Jump to content

Haldex 4'th generation


Quino
 Share

Postare recomandată

Am reusit sa gasesc testul (urmariti de la minutul 6 secunda 6), au testat scenariul cu aderenta pe o roata, intai pt fiecare din rotile din fata si apoi pt o roata din spate (caz in care masina dadea sa urce). Au dat si explicatia lor vizavi de motivul pt care nu reuseste. Filmuletul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari tuturor

Se pare ca am suparat pe cineva cand am mentionat de Volvo dar din pacate discutia topicului este despre Haldex si in special generatia 4/XWD si nu despre VW(probabil trebuia sa mentionez ca am si un XC60?).Haldexul pe care sustin ca il cunosc aproape la perfectie este de Haldex 3 (numit de Haldex sub numele de Prex).Teoretic hadexul poate sa transfere tot cuplul motorului catre puntea spate dar.............tractiunea fata este prioritara iar ceea ce ANdi B mentioneaza la finalul ultimului post(Sper ca asa s-a lamurit problema distribuirii cuplului. Cand ai tractiune 100% pe fata haldex nu o sa fie niciodata capabil sa transfere pe puntea spate mai mult de 50% - asta e fizica mecanica, imi pare rau dar asta e adevarul!) este purul adevar despre haldex in general.Generatia 4 de la haldex nu poate mai mult ca generatia a 3-a decat sa transfere cuplul intre rotile pe spate(stanga dreapta) si doar pe puntea spate.Trebuie mentionat foarte clar ca haldexul nu este decat o extensie a tractiunii fata si in nici un caz nu poate sa o inlocuiasca pe aceasta (asta in cazul in care transfera mai mult de 95% catre spate).

Am o intrebare interesanta pentru voi(in special celor care sustin ca haldexul poate transfera mai mult de 50% catre spate): Daca la un 4 motion/quatro indiferent daca este generatia 3 sau 4 daca scoti planetarele de pe fata si incerci sa pleci de pe loc...... ce se intampla??? Nu cumva calculatorul Haldex(DEM) NU recunoaste ca rotile fata au pierdut aderenta?deci nu are nici un motiv sa transfere cuplul catre spate iar ca concluzie ramai in aer, dar practic vand in vedere ca diferentialul fata este conecta direct la Haldex (prin intermediul cardanului)care la randul acestuia transfera minimum 5% din cuplu motor catre puntea spate(vezi www.haldex.com) nu este destul de probabil ca totusi vei inainta?Mai conteaza raportul cuplului motor intre punti cand iesi din noroi?

Deja banuiesc ca o sa-mi sariti in cap dar fiind posesor de auto(indiferent de marca)cu Haldex generatia a 3(volvo xc90/185 hp/400 nm) si generatia a 4-a(volvo xc60/163 hp/420 nm) precum si a unui VW ( Caddy 4 Motion) ceea ce inseamna ca stiu ce vorbesc.Ganditi-va un pic:daca la o masina cu aptitudini de off-road autentice si nu cu haldex ,Toyota Hilux spre exemplu toata acea bijuterie de diferential central blocabil manual isi mai are rostul?Nu ar fi fost mai simplu sa instaleze un haldex?(si ar mai fi scapat si de 100-200 kg din masa totala a masinii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

felicitari Andrei pentru explicatie. dincolo de ceea ce citim pe un site sau altul, intr-un anunt de marketing sau altul, trebuie sa incercam si sa intelegem cum functioneaza subiectul articolului respectiv.

Avand in vedere pozitionarea cuplajului (puntea spate), transmiterea si impartirea cuplului motor in cutie, mi mi se pare foarte simplu de inteles ca Haldex-ul poate transmite doar 50% din cuplu pe spate :lol:. De fapt toate cuplajele functioneaza la fel, inclusiv Haldex

Dincolo de ironiile la adresa sa, se pare ca Andi a avut dreptate...

Cu privire la filmuletul postat:

Asta a fost, cred, cel mai folosit clip video de catre fanii Subaru. Ceea ce nu se vede acolo este ca acest video este produs de departamentul de marketing al celor de la Subaru. Pe vremea cand acest film a fost facut, datorita licentelor si a dificultatilor tehnice, Subaru nu putea integra ESP-ul in masinile lor (in acest Legacy). Ulterior au renuntat la LSD-ul lor, au cumparat licenta torsen si au echipat masinile cu ESP.:lol:

Passat-ul ala ar fi trebuit sa beneficieze de EDL, care ar fi trebuit sa blocheze roata pereche a rotii cu aderenta. Marketing...

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara tuturor

Se pare ca incepem sa tragem linie la topic si ne dam seama ca Haldexul(indiferent de generatie) si in special generatia a 4-a, este doar un compromis intre tractiunea integrala si cea 4x4 si asta indiferent daca este AWD(Volvo),4motion(VW),quatro(AUDI) etc.Mai trebuie mentionat ca cuplajul Haldex este practic un cuplaj proportional intre puntea fata si cea spate dar prioritara ramane tractiunea fata.Imi cer scuze din nou (in special lui Anorganix/DBK )ca am adus in discutie Volvo dar cred ca cei de la volvo au prezentat cel mai bine sistemul Haldex in momentul achizitiei masinii(si avantaje si dezavantaje) pe cand Vw...............

Pentru un uz normal al unei masini prefer un sistem Haldex 3 (volvo XC90/VW CADDY),pentru un drum la munte cu familia toamna cand vin primii fulgi de zapada si nu stii la ce sa te astepti prefer generatia a 4a (Volvo XC60) iar pentru o partida de pescuit ......un sistem autentic 4X4(Toyota Hilux) just in case.

P.S. ce masini ale lui VAG au sistemul Haldex Generatia a 4-a?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei122 din VAG haldex4 se gaseste la sistemele de la skoda (superb/yeti, nu sunt sigur de octavia scout) de restul nu stiu sigur, cred ca si a3-ul are tot haldex4.

Dar spune-mi si mie de ce pentru un uz normal al unei masini preferi haldex3? din cate stiu eu cei de la haldex incearca sa optimizeze consumul de combustibil in raport cu performanta, si de asta pentru un uz normal este de prefereat ultima generatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Întrebare, ipotetica:

Se dau următoarele-

Masina incarcată (pasageri+bagaje), șosea uscată, temperatura 20°, rulez în rampă cu, să zicem, 90km/h, reduc viteza din cauza unui vehicul lent si a altor masini pe contrasens, pana la 50 km/h apoi accelerez pentru a efectua depășirea.

Buuun, mare parte din masa mașinii se va transfera, în acel moment, din cauza drumului în rampă, corelat cu mișcarea accelerată, pe puntea spate.

Haldex, reacționează?

În toată armata aia de senzori, există unii care să monitorizeze asemenea situații și să comande transferul unui procent mai mare de putere pe puntea spate?

Sau imaginați-vă, de exemplu, o plecare în rampă la semafor, în aceleași condiții.

Eu mergand pe autostrada cu pilot automat activat (120 km/h) , atunci cand se modifica inclinatia carosabilului , adica trebuie sa urc, simt cum intra si spatele o perioada pana se compenseaza/egalizeaza turatia dintre cele 2 punti. Cred ca puntea fata tinde sa accelereze pentru ca ii cere pilotul si atunci apare diferenta, si imediat si spatele ajuta...asta cred/simt eu. Spun asta pentru ca am testat si cu siguranta ESP/HALDEX scoasa si nu mai simt nimic in aceleasi situatii . Eu zic ca actioneaza si in situaia data de tine, adica depasire, dar si cu schimbarea treptei corespunzatoare, si apasarea pedalei de acceleratie mai "violent" sa zic ...

Modificat de PCR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-la plecare de pe loc haldex-ul 4 da TOT TIMPUL cate 50% pe fiecare punte asta pana al 30 sau 40 km/h

-la inclinatie rampa chiar daca ai masina incarcata sau nu se efectueaza transfer de putere intre anumite limite de procente a se vedea

.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Haldex...

Sa-l luam usor.

Avem o masina extrem de simpla, cu un motor, o cutie de viteza care transfera cuplul motor la un mecanism "distribuitor", la care sunt conectate doua axe cardanice, una spre puntea fata si una catre spate. Nu exista diferentiale, fiecare roata primeste 25% din culpul motor, tot timpul. Gen masina de serviciu pentru cai ferate.

Dar ce facem in curbe...

Adaugam la acesta masina diferentiale la punti, astfel vom avea 50% din cuplu pe puntea fata si 50% la puntea spate, fiecare roata beneficiind de cuplu intre 0-50%, in functie de aderenta. Acest sistem au Range Rover model vechi, Ford Ranger, etc. Nu exista diferential central. Dar in curbe roata exterioara se va roti mai repede decat roata interioara.

Daca adaugam si un diferential central, acesta va permite diferenta de viteza de rotatie intre puntea fata si spate.

Diferentialul central distribuie cuplul intre 0-100% pe puntea fata sau spate in functie de aderenta.

Diferentialul central se poate bloca manual- Lada Niva- (practic anulandu-se diferentialul) cu o maneta sau buton sau automat ( gen Torsen- cu pinioane melc, visco-cuplaje eletronice). La Torsen nu se poate bloca 100%, sunt restrictii.

Haldex este o unitate de visco-cuplaj cu patinare limitata montata inaintea diferentialului spate, de regula pe masini cu tractiune fata.

Daca unitatea Haldex inchide complet, avem de a face cu un sistem fara diferential central. Cuplul este distribuit 50% fata, 50% spate. Daca Haldex nu inchide complet, ajunge mai mult de 50% din cuplu pe fata si mai putin de 50% pe spate.

Haldexul are niste discuri, conectate la axul cardanic pe de o parte si pe diferentialul spate pe de alta parte. Aceste discuri se intrepatrund si sunt presate de niste pistonase hidraulice. In momentul in care presiunea de ulei ajunge la pistonase, discurile sunt stranse si se produce cuplajul. In functie de forta de strangere se transmite mai mult sau mai putin cuplu la diferentialul spate. Deci cuplajul aluneca intr-o oarecare masura.

Sunt patru generatii de cuplaje Haldex, pe masinile noastre cred ca avem generatia a treia. ( poate Skoda Yeti are gen.4).

Presiunea de ulei din pistonase este comandata electronic in functie de urmatorii senzori: turatie motor, senzor pedala acceleratie, sensor turatie roata, sensor de acceleratie, sensor pedala de frana, sensor frana de mana si senzor temperatura ulei Haldex.

Cuplajul Haldex mai are o chestie foarte interesanta. Exista o unitate pur mecanica, care sesizeaza diferenta de rotatie intre axul cardanic si diferentialul spate. In acest sens ori de cate ori acceleram presiunea uleiului Haldex va creste si se va cupla spatele.4a.jpgHaldex_Cut_away_view.jpg

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesanta prezentarea. Cu toate ca este prezentata probabil o generatie anterioara gen.4

Din cate am inteles din cele doua prezentari, cuplajul Haldex este unul pur mecanico/hidraulic, sistemul electronic ( colectind date de la sensori pentru ABS, acceleratie, turatie motor, pedala frana, pedala acceleratie, etc) actioneaza numai asupra regulatorului de presiune ( prin intermediului unui motoras pas cu pas de pozitionarea a tijei regulatorului). Deci sistemul electronic doar limiteaza presiunea care ajunge la pistonasele care strang lamelele, asigurandu-se astfel alunecarea cuplajului.

Presiunea pentru cuplaj este asigurata de diferenta de viteza de rotatie dintre axul cardanic si intrarea diferentialului pe puntea spate. De aceea Haldex cupleaza foarte rapid.

Legat de accea scrisoare:

Dupa cate inteleg cuplajul Haldex ( de gen.4) permite distributia cuplului catre puntea spate mai mare de 50%.

Acest lucru este posibil numai daca exista undeva si un diferential central.

Dar se pare ca au rezolvat problema asta si altfel

http://www.xrosswheeldrive.com/

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

"Generatia 4 de la haldex nu poate mai mult ca generatia a 3-a decat sa transfere cuplul intre rotile pe spate(stanga dreapta) si doar pe puntea spate." Pe masina mea mi s-a spus(mecanic reprezentanta) ca nu exista diferential spate = eLSD (fiind optionala achizitia), care ar distribui cuplul intre rotile spate stinga-dreapta. Din info comerciale stiu clar ca am Haldex 4, iar daca afirmatia de mai sus e valabila rezulta ca de fapt am Haldex 3 ??? Ma gindesc ca e normal sa existe diferential central, care distribuie cuplul intre axele fata-spate. Intrebarea ar fi: pe puntea fata exista obligatoriu diferential sau rotile se invirt egal , la Haldex 4? De ce doar pe spate e posibil? Pina la urma cum e cu invirtirea rotilor in curba inegal (de dorit) vs egal (nedorit, uzura cauciuc...).Pe fata ma gindesc ca nu e asa necesar deoarece poti schimba traiectoria din volan conform directiei curbei, dar pe spate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. nu stim ce masina ai....

2. fizica se aplica si pe spate, deci fara diferential ar scarsni rotile spate pe asfalt cand ai lua viraje

3. la haldex, nu exista un diferential central. Insasi cuplajul Haldex joaca acest rol.

4. pe orice punte exista un diferential, obligatoriu si pe fata.

5. la masinile grupului VAG echipate cu haldex (implicit si cu ESP cu EDL - electronic differential lock), cuplul se distribuie uniform la toate rotile. Acest lucru se intampla si la masinile fara 4x4, dar echipate cu acelasi ESP cu EDL. practic roata care nu are aderenta va fi franata de ABS, iar in acest caz diferentialul mecanic va distribui cuplu si la roata cu aderenta. Aici este vorba de o clona a functie de diferential autoblocant, facuta de sistemuld e franare.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Non-VAG, am ajuns aici din lipsa de alte info pe alte forumuri si pentru ca Haldex e comun multor marci.

2. Inseamna ca mecanicul ori e varza ori nu stie a se exprima. Deci am un diferential normal ce da fiecarei roti intre 0 si 50% cuplu si nu 0-100 ca in cazul eLsd.

3. De inteles.

4. Banuiam ca da.

5. Aici mi-e greu sa inteleg. Esp doar frineaza si elibereaza, daca nu ai tractiune pe puntea respectiva diferențialul nu exista, deci cum cloneaza? Doar pe spate e posibil daca o roata aluneca, cealaltă sa primeasca restul cuplului puntii sau si pe fata face asta? Pe spate citeam ca poate ajunge pina la 100% in caz extrem, dar pe fata doar 50%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. Nu stiu ce masina ai, poti sa spui exact modelul sa stiu despre ce vorbim. Majoritatea covarsitoare a masinilor au diferential mecanic, care are un singur mare dezavantaj - transmit 100% cuplu rotii fara aderenta si 0% rotii cu aderenta. Se poate corecta cu o un sistem special, vezi pct 5. 

 

5. explicam ca nu e nevoie de LSD. Si logic ca se aplica doar la o punte motoare, fie ca este fata sau spate. Poti avea o clona de diferential autoblocant pe o punte motoare  (sau pe ambele punti motoare la 4x4) daca electronica din ABS stie sa faca treaba asta.

distrubituia cuplului intre fata si spate difera de la caz la caz, in functie de ce anume cere fabricantul masinii de la fabrica de Haldex... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Opel Insignia 2.0 turbo 4x4 2009.

Cum sa transmita 100%rotii fara aderenta si 0 rotii cu aderenta? Logic e invers, trimit forta la roata care poate trage, nu la aia de merge in gol, aluneca. Clona prin abs mi se pare o chestie extrem de ineficienta, ca si cum trimit full cuplu tot timpul pe toate rotile ca pune piedica abs cind simte alunecare. In mare, banuiesc ca tot senzorii aia ii foloseste, dar tre sa faca si haldexul ceva inteligent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- haldexul in sine nu face nimic in plus decat sa cupleze puntea spate. Atat. restul nu mai e treaba lui

- un diferential clasic simplu exact asta face, trimite tot cuplul la roata care se invarte cel mai usor, adica roata care patineaza pe gheata.

- in diferentiale se pot monta anumite dispozitive care sa impiedice patinarea unei roti fata de cealalta si se obtin asa numitele LSD , dar astea sunt scumpe.

- deci haldex nu are treaba cu ce se intampla pe puntea fata sau spate, el nu controleaza decat puterea ce este trimisa la puntea spate, mai departe se ocupa alte sisteme de distribuirea catre roti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

A mai intalnit cineva eroarea asta?

Address 22: AWD        Labels: Redir Fail!
   Part No SW: 0BS 907 554 A    HW: 0BS 907 554 A
   Component: Haldex 4Motion      4013  
1 Fault Found:
01155 - Clutch 
            003 - Mechanical Failure - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 10000011
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 57
                    Reset counter: 0
                    Mileage: 231230 km
                    Time Indication: 4
 
  De curand au fost inlocuite discurile si placutele, dupa care s-a facut testul de frana, si banuiesc ca asta e motivul pentru care a aparut aceasta eroare. Din cate am citit, nu este neobisnuita aparitia acestei erori, dupa ce se face testul de franare la masinile cu 4motion. 
Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la testuld e franare s-a urmat procedura? sa opresti motorul in timpul testului sau sa faci testul pe un stand cu role pentru 4x4 ?

ma cam indoiesc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Scuzati ca ma bag in discutie, la noi in zona nici la RAR nu este stand de franare cu role pentru 4x4. Dar interesant ce zici, sa inteleg ca trebuie facut testul pe fata si spate, pe un stand normal, cu motorul oprit daca masina e 4x4 ? Ma gandesc ca operatorul trebuie sa apese sanatos pe pedala, fara asistenta din partea servofranei.

Aceiasi eroare am avut si eu pe o Skoda Scout si nu intelegeam de unde - masina vine din Germania si inainte sa o iau s-a facut TUV-ul. In concluzie nici cei de la statia de ITP din Germania nu cunosc procedura si/sau nu au stand de franare pentru 4x4.

Modificat de mihai p
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam ca trebuie stand special pentru 4x4, insa ei m-au asigurat ca au asa aceva. Din cate am observat rotile de pe puntea testata se invarteau in sens opus, deci cred ca au spus adevarul.

Oricum este interesant de stiut ca aceasta eroare poate sa apara in urma testului de frana. Dar ca sa fiu sigur ca asta e motivul aparitiei erorii, am sa urmaresc daca mai apare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si kilometrajul de la codul de eroarw coincide cu cel de la momentul testului?

si daca observi, acolo eroarea a aparut de 57 de ori.... e posibil sa fie ceva in neregula pe la haldex

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era simplu daca kilometrajul coincidea, insa mi-a aparut un kilometraj aiurea: "Mileage: 3618101 km". Probabil eroarea a fost inregistrata pe toata durata testului. Cert este ca in ultimii 400 de Km nu a mai aparut, si nici inainte de testul de franare nu mai aparuse.

Un comentariu,legat de aceeasi eroare, de pe un forum britanic:"I've been in contact with the Audi dealer who MOT tested my car and they've confirmed that sometimes the MOT brake test does cause that fault code on a quattro model."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cea mai sanatoasa metoda este cu motorul oprit. Asa specifica si Elsa. Pui cu rotile din fata pe role, opresti motorul. Ramane suficient vacuum in instalati cat sa ai pentru frana. Pornesti iarasai, o pui cu rotile din spate pe role. Iar opresti motorul.

Eu asa am facut Itp mereu si nu a aparut nicio eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

A inlocuit cineva pe cont propriu uleiul din haldex? Ma tot gandesc prin ce metoda sa fac umplerea cu ulei, ca nu as cumpara furtunul din elsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge cu orice furtunel care sa intre in gaura de umplere. Suficient de lung cat sa il scoti pe la aripa in sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!