Jump to content

D.I.Y. Schimb ulei cutie tiptronic


dukku
 Share

Postare recomandată

Masina pe care tocmai am luat-o avea nevoie urgenta de un schimb de ulei la cutie asa ca mi-am luat cele necesare si impreuna cu un prieten ne-am pus pe treaba .

Pentru operatie sunt necesare urmatoarele :

1 elevator , sau capre de suspendat masina de toate rotile motoare intrucat dupa introducerea noului ulei este necesara punerea transmisiei la lucru in vederea eliminarii aerului .

2 o trusa de scule care sa aiba set de torxuri si imbusuri

3 un dispozitiv de pompare a uleiului nou in cutie

Mai intai se scoate masina la drum cateva minute pentru aducerea uleiului la o tremperatura de 25-40 de grade dupa care se ridica pe elevator .

Se desface busonul de golire folosind cheie torx potrivita si se colecteaza uleiul pana nu mai curge .

Apoi se procedeaza la desfacerea suruburilor ce tin fixata baia de ulei dupa care se desprinde baia cu grija si se asaza pe o suprafata plana . Atenttie ca mai este ulei in baie , sa nu va murdariti.

Se trece la demontarea filtrului vechi prin demontarea celor 2 suruburi de fixare , folosind torxuri potrivite .Atentie ca la scoaterea filtrului sa va iasa si O-ringul de pe gatul care intra in pompa de ulei . Daca nu a iesit o scoateti voi cu degetul .Totodata va mai curge ulei din corpul cutiei odata cu scoaterea filtrului.

Se trece la spalarea baii de ulei si a magnetilor . Pentru definitivarea curatirii am folosit un spray pentru curatat frane .

Apoi se asaza la loc magnetii .

Daca gasiti putina pilitura de fier pe magneti nu e motiv de ingrijorare intrucat e uzura normala a cutiei . Daca descoperiti cantitati mari de pilitura sau alte corpuri straine a caror marime este de ordinul milimetrilor este motiv de ingrijorare .

Urmatorul pas este montarea noului filtru dupa ce s-a introdus noua garnitura pe gatul ce intra in corpul cutiei si se infileteaza cele 2 suruburi de fixare.

Apoi se trece la asezarea garniturii pe capacul de la baie si la introducerea torxurilor de prindere apoi se procedeaza la montarea baii de ulei .

Dupa fixarea baii se poate trece la introducerea uleiului . Pentru aceasta operatiune se desface busonul de umplere si se pompeaza uleiul folosind un dispozitiv de pompare care sa poate introduce uleiul in cutie prin orificiul de umplere . Eu am folosit o jucarie facuta din pompa de ulei de dacia prinsa intr-o cuva actionata manual printr-o manivela .

Dupa ce s-a umplut cu ulei si acesta incepe sa curga pe orificiul de umplere se pune dopul pe busonul de umplere si se porneste motorul pentru 20 de secunde lasand cutia in N . In acest fel pompa isi ia ulei .

Opriti motorul si mai copletati cu ulei pana ce incepe sa dea pe afara iar .

Porniti din nou si treceti cutia prin toate treptele . Comutati in modul manual si treceti prin toate treptele 1,2,3,4,5, , R , de mai multe ori astfel incat sa se umple cu ulei toata mecanica .

Opriti motorul si mai completati cu ulei pana ce da pe afara iar.

Strangeti busonul de umplere .

In acest moment aveti o cutie cu schimbul de ulei facut .

Avand in vedere ca nu am demontat cutia si nu am scos tot uleiul din ea mi-au intrat cam 5 litri de ulei intrucat restul uleiului se afla in convertizorul de cuplu . Practic in acest mod se realizeaza o improspatare a uleiului din cutie si o schimbare a filtrului .

Forumurile din afara recomanda inlocuirea uleiului la fiecare 60 000 km si a filtrului la fiecare 2 schimburi de ulei .

Costuri si materiale folosite :

Ulei ATF Febi / 55 lei / litru - 5 litri

Filtru ulei - 70 lei

Garnitura baie 30 lei

Spray curatat 15 lei

Produsele le-am cumparat de la Alex Volksman

Timp de lucru - 2 ore .

post-10788-1285768567_thumb.jpg

post-10788-1285768683_thumb.jpg

post-10788-1285768693_thumb.jpg

post-10788-1285768869_thumb.jpg

post-10788-1285768882_thumb.jpg

post-10788-1285769124_thumb.jpg

post-10788-1285769274_thumb.jpg

post-10788-1285769847_thumb.jpg

post-10788-1285769860_thumb.jpg

post-10788-1285769871_thumb.jpg

post-10788-1285770199_thumb.jpg

post-10788-1285770221_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

 Uleiul se vinde dupa codul cutiei ( in cazul altor piese de schimb este necesar chiar numarul de serie al cutiei intrucat mai apar versiuni de echipare )

Referitor la culoarea uleiului : De regula uleiul folosit pentru cutiile zf 5hp19 este culoarea galbena .Cand alegeti uleiul nu va uitati la culoare ci la norma pe care o respecta .

Asa cum la uleiul de motor pentru pumpe-duse trebuie sa puneti ulei cu norma 505.01 sau 506.00 / 507.00 la fel si in cazul cutiei trebuie sa punem ulei care sa respecte norma (in cazul meu) G 052162 A1 sau A2 .

ATENTIE !!! Cei care aveti transmisii MULTITRONIC veti folosi alt ulei . Acel tip de transmisie este facut de alt fabricant .NU puneti ulei precum cel descris de mine mai sus . Acel tip este strict pentru cutiile TITPRONIC ZF5HP19 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • cogdao a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!