Jump to content

(vechiul) 2002 VW Golf, ALH, black magic pearl


tlc

Postare recomandată

Intrucat ma cam plictiseam, zic hai sa prezint si eu batranul Golf, vechea masina. L-am luat in aprilie 2004 din Germania, personal, dar nu am discutat eu cu vanzatorul ci un prieten samsar care ne insotea.

Km facuti de mine sunt vreo 120k in cei 6 ani de cand o posed (in ultimii 2 ani am facut destul de putini km, am tot avut "variante" la indemana pt. drum lung).

Pozele atasate sunt din 2004 imediat dupa ce am luat-o. In prezent masina arata identic (deci 100% stock); nu sunt adeptul tuning-ului nici exterior nici interior.

hpim0744.jpg

hpim0746.jpg

hpim0747.jpg

hpim0748.jpg

hpim0749.jpg

hpim0750.jpg

hpim0751.jpg

hpim0752.jpg

Este un 1.9 TDI ALH, MY2002, varianta basis, luata cu urmatoarele dotari:

- a/c manual

- 4x geamuri electrice

- oglinzi electrice + incalzite

- bord computer mic

- jante aliaj Avus II pe 15

- abs, esp

- 2x chei briceag

- cass alpha :icon_thumright: (pe-asta nici nu o pot numi dotare, poate anti-dotare...)

- 5 airbag-uri, atatea ies la numaratoare (??): volan, pasager, 1 in scaun sofer, 2 in scaun pasager

- carlig remorca (era in portbagaj, nici nu stiam ca-l are cand am luat masina)

- alte nimicuri (scaune fata reglabile pe inaltime, volan reglabil pe inaltime si adancime, bacheta spate 1/3, 2/3, cotiera spate)

Ce am modificat eu este absolut nesemnificativ, in 2004:

- alarma cu modul ridicare geamuri

- boxe spate (bonus de la firma de alarme, pt. ca am avut niste dificultati din cauza lor)

- mp3 Clarion care s-a stricat acum 1 an, l-am tinut o vreme numai pe radio apoi l-am maritat pt. piese

Si mai recent:

- incropit 4 roti de iarna cu jante de tabla, 195/65/R15, cu Dunlop Wintersport M3 (thank God, am trecut cu ele prin iarna trecuta intr-un mare fel)

- montat cotiera fata chinezeasca

- i-am pus un alt mp3, de data asta muult mai performant (Blaupunkt MP68, second, de la un coleg forumist)

- manson schimbator viteze din piele + imbracat capac cotiera tot in piele, carpa de cotiera se facuse praf (multumesc si pe aceasta cale domnului Inginer, ambele arata impecabil)

- plastice interioare date jos si reconditionate de Je, inclusiv consola centrala si scrumiera spate (cel mai mult m-am chinuit cu demontatul consolei centrale de sus, rama aia care tine butoanele de a/c, cutiuta si cass-ul); practic masina arata acum mai bine la interior decat in 2004 cand am adus-o...

Probleme cu ea (in ordinea gravitatii/banului aruncat):

- 2 casete directie schimbate

- amortizoare noi (acum o luna) desi cele originale mai merg si nu sunt scurse de loc; nu se simte nicio schimbare in dinamica masinii

- actuator turbo inlocuit cu unul nou (10x cipos); masina fuge incredibil cu noua ciuperca

- butuc spate stanga (picat ITP din cauza lui, in primavara)

- vreo 2 bielete de directie

- racord flexibil esapament

- niste bucsaraie (bascula, capete bara, flanse amortizoare)

- un senzor abs pe spate

- sonda apa

- un burduf de planetara, cel dinspre cutie

In rest revizii, 2 distributii, 2xplacute fata, 1xdiscuri fata, cauciucuri ieftine (sawa perfecta), cateva becuri si cam atat.

Cam atat, daca mai imi amintesc detalii (si nu v-ati plictisit deja...) le voi scrie pe-aici.

Numai bine

Modificat de tlc
Link către comentariu

puen niste poze cu interiorul...sa vedem cum ti`au iesit plasticele. da si un pm cu costurile

bafta multa

Link către comentariu

Multumesc frumos, Iulian!

Poze fac w/end-ul asta, sper sa le pun luni. Materiale au fost:

- 1 spray cu primer Duplicolor

- 1 spray cu vopsea negru-mat pt. plastic, Duplicolor

- niste foi de smirghel

Spray-urile nu mai tin minte cat au fost, oricum pana in 60 de lei ambele.

Smirghel-ul e cam 3-5 lei foaia si iti trebuie vreo 5-6 foi ca sa faci toata masina.

Modificat de tlc
Link către comentariu

Salutare si aici tatutzu :vaidecapulmeu:

Faina prezentarea si superingrijita masina.

Ma bucur sa ne reintalnim, dupa cat....vreo 6 ani?!!!

Cand ajung in Ro, iti dau un semn sa ne vedem.

Over&over again

Link către comentariu

Oo, salut Roger (sau mai bine zis: "roger, Roger!"), ce onoare sa te intalnesc pe aici!

Au trecut astia 6 ani incredibil de repede, nu ti se pare?

Cand ajungi pe acasa, neaparat baga un semn, ceva, sa ne vedem si noi.

Over si numai bine!

Link către comentariu
  • 3 months later...

Care este rolul actuatorului turbo? Ce simtome avea de l-ai schimbat. Cam ce pret are ? Eu cu golfuletu meu tot ALH am acun putin peste 246.000 km si parca nu mai fuge ca la tinerete. Urca cam greu de la 150-160km/h . Salutare.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Actuatorul comanda vanele geometriei variabile - vezi filmuletul asta. Cel mai des intalnit simptom este ca masina intra in limp mode atunci cand e in sarcina (simti ca dintr-o data nu mai trage, absolut deloc). Eu am schimbat actuatorul la colegul cipos - contacteaza-l cu incredere pt. detalii.

Parerea mea ca daca accelereaza greu si totusi poti trece de 150-160 km/h e mult mai probabil sa ai probleme cu debitmetrul decat cu actuatorul sau turbina.

Gasesti multe detalii tehnice in sectiunea TDI Forum (nicidecum Social/Masina mea...)

Link către comentariu
  • 1 year later...

buun, zic hai sa reinviu acest topic cam prafuit...

asadar masinuta tocmai s-a intors ieri dintr-un drum de 3800 km prin Europa (Ungaria, Germania). De ce am mers cu golful si nu cu passatul? din 2 motive: la passat mi s-a ars un xenon pe care n-am apucat sa-l inlocuiesc si e cam nasol sa mergi asa (mai ales prin ungaria) si 2 la mana consumul cu ~30% mai mic la golf (la drum lung), adica 5.5 fata de 7.5. Ca sa nu mai mentionez riscul sa pice injectoare (anul trecut am patit-o, la intoarcerea din Austria s-a ars injectorul 1 pe autostrada A1).

Pentru varsta, kilometri-i ei si cei 90 de cai amarati din dotare, masina a mers foarte bine (ca de obicei), cu exceptia a 5 secunde de emotii intense pe care dumneaei mi le-a oferit la dus, fix dupa intrarea in Ungaria: "alternator workshop". Din fericire in urmatorii 3000 de km alternatorul a functionat cum trebuie, altfel in acest moment as fi cântarit mai putin cu cateva sute de eurosteni...

Inca sint in depresia revenirii in jegul nostru... tot ma gandesc cum dracu in Munchen sau in alte orase (sau chiar pe camp) nu exista tantari sau alte gâze, sau cum râurile nu put a hoit iar strazile nu put a pisat, sau cum de nu exista buruieni pe camp, sau cum nu exista Dorei si nici melteni iar fiecare excavator sau utilaj vazut pe marginea drumului era in miscare. Sau cum masina a stat impecabil de curata 12 zile, chiar daca am mers prin ploaie prin orase destul de mult. Sau cum te poti aseza pe bordura fara sa-ti murdaresti de noroi pantalonii albi si mai ales fara sa nimeresti intr-o flegma sau rahat de caine.

Mi-e dor si de temperaturile de 12-20 grade care iti dau voie sa te plimbi relaxat prin diverse locuri fara sa curga apele pe tine. Ba chiar a trebuit sa-mi cumpar geaca, pentru ca pe 12 grade + ploaie era cam nasol sa functionezi (eu avand doar haine de vara la mine).

Am reusit sa nu iau nicio amenda. De mentionat ca am avut umwelt plakette fara de care mai nou nu ai voie sa intri in zonele centrale din orasele germane. Din fericire a costat numai 5 euro si am luat-o de la un TUV pe baza talonului. O mica paranteza: cand traversam (pieton fiind) parcarea TUV, prin fata mea ghiciti ce animal a trecut? Nu, nu un sobolan si nici un caine comunitar, ci o veverita... si asta in orasul Munchen si nu pe undeva pe la tara.

Ca sa n-o mai lungesc cu calatoria mai mentionez cateva din punctele vizitate (am fost eu, nevasta-mea si fi-miu cel mare de 4 ani): in Munchen: zoo, muzeul bmw, olimpiapark (inclusiv o baie in bazinul olimpic, si era cat pe-aci sa prind si o cursa DTM dar care din pacate se desfasura la vreo 2 zile dupa ce plecam); apoi Legoland, Playmobil Park Nurnberg si orasele Rottenburg si Regensburg.

La intoarcere am venit Viena-Constanta, 1387 km, cu o oprire de vreo 45 de minute in Bucuresti ca sa las ceva bagaje. Consumul pe acest traseu a fost de 5.5, mers 140 pe autostrazi (inclusiv cernavoda-constanta - era 1 noaptea) si cat am putut in rest. Viteza medie 85 km/h.

post-753-0-22601000-1342827923_thumb.jpgpost-753-0-89377800-1342827934_thumb.jpgpost-753-0-01578300-1342827942_thumb.jpgpost-753-0-28135800-1342827948_thumb.jpg

Revenind la mult-iubitul cazan, in cei 2 ani am mai schimbat la el debitmetrul (Pierburg), butucul spate inca o data (de data asta am pus SKF pt. ca Optimal-ul m-a tinut fix 2 ani),un pivot (TRW) si cam atat. Probabil ma astept sa schimb si rotorul de la alternator in viitorul apropiat.

Cam asta am avut de spus, ma duc sa bag cornu' in perna.

Drumuri bune tuturor!

Link către comentariu
  • 1 month later...

stiu TLC este foarte frumos pe dincolo , am umblat si eu foarte mult si ma duc de fiecafre data cand am ocazia , am fost si eu intr-o calatorie cu vechea masina 4700km si aceasi laude ca si tine , fara "'JEG'' , sunt foarte bune motoarele ALH, si eu aveam un Vento cu AHU , foarte multi km cu ea iti doresc fara probleme

Link către comentariu
  • 10 months later...

Bun, sa revenim pe-acilea cu ce s-a mai intamplat in ultima vreme.

Masina implinind venerabila varsta de 12 ani, s-a gandit ca i-ar prinde bine niste piese noi, cum ar fi:

- debitmetru -> inlocuit cu Pierburg, "panaceul universal" 7.22684.08.0, care acopera cam tot ce e TDI...

- geam electric sofer cazut in usa, la 8 dimineata... -> kit reparatie 200 ron + manopera 100 ron (dupa ce in 2009 am avut fix aceeasi patanie cu geamul dreapta fata, doar ca de data asta clemele din kit erau de plastic din pacate...)

- fulie alternator blocata + curea accesorii agatata in 2 locuri -> s-au chinuit unii saracii la un service de cartier sa schimbe fulia, vreo 2 ore jumate... au dat jos MOTORUL de pe suport si carenajul de la usa dreapta fata ca sa ajunga cu bormasina (pardon, surubelnita electrica) perpendicular pe fulie. Cand se putea face extrem de usor pe dedesubt, dar evident cu o scula "rara", care lipsea cu desavarsire din dotarea service-ului respectiv.

- ceva rugina la pragul drept, la imbinarea cu aripa fata

- ceva rugina si pe aripa dreapta-fata (se va lasa cu inlocuire datorita unei batalii intre masina si un stalpisor de pe trotuar, in care evident a iesit castigator stalpisorul iar aripa a pierdut sub forma unor frumoase onduleuri luate fix pe partea embosata)

In rest, masina isi face treaba impecabil. Anul asta in aprilie m-a dus pana in Istanbul, cu fulia alternator blocata (nestiind in acel moment de treaba asta).

Ma mir ca mai tine bateria, un Fulmen de 76 Ah luat in nov. 2007, in conditiile in care masina face zilnic drumuri de numai 2-3 km.

Cam asta a fost povestea pe azi...

numai bine!

Link către comentariu
  • 1 month later...

amandoua sunt ale tale tlc? si golful arata bine dar passatul arata bestiallll.. so stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea la maxim.

Link către comentariu

Multumesc frumos!

ambele sint ale mele - golful pt. Bucuresti, passatul pt. drum lung

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!