Jump to content

Filtru aer


giony82
 Share

Postare recomandată

Am o nelamurire legata de cutia filtrului de aer, este pe acolo o supapa actionata electric care permite motorului sa traga aer rece sau sa refoloseasca pe cel cald tot din motor. Ei bine, clema aia de la supapa s-a rupt si acuma sta undeva intre gaura de rece si cea de cald. Oricum nu cred ca mi-a mers vreodata partea electrica acolo..tin minte ca mereu era blocata pe rece, insa acuma nu mai e nimic care sa o tina fixa.

Ce influente are asupra motorului ? Ar fi mai bine sa o blochez pe rece, pe cald ? NU am observat diferente de mers ale motorului, imi merge f bine indiferent daca e cald sau rece motoru..trage excelent. Singura problema sunt niste mici trepidatii(in volan..schimbator..) la relanti dar le am de ani de zile si cred ca e de la suporti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal acea clapeta ar trebui sa directioneze aer cald de la motor in perioada rece - toamna, iarna. Daca nu merge, poti s-o blochezi in pozitie singur, urmand ca la sfarsitul primaverii sa-i schimbi pozitia.

Incearca totusi sa gasesti la dezmembrari o cutie de filtru cu totul sau macar partea de clapeta, nu ar trebui sa fie scumpa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

qctionata electric? la mine e pe baza de vacuum. ce tip de motor ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca asa are si el sunt niste fire pe acolo dar sunt de la canistra cu carbon activ . Eu am luat o bucata de paltbanda si am facut un "L" apoi am blocat pentru aer rece deoarece mie imi inchidea pentru aer cald dupa pornire ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am acolo o mufa cu fire chiar langa un furtun subtirel de aer care vine din motor. Mereu m-am intrebat care e sistemul pe acolo..posibil sa fie si de la carbon, insa eu as fi de parere ca e ceva electric care lasa sau nu aerul sa impinga acea supapa mare pt aer cald/rece in functie de cine stie ce parametri-ECU. E doar o parere....si alta discutie :)

Pana una alta, am blocat pe rece :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare tuturor....Am o nedumerire legata de o teava de plastic ,care intra in capacul filtrului de aer(G3,'95,1.9D,47kw).Am fost la mecanic fiindca gasesc mereu ulei si funigine in exces pe acel tub flexibil care face legatura intre galerie si filtru de aer...acesta mi-a scos acea teava de plastic din interiorul capacului de la filtru de aer (are o forma de cornet de 20cm)zicand ca nu are aer suficient....Nu prea am incredere in ce spune ,de aceea va cer si voua un sfat(mentionez ca am schimbat catalizatorul si teava care iese din galerie care erau rupte in 3 locuri si probabil si infundate)spun asta k parca acum este o alta masina.Ms anticipat!

Foloseste Search inainte de a deschide topic nou.

Modificat de taz21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez aici poza cu acea teava de la filtru de aer...si imi cer scuze ptr creearea unui nou topic...am cautat in forum despre asa ceva dar nu am gasit si Topicul Filtrul de aer nu l-am vazut :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salut...am observat de ceva vreme o chestie..acea clapeta care inchide aerul cald sau rece din carcasa filtrului de aer,mi-a ramas blocatape aer cald(inchide in permanenta aerul rece)..insa daca ii scot acel furtunas prin care e actionata,i-mi inchide aerul cald si lasa sa traga aer rece..acum intrebarea mea este daca cineva are idee de ce nu mai functioneaza acea clapeta si care ar fi rezolvarea...masinuta e un golf 3 1.4ABD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare!

Sunt intr-o mica dilema cu privire la filtrul de aer standard pe vento 1.6i ABU. Am cautat pe net si nu am prea gasit exact ce vreau sa stiu si anume modul de functionare al filtrului. Din ce am citit mai sus, clapeta cu pricina blocheaza sau combina, dupa caz, aerul rece cu cel cald care intra in carburator/injector...? Umile scuze daca gresesc... Ei bine la ce ajuta asta? Cum e recomandat si cum as ajuta motorul, dandu-i aer mai cald sau mai rece? Aerul rece, teoretic ar micsora consumul. Are vreo legatura in cazul de fata?

In plus, in partea de jos a foltrului pleaca un furtun din el spre aripa. Care e rolul acestuia? Multumesc anticipat, as fi recunoscator ptr raspunsuri mai "ca la gradinita" :)) o saptamana placuta in continuare tuturora!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand e frig afara clapeta aceea se deschide si motorul trage aer cald din jurul galeriei de evacuare. Ajuta la ardere si la incalzirea mai rapida a motorului. Eu am avut probleme cu acea clapeta si iarna cand porneam motorul consuma o gramada, tremura si se incalzea f greu. Aerul mai rece intradevar este bun pentru motor dar daca e prea rece iarasi nu e bine (gen -10 , - 20 grade cat sunt iarna). Vara clapeta aceea este inchisa si motorul trage aer prin teava care intra in aripa.

Modificat de SethBv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut am si eu un golf 3 cod AAM si tot la fel am probleme cu clapeta din filtru de aer am impresia ca sta mereu pe aer cald.dc o blochez pe aer rece parca trage mai bine motoru,dar imi este frica sa nu ii fac rau la motor si sa nu consume mai mult.ma poate ajuta cineva dc a mai facut asta si cum sa tin clapeta sa-i fie bine la motor si nici sa consume mai mult.va multumesc

Modificat de corina88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor.

si eu am fost la o cunostinta, vorbind cu ea despre una despre alta am ajuns sa ii spun ca consuma mult masinuta mea, a intrebat cand am schimbat filtru de aer, am mers la masina am desfacut capacul de la filtru de aer si mi-a recomandat sa il schimb, intre timp a vazut clapeta care inchide aeru cald care vine de la motor, m-a intrebat daca acela tot timpu e blocat pe aer rece, am dat drumul la motor(mentionez motorul era deja cald, facusem un drum lung pana ajunsem la el) si clapeta ramanea blocata pe aer rece, deci tragea aer cald din motor. mi- recomandat sa scot furtunasul de vacuum si sa las sa traga aer rece deoarece ii mai bine pe timp de vara sa traga aer rece. eu am o nelamurire vacumu care iese din monopunc nu ar trebui sa schimbe,opreasca clapeta in functie de caldura de la motor, ASETPT un rsp pt cel ce a trecut prin asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am pornit motorul cu filtru scos si desprins capacul din tubul care duce spre injector si am observat urmatoarele: la relanti, mers normal, rece, clapeta inchidea aerul cald, practic statea in pozitia "0", asa cum sta si cu motorul oprit, iar cand infundam tubul cu palma, motorul astfel nu mai primea suficient aer, clapeta deschidea si aerul cald stand undeva la mijloc intre cele 2 cai de acces (aer cald/rece). Asta ma trimite cu gandul la faptul ca defapt clapeta are rolul de a corecta/regla debitul de aer care intra in injector.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e asa,acea clapeta are rolul da a directiona aer cald dinspre galerie cat timp motorul este rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am impresia ca la mine inchide doar aerul cald si consuma mai mult.acum am blocat aerul cold.credeti ca va dauna la motor sau la consum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ca vin vremuri reci nu cred ca dauneaza cu nimic. La primavara insa trebuie sa rezolvi pt ca probabil ti se va incalzi mai repede motorul. Cat despre consum, diferenta nu cred ca va fi una semnificativa (poate maxim un 200 g mai putin incalzindu-se motorul mai repede dar e relativa treaba). Oricum vine iarna si consumul creste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am blocat clapeta pe aer cald si am observat cum cobora acul la benzina.am deschis carcasa de la filtrul de aer si am observat ca tot interiorul carcasei era deja fierbinte.acum cred ca totusi nu este bine aerul asa fierbinte la motor.si am blocat inapoi pe aerul rece si consumul sa micsorat.consumul este de 8-8.5

Ieri am blocat clapeta pe aer cald si am observat cum cobora acul la benzina.am deschis carcasa de la filtrul de aer si am observat ca tot interiorul carcasei era deja fierbinte.acum cred ca totusi nu este bine aerul asa fierbinte la motor.si am blocat inapoi pe aerul rece si consumul sa micsorat.consumul este de 8-8.5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e la fel ca pana acum. Iti baga doar aer rece asa cum a mers si pana acum. Nu vad dc s-ar modifica si consumul. Practic nu ai facut nimic. Mai e si autosugestia :p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uni spun ca este bine ca motoru sa traga aer cald in anotimpul mai rece.dar prefer sa imi consume cu 300 grame mai mult la prima pornire si scada cand se incalzeste motoru decat sa consume tot timpul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul creste cand masina trage aer cald(asa se intampla la mine).dar totusi majoritatea spun ca este bine sa traga aer cald.acum ce sa cred ca am eu o problema la masina sau cei dupa sait merg dupa principiu ca nu umbli la masina dc asa este proiectata ca sa nu o strici.acum pt cultura mea generala cum este bine sa inchida clapeta aerul cald sau cel rece sau macar cum trebuie blocata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca neaparat creste consumul cat defapt scade randamentul. Motorul trage mai bine cand e rece fata de rularea cu el cald. Aer rece=oxigen mai mult=randament crescut. Cred ca e mai mult valabil pt condusul in oras pt ca la curse lungi, mers constant, clar motorul trebuie sa ruleze in conditii optime (printre care si temp normala/corecta). Si totusi, chiar daca blochezi accesul aerului cald, toata caldura ramane in compartimentul motorului lucru care duce tot la incalzirea lui. Baga filtru bun si lasa carcasa sa isi faca treaba pt care a fost conceputa. Daca vrei neaparat sa faci ceva, scoate tubul conic din carcasa filtrului (partea superioara - se scoate apasand din interior spre exterior). Eu am facut asta si sincer trage mai bine la deal, la avansarea din turatii relativ mici (1500-2000).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca pot scoate tubul ala pt ca este cu tot cu carcasa filtrului.as putea sa scot furtunul prin care vine aerul cald direct din"galerie" si sa traga aer cald din zona motorului si sa numai vima asa fierbinte dupa galerie.este bine asa dc fac PAUL-VW?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo este o clapeta care ar trebui sa lucreze singura. Nu ar trebui sa scoti furtunul din locasul de la motor si sa pui in 'zona' motorului deoarece ar trage impuritati care mai repede ti.ar umple filtru. Iar cu filtru 'infundat' consumul creste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar si asa praf trage chiar dc ii scot furtunu sau chiar dc nu il scot.si asa eu intre 2 revizi mai schimb odata filtru de aer pt ca la noi in tara este mult praf si produsele nu sunt de calitate.am sa scot furtunul de la galerie sa vad cum merge si cum consuma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai vazut msini fara furtunul ala. eu cand l-am scos mergea rau motorul. tubul ala tebuie sa mearga scos dar in fine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!