Jump to content

Semnalizare-stergatoare-ventilator defecte


gealatu
 Share

Postare recomandată

Releul 377 se ocupa de stergatoare. Eventual desfa-l si curata-i lamelele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

La mine se manifesta astfel problema: cand semnalizez stanga sau dreapta...daca am noroc clipeste de cateva ori apoi se opreste, sau cateodata nu porneste deloc semnalizarea. Avariile merg perfect. Sa inteleg ca tot din contact la maneta e problema si se poate rezolva cu spray ? Multumesc. Mentionez ca problema nu a aparut treptat ci dintr-o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca......poti verifica cu multimetrul, daca trimite comanda catre releu sau nu. Astfel, vezi cine e de vina....

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu sa verific cu multimetru, dar unde gasesc releul care se ocupa de semnalizare ? Am dat azi cu spray, dar nu prea am vazut unde sa intre uleiul. Oricum, nici un rezultat :wacko:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul de semnalizare e in butonul de avarie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, sa caut un buton de avarie pentru proba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imprumuta si tu de la cineva cu Golf, Bora, Passat - eventual mergi la o intalnire a forumului, de la voi si poate gasesti un binevoitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut,

 

O problema similara cu cea descrisa in deschiderea topicului am si eu (stergatoare, semnalizari nu merg, dupa ce pentru cateva zile au mers in reprize; avariile merg). Acelasi lucru mi s-a intamplat si in urma cu un an; atunci un electrician a realizat o lipitura la un releu si lucrurile au mers bine pana de curand.

Am zis ca si de data asta problema se poate rezolva in acelasi fel, am dat jos releele pe care scrie 53 (40 A) respectiv 100 (253 A)(nu mai stiam la care a realizat electriciaul lipitura). La inspectia vizuala totul parea ok. Le-am alimentat astazi si inchid fara probleme.

Alte sugestii unde as putea sa caut problema? Este posibil sa se fi stricat ambele manete simultan?

(O sa incerc sa dau cu spray de contact la manete).

 

Multumesc anticipat pentru sugestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca nu iti vede plus contact - verifica circuitul.

 

nu au treaba manetele.....

 

53 - nu cumva l-ai scos pe cel de la claxon ?

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Intr-adevar 53 este cel de claxon (fara el nu merge claxonul, cu el merge :lol:).

M-am rezumat la masuratori pe soclul unde intra releul 100. Am masurat atat cu contactul pus (fara motor pornit) cat si cheia scoasa din contact.

 

Cu cheia scoasa din contact

-intre terminal sus (T1) si terminal jos (T2) - alimentarea bobina din ce-mi dau seama = 0 V

-intre T1 si surub de sub T2 =12 V

-intre T2 si surub de sub T2 = 9 V (!) (ma asteptam sa fie 0 V)

-intre caroserie si T1 = 0 V

-intre terminal stanga (T5) si terminal dreapta (T3) - contact deschis = 0 V

-intre T3 si surub de sub T2 = 0 V

-intre T3 si carcasa = 12 V

 

Cu contactul pus

-intre T1 si T2 = 11.8 V

-intre T1 si surub de sub T2 =11.8 V

-intre T2 si surub de sub T2 = 0 V

-intre T5 si T3 = 0 V

 

   T1____

|
|T5         T3---
|
   T2____

 

Intre T1 si T2 rezistenta e de 62 ohmi. Din ceea ce am mai citit releul 100 apare in scheme denumit "load reduction relay" (poate ma insel) si rolul lui este de a deschide circuitul de alimentare al consumatorilor neimportanti (semnalizare, stergatoare) in momentul pornirii motorului. Cand motrul este pornit (sau cheia in contact) ar trebui sa fie tensiune pe bobina => contactul T3-T5 inchis iar consumatorii alimentati. Asa cum am spus si in postul anterior releul l-am testat si T3-T5 inchide. Nu imi dau seama unde ar putea fi problema.

 

Apreciez orice sugestie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La intrarea si la iesirea releului ai curent? Si la borna 75x de sub panou ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Intre borna 75x si caroserie = 0 V (borna 75x este sub releul 53 care, asa cum a indicat Florin, pare a fi pentru claxon)

Intre T3 si carcasa = 12 V

Intre T5 si carcasa = 0 V

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci se pare ca ai probleme cu releul J59.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am facut o punte intre bornele 30 si 75x; practic am pus un fir cu un intrerupator intre T5 si T3 ilustrat mai sus pentru a inchide/deschide manual contactul, releul J59 (marcat 100 la mine) nu mai este montat. Cand intrerupatorul este inchis semnalizarea si stergatoarele merg (climatronicul nu l-am mai testat). Intre 75x si caroserie am 12 V.

 

Nu-mi dau seama de ce nu functioneaza corect J59 cand e montat in masina, desi alimentat de la o sursa separata inchide/deschide, iar masuratorile pe terminalele de bobina cu contactul pus indica 11.8 V.

 

Il inlocuies zilele astea si sper sa functioneze corect. (Vreo idee cam cat costa unul, de preferinta nou?) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cand ai alimentat releul, ai verificat cele doua borne - se inchide circuitul ? vezi platinile releului, lipiturile, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am reverificat releul mai atent. Lipitura anterioara cedase, firul nu facea contact tot timpul si bobina nu se alimenta. Am refacut lipitura si acum functioneaza.

 

Multumesc pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut am si eu o problema la un audi a4 b6 2.0fsi 2004.nu imi mai fuctioneaza dintr-o data nici o maneta de sub volan,clacsonul,avariile, luminile in bord,farurile nu de mai aprind automat si cand le aprind manual nu se aprind pozitiile....ma ajuta si pe mine cineva cu sfaturi ce sa intamplat... :tuktuk:

astept pareri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica releul de clema 75x.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!