Jump to content

Fiabilitatea motoarelor tdi pompe duze 1.9 si 2.0 l


PTDA
 Share

Postare recomandată

Acestea sunt motoarele folosite pe octavia 2 din 2004 pana azi: (sursa wikipedia)

1.9 tdi: BJB, BKC, BXE, BLS

2.0 tdi: AZF, BKD

2.0 tdi DPF: BMM, CBAA, CBAB, CBDB, BMN, CEGA

va atasez si linkul ca sa va gasiti mai usor codul motorului: http://en.wikipedia.org/wiki/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta proprie, 2.0 este un motor cu mai multe probleme in varianta PD. Primele serii de chiulasa tind sa se fisureze, probleme electrice la injectoare (mai ales cele pizoelectrice), cu pompa de ulei ... Am motor de 2.0 pe un A4, din pacate nu s-a dovedit pe cat de fiabil ma asteptam de la o masina VAG. Am avut cateva masini cu 1.9, la care nu am avut decat consumabile de schimbat. E si un motor cu un "track record" bun.

Cele cu coduri din 4 litere sun Common Rail de generatie noua, nu pot comenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta proprie, am un 1.9 TDI cod motor BXE si care in afara particularitati ca in el nu intra decat 3.8 litri de ulei, nu sa comportat altfel decat stiam despre el in momentul in care am facut achizitia. Ca si parere personala motor bun spre foarte bun, nu foarte pretentios la pompa de la care alimentezi, poate un usor minus in ce priveste motorina de Lukoil, mai puturos si cu putin fum cel putin asa mi sa parut mie dupa doua alimentari, pe urma am renuntat, am mers pe Petrom. Cei 105 CP mie personal mi se par suficienti pt greutatea masini, chiar daca eu am combi, si ca si greutate are mai mult decat berlina cu cca 100-120kg

In final 135000 km fara nicio problema de motor

Si pt ca in deschiderea threadu-lui sa permis si "zvonuri si auzite", confirm cea ce a spus colegul anterior in ce priveste motorul de 2.0L. Am un amic cu o O2 motor 2 litri, si la cca 70000 care-i are acum, nu poate spune acelasi lucru ca mine. Ca si probleme mai mari : chiulasa fisurata odata, alta data schimbat doua injectoare... In rest nu cunosc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 tdi: BJB, BKC, BXE, BLS

BJB-ul a fost in opinia mea un motor bun, care din pacate a fost tras in jos la fiabilitate de calitatea turbosuflantei. Dar strict motorul in sine mi s-a parut solid. Extrem de rare probleme cu injectoarele, multe dintre ele cauzate de contactul imperfect de la papuci, in rest nu prea am ce sa spun. BXE mi s-a parut ceva mai "puturos" decat BJB, poate datorita normelor EU4 la care a fost adaptat. Si cam da cu fum, chiar si de nou. In rest, 99% de bine. Constructie solida in general. BLS nu prea am intalnit in romania.

2.0 tdi: AZF, BKD

AZF nu am intalnit deloc pe O2. BKD mi s-a parut un motor foarte bun (personal maine mi l-as cumpara). Am intalnit 2 sau 3 cazuri de chiulasa fisurata, insa toate cazurile la motoare cu 100k+ km la bord si toate cu tuning motor pe ele. Niciun injector picat, nimic nimic.

2.0 tdi DPF: BMM, CBAA, CBAB, CBDB, BMN, CEGA

Nicio problema mai putin un singur caz la un BMM (rs tdi) cu 100k+km la bord la care am gasit chiulasa fisurata. In rest nicio problema.

Opinia mea: daca maine as avea bani de O2 noua BKD mi-as lua pe ea (desi nu stiu daca se mai comercializeaza in RO acest motor). Este motorul care mi-a placut foarte mult, atat la parametri dezvoltati (impreuna cu cutia M6) cat si la fiabilitate in general.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am bjb cu 100 000 km. bineinteles ca si eu m-am numarat printre ghinionistii care au schimbat o turbosuflanta, la cateva luni dupa ce masina iesise din garantie (la 60 000km). acum ma pregatesc sa schimb fulia de la alternator si cureaua...in rest totul merge brici. motorul e extrem de agresiv, parca explodeaza peste 2000 rpm si trage bine de la 1500 rpm. puteau sa antifoneze un pic mai bine compartimentul motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

puteau sa antifoneze un pic mai bine compartimentul motor.

Din pacate afirmatia este valabila pentru toate modelele Skoda, comparand bineinteles cu VW. Dar, nah... si banii sunt putin altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pe Leon 1,9 TDI cu BLS (are filtru de particule in plus fata de BXE). Masina e luata de la PBA.

Am citit mai sus ca la BXE "intra" 3,8 litrii de ulei. Asta ar fi o alta diferenta fata de BLS (4,2 litri).

Am doar 40.000 de km asadar nu prea e semnificativ review-ul meu in ceea ce priveste durabilitatea.

Nu am avut nici o problema.

Ca si particularitate BLS are nevoie de o norma mai speciala la ulei din cauza DPF-ului. Aveti grija la revizii ce ulei folositi! O sa revin cu norma exacta (e trecuta in manualul masinii cu multe semne de exclamare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am BJB cu 151k km, la 70k am schimbat volant ,nici o problema la motor pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 BXE pe Octavia Combi. 85k km.

Excelen motorul, consum redus, consuma doar .3-.5 litrii de ulei de la un schimb la altul (15k). Insa: foarte mare atentie la stilul de condus. Schimbat vitezele la peste 3000 si dusa la 4000-4200 rpm odata la 2 zile. Am condus 5.000 km mai linistit si a inceput sa nu mai traga. Un rodaj corespunzator este esential. Nu-i place regimul de oras. Motorina: Luck Oil nu, in rest nu conteaza. Un chiptuning il ajuta foarte mult, daca masina este incarcata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot BXE si eu;

Zgomotos, insa personal, imi place;

Ulei..manaca, insa in limitele normale;

Overall, masina destul de fiabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BMM din semnatura are undeva pe la 160 K km, nu stiu daca neamtu' a schimbat ceva sau nu insa eu am schimbat volant si un senzor de presiune pentru DPF, . Multumit de motor si cutie (6M).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 tdi BKC, cutie DSG, 92.000 km pana acum, saptamana asta am schimbat volant. In rest, la fel ca la toti, zgomotos, pofticios la ulei, dar per total multumit de el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit mai sus ca la BXE "intra" 3,8 litrii de ulei. Asta ar fi o alta diferenta fata de BLS (4,2 litri).

....

Sa sti ca si eu sunt curios daca asta este o particularitate pt BXE, si as fi vrut o confirmare si de la ceilalti posesori daca se poate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata intra: 3.8 l. Am avut mereu probleme cu nivelul uleiului, desi am stat langa mecanic si i-am zis sa aiba grija cu nivelul maxim, tot 4 l a pus, de a trebuit mereu sa scot cu seringa. Majoritatea mecanicilor cu care am vb sustineau ca intra 4 l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele care nu au filtru de particule intra 3.8l de lei

La motoarele care au filtru de particule intra 4.3l de ulei.

Cantitatile astea sunt valabile pentru toate motoarele turbo diesel de pe Octavia (1.9 si 2.0)mai putin motorul CEGA 2.0 TDI CR euro 5 pus pe RS TDI si pe noul Superb.

Si pentru benzinari (desi stiu ca nu e aici locul):

1.4 MPI 3.2l

1.6 MPI 4.5l

1.6 FSI 3.2l

1.8 TSI 4.5l

2.0 FSI 4.5l

2.0 TFSI 4.7l

Modificat de sorin_balan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi poveste si la mine;

BXE (numai 32.000Km); Remapat de Dragos Voinea - este oarecum "blanda" remaparea, nu are decat vreo 110-120CP, cuplul pe la 300-320Nm. Presiunea in turbina e aproape cea OEM - la cererea mea.

Rezultat - merge cam ca un E3. OEM era chiar slaba performanta - avem si o O1, si aia se ducea in comparatie cu BXE (trebuia condus ca o masina pe benzina, f turat).

--------------------------------------------

O problema la motoarele astea e A/C automat, cu compresor cu vol variabil care tinde sa manance multa putere la relanti. Pornirile bruste vara, la temp mari sunt lipsite de vlaga.

ALta problema e softul de management al ECU - daca e lasata liber (fara pedala apasata) cuplul motor la relanti e destul de mic (se opreste usor). Asta nu se intampla pe dieseluri E3 pe care am mai mers.

Ultima problema de care stiu este legata de norma E4 - segmentii - mai ales cel de sus - sunt subtiri si plasati foarte sus. Ca atare, consum de ulei mai mare, uzura mai mare (comparativ cu E3)... dar mai ecologic :)

In rest nu am ce-i reprosa. Pleaca la prima cheie, e bun la drum si in oras, consuma ceva ulei dar nu suficient pt completare intre schimburi (schimb de 2x pe an la cati km fac). Inainte de remap, nu am fost multumit de motor in comparatie cu un ALH de 90CP.

------------------------

Modificat de Stefan_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BKC, 110k km, nimic schimbat la motor, 4.3 l ulei

consum ulei 0.7 l intre schimburi 15k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele care nu au filtru de particule intra 3.8l de lei

La motoarele care au filtru de particule intra 4.3l de ulei.

Cantitatile astea sunt valabile pentru toate motoarele turbo diesel de pe Octavia (1.9 si 2.0)mai putin motorul CEGA 2.0 TDI CR euro 5 pus pe RS TDI si pe noul Superb.

not really

1.9 fara DPF euro 3 : ATD, ASZ = 4.3 litri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil sa ai dreptate, dar la mine intra 3.8 l de ulei - la motorul BXE, Euro4. Intre schimburi am completat cu maxim 100 ml. Deci nu e asa lacom la consum.

As putea spune ca e putin mai lenes, comparandu-l cu golful de 2.0 TDI, care daca te infigi in pedala devine nervos rau (golful e cu DPF, dar oricum nu e asta cauza). Pana in 15 mii nu am completat deloc ulei la golf. La octavia in 68000 km nu am schimbat decat consumabile.

Nici cu octavia nu imi e rusine, numai ca devine bestie undeva la peste 3000 rotatii/min si caroseria e putin mai grea. Golful se nevrozeaza pe la 2500-2700 rotatii.

Si inca ceva, rapoartele cutiei difera destul de mult, la golf sunt mai lungi decat la octavia, in sensul ca motorul cere sa schimbi a 5-a de ex. pe la 120 km/h la un mers normal, la octavia parca pe la 100-110 (acelasi stil de condus).

Modificat de KimDiesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este oarecum "blanda" remaparea, nu are decat vreo 110-120CP, cuplul pe la 300-320Nm.

Cam vaga aproximarea, parerea mea, nu te supara.

Masina avea 105 CP din fabrica, asa ca 110 remapat nu inseamna nimic. 120 parca ar mai fi ceva.

Despre cuplu 300 nu e nici pe departe 320. E o diferenta destul de notabila, care chiar se simte. E ca si cand ai zice ca porti la pantof asa, cam 38-42 :blah:

Si 320 nu e o remapare chiar blanda, eu am in jur de 305 Nm (pe dyno), tot la Voinea (pornind tot de la 275 ca si tine) si nu a fost blanda deloc. Nici agresiva, dar destul de zdravana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor este de 1.9 si sunt foarte multumit de el. Nu am avut nicio problema pana acum, insa este putin mai zgomotos - asa cum au spus si colegii mai sus - in comparatie cu audi.

Consumul de ulei la un schimb de 15000 este de maxim 0.5L.

Sper sa se tina bine in continuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 TDI,BJB,105 CP. Motorul mi se pare cea mai reusita parte a masinii,dupa forma. Am 122.000 km si nici o problema de motor. Servisarile la zi, uleiul cel mai bun , motorina numai EVO euro5. Periodic , la 3-4 rezervoare mai bag si un aditiv ( cel mai scump pe care il gasesc ). Turbina este OK la rulajul asta. Am obiceiul sa merg ceva mai turat asa ca nu-s pericole sa se depuna oarece pe interiorul ei. Fum foarte putin, putere destula pentru ce am eu nevoie. Ceva mai puturoasa decat Octavia 1 ASV de 110 CP. Se simte o mare diferenta in favoarea Octaviei Tour ....si nu ma refer numai la cei 5 cai in plus. Motorul ala are 187.000 km si merge de parca are 25.000. Are alta viata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am tot 1.9 TDI cod BJB si mi se pare destul de fiabil. Are 126 000 km si nu am schimbat decat distributia. Cum nimic nu e perfect are si cateva minusuri cum ar fi zgomotul (care de obicei imi palce ca ii d o aura mai sportiva :), dar cand vreau sa fie liniste nu e prea placut) si consumul de ulei (la mine 0,7 l in 15 000 km). Dar eu zica ca punctele negative sunt mult mai putine ca cele pozitive.

PS: Diferenta fata de 1.9 TDI ASV nu vine din cei 5 cp in plus ci din faptul ca Octavia I e mai usoara 1275 vs 1395 kg diferenta care nu e de neglijat ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Va salut!Pentru ca masina e in garaj si turbina pe BALCON am mai mult timp sa stau pe forum (o fi bine?).Deci:OCTAVIA II 1,9 tdi 105cp BJB 2007 56000km cumparata in 2009 la 35000km.Turbina 3K Hungary BV39A-0022 038253014GV 710 ax indoit si blocat fragmente din paletii de la admisie au trecut de interculer.Am facut rost de un garrett GT1646V 751851-0003 oem 03g253014F care am inteles ca este compatibila.Nu-mi lipseste decit galeria de evacuare de la GT1646 (poate stiti pe cineva care are una).Am schimbat cureaua de alternator pe la 40 000km.In rest sint foarte multumit de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!