Jump to content

Crossover vs. SUV


GicuP
 Share

Postare recomandată

Se pare ca din toamna viitoare voi avea nevoie de o masina cu usoare valente offroad. Prin asta inteleg 12 km de drum neasfaltat si in panta facut zilnic (temporar pana se asfalteaza) dupa care 1 km de drum neasfaltat si in panta facut zilnic (permanent). Nu intentionez sa fac offroad veritabil. Nu stiu insa dupa ce masini sa ma uit.

Pe de o parte, crossoverele au avantajul consumului (important la nr. de km facuti) si al stabilitatii, dar au garda la sol mai mica si sunt (cred) mai sensibile. Pe cealalta parte, SUV-urile se comporta mai bine pe gropi, dar sunt neeconomice (achizitie, intretinere, consum). Important de spus ca pe langa naveta zilnica "off-asfalt" sunt si aprox 25000 km facuti anual pe sosele si autostrazi.

Am pus in descriere masini care v-ar putea parea ciudate (Crosswagon sau Duster), dar asta e din cauza faptului ca dupa un Polo si un Passat cu probleme mici, enervante si neasteptate pentru masini "nemtesti", m-am cam saturat sa dau banii pe sigla de pe capota si m-as orienta spre ceva mai practic. Masina va fi SH (exceptie Duster) pentru ca nu vreau sa acopar eu cea mai mare devalorizare a masinii, cea din primii ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai specificat buget.Eu nu mi-as lua SUV pt nimic,in afara de cele foarte scumpe toate imi dau senzatia de bocanc plin cu apa la condus.In schimb as trece oricand la crossover,in ordinea preferintei mele

-Volvo XC 70

-Subaru Forester

-Skoda Scout

-Audi Allroad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bugetul va fi in jur de 15000 E. De Subaru nu m-as apropia din cauza pieselor scumpe, iar la Volvo ma descurajeaza profund service-ul din CJ, la care un prieten a trait o experienta marcanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde mai e placerea de a conduce masina care iti place dc te gandesti inainte numai la piese/serviceuri/...

Doar nu o sa-ti iei masina numai pt consum/piese/service/fiabilitate,iar placerea ta o lasi la sfarsit.Si mai platesti si destui bani pt asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru situatia descrisa de tine, este absolut suficienta orice masina cu tractiune integrala, nu ai nevoie de crossover (dar nici nu strica), iar despre SUV nici nu se pune problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti lua o Octavia break 4x4, daca drumul este macar acoperit cu pietris. Daca este un drum de pamant ia un SUV. In conditii de iarna grea, daca ninsoarea este abundenta si nu se curata zapada, nu mai intri nici cu Suv-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca as fi in locul tau m-as orienta spre BMW X3,Nissan X-Trail (masina excelenta,consum decent,nu prea se strica),Skoda Octavia Scout. Din punctul meu de vedere Duster-ul nu merita nici o secunda banii.

Modificat de B_U_T
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda foarte tare doar ca s-a omis 1 masina care se pare ca ar fi exact ceea ce ai tu nevoie . Suzuki SX4 are un prieten de al meu si nu stiu cum sa va zic dar am mers cu ea pe camp pe dealuri am incercat chiar sa o rasturnam si nu am eusit . Raportul calitate pret este extraordinar . Este o masina de nota 10 . Deci poti chiar sa te bagi in padure cu ea si sa iesi victorios asta daca ai cauciucuri bune . Deci eu unul iti recomand un SX4 4x4 1.9 diesel , este cea mai buna optiune si cred ca se incadreaza in banii tai sau daca nu vezi benzinare ca sunt mai ieftine . Sper sa fi fost de ajutor .

A da abia acum am citit el a platit undeva pe la 16.500 pe Sx4 al lui full option de la reprezentanta nou nout . Deci sigur te incadrezi in acei 15000 de care dispui .

Modificat de l00l
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A nu stiu daca e chiar foarte mic dar pentru mine este o masina foarte ok in toat punctele de vedere . Motor puternic 4x4 masina este destul de incapatoare te poti distra cu ea crede-ma m-am dat cu ea pe camp e bestiala . Eu unul urmatoarea masina o sa fie un SX4 nu am decat cuvinte de lauda despre ea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar in afara de acea portiune de 1km de drum pietruit, colegul nostru mai parcurge 25.000 km/an pe sosele asfaltate. Din acest motiv imi mentin parerea ca cea mai potrivita alegere ar fi o masina oarecare cu tractiune integrala, sau daca nu il deranjeaza pretul, un crossover elegant. Nu are nevoie de un offroader adevarat, nu are ce face cu el pe autostrazi. SUV-ul ar fi o optiune daca esti dispus sa platesti mult mai mult la achizitie, impozite si la consumabile, si sa-i suporti consumul nesimtit de mare :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti recomand o skoda octavia scout la banii aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie tinut cont de faptul ca Octavia Scout are suspensia aproape identica cu Octavia 2. Deci , ai un 4X4 permanent ( desi este mai mult 4X4 atunci cand ai nevoie ) , dar fiabilitate scazuta a bucsaraielor( ca la Octavia 2 ) , mai ales daca o folosesti zilnic pe o portiune de drum prost. Octavia Scout este o masina foarte practica si frumoasa ( dupa parera mea ) dar nu are nimic de a face cu drumurile proaste. Pentru cei care nu se pricep si nu au vazut ce inseamna pe dedesupt o masina cu tractiune integrala , va rog sa ma credeti ca un crossover este o struto-camila care este practica doar pe drumuri bune si iti asigura o tractiune mai buna pe carosabil ud sau acoperit cu zapada. In rest ai exact masina de sosea din care a derivat crossoverul respectiv cu mentiunea ca e mai cocotata si in loc de o roata pe fata ...mai iti trage inca una pe spare. Nu a asteptati la minuni de vitejie , nu confundati 4X4 de crossover cu 4X4 de SUV sau Off-Road si nu folositi masina la altceva decat scopul pentru care a fost proiectata si anume o aderenta imbunatatita pentru conditii de drum mai precare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ti se va parea ciudata propunerea mea .... Duster 4x4

Daca as avea de facut zilnic drumuri prin gropi, fara sa ma doara buzunarul foarte rau, as face acest compromis. Compromisul e cu designul.

Pretul masinii, taxa de inmatriculare 0, impozit mic, garantie , faptul ca e spatioasa si ca poate fi incarcata cu diverse lucruri grele fara a avea riscul ca dai cu burta de pamant ...

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suzuki SX4 mi se pare un pic mic (portbagaj), avand in vedere ca masina e si pentru familie / concedii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ti se va parea ciudata propunerea mea .... Duster 4x4

Daca as avea de facut zilnic drumuri prin gropi, fara sa ma doara buzunarul foarte rau, as face acest compromis. Compromisul e cu designul.

Pretul masinii, taxa de inmatriculare 0, impozit mic, garantie , faptul ca e spatioasa si ca poate fi incarcata cu diverse lucruri grele fara a avea riscul ca dai cu burta de pamant ...

Mie compromisurile, mi se par mari. Daca era vorba doar de mers prin gropi cu ea, de-acord. Dar tinand cont de cei 25.000 facuti pe drumuri normale/autostrazi, duster e un mare no-no.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa Passat, am avut de ales intre Duster si SX4, ambele 4x4 benzina. Avand acelasi pret final, am preferat totusi SX4-ul pentru calitatea fabricatiei, puterea motorului, nivelul dotarilor si comportamentul on-road. Totusi, punctele slabe ale SX4 ar fi portbagajul cam mic (numai 270 litri) si unghiurile de trecere si degajare care nu avantajeaza masina in atacarea pantelor mai accentuate. Legat de problema portbagajului, am gasit solutia prin folosirea unui RoofTop-Box. Iar legat de unghiuri exista posibilitatea instalarii unui kit de inaltare (lift-kit), daca chiar se vrea mai mult de la masina in off-road.

In ceea ce priveste motoarele combinate cu 4x4, acestea sunt in numar de trei:

- benzina 1.6 16v vvt cu 107cp (pina-n 2010) sau cu 120cp (din 2010);

- diesel 1.9 120cp (pina-n 2010) - de origine Fiat;

- diesel 2.0 135cp (din 2010) - de origine Fiat.

Legat de preturi, acum vreo saptamana era de vanzare pe forumul Suzuki un SX4 4x4 diesel 1.9 120cp (pre-facelift) nivel de echipare GS cu 45k km la bord care s-a dat cu 10k Euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea m-as orienta spre un 4x4 normal, pentru ca s-ar deteriora destul de rapid folosit pe drum rau zilnic. Ar incepe sa scartatie, iar la fiecare revizie ar trebui schimbate mai multe de la trenul de rulare. Cunosc posesor de Passat care facand 3 km pe acelasi drum neasfaltat zilnic, dupa un an a renuntat si si-a luat Touareg.

Am redus plaja prospectarilor 2nd hand la Outlander, X3, Allroad si Scout si am observat asa:

- Outlander si Scout sunt cam la acelasi pret, deci bate clar Outlanderul (garda mai mare, posibilitate alegere 4x2 vs 4x4)

- Allroad e ceva mai scump si se gasesc la preturi la care ma incadrez doar cu foarte multi km

- uitandu-ma pe forumuri (in Romania si Europa), am vazut ca multe Outlandere (4007, C Crosser) au probleme la ambreiaj

Asadar, in mod paradoxal, cea mai viabila optiune mi se pare X3. Care nu are capacitati offroad deosebite, dar are X-drive, are garda la sol suficienta si ca fiabilitate e la nivel cu Audi (sper sa nu-mi sariti in cap la afirmatia asta :) ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Outlander are doua motorizari diesel, un 2.0 TDI 140 CP de origine VAG si un 2,2 dCI de la Renault. Cu ambreiajul apar probleme doar cand o fortezi excesiv in namoale cu 4x4, adica atunci cand vrei sa o folosesti in offroad extrem, in uzul normal nu o sa ai probleme. Intr-adevar are selector 4x2 4x4 si 4x4 lock, asta inseamna ca in mod normal o vei putea folosi doar cu 4x2, ceea ce aduce o economie semnificativa de combustibil, fapt care, in aceste vremuri tulburi, poate fi important.

BMW insa isi pastreaza mai bine valoarea, va fi mai usor sa o vinzi peste cativa ani si are o imagine mai buna, desi acest ultim aspect e discutabil, avand in vedere ca in Romania manelistii, fotbalistii, bisnitarii si tziganii au o atractie deosebita fata de aceasta marca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!