Jump to content

Baterie/Acumulator


CGM
 Share

Postare recomandată

Salutare.

Eu am cumparat masina cu o baterie pe ea de 100Ah Banner(nu stiu vechimea pt ca nu am vazut nici o data pe ea),vreau sa va spun ca si o saptamana daca sta nepornita in frig invarte foarte bine.Parerea mea ca mai bine sa fie una putin mai tare decat una mai slaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CGM

    10

  • andrusel

    6

  • adri_adi83

    6

  • adddy

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

....

Dar asa ca fapt divers, ati vazut si la Sharan-urile voastre indicatorul asa de jos :blink:

..

Zile trecute am uitat aprinse becurile de la plafon, cele de la scaunele din portbagaj. Masina a stat nepornita pana a doua zi (temperatura exterioara minus 6 grade). Cand am pornit-o am observat acul de la baterie in aceeasi pozitie ca la tine.

Verifica poate ai un consumator mare de care nu stiai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu pe sharanul meu din 98 am pus un bosh silver de 100 de apmperi si o am de aproximativ 3 ani si merge super bine.

cand am cumparat masina avea o baterie de 80ah si invartea mai greu ,poate ca era si mai obosita ,dar cu cea de 100ah invarte bine si pe -25 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare tuturor!

o intrebare adresata expertilor de pe forum: cam cati miliamperi consuma imobilizerul si dupa cate secunde / minute de la inchiderea din cheie intra in actiune?

Am un Sharan 2.0 TDI din 2006, la care cand am intrat in iarna (decembire 2010) i-am schimbat bateria cu una Banner de 80 Ah - cu care am trecut iarna dar cu cateva "hopuri" = porniri greoaie in diminetile mai reci, cu bujii declarate inca bune - ; la revizia bateriei s-a constatat descarcare 50 %, iar curentul rezidual a fost timp de 30-40 minute 80 mA, dar la scurte treceri din cheie la usi deschise - inchidere cu alarma - inchidere fara alarma s-a fixat la 30 mA, incat tipul de la firma de acumulatori nu si-a putut explica situatia; ma gandesc ca daca asteptam iar cateva sec/minute se fixa iar la 80 mA ; nu sunt sigur acum care e curentul meu rezidual; 30 ar fi OK, 80 e cam mult. Precizez ca ar putea fi o explicatie plauzibila separata pentru descarcarea bateriei (de fapt neincarcarea adecvata a ei): mai ales in sezonul rece pornesc masina de 3-4 ori / zi si parcurg doar 3-4 km in majoritatea zilelor, adica 15-20 minute de mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

~10mA trebuie sa fie consumul total in stanby. Nici la tine n-ar trebui sa fie mai mult.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Revin dupa 5 luni, cu aceeasi problema, acutizata - toata vara am facut in total 9000 km - deci am mers destul, apropo de sugestia ferma a 2 mecanici auto ca parcurg prea putin zilnic, fata de cate porniri fac zilnic - si cu toate astea cum a venit frigul in octombrie porneam tot mai greu. Baterie 50% descarcata, pusa pe redresor. Asa ca m-am dus la un test Vag-Com si o testare preliminara electrica - am eroare la Auxiliary heating (Glow plug ...) - asta este o problema suplimentara, se va rezolva bujia sirocoului in curand; in rest dupa 50 minute de urmarire a curentului rezidual in stationare si a incarcarii, verdictul era (in acea zi): 30mA consum (pare rezonabil), incarcare buna (14-14,4 V) - fara diferente de potential pe diferite portiuni ale cablajului dintre alterantor si plusul bateriei.

Dar n-am avut ce face si am stat 2 zile pe ea cu ampermetrul. Constatari: chiar si dupa 40 minute de la inchiderea cu alarma, ramanea un curent de 80 mA (care se stabilea inca de la 3-4 minute de la inchidere, osciland usor scurt la 100 mA periodic, probabil cand CAN bus-ul facea rondul; am scos pe rand sigurantele si la cea cu nr. 55 consumul a scazut la 10 mA! Am gasit, fara sa ma lamuresc prea mult: sig. 55 = Spannungsversorgung Multifunctionseinheit (Power supply multifunction unit).

Am tot deschis si inchis usa soferului, si o data iar a ramas un consum de 80 mA; dupa ce am citit ore intregi din forumuri (inclusiv americane si germane) aveam cateva supozitii: fire intrerupte in burduful de la usa soferului, probleme de ne-adormire a radioului (chiar din fabrica fiind) sau a hands-free-ului telefonic (cu care e dotata masina, dar pe care nu-l folosesc - e facut pt tel siemens vechi). Am vrut sa verific macar firele din burduful usii soferului, insa am reusit doar sa-l desfiletez partial si cu toate ca am tras putin de el, nu a iesit - rezultat: am ramas total fara curent in usa stanga! NASOL! Ori era o problema cu vreun fir inainte si l-am rupt de tot, ori l-am rupt eu acum! Nu merg geamurile, reglarea si deplierea oglinzilor exterioare si nu s-a incuiat usa - restul s-au incuiat.

Acuma o dau la desfacut la usa si sper ca prin aceasta patanie suplimentara sa se lamureasca si rezolve si problema furtului de curent. Ce parere au moderatorii nostri? Aveti alte idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curentul in usa - restabilit. Erau rupte 2 fire in apropierea burdufului de cauciuc. As dori lamuriri despre rolul "multifunction unit" - ului si despre localizarea lui fizica in masina. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut aceiasi problema cu caderea de tensiune o am si eu cind pornesc dezaburirea spate si fata scade brusc intensitatea se poate vedea si pe computerul bord cum pierde luminozitate si in citeva secunde revine in rest nici o problema cind aprind lumini muzica incalzire scaune nu scade numai dezaburirea electrica,scade in jurul ala 13 volti si in citeva secunde urca iara pe la 14 si ceva dupa indicatorul bord,miine o bag pe vag sa vad daca a aparut ceva,mentionez ca aceasta problema nu am avuto pina de curind dupa ce am schimbat bujiile incandescente 3 dintre ele erau arse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am intampinat la golf problema asta,am schimbat carbunii la alternator si sa remediat,treaba cu bujiile e coincidenta,parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
Silvian91imAuto

Noroc,

Inca astept raspunsurile celor 37 de Sharan-isti din tabel...

Daca va intereseaza, am gasit pe un alt forum imagini cu explicatiile codurilor de pe bateriile Varta. Poate va sunt de folos.

Astept cu interes valorile voastre smile.gif

Si s-auzim numai de bine!

Imi poate spune cineva unde pe acumulator e inscriptionat acel cod? Acumulator Varta.

Am vazut ca Varta are sigla estetic modificata... iar la noi de obicei raman produse pe stoc mult timp pana cineva le cumpara deci ma intereseaza data productiei ca nu as lua o baterie ce-a stat pe raft 2 ani sau ceva de genu.

http://d26maze4pb6to3.cloudfront.net/varta-automotive/5513/5412/8016/FINAL_Booklet_Automotive_150x75.pdf

Informativ, al meu Sharan a venit din fabrica dotat cu acumulator 70Ah 380A iar din 2009 tata a renuntat la acumulatorul original pentru Varta Blue 74Ah 680A ce e si acum pe masina.

Uneori (dupa perioade in care masina sta sau uneori iarna) se aprinde martorul de ESP/ABS la pornire iar masina porneste putin peste sfert sa zic asa. Nu e ceva deranjant, acum ca stiu ca e de la descarcarea bateriei. Am intrebat acum ceva timp de treaba asta (cu consumatorii) http://vwforum.ro/topic/2602-probleme-pornire-sharan/?p=2145436 si m-a lamurit.

Vreau sa innoiesc acumulatorul :).

 

Modificat de Silvian91imAuto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

75 Ah am pe corsa de 1.3 cdti,pe sharan nu folosesc sub 90 Ah.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Al meu Sharan a venit din fabrica dotat cu asemenea acumulator, am descifrat seria de sasiu si scrie acolo 70Ah 340A (am gresit mai sus). Masina mea este echipare Basic la baza iar inafara de ESP, Climatronic (fara plafon) si senzori de uzura la placutele de frana este "chel" (are toate dotarile standard). Apare dupa seria de sasiu ca este editie speciala Family dar nu am inteles ce inseamna aceasta echipare cu exceptia unei posibile suspensii mai moi, dar deja ma duc off-topic scz.
La vara vreau sa-i pun tempomat OEM, konfortblinker (releu semnalizare automata x3 fara blocarea manetei pe pozitie) si poate o telecomanda pt inchidere deci as opta pt un acumulator putin mai mare decat cel de 74Ah, ce-l am acum.

Modificat de Silvian91imAuto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Va salut si va detanjez iar cu o intrebare :) momentan am o baterie Bosch SilverPlus S5 800A 85Ah care incepe sa puna probleme la pornire,invarte normal dar porneste dupa 3-4sec(nu mereu,ii dau de 2-3ori pana sa porneasca). Am crezut ca e problema eletrica initial dar electricia ul a zis ca am incarcarea perfecta dar bateria mai are 550A si m'am decis sa imi iau alta acum. Majoritatea de la magazine imi zic ca bateria e prea mare si masina consuma doar 3/4 din ea iar restul eleme tilor se "mananca" si in timp ii strica si pe ceilalti,recomandandu'mi o baterie de 75Ah... Ce recomandari aveti? Sa trec pe 75 sau raman la 85? Va multumesc si va doresc o seara buna!

post-119859-0-48112700-1416929994_thumb.

Modificat de sir.alexxxino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mi-am luat Rombat de 75 Ah dupa spusele colegilor de pe forum, daca iti merge sirocoul ar trebui de 85. Am avut si de 90 Ah m-a tinut doar 4 ani dar aveam probleme cu pornirea. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cate baterii am folosit in ultimii 10 ani, rombat si varta au fost cele mai rezistente, chiar si atunci cand au fost probleme cu pornirea, cu descarcari complete ale bateriei in unele momente si tot a tinut 3 ani. Poate ca pe parcurs calitatea produselor lasa de dorit, dar eu daca am de ales tot  rombat cumpar( a nu se considera reclama).

Si prefer cele cu acid, decat cele cu gel, cele cu acid sunt  mult mai rezistente, cele cu gel daca au 2-3 descasrcari complete se pot arunca.

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua,

 

Am un Alhambra cumparat in luna Mai din Austria. Am folosit masina toata vara fara probleme de pornire. Doar la un moment dat dupa 14 zile de stationare bateria a trebuit pusa la redresor. Dupa venirea frigului pornea mai greu si daca nu am circulat 2 zile am avut nevoie de ajutor (prin cablu). Dupa ce am studiat forumul m-am riscat cu Rombat Premier 85 Ah 810 curent pornire. Treaba faina a venit la sediul distribuitorului unde am facut schimbul. Am descoperit ca foloseam bateria originala a masinii.  Adica un Seat Alhambra 1,9 TDI 116 productie 2002!!!!

 

Fara comentarii....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare baieti!cum a venit gerul,bateria a inceput sa dea semne de oboseala,asa xa am achizitionat un redresor Absaar de 8 amperi.el va incarca o baterie auto de 90 amperi si una de 100(cea de-a doua baterie e pentru centrala termica).am nevoie de cateva informatii,de care din pacate nu dispun...cate ore trebuie sa stea la incarcat bateriile?redresorul are si un ampermetru,ce valoare trebuie sa arate,atunci cand bateria este incarcata?ce valoare trebuie sa arate atunci cand bateria e full,voltmetrul din bordul masinii atunci cand e pus contactul si cu motorul pornit?atasez si o poza,redresorul e identic cu acesta.

post-34801-0-36157700-1420097171_thumb.j

Modificat de dark_ang3l
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si la multi ani.

Ampermetrul redresorului trebuie sa stea la o valoare constanta fara modificari cam 1-2 ore , atunci acumulatorul este full(ar trebuii sa fie prin vecinatatea a 3 A)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Multi Ani!

Revin dupa 3 ani sa va spun ca o iarna mi-am rezolvat problemele de pornire cu un "starter" portabil si punere pe redresor la 2-3 saptamani; dar in decembrie trecut mi-am luat o Varta Sylver de 100 Ah- cu care nu am mai patimit. Concluzia: puneti acumulator de minim 90 pe un Sharan - mai ales daca il folositi frecvent si in oras - nu va maibateti capul cu consumul in repaus! Si atentie sa nu luati una 'noua' care sta de 1-2 ani pe raft... cum am patit eu cu Banner.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, a venit gerul, au inceput problemele. Am achizitionat in noiembrie o baterie rombat premier 75 ah iar azi dimineata erau -17 grade si invartea foarte greu. Am dat la automat de doua ori apoi a murit de tot. Ati patit asa ceva? Este prima oara cand am luat rombat. Aia de la magazin au zis ca de 75 ah este suficienta, sa ma duc la ei sa mi-o schimbe?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar. Daca ai fost si ti-au masurat incarcarea pentru garantie si era ok dute la ei. Si eu am schimbat bateria in decembrie dar azi la -15 grade a invirtit perfect la prima cheie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, au verificat si era ok, este in garantie. Inseamna ca bateria trebuie sa tina si la -15, -20 de grade. Este prima iarna in Romania si de asta intreb. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare trebuie sa iau de mai multi amperi sau alta marca? Varta, Bosch?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu strica una mai mare, avand in vedere motorizarea ta.... daca ai spatiu, poti pune si de peste 90A.

 

oricum, speram ca si electromotorul tau e in stare buna....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adri la sharan la fratele meu am pus varta de 74 A silver sau blue nu mai stiu sigur. Si a mea e identica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!