Jump to content

Mi se ineaca motorul cand plec fortat


AgLiAn
 Share

Postare recomandată

Passat B3, din 1992, benzina.

Luna trecuta am avut probleme cu B3-ul. S-a rupt tamponul fata motor. Problema e, am cam 'frecat' masina pana sa-mi dau seama ce are, atat eu cat si mecanicul. Cand plecam de pe loc se ridica motorul si batea de sasiu, se ineca, scotea niste zgomote ce pareau a fi de la roti (ca atunci cand intri intr-un crater si ti se zdruncina toata masina). B3-ul a fost frecat cam jumatate de zi in felul asta, atat de mine cat si mecanic, crezand initial ca e o problema pe la roti.

In fine, am schimbat acel tampon, acum nu mai bate, insa cand vreau sa plec fortat de pe loc (stop, aglomeratie in trafic si ma lasa unul sa intru pe banda - eu stationand), mi se ineaca motorul si da sa moare. Problema asta a aparut odata cu acel tampon. Pana atunci motorul functiona impecabil, chiar si iarna.

Azi, dupa 11.000 km de la ultimul schimb, am fost si am schimbat la ea toate filtrele (aer, ulei, carburator), am schimbat uleiul, insa problema persista.

Aveti idee ce poate fi? Ceva ce se putea strica/rupe de zdruncinaturile cand a fost rupt tamponul motor?

Modificat de AgLiAn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu fie vreun injector infundat sau sa fi fost mizerie in combustibil. Asta zic eu, ai putea sa faci o diagnoza poate iti arata acolo ce se intampla. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu mai fie inca un tampon rupt... Ori in urma socurilor de la prima defectiune ceva s-a descentrat. Verifica si ambreiajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte mici sansele sa fie din cauza tamponului...iar despre injectoare nu cred ca e vorba asta depinde ce fel de motorizare ai..

este motor de 1.8 sau 2.0?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil de la un injector, ambreaiaj, pompa diesel

app filtru de motorina l-ai schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina e PASSAT B3 1.8, Benzin 66 KW (88 HP)

Am schimbat la ea:

  • filtru aer
  • filtru benzina
  • filtru ulei
  • filtru ulei motor

Alta problema care pe care o aveam, cablul de la acceleratie. E destul de slabit, l-am mai strans eu putin insa uneori (mai ales in panta) stau cu pedala la podea si abia se tureaza. Am facut comanda de cablu, merg sa-l schimb si pe ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Eu iti recomand ca inainte de a te apuca de vreo schimbare de piesa, sa pui "mecanicul" ala sa verifice TOATA tubulatura existenta plus tot ce inseamna contacte, mufe etc.

Socurile la care a fost supusa masina datorita tamponului e posibil sa fi deranjat ceva pe acolo.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa precizez alta problema, aparuta dupa problema cu tamponul rupt. Plec de pe loc, calm, iar pe la ~1500 rpm schimb in treapta doi, iar in timp ce dau drumul usor la ambreiaj si apas acceleratia, toata masina trepideaza de o ia toti dracii (inainte nu facea asa). Mi-e greu sa explic, nu e vorba despre acel efect cand masina e subturata, se accelereaza si cand se misca in socuri (oscilatii mari), ci pur si simplu trepideazat toata caroseria (oscilatii mici).

Alta chestie, inainte pleca doar din ambreiaj fara nici o problema, acum daca dau drumul la ambreiaj (treapta 1, fara acceleratie), motorul ajunge undeva la 500 rpm, iar abia dupa ce prinde putin elan urca la ~900-1000 rpm

Motorul inca trage, dupa schimbatul tamponului, am urcat o panta destul de abrupta, in treapta a doua la relantiu, fara nici o problema.

Atata problema cu inecatulul motorului cat si trepitatiile din treapta 1 in 2, se intampla in 75% din cazuri. Are momente cand se comporta normal.

Modificat de AgLiAn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avand in vedere ca ai motor pe benzina nu prea ii bine sa schimbi la 1500, schimbo la 2500-3000 chiar 3500, acuma problema care o ai tu poate sa fie din cauza la bujii, fise, etc. dute la un mecanic sa verifice, am patit un lucru asemanator la un fiat benzina si era prb unei bujii sparte. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De regula schimb intre 2800 si 3200... chiar si la 4000+ cand urc o panta foarte lunga. Insa, sunt cazuti in care nu pot merge cu 1, spre exemplu atunci cand se merge in coloana foarte incet. Dau 1, la ~1500 schimb in 2 si o las la relantiu sa mearga singura. Sa nu fiu nevoit sa merg 500 metri in treapta 1, turata la 3000.

Bujiile le-am schimbat in vara (bosch). Am sa merg totusi sa verific si astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca trepideaza masina foarte tare atunci e clar ca e cazul sa iei un kit de ambreiaj nou ca cel existent iti patineaza.

iar cat despere inecatul motorului nu cred ca este nici un injector pt ca masina este cu injectie monopunct nu multipunct...deci injectoarele cad...

seria motor este RP sau ABS cumva?

daca este una din aceste 2 modele sunt foarte mari sanse ca problema ta sa fie din cauza injectiei monopunct si nimic altceva..

Modificat de bogdan.tuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mentionez ca acele vibratii au aparut dupa problema cu tamponul de la motor.

Da, motorul este tip ABS, 1781 cm3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu conteaza cand au aparut...

ideea este ca daca bagi in treapta 1 de viteza si incerci sa lasi ambreajul usor....iar masina incepe sa trepideze atunci clar ambreajul e vina...

pate sa fie placa de presiune...rulmentul sau chiar discul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Daca dau drumul la ambreiaj usor, masina o ia din loc. Trepitatiile alea apar cand schimb din 1 in 2, motorul fiind subturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Undeva in partea stanga , cum stai cu fata la masina,in compartimentul motor, ai o cutiuta neagra. In ea se gaseste fel de debitmetru. Cutiuta este patrata si sta pe filtrul de aer. Este un fel de debitmetru electromecanic. Este capsulata.Desfa tu putin capacul ( este prins intr-un fel de silicon, asa ca trebuie fortat cu surubelnita) si vezi daca nu ti-a sarit partea fixa a arcului care tine clapeta. Daca este sarit , o sa iti dai seama. Este o manifestare des intalnita la B3 cu motorul de 1.8. Trebuie doar sa il pui in locasul lui. Ce auzi tu sunt pocnituri in admisie si din cauza alimentarii mai putin constante, masina merge cu intreruperi cand o fortezi , dar lin , daca accelerezi incet si liniar, pentru ca are timp clapeta sa se pozitioneze. Inainte sa pui capacul la loc , ai grija sa etanseizezi cu silicon pentru a nu intra umezeala.

Modificat de Jurasik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da te-ai intrebat daca are cutia aia mica...? :D

cutia aia mica in general o au versiunea B4...sau B3 dar motoarele de 2.0

daca nu ma insel el are exact ca mine mororul...

post-46846-0-80408300-1289164035_thumb.j

Modificat de bogdan.tuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu bogdan.tuta. Acea cutiuta mica nu exista :)

@bogdan.tuta: Wow, cum reusesti sa fie asa curat sub capota? La mine sub capota zici ca s-au batut turcii cu ulei, benzina si altele :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai in general imi place sa tin masina curata si la interior si la exterior...

motorul nu este chiar atat de curat pe cat as vrea eu dar incet incet il pun la punct ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema inca n-a fost rezolvata, maine trebuie sa merg cu jucaria in service sa vad ce are. Intre timp, s-a intamplat alta grozavie. In perioada 29.10.2010 - prezent, consumul a urcat undeva la ~26%, asta in conditiile in care aveam o medie de 11%, mers doar prin oras.

Aveam o problema mai veche cu ea, undeva pe deasupra motorului (am sa ma folosesc de imaginea lui bogdan.tuta :P), sunt 2 tuburi care prin care trece benzina (le-am facut cu rosu), iar mie pe acolo imi scapa benzina cand pornesc motorul, pute a benzina in masina in draci, asta pana cand se incalzeste motorul iar benzina se evapora (cateva minute). Problema depistata de 3-4 luni, insa nu am apucat sa o rezolv, nu ma deranja atat de tare.

Ma gandesc sa nu fie asta o cauza, sa-mi curga pe acolo benzina ca la robinet (inca nu am apucat sa verific), motiv pentru care motorul se ineaca cand dau sa plec in forta.

post-31281-0-99241900-1289376757_thumb.j

Modificat de AgLiAn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am veriticat acel furtunas de care ziceam mai sus, si, surpriza. Fantana arteziana :D Picura, aproximativ 1 picatura de benzina pe secunda. (cred) De aici si consumul de ~26%. L-am desfacut (e prins cu un colier), am taiar din furtun ~1-2cm si l-am pus la loc (era destul de mancat la capat). Acum nu mai picura benzina, am dat si o tura cu masina si se simte considerabil ca trage altfel motorul. Am ajuns, in viteza a 2-a, la 60km/h turata pana pe la 4500 RPM, ceea ce pana acum, era nevoie si de treapta a 3-a :) Am facut si cateva plecari in forta de pe loc, nu a aparut acea balbaiala la motor, insa am sa ma conving de asta in zilele urmatoare (mers prin oras).

Acum, alta problema, pe esapament imi scuipa benzina (sau apa? - nu am verificat exact), destul de multa. Chiar si cand sta la relantiu sar stropi mici. Asta de la ce o fi?

Modificat de AgLiAn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Condens, in cazul in care nu ai dusa garnitura de chiulasa.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai frate..de acolo ai tu consumul ala fenomenal...

amestecul de aer si benzina trebuie sa se faca in carburator si nici decum inainte sau dupa...

incearca si schimba furtunele alea 2 sau pine cate un colier nou la fiecare capat daca pe acolo pierzi benzina...

iar din cauza ca intra si aer pe acolo motorul se ineaca la plecare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum nu mai face figuri cand plec in forta, in schimb, in orice viteza cand apas mai fortat pe acceleratie, motorul trage in hopuri. Se simte mai incet decat ca atunci cand imi scapa benzina.

Am fost si am schimbat si cablul de acceleratie, iar acum am gasit alta buba. Flansa de la carburator e rupta bine bine :D Am fost si am cumparat alta, merg zilele astea sa o schimb.

Imi ies peri albi cu masina...

Modificat de AgLiAn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce schimbi flansa ai sa vezi ca nu mai face figuri...

pe acolo prinde aer si asta este motivul pt care merge in hopuri...

si eu am schimbato acum un an tot din aceias cauza...eventual sa iti reglezi si avansul

post-46846-0-32887500-1289926498_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat flansa. Avansului nu i-a facut nimic, pentru ca a zis mecanicul, nu s-a dereglat.

Momentan nu a mai aparut acea balbaiala la motor. Se pare ca problema e rezolvata.

A mai ramas problema cu vibratiile in volan / toata caroseria (cand schimb din 1 in 2, subturat). Mecanicul a zis ca poate fi de la toba, sau ceva care intra in rezonanta. Idei, pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!