Jump to content

Recenzie SKODA Octavia 1.9 TDI 66Kw


DSpecial
 Share

Postare recomandată

Skoda Octavia 1.9 TDI

Business

Prima cunostinta cu Skoda am facut-o din copilarie, dar ca sofer imi aduc aminte cu placere de Felicia o masinuta de al carui volan obisnuiam sa imping in depasiri pentru a-i da suflu dar care a fost pe departe masina cu cea mai buna stabilitate in curbe pana la o Mazda 323 sau Lancia K.

Anul trecut sotia mi-A facut cadou de ziua mea o SKODA Octavia SW business. Nota bene pentru dealerul SKODA Porsche Aviatiei si pentru vanzator. Recunosc cu mana pe inima ca-mi doream totusi o Toyota Avensis SW, Mondeo sau C5 ori un BMW 3 Touring sh dar din motive de stock in luna Octombrie am ales Octavia.

Am primit ''La pachet'':

kit drumuri grele,

climatronic,

faruri xenon.

Jante aliaj 15''

Culoare Grey STONE.

Livrarea a fost in timp- doua saptamani asa cum s-a pomis si am negociat cu directoul de vannzari si un Casetofon Clarion, un set de becuri de rezerva, presuri si pachet legislativ.

- Dupa trei luni am avut masina sparta si mi s-a furat casetofonul pe care a trebuit sa-l inlocuiesc pe buzunarul meu pentru ca la predarea masinii nu a fost inclus in asigurare.

- masina a avut de la livrare luneta spate putin crapata sub stergator

-nu mi-am putut alege eu firma asiguratoare si mi-a fost varata pe nas UNITA cu toate ca eu puteam obtine 50% discout la asigurarea CASCO de la alta companie de asigurari

-Nu mi-am putut configura optionalele deoarece s-ar fi prelungit timpul de livrare

+am putut sa-mi negociez accesorii in pretul ofertei ceea cea facut deliciul meu de vanzator :D -friends know why-

+Serviciul de marketing post vanzare bine pus la punct(am primit prin posta o poza de la predarea masinii impreuna cu o sticla de sampanie si o scrisoare de bun venit in familia SKODA)

+Vanzatorul era profesionist, rabdator si parolist si a avut si are o orientare pro client

+am primit un bon de 10l motorina de la OMV pentru primul plin

Trecand peste vanzarea autoturismului, euforia m-a cuprins in momenul in care am preluat masina. Iubeam beculetele verzi de la bord, zumzetul motorului Diesel, mirosul de nou si pozitia joasa de condus.

Am condus masina singur prin Bucuresti bucurandu-ma de fiecare privire admirativa sau de invidie.

Mi-am propus sa scriu aceasta recenzie a masinii pe care am cautat-o infrigurat in perioada ''lunga'' de asteptare pe internet dar nu am gasit-o si iat-o acum scrisa la 42.000 Km.

Masinuta se comporta bine la drum fiind destul de grea si de stabila la drum nefiind insa o masina cu care sa poti scoate viteze record intre localitati asa cum faceam cu alte masini.

Ramanand la comportamentul rutier al masinii dupa cca 20k km am realizat ca totusi masina are suspensiile destul de moi atat in abordarea mai sportiva a traseelor virajate gen Campina-Predeal-Brasov cat si la apasarea mai brusca pe frana inainte de abordarea unor gropi.

Pachetul de drumuri grele s-a dovedit de mare ajutor la abordarea gropilor, sleaurilor de peste iarna sau trasee rurale inedite.

O data chiar am cazut cu roata stanga intr-o gura decanal intr-o parcare la Tulcea dar scutul si-a facut datoria, la fel cum si-a facut-o in Bucuresti sau tara ori pe valea oltului asta iarna cand am spulberat un bolovan cazut pe carosabil de dimensiunea unei borduri de provincie sau a unui pepene galben.

Tot iarna alaturi de un set de pneuri deiarna Michelin SKODA mea s-a comportat ca un Veritabil SUV neramanand niciodata inzapezit, ba chiar mi-am facut singur loc de parcare in zapada necalcata de 25 cm.

Masina are o tendinta de a se lasa mult in fata pe drumuri denivelate-probabil din cauza motorului foarte geru pentru arcurile standard iar pe traseu masina se leagana practi dupa abordarea curbelor leganat pe care o data ce l-ai invatat il poti stapani cu usurinta.

Farurile xenon nu bat foarte departe- sunt prost reglate si abia acum am aflat ca le pot totusi regla daca insist la service.

Nu mi-a placut calitatea scuturilor de aripi care s-au dus la primele mormane de zapada.

Vizibilitatea este OK masina avand o suprafata vitrata destul de mare. Din pozitia soferului montantii parbizului nu incomodeaza foarte tare vizibilitatea nici macar in curbe de 260 °.

La viteze mai mari de 140 km/h afare un fasait si un vajait destul de suparator.

La aceeasi viteza daca mai adaugam si zgomotul motorului daca nu asi fi avut un sistem audio bun pe care sa-l pot da tare m-asi fi simtit nesigur ;).Totusi fata de o dacie sau un cielo e mult mai ok

Vorbind despre zgomot nu pot sa neglijez zgomotul destul de pronuntat la rece al motorului zgomot ce nu este deloc confortabil-la incept aveam impresia ca nu mai am ulei la motor.

Comparand cu alte motoare diesel este unul dintre cele mai zgomotoase motoare pe care le-am auzit.

Insa o data incalzit motorasul isi face treaba cu brio chiar daca are doar 66 Kw-90CP.

Continuand la exterior nu-mi place, si asta foarte tare, faptul ca placutele de frana si tamburii spate ruginesc foarte foarte repede avand un aspect inestetic.

Trecand la interior resimt lipsa unui reglaj lombar-Chiar si la dotarea de top numita Elegance-

Cu scaunul dus la maxim sau aproape maxim ii este greu unei persoane adulte sa inte in spate datorita locului mic ramas pentru picioare.

Oricum cu ingaduinta celor din fata si o data intati in habitaclu (chiar am talent:) la vorbe) chiar si persoanele inalte de 1,90 nu vor avea probleme cu plafonul linia masinii permitand acestora sa stea comod.

In fata skoda este constuita parca pentru sofer. Singurul lux oferit pasagerului din dreapta fiind reglajul scaunului pe inaltime. sic! Sa nu uitam ca din dreapta ai acces la geamul electic si spatiul din torpedou.

N-am sa enumar functiile si dotarile elegange ci am sa va spun prieteneste ce-mi place si ce nu-mi place la masina mea.

In primul rand OCTAVIA este mai mult decat o masina care sa te duca de la un punct la altul.

Am notat de la 10 la 1 lucrurile care-mi plac la aceasta masina

1. Pozitia de condus suficient de joasa

2. Robustetea masinii in tinuta de drum si asambalre. Pare nemteasca cu fiecare sufare din turbina si fiecare kilometru parcurs si in plus n-am zgomote de greierashi.. in bord

3. Consumul inregistrat in urban si extraurban 3,9-5.5 afara si 6,5-8,5 conform computerului de bord

4.Pachetul de drumuri grele - petru scut

5. Felul in care masina se intinde la drum de la 70Km/h pana la 185 km/h

6. Fiabilitatea masinii- putine probleme aproape inexistente pana la 42k km

7. Portbagajul imens si modul de rabatare al banchetelor si spatiul masinii in general

8. Modul ferm in care se inchid usile

9. Stabilitatea masinii si raspunsul acesteia la comenzile volanului

10.Climatronic-ul, luminile verzi din bord cu posibilitatea de reglare a intensitatii luminoase.- cu toate astea m-am decis sa le schimb in rosu- si nu in ultimul rand Cheia tip briceag

Lucrurile care nu-mi plac sau nu ma satisfac in intregime sunt:

1. Volanul este dintr-un plastic prea dur si cam toate plasticele le doream de o calitate mai buna

2. Motorul nu este suficient de puternic pentru un condus sportiv sau pentru depasiri in situatii limita

3. Torpedoul sau cutia pentru manusi este imposibil de utilizat, atat de stramt este spatiul din el si accesul la acesta

3' Scauul nu are suport lombar iar pentry reglarea spatarului apelam la clasica rotire din laterl, ca la sora Dacia.

4. Suportul pentru bauturi este complet aiurea amplasat. mai bine il puneau in usa

5.Balansul masinii este destul de pronuntat in curbe

6. Arcurile si amortizoarele sunt destul de slabe

7. Lipseste banda colorata in partea superioara din parbriz

8. Tetierele sunt reglabile doar pe o singura directie sus jos neputand oferi un sprijin la ceafa pentru drum lung

9. Masina ar fi putut fi antifonata putin mai bine

10.Materialul textil din usi si de la cotiera devine deranjant in timp

10' In manerul usii soferului nu se poate pune aproape nimika-totul cade jos. inclusiv tigarile

In concluzie doresc sa va spun ca masina merita banii cu varf si indesat. Daca va ganditi doar sa o allergati sportiv nu o recomand dar pentu drumuri lungi si mers moderat e OK

Recomand si un chip tuning la ea iar cei cu dare de mana pot continua sa inlocuiasca plasticele de proasta calitate cu elemente de crom.

Probleme ap

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

2. Motorul nu este suficient de puternic pentru un condus sportiv sau pentru depasiri in situatii limita

...

10' In manerul usii soferului nu se poate pune aproape nimika-totul cade jos. inclusiv tigarile

...

Nr. 2 se rezolva cu 250-300 EUR (Remapare via OBD2). Sunt mai multi care fac asta chiar si pe forum la noi. Crestea de putere este semnificativa 30CP (+33%) si vreo 40 (?) Nm.

Nr.10' it's feature not a bug: E o strategie pasiva a celor de la skoda sa se lase clientii de fumat. E pentru sanatatea lor ;) :D ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme aparute? Hm.. asa si asa nu sunt multe asa ca va pot enumera;

1. De la inceput a tras dreapta. Am incercat si cu o geometrie la PBA Porsche Bucuresti Aviatiei dar nu aa mers.

2. Xenoanele nu bat bine dar si fara ele e mai greu

3 Am avut si am probleme la receptia radio. Am schimbat 3 radiouri pana acum

4 Am un vajait-gajait dupa ce opresc motorul

5. Reviziile sunt cam scumpe-6-7 mil ROL+TVA

6. Pedala de ambreiaj scartie la apasare

Concluzie:

MERITA BAaaaNII!

CALITATE GERMANA!!

NOTA 8/10//

Modificat de TheSpecialBoy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumos cadou!!! Asta ti-o spune unul care trebuie sa-si cumpere cu banii proprii aproape toate cadourile...!

Dintre problemele enuntate, cea cu trasul dreapta nu mi se pare a fi de neglijat...Ai reusit sa rezolvi aceasta problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trage mai putin dupa efectuarea geometriei.

Poate cand schimb caucioacele :D sa se rezolve...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi s-au parut moi suspensiile si am pus amortizoare mai dure (Boge Turbo). S-a schimbat radical comportamentul masinii. Arcurile au acelasi cod culoare ca si cele de GTI - suficient de tari.

Si la mine a tras putin dreapta pe primii 10k km dupa care s-a rezolvat de la sine problema. Cred ca de vina au fost cauciucurile Matador.

Eu am 65k km si sunt super multumit de masina. Dupa chip by Voinea (Markus) am si putere suficienta. Astept injectoare mai mari si atunci sa vezi distractie :D

Cred ca o sa-mi pun discuri pe spate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme aparute?

5. Reviziile sunt cam scumpe-6-7 mil ROL+TVA

<{POST_SNAPBACK}>

Crezi ca la alte firme e mai ieftin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tin sa-ti multumesc ! M-ai salvat sa scriu eu concluziile privind aceasta masina dupa un an si 2 luni de cind o am; ar fi fost identice.

De la inceput am sesizat disconfortul creat de scaun prin lipsa suportului lombar, mai ales la frum lung. Eu avand o problema cu coloana am zis.. eh.. ..

- este surprinzator faptul ca tu nu ai banda-parasolar a parbrizului.

- am impresia ca am achizitionat masina un pic mai devreme decit tine, in luna iulie 2004; nu am cu ea decit 25000 km. Prima revizie a costat 2.700.000 - Avia Motors cu card de membru. Il am cu toate ca am cumparat masina prin Porsche.

- farurile bat foarte bine, nu am avut nevoie de corectii ulterioare, la fel si convergenta am nimerit-o corecta.

- tapiteria spate a rezistat la vreo 4 spalari pana acum. Am un baietel care are grija sa verifice asta.

- spalatoarele de faruri consuma prea mult lichid. Sunt de parere ca tot modelul cu stergator este mai eficient.

In plus fata de tine am avut probleme cu:

- haionul, prin reglarea tampoanelor de cauciuc am scapat de scartiit

- plafonul, am avut niste pocnituri chiar deasupra capului soferului, au disparut de la sine

- un scirtiit in usa spate stanga, care a aparut prin februarie si a disparut si el prin aprilie.

- deja o am sgariata pe toate portierele.. sic

In rest, ma pregatesc de revizia de 30.000 km

A, inca ceva: stii ca ne-au pacalit cu triunghiul reflectorizant si trusa medicala. Erau obligati prin lege sa ni le dea in dotarea standandard a masinii. Acum am vazut ca specifica in oferta faptul ca pretul nu contine contravaloarea lor. Probabil au reclamat mai mult acest lucru. Eu m-am certat cu ei si asa am ajuns cu masina la Avia pentru revizii.

Toate bune si la multi km fara incidente !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu la octavia mea nu am suport lombar dar ce am vazut sunt niste pernite lombare care se pot cumpara separat si se pun pe scaun. A incercat cineva asa ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sebus: sunt obligatii prin lege sa ti-l ofere ( contra cost sau nu ), e optiunea ta daca il iei de la ei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Triunghiul, trusa medicala, stingatorul, setul de becuri de rezerva, esti obligat prin lege sa le ai in masina cand circuli pe drumurile publice. Ca le iei de la Skoda, BMW, Dacia, Metro, Selgros, Carrefour sau magazinul din colt este optiunea ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFF TOPIC:

Triunghiul, trusa medicala, stingatorul, setul de becuri de rezerva, esti obligat prin lege sa le ai in masina cand circuli pe drumurile publice. Ca le iei de la Skoda, BMW, Dacia, Metro, Selgros, Carrefour sau magazinul din colt este optiunea ta.

<{POST_SNAPBACK}>

CITEZ DIN NOTA DE PREDARE PRIMIRE:

masina a fost dotata cu: triunghi reflectorizant, trusa medicala, conform hotarare RAR....

masina a fost echipata cu urmatoarele accesorii conform comanda: si aici sunt enumerate optionalele.

Deci nu are rost discutia deoarece eu le-am obtinut gratis de la dealer, acesta dandu-mi dreptate si recunoscand ca preturile aferente acestor accesorii trebuiau specificate ca optionale in oferta lor. Iar obligativitatea de a dota masinile este impusa de RAR. In cazul meu erau obligati sa mi predea masina cu ele incluse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in fine, nu ne abatem de la subiect...Initiatorul acestui topic a expus foarte bine fenomenul O1, la care subscriu si eu. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebarea mea este, si vreau sa fiti obiectivi, mai este masina pentru anul 2005 - 2006 ?

mai merita ea noua ?

zic asta pentru ca oferta Octavia Tour va avea viata lunga, si desi este o oferta avantajoasa, se gasesc destule masini mai noi in pretul asta :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebarea mea este, si vreau sa fiti obiectivi, mai este masina pentru anul 2005 - 2006 ?

mai merita ea noua ?

zic asta pentru ca oferta Octavia Tour va avea viata lunga, si desi este o oferta avantajoasa, se gasesc destule masini mai noi in pretul asta :D

<{POST_SNAPBACK}>

Eu unul zic ca merita...mai ales ca a mea este pe drum :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce merita:

-pentru ca are un aspect exterior clasic, cuminte si placut la vedere, fara prea multe figuri stilistice sau mai bine spus frantuzisme.

-pentru ca s-a dovedit foarte fiabila, are in spate multi ani de perfectionare continuua

-pentru ca este o masina solida, are 4 stele la NCAP inca din 1997 (in dotarea cu numai doua airbag-uri)

-pentru ca este adaptata drumurilor noastre proaste (la pachetul de drumuri grele)

De ce nu merita:

-pentru ca este un model "invechit"

si cine face mofturi:

-cei care nu suporta interiorul spartan

-cei care cauta mereu ceva nou indiferent de bani

-cei care iubesc frantuzoaicele :D

Si eu am trecut printr-o perioada de "criza" la doi ani de la achizitie si eram hotarit s-o dau pentru ca ma cam plictisisem de ea. Intre timp m-am indragostit de ea si n-o mai dau. O rasfat cu o multime de inbunatatiri si sper sa ma tina cit mai mult.

Pina acum nu m-a dezamagit niciodata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebarea mea este, si vreau sa fiti obiectivi, mai este masina pentru anul 2005 - 2006 ?

mai merita ea noua ?

zic asta pentru ca oferta Octavia Tour va avea viata lunga, si desi este o oferta avantajoasa, se gasesc destule masini mai noi in pretul asta :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Distanta in calitate si Design intre 1 si 2 este IMENSA.

Motorul de 2.0 TDI 140 e super...

DAR eu zic ca folosind diferenta de bani si diferenta de timp- Astepti 3 luni pentru o octavia9- iti faci o super Octavia 1.... B)

Cred ca asta incercam sa rezum si eu cu acest topic

Probele sunt dar nu nimika iremediabil

Mashina este stabila si buna

Ia-o daca ai budgetul

Se va mai vinde nca 1 an jumate...

Modificat de TheSpecialBoy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este , Ender ! eu unul iti dau dreptate. Modelul acesta ramane apreciat de oameni care iubesc formele clasice: (de exemplu bordul ferm si sobru, fara beculete de multe culori care se aprind ca un pom de craciun). Cred ca asta este si explicatia faptului ca, nu am intilnit prea multe Octavii "tunate". Despre robustete.. loveste o aripa sau o portiere cu mana si asculta sunetul.. apoi repeta procedura si la o frantuzoaica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arcurile au acelasi cod culoare ca si cele de GTI - suficient de tari.

<{POST_SNAPBACK}>

Scuze ptr.OT

E vorba cumva de arcuri de golf Iv tdi Gti? Daca da, spune-mi si mie te rog codul ca pana acum nu am reusit sa-l aflu. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!