Jump to content

Separatorul de ulei,6N


stealth
 Share

Postare recomandată

A scos vreodata cineva separatorul de vapori de ulei la la motorul AEX? Acolo se acumuleaza multa "maioneza" si multa apa care uneori are tendinta de a se prelinge inapoi in carter,plus ca mizeria aia poate obtura partial sau chiar total fluxul de gaze ceea ce duce la crearea de presiuni mari in bloc si bufnirea uleiului pe la garnituri si semeringuri.

Nu am nicio vizibilitate catre el,fiind ascuns sub colecorul de admisie,iar Haynes nici nu pomeneste ceva de el, poate cineva l-a scos si curatat vreodata si impartaseste ceva tips si tricks.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, eu am motor AUA, 1.4 16V si acum vreo luna am demontat separatorul de ulei deoarece acesta nu-si mai indeplinea in totalitate functiile si imi intrau vapori de ulei de pe carter in filtru de aer.

Acesta se afla in partea din spate a motorului,iar pt a ajunge la el trebie dat filtrul de ulei jos plus carcasa acestuia. Separatorul (epuratorul) de ulei e prins de blocul motor cu 3 suruburi imbus plus 1 furtun pe care sunt recirculate gazele de carter prin introducerea lor in carcasa filtrului de aer.

Dupa demontarea acestuia am procedat la clatirea lui repetata cu benzina (nu se demonteaza ca e capsulat).Au iesit foarte multe impuritati si tot felul de depuneri din el dar am continuat clatirile pana ce benzina din el a iesit curata.

Se monteaza la loc si asta e tot.Fabricantul recomanda inlocuirea acestei piese la fiecare 90000 km.

Spor la treaba. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puneti si voi o poza cu piesa in cauza.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acesta se afla in partea din spate a motorului,iar pt a ajunge la el trebie dat filtrul de ulei jos plus carcasa acestuia.

Nu are nicio treaba cu filtrul de ulei ,cu atat mai putin cu "carcasa acestuia" , nu stiu la ce te referi :rolleyes:

Cu ai avut totusi acces la el?

Aditu, nu prea ai cum face poze cu piesa pentru ca se afla cum ziceam sub colectorul de admisie,in partea din spate a blocului motor, ar trebui scos motorul cu totul pentru pozat. Tot pe-acolo se afla si sensorul de detonatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aurelian s-a referit la filtrul de aer. L-am curatat si eu : am inclinat masina pe o bordura mai inalta (de vreo 40cm) si pe dedesubt poti avea acces lejer. Daca nu gasesti asa ceva -> canal sau elevator. Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am vazut greseala. Imi cer scuze, era vorba de carcasa filtrului de aer. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare!

De curand mi-am luat si eu un polo 6n2 1.4 16 v si cred ca am probleme cu epuratorul.Dupa ce merg mai mult timp si se incalzeste bine motorul baga un miros de gaze in masina daca am ventilatia pornita.Daca nu am ventilatia pornita mirosul se simte cand cobor din masina.M-am uitat la motor in timp ce era pornit si am sesizat ca mirosul vine de undeva din partea stanga spate a motorului(cum stai cu fata la masina)Tot acolo am gasit si un furtun spart pe care l-am lipit cu banda izolatoare(de acolo venea mirosul) dar tot nu am scapat de miros.Sa fie oare aceeasi problema de care s-a discutat pe acest topic pana acum?

Voua va baga gaze in masina pana sa curatati piesa respectiva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu baga gaze in masina, ci ulei in filtru de aer. La tine problema se rezolva prim inlocuirea conductelor fisurate/sparte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am descoperit de unde e problema cu mirosul de gaze!Se pare ca am un semering spart la palier(asa mi-a zis mesterul dupa ce a examinat masina urcata pe rampa)si imi pierde ulei pe acolo.Uleiul picura fix pe galeria de evacuare si se prajeste.De acolo mirosul de gaz pe care il baga in masina.

A mai patit cinevA asa ceva?A mai schimbat cineva acel semering?Stie cineva ce implica aceasta operatie ca si costuri si timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut. Stie cineva cum se poate demonta separatorul la 1,4 TDi. La mine e incastrat in capacul negru de plastic. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Pentru detinatorilor de Golf echipat cu motor AEX 1.4 am o nelamurire legata de separatorul de vapori de ulei ;contine in interior o piesa care se misca?? :sly:

Eu am demontat acest separator(demontind prima data filtrul de aer) cu ajutorul unei oglinzi dreptunghiulare si un imbus L de 5mm cele 3 suruburi de prindere(atentie ca are doua inele de cauciuc una mare sus si cealalta jos),dupa ce l-am spalat cu apa calda cu detergent si l-am scuturat bine ainceput sa cada din el bucati de zgura . :wacko: ...am verificat orificiile din blocul motor si cel de jos era infuntat cu zgura pe care am extras-o cu ajutorul unui holzsurub mai mare cu atentie sa nu cada in motor !!Dupa care am verificat furtunul care face legatura dintre separator si filtru observind ca e crapat nitel am introdus in interiorul lui o bucata de teava de aluminiu (de la tub pexal) apoi am dat cu banda izoler peste crapatura. :icon_idea:

Terminind de curatat toate acestea am trecut la montaj in ordinea demontarii lor.

Mentionez ca aceasta problema se manifesta prin oprirea motorului la turatie mica si un mers neregulat.De atunci motorul toarce linistit...!!!!

Multumesc pe aceasta cale tuturor care au postat pe acest forum problemele si metodele folosite ptr rezolvare. :RO flag:

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am citit ca ati curatat epuratorul de gaze sau separatorul de gaze.......dupa aceasta operatiune ati scapat de uleiul din carcasa filtrului de aer?

Id: Andumoscaliuc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu o sa scapi niciodata de accel ulei,eu am montat epurator noi si tot degeaba :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu prea vad de ce trebuie sa pui epurator nou,ca doar nu e consumabil,nu se uzeaza!prin el circula doar gaze si vapori care se transforma sa zic asa,in ulei.se schimba doar daca e crapat sau spart in rest nicaieri nu spune ca piesa aia se schimba... e ca si cum ai schimba vasul de expansiune cand prin el trece doar apa si antigelul...

Modificat de COSMIN27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit ca ati curatat epuratorul de gaze sau separatorul de gaze.......dupa aceasta operatiune ati scapat de uleiul din carcasa filtrului de aer?

Id: Andumoscaliuc

Pai iti ajunge mult ulei in carcasa sau e doar putin umed? Daca iti ajunge ulei lichid acolo e grava ,ai presiuni foarte mari in carter sau ulei peste nivel,epuratorul nu mai are ce face

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine e curatat epuratorul si carcasa doar se umezeste de la vaporii de ulei care vin pe acel furtun,iar stilul meu de mers nu este unul agresiv, dar se spune ca daca obisnuiesti sa ii dai talpi atunci poti gasi si ulei,fapt ce nu prea este in regula.la mine gaseam ulei in carcasa filtrului inainte de a segmenta motorul si aveam si un piston bulit,dar dupa ce l-am reparat nu am mai gasit asaceva decat numai umezeala de la vapori,atat,bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!