Jump to content

Curea alternator 1,2 HTP cu AC


120 L
 Share

Postare recomandată

Usorul suierat dimineata este de la role sau rulmenti, nicidecum de la ambreiaj. Atat timp cat nu face rau o las asa.

Priza ambreiajului are un altfel de zgomot sesizabil mai ales in habitaclu.

eu sunt de parere ca ambreiajul este de vina din cauza ca in momentul in care apas pedala de ambreiaj dispare sunetul! Cand am schimbat cureaua am tras , miscat de role, niciuna nu prezinta niciun fel de joc ( orizontal, vertical,etc) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E alt zgomot la tine inseamna.

Eu am testat ieri dimineata fara curea si nu mai e zgomot.

Provine de la rola intinzatoare din verificarea manuala.

Nu stiu cat costa dar deocamdata nu o schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut. Masina mea din semnatura scoate de cateva saptamani un fluierat ciudat pe la motor. Am verificat distributia care are circa 3000 Km de cand este schimbata si nu este de acolo. Am demontat cureaua de accesorii care si ea este schimbata odata cu distributia si cu rola intinzatoare si nu mai fluiera. Am mers cu alternatorul la un service specializat si am schimbat rulmentii pentru ca aveau joc destul de mare. Informativ, costul a fost de 170 Ron fara factura. Am schimbat rulmentul de la compresorul de AC, cost informativ 180 Ron. Masina fluiera in continuare. Astazi am fost la alt service si au descoperit ca am cureaua foarte stransa, iar daca detensiona rola intinzatoare, fluieratul dispare. Mecanicul mi-a spus ca cel mai probabil nu am rola si/sau cureaua recomandate de producator in sensul ca la curea, pe Fabia sunt mai multe dimensiuni. Logic s-ar putea sa fie din cauza asta. Dar de ce sa nu iau doar cureaua mai mare ca sa fie mai larga? Ce parere aveti?  Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca schimbi doar rola?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi util sa ne spui ce curea ai acum pe masina si ce cod de motor ai, an fabricatie si serie sasiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiindca nu vei avea ce sa faci cu ea.

Daca cureaua este mai scurta,  nu poti sa o montezi deoarece nu iti permite  bratul rolei intinzatoare sa detensionezi atat cat sa poti monta cureaua.

Daca cureaua este prea lunga, la detensionarea bratului/rolei intinzatoare, nu va intinde cureaua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

B0gdy - Ideal ar fi sa schimb doar cureaua ca e 40 lei. Rola e 180 lei. In plus, cureaua se schimba in 2 minute. Oricum mecanicul mi-a recomandat sa le schimb pe ambele

andrei_221 - Codul este AUA, an 2002, serie TMBPC26Y123364668 iar de cureaua actuala o sa va spun in seara asta cand ajung acasa 

Carmina - esti in tema. Asta mi-a spus si mecanicul si mi-a demonstrat cu o simpla cheie cand a detensionat usor bratul rolei. Intrebarea mea este daca si rola sau mai bine zis tensiunea de la bratul rolei este de mai multe feluri (daca eram eu la uzina Skoda, o faceam reglabila - un surubel micut de reglare pe acolo) sau doar cureaua difera? Cum am scris si in postul precedent, daca iau curea mai mare, sansele ca bratul sa o mai intinda atat de tare sunt minime. Dar eu vorbesc doar din punct de vedere logic, nu tehnic.

Modificat de MAIonescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Teoretic, tensiunea de la arcul intinzatorului curelei, trebuie sa respecte cerintele producatorului.

Exista si reglabila. Dar nu la AUA.

Ce dimensiune are cureaua care este montata acum pe masina? Daca am retinut corect, Fabia cu motorizarea din semnatura ta, din fabrica a avut montata cureaua Contitech 6PK1085.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F posibil suieratul vine de la rola intinzatoare, nu-i bai ca-i trece. Important e sa nu le bagi in seama imediat, omul nostru a cheltuit cateva milioane bune si tot nu a rezolvat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Logic vorbind nu pre are cum sa suiere rola. Daca era sa suiere ca este noua, suiera de la montaj, nu la cateva luni dupa montaj. O sa merg tot pe schimbatul curelei insa nu as mai vrea sa ajung la service sa dau alti bani pentru nimic dar nici sa cumpar alta si sa aiba aceeasi dimensiune. Ideea este ca nu reusesc sa vad codul piesei. Banuiesc ca este stantat pe curea dar incerc sa o invart cu mana si nu reusesc. (Asa este?) Am nevoie de o cheie pe masura sa detensionez rola dar nu am stat in asta pana acum. Oricum cel tarziu saptamana viitoare trebuie sa o fac ca am un drum mai lung de facut si nu as vrea sa mai merg cu ea asa ca sa distrug iar rulmentii. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o inelara cu cot de 17 sau 19. Pui pe rola si tragi in sensul desfacerii piulitei, scoti curea...etc...pui la loc.

Cureaua nu are nimic, dar daca vrei tu sa o schimbi.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Eu nu as vrea sa o schimb dar nici sa schimb la rulmenti toata ziua, nu vreau. Sau tu mergi pe varianta ca rola este de vine? Mie imi este clar ca rola sau cureaua este dar din motive strict financiare vreau sa cred ca este cureau prea mica, nu rola are tensiunea prea mare. Totusi mai astept pareri si sfaturi din partea voastra. Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Am noutati. Am schimbat din nou rola si cureaua si din nou am investit 362 lei fara sa rezolv problema. Fluiera de zor ca inainte de investitia totala de 930 lei. Mi-a aratat mecanicul ca aveam o curea mai mica dar nu isi poate explica nici el care sa mai fie cauza. I-am explicat ca rulmentii de la alternator sunt noi, cel de la compresor e nou, rola si cureua sunt noi. Recomandarea lui este sa schimb iar rulmentii ca poate s-au stricat din nou de cand i-am schimbat pana acum din cauza curelei prea stranse. Adica in 50 km parcursi. Cica si rulmentul de la compresor pare ca are plasticul ala care acopera bilele nou dar el nu garanteaza ca e schimbat rulmentul. Ca daca are doar plasticul schimbat. Adica imi sugereaza sa schimb si la alternator si la compresor. Credeti-ma ca o iau razna cu problema asta tampita. Sa bagi bani intr-o veselie si sa pleci cu aceeasi problema. Sa schimbi tot ce poate fluiera si cand termini de schimbat, sa o iei de la capat cu schimbatul pieselor deja inlocuite acum 2 saptamani si in care ai parcurs 50 km. E aberant 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a mai arunca bani pe fereastra, cumpara un metru de furtun de udat gradina ( de circa 10-12mm diametru) si foloseste-l pe post de stetoscop. Asculti cu el peste tot si vei localiza in mod sigur sursa scirtiitului. Nu glumesc de loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate cureaua de accesorii si verifica tu daca ai joc in rulmentii de la alternator.

Ai nevoie de o cheie fixa de 16, iar pentru detensionare/scoaterea curelei, vei trage de surub in sensul acelor de ceasornic.

Daca nu gasesti niciun joc, porneste motorul asa fara cureaua de accesorii....sa nu fie cumva problema la distributie.

Verifica tu, fiindca nu te costa nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a mai arunca bani pe fereastra, cumpara un metru de furtun de udat gradina ( de circa 10-12mm diametru) si foloseste-l pe post de stetoscop. Asculti cu el peste tot si vei localiza in mod sigur sursa scirtiitului. Nu glumesc de loc.

 

Buna idee :)

Omul cred ca a uitat sa verifice si pompa de apa. Presetupa dusa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pan la urma cum a fost ?

Cum am spus eu, pompa ?

Am verificat si eu cureaua azi la peste 80k, stare buna, intindere ok, mici exfolieri laterale, dar o dau jos si le tai imediat.

Nu scartaie nimic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Pompa de apa este schimbata odata cu distributia, adica are sub 3000 km. Nu prea are cum sa fie pompa deoarece, dupa ce am schimbat rulmentii, in mometul in care rola era detensionata, zgomotul disparea. Acum am rola si cureaua schimbate din nou dar cel mai probabil, din cauza fortarii axului, a cedat din nou rulmentul din spate al alternatorului deoarece la fulia nu are joc nici pe orizontala nici pe verticala iar daca detensionez acum cureaua, tot am zgomotul. Nu am mai fost cu ea la service la schimb iar rulmentii dar cert este ca voi incerca inainte de toate sa incerc faza cu furtunul. Pare logica si nu am nimic de pierdut. Multumesc  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...belele multe.

Sa ne tii la curent cu evolutia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut! Stiti cumva ce se intampla daca se monteaza cureaua de accesorii gresit si se invarte pompa de apa in sens invers?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba se poate invarti si in sens invers, dar cam dificil sa o nimeri asa.

oricum, nu se intampla nimic , doar fierbe motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca fierbe motorul e foarte grav, ca abia am schimbat garnitura de chiulasa. Tocmai de asta mi-e cel mai frica. Garnitura e f sensibila la motorul asta, nu e din tabla. Ma lamuresc azi cu cei care mi-au pus cureaua gresit si revin cu explicatii/concluzii. Sper totusi ca pompa sa nu se fi invartit invers de la service si pana acasa, dar nu inteleg de ce mi-a aruncat putina apa din vas...Merci de raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a aruncat apa din vas daca s.a supraincalzit motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-au reasezat cureaua cei de la service. Chiar daca era pusa anapoda, pompa s-a rotit in sensul corect. Am cumparat un buson nou la vasul de expansiune si nu mai picura pe la supapa de siguranta, sau cum s-o numi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!