Jump to content

Gpl pe Passat B5 1.6


Arabu'
 Share

Postare recomandată

am un passat B-5 1997 cu motor benzina 1600 CC , si ma gandeam sa ii pun instalatie de GPL.. stie careva daca exista vreun risc sau daca este cineva care deja sia montat instalatie pe masina si ar putea sa imi spuna si mie cum merge , daca are probleme, consumul....

eu unu am auzit ca aceasta instalatie ar putea sa afecteze ADMISIA dar la un serivce care se ocupa cu instalatul lor misa spus ca acceasta este in risc numai daca este din plastic ( nu e cazul passatului ci la unele modele de dacia cum ar fi solenza )...

ah,, si inca ceva ,, daca stie cine prin zona Vitan sau prin apropierea ei service-uri care se ocupa cu montatul acestor instalatii... va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut un Cielo la care am pus instalatie GPL Bigas cu rezervor toroidal, nu am avut absolut nici o problema cu utilizarea masinii, singura sensibilitate a fost starea fiselor, a filtrului de aer si incarcarea cu calamina a injectoarelor de banzina. Masina tragea aproape la fel ca si pe benzina (povestea cu mersul mai lenes este valabila daca "gatui" motorul).

Merita investitia numai daca faci mai mult de 20 - 25 mii km anual.

Daca iti permiti iti recomand sa pui o instalatie de injectie de gaz e mai scumpa, dar eu zic ca merita.

Intradeva in consumul de gas va fi cu aproximativ 15 - 20 % la suta mai mare (in litri, in kg ar fi mai putin pt. ca puterea calorica a gazulul pe litru este mai mare decat a benzinei, dar are densitatea mai mica), dar avand in vedere diferanta de pret merita.

Un desavantaj al instalatiei de gaz este incarcarea cu calamina si necesita curatarea mai desa, problema mult diminuata in cazul injectiei de gaz.

Bafta. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi nu sunt interesat ( :) ) mai cunosc prieteni doritori de GPL pe ale lor masini sau viitoare masini si am cateva curiozitati:

1. De ce se incarcau cu calamina injectoarele de benzina? De nefolosire?

2. Ce vrei sa spui prin "e mai lenes doar daca <<gatui>> motorul"? Cum il gatui?

3. De ce spui ca trebuie sa faci 20-25 mii km anual ca sa se amortizeze instalatia? Cat costa?1.000 EUR??!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut de ex ca pt masinile cu carburator, o instalatie italieneasca se situeaza in jur de 10-12 mil, iar pt cele cu perfuzie, Euro 2 sau Euro 3 pe undeva pe la 25-30 mil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi nu sunt interesat ( :lol: ) mai cunosc prieteni doritori de GPL pe ale lor masini sau viitoare masini si am cateva curiozitati:

1. De ce se incarcau cu calamina injectoarele de benzina? De nefolosire?

2. Ce vrei sa spui prin "e mai lenes doar daca <<gatui>> motorul"? Cum il gatui?

3. De ce spui ca trebuie sa faci 20-25 mii km anual ca sa se amortizeze instalatia? Cat costa?1.000 EUR??!

<{POST_SNAPBACK}>

andREI: 1. ai raspuns singur, la injectia de gaz nu stiu daca mai apare fenomenul, dar sigur este mult diminuat avand in vedere ca se injecteaza exact cat trebuie gaz,

2. daca incerci sa reglezi instalatia astfel incat sa aiba cam acelai consum litric cu cel pe benzina e normal sa nu mai traga masina,

3. daca ai un rulaj mai mic nu merita sa faci investitia fiind necesari cam 15 - 20 mii km pentru recuperarea acesteia iar diferenta de pret la revanzarea autoturimului nu este semnificativa pentru a recupera astfel investitia.

horgarban: - pentru autoturimele nonEURO, EURO1 si EURO2 sunt instalatii cu principiul de functionare gen regulator de presiune tip butelie aragaz coroborat cu un difuzor prin absortie bazat pe diferentele de presiune similar cu carburatorul (pt EURO1 si EURO2 fiind controlata absortia de gaz de o electrovalva comandata de sonda lambda) si sunt undeva de la 270 - 450 EUR functie de EURO, putere si tip rezervor,

- pentru EURO2, EURO3 si EURO4 sunt instalatii de injectie de gaz similara cu injectia de benzia cu regulator de presiune fara membrane mult mai performante si am vazut incepand cu 700 - 1.200 EUR functie de EURO si putere.

Fisele cu foarte mici intreruperi genereaza rateuri in admisie, iar filtrul de are imbacsit genereaza consum ridicat la instalatiile clasice tip nonEURO, injectia de gaz nu am experimentat-o scriu din ce ma citit.

:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta cu nefolosirea injectoarelor de benzina, poti comuta din cand in cand pe benzina ca sa nu stea mult timp nefolosite. Insa lamureste-ma cu inca o chestie, te rog, cum vine aia injectie de gaz si cum difera de GPLu' de pe masinile cu carburator?

Ca sa banuiesc eu (dar nu sunt sigur, evident) ar fi ca la cele cu carburator amestecul aer/GPL se face intr-un asa zis plaman(?) care amestec apoi este admis in cilindrii, comprimat si aprins iar la injectie de gaz se folosesc injectoarele de benzina? Sunt in ceata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Sunt nou pe forum , dar am de 7 ani de folosire GPL atat pe berlina cat si pe Espero.

O sa incerc sa va lamuresc un pic care e treaba cu GPL.

Cel mai mult se foloseste in Italia, cred ca acolo a aparut. Combustibilul sa incearca a nu fi accizat in Europa pentru a fi incurajat (la noi e cam 17.000 acum litrul). Am vazut GPl pe masini gen BMW 330 sau Tuareg , la noi e o mentalitate ca GPL-ul e bun doar la berlina, cea ce nu mi se pare adevarat.

Functionalitate:

Atat la carburator cat si la motoarele cu injectie instalatiile de GPL pana la generatia a treia(parca) au functionat cu un vaporizator care preia GPL lichid si cu ajutorul caldurii obtinute de la lichidul de racire(antigel) il transforma in gaz, apoi este introdus prin ajutorul unui asa zis mixer(o piesa care se monteaza dupa filtrul de aer) in cilindri odata cu aerul. Faza cu injectoarele, unele instalatii opresc injectoarele si/sau pompa de benzina la trecerea pe gaz. Unele instalatii tin cont de valorile sondei lambda la reglarea amestecului, astea sunt un pic mai destepte.

Cele mai noi instalatii folosesc niste injectoare de gaz pentru a introduce cazul in cilindri. De ex, pe Supernova, solenza, logan, acestea sunt obligatorii pentru ca au galeria de plasic si la un rateu se face tandari (daca se foloseste tipul celalalt de instalatii). Dupa cate stiu aceasca ultima generatie de instalatie GPL cu injectoare este foarte complexa, are calculator propriu care controleaza injectia si este mai economica. Aceasta instalatie de tip nou nu mai are nevoie de vaporizator, gazul este introdus direct in cilindri cum vine din rezervor.

Pretul unei instalatii de tip nou este de aprox 800 de euro pentru 4 cilindri si 1200 pentru 6 cilindri. Instalatiile merg si la motoare turbo. Instalatiile cu vaporizator pot costa intre 200 si 450 de euro in functie de complexitate dar recomand o instalatie de tip nou, e altceva.

Cu privire la fiabilitate, motor, etc. In ciuda a ceea ce se discuta, GPL-ul pastreaza uleiul mult mai curat decat benzina, iar motorul nu pierde din fiabilitate, poate doar injectoarele daca merg in gol. Oricum eu merg 50 de km la 1000 pe benzina cu solutie de curatat injectoare si masina merge perfect si pe benzina.

La instalatiile cu vaporizator filtrul de aer este foarte important(deoarece gazul se introduce prin acelasi circuit ca si aerul) si se schimba mai des, dar in schimb filtrul de benzina se schimba mai rar.

La securitate:

GPL-ul este foarte safe daca butelia de de calitate si instalatia la fel. Butelia nu explodeaza daca este lovita sau incendiata. Am avut 3 accidente serioase cu berlina care au afectat instalatia si stiu ce spun.

pt andrei:

plaman = vaporizator, si nu, gazul nu se amesteca cu aerul decat in mixer

la faza cu "gatuitul"

pe traseul care vine de la vaporizator la mixer exista un robinet care poate regla debitul maxim de gaz. Daca il strangi, masina e mai lenesa dar mai economica, daca ii dai drumu poate ajunge la fel de sprintena ca pe benzina dar creste consumul.

Faza cu facutul de 20.000 km pe an , eu o gandesc altfel. Cheltuiala o faci odata, dar dupa aia vei plati mai putin la suta indiferent ca faci 5000 sau 50.000 de km pe an. E ca si la banii in plus pt diesel, nimeni nu cumpara benzina din banii care erau diferenta pana la diesel, combustibilul se cumpara din banii de zi cu zi.

la ora actuala consider GPL-ul mai rentabil ca un diesel:

cand un diesel ia 5litri/100, un benzinar cu GPL ia 7%(consumuri afara). 7 X 17.000 = 120 mii/100km. motorina : 5 X 34.000 = 170 de mii. Plus ca reviziile sunt la fel ca la benzina, deci mai ieftine.

La minusuri:

Pierzi loc in portbagaj. autonomie mai mica doar pe gaz(dar mai mare consuderand si benzina, si avantajul de a trece in orice moment pe benzina)

Scade puterea f putin (8%) si creste consumul cu pana la 15%(depinde de instalatie).

Posibilitatea sa ai ginion la montat, doar suntem in Romania.

La instalatii mai vechi si masini mai vechi poate sa apara miros de gaz in habitaclu.

Estimarea consumului de la BC va fi total aiurea.

Modificat de A4_Fan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gpl probabil o a fie o solutie eu insa nu ma risc datorita efectelor nedorite

gpl de ce nu se baga direct din fabrica?ca tip de motorizare ;

parametri de functionare a motorului se schimba

daca nu iti monteaza bine gpl iti deregleaza rau injectia si consumul de nu se mai baga nici un mecanic(stiu pe cineva care a bagat pe 520 )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GPL se baga direct din fabrica in Italia, cel putin pe octavia sigur a fost.

Ce parametri ai motorului se schimba?

Injectia nu este afectata, injectoarele nu sunt folosite pentru alimentarea cu GPL.

Problemele apar cand lumea se zgarceste la cele mai ieftine instalatii si firme. Dupa cate vad eu , toti au "un prieten" care are probleme pe GPL...

Eu il folosesc in general doar inafara orasului.

Pot face o demonstratie daca nu sunt crezut :P .

Uitati un Golf V cu GPL:

http://www.autoscout24.it/ita/allimages.as...+IMPIANTO+A+GAS

Modificat de A4_Fan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gpl probabil o a fie o solutie eu insa nu ma risc datorita efectelor nedorite

gpl de ce nu se baga direct din fabrica?ca tip de motorizare ;

parametri de functionare a motorului se schimba

daca nu iti monteaza bine gpl iti deregleaza rau injectia si consumul de nu se mai baga nici un mecanic(stiu pe cineva care a bagat pe 520 )

<{POST_SNAPBACK}>

Daca masina merge corespunzator pe benzina tot asa va merge si pe gaz, cu o instalatie buna montata la un service autorizat cu omologare RAR va merge masina ca si pe benzina. Cand aveam Cielo cu gaz si ma duceam la rvizii am vazut desuti "clienti nemultumiti" dar masinile respective nu porneau/mergeau nici pe benzina, nu am vazut o masina care nu mergea bine pe gaz si sa "rupa lantu" pe benzina. Singurul lucru unde am observat o diferenta au fost fisele care intrerupeau un pic si mai mergeau folosite pe benzina ne fiind foarte deranjanta defectiunea in functionare, iar pe gaz au trebuit neparat schimbate instalatia fiind sensibila la starea fiselor.

In rest pentru masina in general faceam reviziile la un dealer Daewoo iar pentru gaz la firma care mi-a montat instalatia, revizia pentru gaz fiind de fapt verificarea functionarii instalatiei si eventuale mici ajustari care erau facute de firma respectiva fiind in garantie instalatia GPL.

Bafta. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut GPL pe passatul B4 intermediar si nu m-am lovit de nici o problema. Insa trebuie sa subrscriu la cele spuse de peet.

Consumul e un pic mai mare pe gaz, motorul nu are acelasi sunet orice ar spune colegii mei. Pe benzina peste 4000 de ture se auzea si tragea mai cu viata. E drept instalatia era reglata pe un nivel mediu de consum.

Motorul era 2.0 MPI si avea instalatia montata de 3 ani. In trei ani , s-au facut vreo 60 de mii de km de catre taica-meu si nu a fost nevoie nici macar odata sa ma duc sa curat injectoarele. Dar respectam o regula si anume :

la 300 de km pe gaz mergeam 100 km pe benzina.

Asa mi-au spus cei de la BZ cand am montat instalatia, pentru a proteja mai bine injectoarele.

Trebuie avut grija si cu peco-ul de la care pui gaz. Din experienta propie va recomand Butangas si ShellGas. Evitati peco-urile no-name.

Diferenta se simte si in comportamentul masinii. Un gaz bun nu prea miroase la "toba". In cazul unui gaz slab, cu mult butan atunci zici ca ai butelia dupa tine.

Overall eu zic ca merita o asemenea instalatie mai ales in cazul unui Passat la care este portbagaj destul.

Daca si esteticul te preocupa atunci un rezervor toroidal te-ar aranja.

Ca roata de rezerva iei una din aia mica.

Mai sunt si mentalitatile oamenilor. Desi sudist, momentan sunt blocat in Ardeal. Aici vad ca lumea este destul de circumspecta in privinta GPL.

Pacat, ar economisi o gramada de bani.

Din punct de vedere al protectiei mediului se pare ca GPL este mai ecologic decat benzina.

Cum am zis exista multe aspecte care ar trebui luate in considerare.

Insa ma repet, eu zic ca GPL merita la noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!