Jump to content

Pressure converter


buyuc1
 Share

Postare recomandată

Exista o piesa cu aceasta denumire care este amplasata pe langa filtrul de aer si are legatura cu rezervorul de vacuum.Astazi am observat ca dupa ce opresc motorul aceasta bazaie cam 30 secunde,este normal ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesa la care tu te referi este cunoscuta ca "Valva N75" si are ca functie convertirea impulsurilor primite de la ECU in presiune negativa (vacuum), cu scopul de a regla geometria vanelor turbinei.

Nu am mai auzit ca aceasta sa "bazaie", deci probabil ai o problema. Rog sa fiu corectat daca gresesc.

Valva cu pricina se poate testa folosind VAG-COM, punand grupul 01 Engine in Output Tests (unul dintre teste solicita in mod repetat deschiderea/inchiderea la maxim a valvei), sau masurand impedanta intre anumite contacte de pe conectorul ei (daca va fi cazul voi cauta pentru tine valorile corecte si procedura).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine turbina nu este cu geometrie variabila,dar o sa incerc chestia cu Vag-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valva N75 ticaie cand ai contactul pus cu sau fara a avea motorul pornit. Nu conteaza ca ai turbina cu geometrie fixa (cu wastegate) sau cu geometrie variabila (tip VNT). Daca ai cu geometrie fixa N75 lucreaza cu presiune pozitiva (nu vacuum) si moduleaza in impulsuri presiunea astfel incat la actuator se realizeaza o anume presiune din cea generata in acel moment de turbina. La cele cu geometrie fixa zero presiune la actuator inseamna wastegate inchis deci turbina lucreaza (sau va lucra daca motorul e oprit) la maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesa despre care vorbesc are codul 1 H0 906 627 si se poate vedea in SOTE la sectiunea AudiA6/Avant, anul 1995,la pozitia 131-16 (piesa nr.3).

La mine bazaie continuu 30 sec daca motorul a fost pornit si il opresc,chiar si daca scot cheia din contact.Daca pun doar contactul si apoi scot cheia nu se aude nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o electrovalva tip N75 vacuum (adica similara / identica N75 de pe TDI-uri cu VNT). Acum fie e de la EGR fie de la turbina. In general ele sunt identice (mai putin la platformele A3/B4) intre ele. Daca ticaie nu vad o problema in asta. Mi se pare ca datorita vacuumului rezidual poate ticai si dupa luarea contactului - sper sa nu gresesc.

Daca este valva N75 de control a turbinei si daca ar fi defecta ai avea fie overboost fie underboost vizibile clar pe un log. Nu cred ca ar fi vreun dubiu. Cat de tare ticaie? Auzi de la sofer? Auzi usor sau trebuie sa fie liniste in jur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am auzit din intamplare cand am saltat capota si era liniste afara,altfel nu-ti dai seama.Apoi am mai facut cateva porniri sa ma conving.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Underboost banuiesc ca inseamna presiune mica,si la mine cam asa e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a spun un prieten ca asa trebuie sa faca si am confirmarea si de la un mecanic.M-am speriat degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

am pus un motor de 1.9TD AAZ pe un vw t3 si nu stiu unde trebuie legate firele de pe acea valva(are doua intrari cu furtune si o mufa cu doua fire).este cea care controleaza actuatorul la turbina.motorul trage foarte bine dar consumul e undeva la 9-10%. ma gandesc sa fie din cauza acestei valve care nu controleaza actuatorul.ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!