Jump to content

catalizator SCR


voinea
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Toate propulsoarele diesel ce vor echipa noul VW SHARAN MY2011 sunt echipate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce merita mentionat aici, este ca tehnologia SCR este o tehnologie concurenta EGR, nu are sens ca un vehicul sa aiba instalate ambele sisteme.

Aceste tehnologii sunt doua abordari diferite ale aceleiasi probleme, de reducere a noxelor si care si-au demonstrat deja eficienta, dar si alte tehnologii fiind in cercetare la ora actuala.

Modul de reducere a oxizilor de niotrogen (NOx) difera fundamental la cele doua abordari. La SCR se incearca sa se scape de cat mai mult NOx dupa ce aceasta a fost produsa de motor, pe cand la EGR pur si simplu se previne formarea ei, atat cat se poate.

Pentru a-si atinge obiectivul, EGR priveaza combustia de o parte a oxigenului, prin introducerea de gaze arse (o parte din ele), răcite de obicei in prealabil, sarace in oxigen, in sistemul de admisie, avand ca rezultat final reducerea temperaturii de combustie,

ceea ce duce la scaderea producerii de NOx.

Pe de alta parte, SCR incearca sa sparga moleculele de NOx dupa formarea lor, prin injectarea de uree sau (NH2)2CO, in fluxul de evacuare în timpul procesului SCR. In prezenta unui catalizator, ureea se transforma in amoniac si dioxid de carbon, care reactioneaza cu NOx pentru

a crea azot si vapori de apa, sau 2N2 + 3H2O.

AdBlue este o marca comerciala sub care se vinde ureea pentru sistemele SCR in Europa. In prezent, 90% din ureea produsa in lume se folosește ca ingrasamant.

Ambele abordări ale problemei noxelor vin cu avantaje si dezavantaje, dintre care amintim cateva.

Avantaje SCR:

- permite o combustie mai buna decat in cazul EGR, cu efecte directe in eficienta termica a motorului si a economiei de carburant

- poate reduce emisiile cu pana la 90%

- produsul finit e azotul, apa si dioxid de carbon

- Ureea nu e clasificata ca fiind periculoasa sanatatii oamenilor

Dezavantaje SCR:

- sistemul adaoga greutate in plus vehiculului

- infrastructura aprovizionării cu uree inca nu e pusa la punct

- mentenanta sistemului ce vine cu senzori si dispozitive aditionale

- Ureea ingheata la -11 grade celsius, deci ar putea avea nevoie de stocare incalzita

- procesul este mai eficient la viteze constante si incarcare mare și este mai putin eficient in situatii de stop/start, cum sunt în marile orase, unde acceleratia constanta creeaza cele mai multe NOx

- ureea este un poluant al apei, nociv pestilor

Avantaje EGR:

- nu necesita folosirea unui fluid aditional

- nu necesita componente aditionale (sarcina utila mai mare)

- nu are impact in service-ul la intervale

- nu necesita interventia soferului in nici un fel

Dezavantaje EGR:

- influenteaza in mod negativ consumul de combustibil

- probleme posibile cu fiabilitatea motorului si cu degradarea uleiului

- eficienta mai scazuta a combustiei duce la cresterea hidrocarburilor si a monoxidului de carbon

- costul carburantului este mai mare decat costul carburantului plus costul ureei intr-un sistem SCR

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Excelent punctat Romeo. In afara de Sharan mai sti pe ce model se monteaza SCR ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noul Touareg V6 TDI BlueMotion prezentat in 2007 la Geneva, vine echipat cu sistem SCR.

Acest model satisface normele stricte US "Tier2 Bin5" de limita a noxelor, care inseamna 0.043 g/km. Ca o comparatie, norma Euro 4 specifica o limita de 0.25 g/km la NOx.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Intrebare pentru asap03 sau pentru cine stie:

Ce sa poate intimpla daca alimentez de la pompa de motorina marcata AdBlue??pentru passat 2004 motor AVF.

Poate avea ceva consecinte negative pentru motor??

difera cu ceva motorina ce sa arde in motoarele prevazute cu EGR de cele prevazute cu SCR??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista motorina AdBlue. Motorina nu este diferita. AdBlue se adauga intr-un rezervor separat de unde este injectat de ECU, nu vine gata amestecat cu motorina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!