Jump to content

Ambreiaj OEM (Dual Mass Flywheel) VS AM (Single Mass Flywheel)


gHapciu
 Share

Postare recomandată

Problema se pune in felul urmator,

Se da motor 2.0 TDI (BKD), montat pe un Golf MKV, la care volantul da de ceva vreme semne de oboseala.

Motorul momentan este stock (tocmai din cauza volantului), insa pe viitor va veni un soft, si probabil un turbo upgrade, rezultand undeva pe la 200 - 210 - 220 BHP si 420 - maximum 450 Nm (zic eu - nu am studiat in amanunt povestea)

Masina va fi una de zi cu zi, dar ocazional voi vrea sa merg si la limita cu ea.

Cum se va comporta ambreiajul SMF, in traficul din Bucuresti?

In general nu prea merg cu ea prin aglomeratia aia infernala, dar nu stii niciodata cand te prinde, pe unde te prinde...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam aceleasi info le-as dori si eu de la cei ce au experienta in uppgrade la ambreiaj.

Scenariul la mine este asemanator: un diesel care va ajunge probabil la max. 220cp is 450nm, poate condus sportiv ceva mai des (nu e vorba de plecari de pe loc).

Primul upgrade la care ma gandesc este kit de upgrade Sachs RE disc+placa presiune (480Nm+) si volant bimasica stock. Pentru a scapa de DMF, exista varianta kitului complet SRE disc+placa+SMF usurata care tine 530Nm+. De asemenea, exista pe piata si Southbend ale caror optiuni nu le cunosc prea bine si mai exista un tip de

care pare mai destept conceputa(arcurile lucreaza in paralel la solicitari egale) dar care nu stiu cu ce disc se pupa sau ce cuplu ar tine ansamblul.

Intrebarile mari vin din versus-ul SMF-DMF:

1. Pot spera la o durata de viata normala (deci oricum destul de mica :blah: ) pentru o DMF-OEM, la un cuplu marit si disc+placa ce tin in temperatura (SRE sau SB)?

2. Daca se trece la SMF, care sunt dezavantajele pe langa vibratiilesi zgomotele in plus la ralanti si inertia scazuta la volant? Exista riscuri de scadere a fiabilitatii la alte piese care preiau vibratiile?

3. Exista si variante de SMF neusurate, si care ar fi avantajele/dezavantajele fata de SMF usurate?

4. Care ar fi in final recomandarea voastra pentru un diesel dus pe la 450Nm care vede track-day si condus sportiv destul de des?

Multumiri anticipate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ati gasit kit de upgrade pt SMF ??? M`am interesat acum 6luni pt un Golf V 1.9tdi, iar nu am gasit nimic, singurul care era disponibil era unul de la Valeo. Lasa`ti`mi firma producatoare si modelul pt un kit SMF, chiar daca e pt 2.0tdi, va rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

South Bend, Sachs Performance etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms! Si in pricipiu, ce recomanzi? Sachs`ul sau South Bend??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volant bimasica atenueaza mai bine vibratiile transmise de motor catre cutie. Deci daca veti trece la SMF, sa va asteptati la vibratii mai mari. Daca aveti probleme cu cutia, posibil ca acestea sa se accentueze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte adevarat ce spune Johnny Bravo, insa nu va imaginati ca daca puneti SMF distrugeti masina; eu personal am SouthBend cu SMF si sunt foarte multumit.

Daca totusi vreti sa atenuati din vibratii, puteti achizitiona o fulie de echilibru - FluidAmpr.

PS: pentru cei interesati sa-si cumpere kit-uri SouthBend, va stau la dispozitie pe PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu dupa ce am mai citit una-alta pe net, m-as indrepta catre un kit de ambreiaj cu volant_a single-mass, dar neusurata.

Are cineva idee cam care este greutatea unei volant_e OEM dual-mass pt. 2.0 TDI?

Ceva propuneri de kit-uri de ambreiaj cu SMF care sa tina cel putin 450Nm dar sa aiba volant cat mai aproape de greutatea stock?

Are cineva feed-back privind zgomotul produs de volante SMF montate(de fapt de transmisie), usurate sau nu? (ceva de

)
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

chiar de cateva zile sunt posesorul de SMF si vreau sa zic ca sunt super incantat de volantul usurat.

Inainte sa il montez, si eu am auzit ca ar produce un tacanit suplimentar, de aceea am comandat un volant aproape de greutatea stock.

Montat, iesit in proba....super incantat vreau sa zic :D...motorul se tura mai repede, iar in ceea ce priveste zgomotul...aproape deloc , daca stiam ca este asa comandam volant-a mult mai usoara !!!

Pt cuplul care il vrei eu as opta cum spunea si ANX pentru un SouthBend stage 2 Daily (sau Endurance , daca totusi se mai iese pe circuit)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volant bimasica atenueaza mai bine vibratiile transmise de motor catre cutie. Deci daca veti trece la SMF, sa va asteptati la vibratii mai mari. Daca aveti probleme cu cutia, posibil ca acestea sa se accentueze.

si eu recomand la TDI tot dual-mass. si stiu asta de la oameni care au modificat destul de mult TDIuri. acum..depinde cat mergeti...dar daca aveti de gand sa faceti zeci de mii de km...eu as evita single mass pe TDI.

nu stiu daca merita diferenta de performanta pt single mass avand in vedere vibratiile. iar de zgomot..fiecare cum rezista. eu m-am obsinuit cu SMF a mea..dar e deranjanta cu clima pornita si/sau in frana de motor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrc: De acord in principiu cu ce spui. As fi mers pe volant bimasica fara probleme daca in discutie era doar performanta. Ce ma ingrijoreaza pe mine este fiabilitatea. Prin constructie si concept, volant bimasica este mult mai elastica si mai eficienta la amortizarea vibratiilor (mai ales la ralanti, pe liber si la turatii joase) insa este mult mai putin fiabila, mai ales cand este exploatata la un cuplu superior celui pentru care a fost proiectata (cuplul fiind un aspect irelevant pentru fiabilitatea unei SMF).

Eu vreau sa cresc cuplul cam 40% peste cel stock, iar cand ajung pe circuit vreau sa pot conduce asa cum vreau, fara sa ma gandesc la menajarea volantei. Cum solutii DMF de upgrade nu am gasit (m-am uitat si in ETKA la ceva ilustratii de la TDI-uri mai puternice, 3.0 de ex, si am vazut ca au SMF si arcuri pe disc :blink: ), ramane varianta SMF. Cum sporul de performanta in reprize oferit de scaderea masei volantei nu prea ma intereseaza (daca este in detrimentul fiabilitatii), prefer sa menajez cutia si sa montez o SMF cu greutatea cat mai apropiata de cea stock. Zgomotul in sine nu cred ca m-ar deranja prea mult... problema mea este cauza lui, respectiv vibratia pieselor din cutie care creste cu cat volant are intertia de rotatie mai mica (direct proportionala cu greutatea ei). Aceste vibratii torsionale care produc zgomot ar trebui sa fie mult atenuate de catre o volant neusurata.

@H0lyBoy: ce volant ai montat acum, ce greutate are, si ce greutate avea volant stock? Era tot SMF?

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Volant-ul actual are in jur de 9,5 kg si este SMF , nu stiu sigur cat are cel vechi , care era DMF, dar din cate am inteles acesta este foarte aproape de greutatea stock a vechiului volant.

Am sa incerc sa cantaresc si vechiul volant sa vad cat are :) .

Modificat de H0lyBoy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...)Am sa incerc sa cantaresc si vechiul volant sa vad cat are :) .

Ti-as fi extrem de recunoscator :salut: Ce brand e SMF-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite un filmulet de la colegul Neamtzul:

2.0 TDI BKD cu Sachs Performane (volant + ambreiaj)

Parca volantul stock are ~14Kg. Ce am pus eu in link-ul din postul anterior are ~10Kg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am SMF de vreo 50 000km si nu am avut nicio problema. sper sa ramana asa forever :) ca a fost o groaza de bani. bine, nici nu am "violat-o" cu plecari..pt ca la mine astea rup ambreiajul...dar nici nu am tinut-o sigilata.

setul complet stock (volant+disc+rulment)avea cam 19 kg..si asta ultralight are..cam 10..daca-mi aduc bine aminte...ca am scris pe topicul masinii mele la vremea respectiva...

eu ti-am spus si sambata, mie mi-a zis un fost posesor de leon TDI 150 modificat destul de mult, care trecuse ulterior la R32 turbo..deci stia despre ce vorbeste :) si s-a plans de trepidatii in cutia de viteze si ca exista sansa sa strici pinioanele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina lui Neamtul pare mai silentioasa decat acel Golf IV cu Helix (link in postul 9). Pe de alta parte, sunetul poate sa difere in funtie de camera cu care s-a inregistrat, iar testul nu e extrem de relevant pentru ca nu se apasa si ambreiajul.

Personal, cred ca SMF in jur de 10kg ar fi compromisul ideal.

@H0lyBoy: sorry pt. intrebarea cu brandul SMF ;)

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)...nici o problema :))...volant-a este ECS , de acolo am cumparat tot kitul.

Stiam de mult acel video cu ambreajul Helix, dar este mult mult mai zgomotoasa decat a mea, defapt nici nu se pot compara :)...

Si eu asa am dorit un volant cat mai aproape de cel stock, iar cel de 10 kg este cel mai aproape.

Din pacate nu am reusit sa cantaresc vechiu volant , dar sper azi sau maine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECS? Nu prea mai inteleg... la tine in semnatura scrie Sachs, iar pe topicul masinii tale vorbesti tot de un ambreiaj Sachs pe care urmeaza sa-l montezi, dar tot acel Sachs il ai si la vanzare. Ai ECS si vrei sa-l schimbi cu Sachs? Daca da, de ce? E ceva ce nu-ti place la ECS sau vrei ceva mai usor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu , volant-a este marca ECS , "denumirea" populara a lui fiind volant de G60 ( din cate am inteles, aceste masini aveau acest tip de volant ).Placa si discul de ambreiaj sunt de VR6 :)...Se poate sa fii gresit prin topic pe acolo ca si volant-a este tot Sachs :), nu am fost atent.

Celalalt kit de la vanzare este exact la fel.

Mersi de info :D...sper sa iti dau si informatiile care ti le-am promis :), doar sa ajung la garaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Va scriu aici doar concluziile mele, dupa ce am mai citit una-alta.

volant bimasica (DMF):

+ amortizeaza permanent si foarte bine vibratiile transmise catre caroserie si transmisie, pe care o protejeaza. Foarte elastica, asigura o cuplare lina.

- prin concept si constructie, arcurile volantei care lucreaza in serie (mai putin la

despre care n-am gasit prea multe info) au o durata limitata de viata. Cuplul suportat de catre DMF este limitat, iar transmiterea acestuia nu este foarte prompta (exista limitatoare de cuplu intre cele doua mase ale volantei). La o masina condusa sportiv sau adusa la valori de cuplu superioare celor suportate de volant, viata DMF este scurtata considerabil. Cedarea acesteia poate dauna transmisiei sau altor componente (vezi link-uri mai jos).

volant mono-masa (SMF):

+ Fiabilitate radical crescuta (e o piesa solida din otel - tot ce poate pati e sa se toceasca). Cuplul suportat de SMF e practic nelimitat (limitarea este data de aderenta ferodourilor de pe disc si forta de apasare a placii de presiune). Transmitere prompta a cuplului.

- Sarcina de amortizare a vibratiilor se transfera catre arcurile de pe disc, care lucreaza in paralel si sunt mai rigide. Se transmit mai multe vibratii catre caroserie si transmisie.

volant SMF usurata:

+ Raspuns mult mai bun al motorului in acceleratie. Unii spun si consum mai mic, fiind mai usor de invartit. Altii spun consum mai mare (inclin spre asta), deoarece inertia rotationala este mai mica si masina cade in turatie mai repede (cuplata in viteza si neaccelerata).

- Vibratiile transferate catre transmisie cresc cu cat scade masa volantei si implicit inertia ei de rotatie, care mai atenueaza impulsurile venite de la motor. Acel zgomot la ralanti facut de volantele usurate este cauzat de impulsurile puternice transmise in vilbrochen la aprindere. La turatii joase, aceste variatii de impuls se simt si se transmit prin ax catre piesele transmisiei, nu doar ca vibratii torsionale ci inclusiv printr-o usoara miscare de translatie. Piesele transmisiei, avand anumite marje de joc, se ating si produc acel "chatter".

Masina este ceva mai greu de condus (la plecari de pe loc, urcat borduri etc.)

Dat fiind faptul ca eu am cautat o solutie cat mai fiabila care sa-mi poata transfera in orice conditii cuplul motor la roti, am cautat solutii de upgrade cu volante neusurate.

Solutiile de upgrade disc+placa presiune pentru DMF OEM sunt toate limitate pe la 450-470 Nm (nici nu sunt sigur ca volantele OEM DMF sunt proiectate pt. cuplul asta, dar deja mai toti producatorii la care m-am uitat recomanda si produc kit-uri cu SMF pentru valori mai mari). Aceasta solutie o consider o optiune pentru cei care nu sar de 400-430Nm si nu solicita pentru perioade indelungate abreiajul (condus sportiv sustinut).

Cum eu am de gand sa ajung in jurului valorii de 500Nm ( :drunken: ) si stilul de condus este unul sportiv dar mai ales include vizite pe circuit, m-am orientat catre kit-uri SMF, iar volantele cele mai grele le-am gasit la Southbend (9,1kg fata de 11-12 stock... majoritatea celor usurate au 7,2kg sau mai putin).

Din gama Southbend am ales optiunile "daily" pentru ca au un comportament la cuplare apropiat de OEM (masina ramane in principal una de zi cu zi). Am oscilat intre Stage 2 Daily (540Nm) si Stage 3 Daily (630Nm) si am ales Stage 3. Probabil vi se va parea imens, dar explicatia este urmatoarea: stage 2 este un ambreiaj care tine 530Nm, dar in conditii de condus normale si ocazional condus sportiv. Eu n-am intr-adevar nevoie de un ambreiaj care sa tina 630 Nm, dar am nevoie de unul care sa-mi tina 500 intr-o zi de circuit cand fac aprox. 35 de ture si abuzez de el. Am nevoie de materiale cu rezistenta termica ridicata, iar stage 3 imi ofera asta. De ex. ambreiajul OEM actual imi tine cuplul (probabil 380-390Nm) in conditii de mers normal sau sportiv fara probleme. Dar la solicitari intense (dupa jumatate de Cheia sau 10 ture de Hungaroring) incepe sa patineze.

Daca nu aveti de gand sa modificati puterea serios si sa abuzati de ea, probabil Stage 2 e mai mult decat suficient.

Link-uri utile: link1, link 2, link 3, link 4

Va rog sa ma completati/contraziceti unde am batut campii.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pentru post si ca nu ai uitat topicul. Eu m-am lamurit :D Single mass daca vrei performante si fiabilitate... Spor la $$$ ca stiu ca nu e tocmai ieftin

ca sa va dati seama cum face single mass atasez un filmulet cu o cupra care vb aia nu e atat de zgomotoasa ca un TDI daca nu are cine stie ce evacuare etc.

Modificat de Circoloco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez si eu un film cu principiul de functionare al unei volante DMF si cum protejeaza transmisia la TDI de vibratiile torsionare ale motorului. (in engleza din pacate)

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!