Jump to content

AVF cu turbina hibrid...low boost, abia merge


alexs307
 Share

Postare recomandată

Salutare. De ceva vreme imi bat capul cu masina unui amic, masina modificata in Bucuresti, masina care a mers ok o vreme si dupa aceea gata, s-a saturat.

Pe scurt: A4 1.9 TDI PD 96kw, cod motor AVF.

S-a montat turbo hybrid , adica parte rece - compresor de 3.0 tdi si parte calda - turbina de 2.5 tdi.

Toate bune si frumoase, masina a mers o vreme excelent, obtinand rezultate f bune dpdv dinamic.

La un moment dat, problema: s-a defectat garnitura de chiulasa. S-a procedat la inlocuirea ei la niste oameni pe care ii consider apti de aceasta operatiune, dupa repunerea tuturor pieselor la loc, insa, masina nu mai merge cum mergea. De fapt, abia trage pana la 3000rpm, iar dupa 3000rpm face boost de 2bar, adica presiune absoluta de 3bar, asa cum ii dicteaza softul. Deseori insa intra in limp mode cu deviatie negativa, nu asa cum v-ati astepta cu totii avand in vedere presiunea mare de supraalimentare. Mai mult de atat, la 1 saptamana dupa reparatie, a picat un injector, avea corectie +2.99. Am tras eu de fire si alte prostii, pana nu l-am inlocuit nu si-a revenit. Mai nou, corectiile sunt ok, dar masina consuma aprox 17l/100km in oras. Si nu fuge de nici o culoare: se taraie pana la 3000rpm, dupa care face 2bar si se termina treaba acolo, adica accelereaza inca 1000rpm si trebuie sa schimbi viteza, apoi iar se taraie, si tot asa.

Teste: VAG-COM, coduri de eroare doar unul singur, cel cu Negative Deviation legat de turbo. In rest, valoarea prescrisa pt MAF in soft este constanta, 850. Turbo nu face presiune la timp, astfel incat sa urmareasca referinta. Buuun. Verificat electrovana N75, ok. Pornesc motorul, actuatorul se misca pana la capat de cursa. Nu agata, nu are nici un fel de probleme. Am verificat turbo dpdv fizic. Palele compresorului si cele ale turbinei sunt ok. Geometria nu e blocata, am fortat actuatorul sa vad daca se misca dincolo de pozitia maxima in care ajunge in momentul in care pornesc motorul - nimic - e la capat de cursa. Am facut test de compresie la motor, totul e ok. Am reglat cu ceasul comparator suruburile de actionare ale injectoarelor asa cum zice procedura, nimic. Preventiv, am inlocuit tot ce inseamna o-ringuri la injectoare. Nu stiu ce sa-i fac: atat timp cat turbo e intreg, se roteste liber si usor, actuatorul piloteaza geometria in pozitia maxima la pornire, injectoarele au valori ok acum, de ce nu face presiune? Nu-mi spuneti ca e turbina prea mare, ca nu a schimbat-o nimeni si a mers o f buna bucata de vreme facand presiune de jos, de la 2200 rpm. Acum nu mai face. Nu stiu ce sa mai verific. Ma intreb ce puteau pune prost mecanicii aia la montajul inapoi al chiulasei de au reusit sa puna masina cu botul pe labe sau daca are legatura interventia in service cu comportamentul masinii de acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un log in mers si posteaza in topicul cu loguri. Nu valoarea prescrisa pt. MAF in soft conteaza ci ceea ce citeste MAF-ul in sarcina maxima. Asa se va vedea bine daca MAF-ul e bun si daca turbina baga presiune cat trebuie. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as decupla [depanarea in] partea de alimentare cu aer de cea de combustibil, pt ca in cazul asta nu se influenteaza direct.

1. Consumul ala de 17/100 e imens. Probabil ca MAF are indicatii eronate.

De retinut ca MAF e folosit la mers constant iar Boot Overpressure la regim tranzitoriu. Banuiesc ca in oras mergi [cat de cat] constant, asa ca as banui MAF. De asemenea, e de vazut ce se intampla la mers in afara, la RPM constant.

2. Eu as banui EGR, in special teava dintre evacuare si supapa; La 3000+ RPM si sarcina mare, supapa se inchide, si turbina poate face presiune. Daca insa teava e prost montata, presiunea din galeria de admisie scapa pe teava EGR.

Asta se leaga bine cu debitul prea mare vazut de MAF. Banuiesc ca lasa un fum major in spate la 17/100 si presiune mica in admisie :)

Verificarea e banala - decuplezi furtunul de cda al EGR si vezi daca mai face prostii. O sa-ti aprinda bec in bord, dar nu imediat. Insa consumul tb sa scada si boost sa creasca.

3. E de verificat vacuum la N71. Ai un vacuumetru? -250mBar ar fi un minim acceptat.

Modificat de Stefan_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu mai are EGR. E eliminat complet, fizic, deci EGR iese din discutie. Legat de MAF, am mai spus, la valorile de referinta, adica targetul, valoarea sta constanta, 850. MAF-ul citeste valori actuale, sunt mici, e normal, nici turbina nu sufla, implicit nu trage aer. Probabil ca oricat aer ar trage, softul e facut pentru valoarea aia constanta de 850. Mai mult de atat, MAF-ul e nou, nu ma intrebati de ce, l-a schimbat proprietarul, alegerea lui.

In continuare intreb: traseul de admisie este etans, turbina e ok, actuatorul-geometria sunt ok, electrovalva N75 piloteaza geometria ok, evacuarea nu e infundata ( am luat si asta in calcul ), injectoarele sunt ok, dar cu toate astea motorul nu sufla gaze pe evacuare. Compresia motorului e ok. Vreau sa imi spuna cineva daca e plauzibila uzura anormala la nivel de tacheti, astfel ca desi compresia e ok ( e normal, supapele inchid bine ), in sarcina supapele nu sunt actionate corespunzator astfel ca e micsorata cursa acestora, implicit capacitatea motorului de a aspira/respira fiind puternic diminuata. S-a mai confruntat cineva cu asa ceva?

Inca ceva: in zilele ei bune, cand masina tragea bine, scotea fum, mult fum...acum nu mai scoate nimic... e curat ca lacrima totul pe evacuare.

Modificat de alexs307
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa nu deschida supapele destul, ar insemna ca la randul lor tachetii sa nu fie intinsi. Asta inseamna presiune de ulei slaba.

Daca tachetii sunt uzati, motorul bate si tremura/merge neregulat, porneste greu.

Defect la garnitura de chiulasa nu cumva inseamna garnitura arsa? Daca e asa, sa nu fi afectat injectoarele.

Actuatorul se vede miscandu-se la talpa brusca?

Eu as lasa in ecuatie doar turbina si injectoarele. Desi e complicat si destul de dificil, ar trebui inceput cu o alta turbina de proba, iar apoi cu alte injectoare (acestea fiind mai greu de obtinut pentru proba si inlocuit).

Cum s-a mai spus, ar fi edificator un LOG PE TURBINA, MAF si INJECTOARE (desi acestea din urma s-ar putea sa dea bine ca valori, dar totusi sa nu-si faca treaba). E irelevant cum se comporta masina pe loc, intr-o singura masurare a componentelor enumerate mai sus. :rolleyes:

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa un log cu grupul 10 si 11

si la grupul 4 cate e sync angle (ultima casuta)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut log, il voi posta imediat ce-l descarc de pe celalalt calculator.

valoarea din casuta 4, grupul 4, este de -0.3, deci asta banuiesc ca inseamna ca distributia e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Log-ul se face in treapta 3 si ATAT. Pedala la podea de la 1500 pana la turatia de putere maxima (sau cat mai aproape de ea, in cazul tau).

Log-ul tau nu prea te ajuta la nimic. Turbina pare sa reactioneze foarte greu la ceea ce i se cere. Atat la crestere cat si la scaderea sarcinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam de log doar in treapta 3, am crezut ca o plaja mai mare de valori va fi folositoare. Ce mi se pare ca abatere f mare in logul asta e D cycle MAP. E prea mica valoarea. ECU comanda intruna crestere de presiune.

Voi reface logul doar in treapta 3.

Modificat de alexs307
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problem solved...MAF nou defect din fabrica...suspectand problema la nivel de valori mici citite de MAF, desi e nou, am inlocuit MAF-ul cu unul similar de pe alta masina...rezultatul in cele ce urmeaza: mai trebuie facuta o mica ajustare la nivel de geometrie, a se vedea momentul in care d.cycle map trece de 80% si e gata...niciodata sa nu va bazati ca o piesa noua atrage dupa sine eliminarea din calcul a erorii cauzate de aceasta...

Logul in treapta3 atasat.

http://img291.imageshack.us/img291/3039/elntreapta3.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Swat_Cat Am vrut sa intreb de mai demult despre avansul static la PD (cred ca asta inseamna ultima casuta din grupul 4), dar nu am gasit un topic potrivit, asa ca am sa profit de topicul colegului alexs307, sper sa nu se supere.

Influenteaza aceasta setare performantele motorului PD in sarcina sau doar pornirea? Concret, eu am -2 grade acolo (alexs307 zice ca are -3), la 47.000 km. Evident, inca nu am schimbat distributia si nici nu am de gand inca vreo 50-60k km minim. Ar trebui sa readuc la +0,5 sau +1 grade acea setare? Am citit ca de obicei se face dupa schimbul distributiei, cand cureaua noua e mai rigida.

Multumesc anticipat pt. explicatii.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina in cauza la turatia de ralanti valoarea avansului e -0.3, nu -3. Eu stiu ca trebuie sa fie pe zero ideal. Sper sa nu gresesc.

Modificat de alexs307
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

el are -0.3... la +/-4 motorul nu porneste bine... cand pui distributia cum trebuie ea tinde spre 0 daca este mai mare de 2-3 e un consum mai mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am curatat turbina cu toate ca nu prea era necesar,am montat tot la loc,dar de atunci surpriza,imi intra in limp mode.Ce credeti ca am facut gresit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asap03, reglajul avansului static are o influenta destul de importanta asupra comportamentului motorului.

Daca ai un avans mai mic de 0, motorul va fi mai "nervos" dar va consuma putin mai mult (maxim 0.5%) si va porni putin mai greu iarna (desi asta nu e neaparat asa).

Daca ai un avans mai mare de 0, motorul va fi mai silentios, va fi mai lenes, va consuma mai putin si va porni mai usor la temperaturi joase.

Evident toate astea cu cat te indepartezi mai mult de valoarea 0.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu intrebarea,unde credeti ca am gresit cand am curatat turbina,daca de atunci imi intra in limp mode?mentionez ca pana sa o curat nu aveam nici o problema.E posibil sa fi stricat turbina?Am verificat toate furtunele si sunt in regula

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un teste ai facut s avezi de ce intra, eu pot sa iti dau 100 de motive dar testerul spune mult mai exact de ce intra.

Poate ai supapa de la turbo sparta, poate furtunase, poate comanda turbo, poate nu culiseaza parghia bine, poate ai montat aiurea distantoarele de la geometria variabila etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum se aude suieratul turbinei,inainte de curatare nu se auzea cu toate ca masina merge la fel. Maine fac un tester la reprezentanta si revin cu informatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!