Jump to content

Curea alternator 1,2 HTP cu AC


120 L
 Share

Postare recomandată

A inceput sezonul rece si acum apar diferite probleme pe partea electrica.

Una dintre ele este generatorul de curent care mentine in stare buna acumulatorul auto. Printre problemele curente ale alternatorului este si cea clasica a rulmentilor care se uzeaza in timp, incep sa faca zgomot usor apoi ajung la fluierat.

Pentru a determina clar aceasta problema e nevoie de a demonta sau macar a slabi cureaua care antreneaza pompa de apa, alternatorul si compresorul de AC.

Am studiat manualul la capitolele de electrica si AC...dar nu am gasit informatii utile despre aceasta manevra.

Cine a umblat si cunoaste cum se executa aceste operatiuni e rugat sa detalieze.

Am mai studiat si m-am tot uitat unde se slabeste alternatorul ca sa scot cureaua dar...spatiul strimt nu prea permite mare lucru. E posibil ca sa se desfaca din intinzatoare dar deocamdata nu am nicio informatie.

Si ce simplu e la 1310 sa desfaci 2 piulite de 13 si 17 apoi ai scos imediat cureaua :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-a zis un prieten care si-a schimbat la logan cureaua de accesorii, ca mecanicul nu a mai bagat masina in service a facut operatiunea in parcare (a fost sunat a doua zi de receptionera daca e ok masina si daca e multumit incat sa mai apeleze la ei si alta data, deci service serios), ideea e ca mecanicul respectiv a montat cureaua doar cu mainile fara sa slabeasca sau sa demonteze ceva, n-a pus nici o cheie pe masina si intr-un minut sau doua a rugat soferul sa-i dea o cheie de verificare, acuma eu nu stiu cum e la fabia sau logan dar cred se poate aplica acelasi principiu anume: daca potrivesti cureaua si invarti putin motorul cureaua va urca si pe ultima rola ramasa, daca se intelege ce vreau sa zic, am auzit ca si la dacii se mai poate face treaba asta desi are curea trapezoidala, oricum dupa montaj trebuie verificata neaparat intinderea curelei care n-am idee cum se face la fabia

spor la reparatii

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanici de dacie aia care pun cureaua cu mina... :ceuameni:

Niciodata nu mi-au placut "dorelii" de acest gen care lucreaza repede si prost, fara SDV-uri etc...

Si ca sa revin, am presupus ca se umbla la o rola presoare dar care dintre ele ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Statistic vorbind, am intalnit extrem de putine cazuri in care rulmentii de alternator s-au dus. Deci un posibil fluierat mai degraba l-as cauta pe la rolele curelei de anexe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut probleme cu rola intinzatoare care se defectase si nu mai imi intindea cureaua destul de tare. Asa am vazut ca prin apasarea rolei intinzatoare se scoate foarte usor cureaua. Asa am vazut la mecanic, nu stiu daca e bine sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am schimbat cureaua de la alternator,cu AC este motorul 1.2 12v. Se schimba foarte usor.Mecanicul meu a apasat pe rola intinzatoare si a scos cureaua veche.Apoi prin acelasi procedeu a pus-o pe cea noua.Si eu credeam ca se desface putin alternatorul dar se pare ca nu e nevoie. Din cate am inteles ar avea un reglaj automat de intindere, adica un arc sau ceva pe rola intinzatoare.Banuiesc ca daca nu mai intinde cureaua trebuie schimbata rola cu acel arc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e buna treaba cu rola aia intinzatoare, scuteste munca de slabire alternator sau altele pe acolo la demontat/montat curele,

plus ca face automat tensionarea curelei fara reglaje si masuratori exacte cu aparatura sau empirice, si mentine aceasta tensionare constanta si in perioada de functionare chiar si daca se mai uzeaza cureaua

120 L - te poti apuca simplu de treaba fara sa-ti complici viata desuruband ceva, n-am zis eu ca era un service serios (nu era Dacia Service :lol: , la care sper sa nu mai ajung niciodata)

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BLITZ: Si eu m-am gindit ca e posibil de la role dar trebuie sa desfac cureaua si o sa identific.

valiboldo: Foarte utila informatia ta ! Eu la fel credeam ca rolele se string pe pozitie fixa cu cheia dar e mult mai bine asa pentru ca ai o fiabilitate marita in timp. In momentul cind ajunge la maxim arcul, desigur trebuie schimbata cureaua.

E clar ca nu trebuie desfacut nimic in cazul acesta ci doar presata rola cu mina la demontare-montare.

SergiuD: Vezi tu...tocmai de la dacie ni se trage faptul ca noi credem in acelasi principiu :)

Se pare ca proiectantii au fost o idee mai destepti aici cu arcul ala iar mecanicul pretenului chiar stia ce si cum...

O sa fac operatiunea si revin cu detalii.

Si despre service-uri, sa nu auzim ca depinde de la caz la caz. Am gasit si in reteaua dacia si skoda oameni de calitate si netrebnici pe de alta parte. E bine sa nu ajungi la ei deloc iar aici tocmai de aceea ne ajutam intre noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"In momentul cind ajunge la maxim arcul, desigur trebuie schimbata cureaua."

Nu cred ca ar fi normal sa se ajunga in acest caz, nu cred ca in decursul vietii cureaua sa se lungeasca sau de la uzura arcul intinzatorului sa ajunga la maxim,

cred, la fel ca si in cazul distributiei, aceasta curea sa se schimbe la un nr. de ani sau de km, nu stiu care e regula (la noi se poate schimba si la mai putini km fiindca viteza medie de deplasare in Romania e mult mai scazuta decat normal si motorul se roteste mai mult raportat la un km)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar trebuie sa desfac cureaua si o sa identific.

Dupa ce scoti coreaua vezi ca ai o zona pe ea care este imprimata. Cam de 5 cm lungime e imprimeul si e cat toata latimea. Daca cureti acolo cu o carpa si putin spray de alcool, o sa gasesti codul ei. De genul 6PKxxx unde xxx e un numar). Tre sa iei tot de-aia :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata colegii. Acum urmeaza si tutorialul:

1. Se scoate cu mina cureaua de pe rola presoare de sus ( marcata )

2. Se examineaza cureaua si daca are uzura excesiva se inlocuieste. A mea a avut doar mici ruperi de ata pe lateral. Le-am taiat si apoi am montat-o exact invers cum a mers pina acum.

3. La punerea la loc nu veti reusi cu mina goala daca este in buna stare cureaua si arcul de la rola intinzatoare. ( cazul meu ) In caz ca se pune usor la loc e clar ca ceva nu e in regula.

4. Se ia o cheie inelara cu cot de 16 si se prinde surubul marcat de pe rola presoare. Se trage in sensul de desfacere a surubului. Surubul nu se va desface ci rola se va trage in sensul marcat de sageata rosie si se pune cureaua pe rola presoare. Cureaua trebuie sa fie pusa pe toate rolele mai putin cea presoare iar cheia inelara trebuie sa fie pusa pe acel surub in asa fel in cit cureaua sa poata intra pe rola in momentul cind se intinde arcul.

5. Se verifica ca sa fie pusa bine pe toate rolele si se porneste motorul.

In urma operatiunii am identificat faptul ca nu exista nicio rola care face zgomot.

Zgomotul a ramas neidentificat dar e sigur ca vine din motor.

Estimez ca va merge cel putin 80k aceasta curea. Am uitat sa ma uit la cod deoarece venea ploaia. Un alt user poate completa tutorialul.

post-14418-0-21307400-1291126266_thumb.j

post-14418-0-86996900-1291126508_thumb.j

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul a ramas neidentificat dar e sigur ca vine din motor.

Pai daca tot ai dat cureaua jos ai pornit si tu motorul fara curea? Ca daca ai zgomot in continuare e clar ca NU e de la curea/role :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca am pornit motorul fara curea, altfel cum afirmam ca zgomotul vine din motor ?

Acum doar nu desfac motorul sa gasesc cauza...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu n-as avea curajul sa merg la drum intins cu acea curea, daca vrei economie macar cumpara una de rezerva, parerea mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ohooo...mai merge mult si bine in starea in care este.

Si apoi nu-i bai ca de se rupe se gasesc curele :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mea, prin vara, a inceput sa faca micro-crapaturi pe banda de rulare. cu timpul s-au marit, iar acuma, in unele locuri sunt crapaturi de grosimea unei unghii. de aceea, mi-am luat o curea de rezerva si umblu cu ea in portbagaj. asta iti recomand si eu. cumpara-ti una (de la 50-90 lei, in functie de producator si de lungime; ca firme recomand gates si contitech) si cand se rupe...se rupe si o inlocuiesti. astfel, te folosesti la maxim de cureaua actuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Masina mea are 90k si nu am verificat niciodata cureaua. Ma gandesc direct sa o schimb.

Ce curea cumpar ? am vazut recfomandare de la CrW pentru gates si contitech. Mai recomanda cineva ceva mai bun ? Sau e mai ok daca iau originala de la reprezentanta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am luat contitech , asa mi`au recomandat mai multe persoane. aia veche inca se tinea dar era maleabila rau de tot , asta noua fiind mai tare. Asta a si fost motivul pentru care am schimbat`o , ca initial aveam un scartait si am crezut ca`i de la curea, dar e un scartait care are legatura cu ambreiajul.

Operatiunea de schimbare e super simpla ! Spor la treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci t.dan

Imi poate da cineva un cod sa o caut ?

Vreau sa o cumpar sa fie in masina si daca se rupe (desi nu are deloc ate rupte si arata foarte bine) o schimb, daca nu poate o tin pana trece iarna. Dar as vrea sa cumpar si sa o am pregatita in masina sa o schimb si in drum daca e cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.febi-part...anufacturer=160

Poate fi util si in alte probleme, e un pic de rasfoit, dar in opinia mea cred ca merita efortul.

Sau:

http://www.autokarma.ro/Produse.aspx?TipautoId=21632&GrupaId=7&Subgrupanume=Curea%20transmisie%20cu%20caneluri

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda...merci carmina

am gasit acolo ca imi trebuie

v-ribbed belt Skoda 044 903 137 R ; length: 1873 mm; number of ribs: 6

acela banuiesc ca este codul de piesa pe original.

pe autokarma am vazut ca sunt 2 modele de la contitech

CONTI-V MULTIRIB® cu 67 ron si

CONTI-V MULTIRIB® ELAST cu 114 ron

stiti ce diferenta este intre ele ? merita cea cu 114 ?

de la GATES am vazut ca este 89 ron

Modificat de BMA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,stiti ce diferenta este intre ele ?" : mda.....BMA :icon_cheesygrin:

materialul din care este confectionata cureaua (EPDM)

,,merita cea cu 114 ?" : nu.

Merita si cu 10 roni daca ar fi, fiindca este noua....si este o curea de accesorii nu o curea de distributie...

Decizia iti apartine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebam daca merita cea cu 114 in locul celei cu 67. Dar cred ca iau CONTI, aia cu 67. Nu ca mi se pare mult 114, dar sigur cea cu 67 nu este o ieftinitura care sa-mi faca probleme, si pana la urma mai bine mai ieftina si schimbata mai des decat una scumpa care sa o tin pana se rupe.

Si asta veche oricum nu cred ca o dau jos acum. Daca se comporta bine iarna asta o las tot pe ea pana la primavara si atunci o pun pe cea noua. Dar o iau sa o am in masina de acum.

Multam de raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Important este sa nu aiba fisuri si intinderea sa fie buna. Adica sa ai o rezerva suficienta de arc la rola, nu sa fie la maxim.

Se face simplu testul cu cheia de 16.

La fel de esential este ca sa fie curata, nu unsuroasa.

Usorul suierat dimineata este de la role sau rulmenti, nicidecum de la ambreiaj. Atat timp cat nu face rau o las asa.

Priza ambreiajului are un altfel de zgomot sesizabil mai ales in habitaclu.

Din testele mele pornirea climatizarii nu atenueaza zgomotul, deci ambreiajul de la compresor nu poate fi de vina. ( de fapt acolo e o electrocupla )

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!