mai vechi de prin 98 dar foarte util ... Cuprinde mai toate marcile de masini si modele ale acestor marci printre care si Volkswagen ... Istoricul modelului GOLF 3 si Vento date tehnice avantaje dezavantaje experienta de service ale acestor modele de la VW ... Sper sa va fie utile ....

Volkswagen Golf 3 / Vento

Mica Descriere : Generatia a-3-a prezinta aceleasi tipuri de caroserie: cu 3 sau 5 usi combi cu 5 usi si cabrio. Doar Vento succesorul modelului Jetta este prezent numai cu 4 usi. Tractiunea pe puntea fata este antrenata de motoare de 1.4 - > 2.8 l iar cea integrala de motoarele 1.8 -> 2.9 l .

Istoricul modelului

in 09/1991 - Inlocuirea generatiei a-2-a de Golf cu generatia a-3-a. Golful desemnat automobilul anului 1992 este echipat cu motoare pe benzina cu 4 cilindri de 1.4 1.8 si 2.0 cu 6 cilindri de 2.8 si diesel sau turbo diesel de 1.9 l .

in 01/1992 - Schimbarea Golfului este urmata traditional de inlocuirea Jetta cu Vento.

in 11/1992 - La variantele GT si GL intra in dotare motoarele de 1.8l si 90 cp .

in 04/1993 - Golfurile GTI se pot mandri cu inscriptia 16v de aceasta data de 150 cp .

in 08/1993 - Golful cabrio fabricat din 1979 pe baza mecanica a seriei Golf 1 iese la pensie fiind inlocuit de un cabrio pe baze Golf 3 .

in 04/1995 - Motorul de 1.6l cu injectie multipunct realizeaza 100 cp .

in 06 1996 - Prezentarea motorului Diesel cu injectie directa de 110 cp .

in 09/1996 - Cabrio se gaseste cu motorul de 1.6l si 100 cp cu 4 cilindri .

in 09/1997 - Dupa 6 ani apare generatia a-4-a de Golf pe planseul preluat de la audi A 3 .

Caracteristici

+ Caroserie extrem de sigura si robusta

+ Interior functional cu materiale de calitate

+ Multe variante de echipamente si tapiserii

+ Portbagaj urias de 550 l la Vento

+ Spatiu suficient pentru obiecte mici in habitaclu

+ Tinuta de drum si stabilitate in viraje si la mers rectiliniu foarte bune

+ Suspensie confortabila

+ Habitaclu silentios

+ Scaune comode bine concepute

+ Gama variata de motoare

- Dotari de serie puritane

- In cl si GT spatarul banchetei spate dintr-o bucata mai putin la Vento

- Echipamente de marirea sigurantei doar optionale cu plata separata

- Stalpi spate lati care compromit vizibilitatea . Spatele inalt la Vento

- Motor de baza relativ slab

Defectiuni posibile

* Probleme de montaj la primele serii

* Scurtcircuite ale echipamentului electric

* Defectiuni electrice ale motorului

* Desprinderea furtunelor de lichid de racire

* Arderea garniturii de chiulasa

* Bordul zgomotos cu jocuri

* Uzura rulmentilor rotilor

* Defectiuni ale mecanismului de directie

* Uzura garniturilor de frana

* Deteriorarea amortizorului de vibratii al esapamentului la TDI

Experienta de Service

Datorita pornirii pripite a fabricatiei increderea in calitatea golfurilor a scazut , datorita defectiunilor de montaj , fiind nevoie si de unele modificari constructive . Datorita utilizarii vopselelor ecologice pe baza de apa , au aparut probleme cu vopseaua . Fata de seriile anterioare coroziunea apare mai repede pe toba de esapament chiar dupa 2-3 ani pe toba de esapament. Farurile sunt predispuse spre aburire . Pe usile prost asamblate care zangane tapiseria este fragila si broastele functioneaza necorespunzator . Servomotoarele dispozitivelor de reglare a farurilor pot sa porneasca necomandat iar iluminarea interioara poate sa se aprinda chiar si dupa inchiderea usilor . Alte defectiuni : deteriorarea computerului , dispozitivelor de reglare a farurilor , indicatorul de nivel a combustibilului , scaunele care zangane , scartaitul franelor , deteriorarea lamelelor stergatoarelor de parbriz , aburirea farurilor , intepenirea dispozitivelor automate de reglare a centurilor de siguranta , deteriorarea mecanismului de actionare a tr4apei pavilionului. Trapa poate produce neplaceri si prin suieratul aerului , prin lipsa etanseitatii si prin deteriorarea butonului de actionare . Aceste defectiuni au fost ameliorate dupa cel mult 9 luni de la data pornirii fabricatiei de catre uzina VW . De asemenea fabrica a avut in vedere si reclamatiile cu privire la vibrarea pedalelor de acceleratie si ambreiaj . Functionarea neregulata a motorului VR 6 poate fi remediata prin inlocuirea bujiilor . Au existat serii care au fost fabricare cu cabluri electrice prea scurte care amenintau cu scurtcircuitul . Deseori conductorul electric al stergatorului de parbriz spate poate provoca neplaceri din cauza izolatiei proaste . Partea electrica poate provoca si alte neplaceri la contactul aprinderii la bobina de inductie sau pompa cu alimentare electrica . Probleme mai serioase pot aparea datorita desprinderii furtunelor de lichid de racire care datorita neatentiei poate provoca arderea garniturii de chiulasa . Verificarea sistemului de racire trebuie inceputa de la vasul de expansiune daca apare suprapresiune sau daca lichidul de racire este tulbure inseamna ca s-a deteriorat garnitura de chiulasa . Unele motoare de 1400 cmc au batai in gol la ralanti ceea ce reflecta uzura ghidurilor de supapa aceasta remediinduse prin inlocuirea chiulasei . La vento din primul an de productie intepenesc broastele capotei portbagajului . In continuare si la modelele mai noi se intampla ca bordul sa zangane . Se pot uza rulmentii rotilor dar prin regalrea lor se poate evita inlocuirea . Garniturile de frana nu au viata foarte lunga chiar daca exploatarea nu este extrem de intensiva . De obicei odata cu schimbarea garniturilor de frana se impune si inlocuirea discurilor de frana . La mecanismul de directie se uzeaza elementele casetei de directie aparand jocuri intre ele . La modele fabricate pana in iunie 1994 pot aparea probleme la dieseluri datorita arderii sigurantei bijiilor incandescente . Siguranta potrivita este de 80 A . La motoarele TDI deteriorarea armonicii esapamentului se poate manifesta prin zgomote puternice care apar la mersul in gol sau la oprirea motorului . Rotile sunt sensibile la presiunea interioare iar o abatere de 1.0 - 0.2 bar , avand influenta asupra tinutei de drum...

cam atat ce scrie despre golf si vento in catalogul de care am mentionat mai sus :banghead: ... gata ajunge ca ma dor degetele de cat am tastat :P ... o sa si atasez ceea ce am scris aici ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte tare! Felicitari pentru rabdare! Mi-ar fi fost poate de folos acum 9 luni cand am cumparat un Golf 3 Variant. :screwy: Sper sa mai fie initiative de acest gen.

Bravo! :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ce program se deschide "xxx".rtf :(

Daca mai ai alte info..te rog sa le postezi :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da incearca cu wordpad ... alte info mai am despre mai toate vw modele mai vechi cum ar fi polo derby vechi din 74 polo classic nou vw golf 1 golf 2 jetta 1 jetta 2 passat din 80 pana in 96si cam atat .. dar este la fiecare model scris la fel de mult cum am scris aici la g3 si vento ... o sa incerc sa scanez ca daca stau sa scriu imi ia f mult timp ... sa vad poate saptamana viitoare scanez si postez aici ... pana atunci daca tot am deschis topic despre golf 3/vento postez datele tehnice :

golf3/vento : 1.4 - 60 cai , Nm 107 , viteza maxima 157 demaraj o-100 km/h 16,3sec, consum mixt 7,8/100km catalizator +

1,4 mpi idem 1.4 monopunct dar Nm cuplu 116

1.6 mpi - 75 cai , Nm 126, vit max 168, 0-100km/h - 14 sec consum mixt 7,2 catalizator +

1,6 monopunct idem 1.6 mpi dar cuplu 126 si consum 7,2

1.6 - 100 cai, Nm 140 , viteza max 186km/h , demaraj 0-100km/h 10,7sec, consum 9,4 catalizator+

1.8 - 90 cai 145Nm , viteza max 180km/h , demaraj 0-100km/h 12.1 sec , comsum mixt 7,6 catalizator+

2.0 - 115 cai , Nm 166 , viteza max 198km/h , 0-100 km/h 10.1 sec, consum mixt 8,6 catalizator +

GTI 2.0 16v - 150 cai , 180 Nm, vit max 215km/h, demaraj 0-100km/h 8.3 sec , consum 8,4l/100km mixt . pun si o poza ca sa fie treaba treaba ! :(

2.8VR6 - 174 cai, 235Nm , viteza max 225km/h , demaraj 7,6 sec, consum mixt /100km 9,5 catalizator+

2.9 VR6 syncro- 190cai , cuplu Nm 245, viteza max 224 km.h , demaraj 7.5 , consum mixt 10.6 , catalizator+

1.9 D - 64 cai , 124 Nm , viteza max 156km/h , demaraj 0-100 km/h 17,6 sec,consum mixt 100km 6,8 l

1.9 TD - 75 cai , 150 Nm , viteza max 165 km/h, demaraj 0-100km/h 15,4 sec, consum mixt 6,4 l /100km

1.9 TDI - 90 cai , cuplu 202Nm , vit max 178km/h, demaraj 0-100km/h 12.8 sec , consum mixt 100 km 5l .

GT TDI - 110 cai cuplu Nm 235, restu nu mai scrie era model cam nou pt catalogul din 98 :( .. cam atat ... multa bafta spor la Vw-urile voastre si in 3-4 luni sper sa va arat golf 3-ul meu cu care am ceva planuri ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu iti merge in word(eu l-am deschis in word 2003) incearca in adobe fine reader...da rezultate mai bune decat word.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

am si eu o intrebare .. m-ar interesa niste date tehnice despre transmisia 4x4 syncro .. as dorii sa achizitionez unul si am niste nelamuriri. e un fel de 4motion ? merita sa cumperi un golf 1.8 ABS cu 4x4 ? intretinerea este scumpa ? va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

interesanta chestia cu viteza maxima de 168 km/ora la golf 1.6 monopunct 75 cp.Cel de la care am cumparat anul trecut masina a zis ca pe autobanda nu a lasat-o sub 200 (pe bord are kilometrajul pana la 22o km/h).Eu nu am reusit sa merg mai mult de 150 km/h.

A mers cineva cu mai mult? Poate golful mai mult de atat? Ca dupa 16 ani sa duci 150 la ora (cu 185.000 km rulati) fata de 168/h cat da fabrica parca tot e ceva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina din semnatura a mers cu 165

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt motoarele 1.6-75cp, 168km/h este viteza maxima data de producator dar calculata in treapta a4-a. Cu a 5-a ii dai cat poti, cu conditia sa fie drumul suficient de lung :icon_redface: ca urca foarte greu de la 140 incolo...

Eu cu a mea, 1.6-75cp, am atins 170 relativ repede(a 5-a am dat-o la 150km/h) Deci, daca masina este in stare buna, merge cu 180garantat! Inca nu i-am dat mai mult de 170 ca se simte ca nu mai este stabila, dar poate si mai mult :P

L.E. aceste viteze au fost atinse pe circuit de testat masini, in conditii maxime de siguranta, nu pe drumuri publice! [ ca sa ma incadrez in regulile forumului :biggrin: ]

Modificat de Wizard84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_redface: Nu sunt acceptate discutiile explicite privind orice tip de activitate ilegala sau imorala (viteze peste limita legala)!!!

Reveniti on topic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma lamureste si pe mine cineva va rog cum e cu syncro ? merita achizitia sau nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intretinerea nu cred ca este mai scumpa la sincro.Aceasta transmisie este 4x4 si da merita cumparata o masina cu aceasta optiune daca ai nevoie de ea.Ca daca faci drumuri care nu necesita sincro nu merita(pct meu de vedere) deoarece consuma si mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze ptr. off-topic referitor la viteza maxima :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e mai mult decat interesant...insa am si eu o rugaminte la voi...daca se poate evident

eu am manual de Golf 3 insa datele de la motor care m-ar interesa pe mine sunt doar despre motoare pe Benzina nu si Diesel

s-au nu sunt diferite foarte mult unul de celalat...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru diesel e manual separat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

As avea si eu nevoie de ajutorul vostru in legatura cu achizitionarea unui mk3.

Masina este din 2004, 173.000 km, alb, tablaraie foarte buna din ce am vazut eu in seara asta, interior impecabil, motor 1.4, din cate am vazut are si gpl dar nu prea ma pasioneaza. ca si probleme pe care le-am vazut si a zis si vanzatorul ca le repara ar fi stopul spate care urmeaza sa fie rezolvat, far dreapta fata care se schimba, capac oglinda dreapta, la fel, se schimba si o garnitura la motor ( nu am inteles exact care si unde, nimic grav in principiu ) care la fel se va schimba ( pe banii vanzatorului evident ).

Masina este 2000 de euro cu tot cu acte bulgaria. Dupa ochiu meu asa de necunoscator avizat masina arata si suna bine. Nu am apucat inca sa ma plimb cu ea.

Intrebarile ar fi urmatoarele: cam la ce sa ma uit la masina pe lumina, defecte comune ( sau nu )? ; cam cat m-ar duce intretinerea la o/un asa masina/motor?; sa inteleg ca imi pot pune eu instalatie de AC/Clima si geamuri electrice? vreo idee unde as putea sa merg cu masina, service, mecanic sa verific daca e ok din pdv tehnic? si evident, intrebarea esentiala, merita banii daca e ok ?

sper sa ma poata ajuta cineva. multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Cam toti stim cate ceva din posibilele probleme, eu voi incerca doar sa-ti spun cateva generalitati.

Ce poti verifica vizual:

CAROSERIE

-zona din spate de sub haion poate avea urme de rugina.

-in portbagaj, sub mocheta in zona rotii de rezerva poate fi rugina daca nu a fost ingrijita sau chederul a fost rupt si a intrat apa.

-daca are trapa aceasta poate sa nu functioneza, oricum nu o forta. Important e sa nu intre apa, mai departe vezi tu cum se poate repara.

-are cam multe chestii lovite in dreapta(far, oglinga...) vezi sa nu fie si caroseria

MOTOR

-se poate verifica pe elevator daca mai are catalizator sa nu ai probleme la RAR(cand va fi si ala)

-daca nu e nimic deteriorat vizibil, orice se poate repara/schimba.

INTERIOR

-maneta de la torpedou se rupe usor ATENTIE !

-verifica uzura tapiteriei si mansonul schimbatorului. Asa poti aproxima cat de uzata a fost masina.

-kilometrajul se reseteaza la 300 mii km

Daca vezi ceva suspect, negociaza! Oricum 2000 e putin mult, 1800 ok. Piesele eu preturi rezonabile, exceptand elementele de caroserie, acelea pot fi mai scumpe.

Da-i toti banii cand iti aduce stopul, farul etc. Si eu am avut promisiuni si ...pauza. Cat despre a monta AC, geamuri electic etc etc e posibil dar poate nu merita investitia.

Asteptam sa fi "golfist" .

si cred ca ai vrut sa zici ca masina e din 1994 nu 2004 :Driver: anul fabricatiei e trecut pe geamuri de forma ..94 (1994) sau ..04 (2004) sub serie(care trebuie sa fie aceasi pe toate-difera doar ultima cifra)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da scuze. 94.

ideea e ca in aia 2000 intra toate actele, procura asigurare etc deci ar fi ok. mersi de sfaturi. revin cu detalii ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cRBL, esti ;)

Completarea campului "oras" este obligatorie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!