Jump to content

Cum se conduce un TSI fata de un aspirat


Popicu
 Share

Postare recomandată

Exista diferente de condus intre cele 2 motoare? Adica la un aspirat se schimba vitezele intre 2500 si 3000, la un TSI se face lafel? Pentru ca la un TSI ai cuplu mare de la turatii joase deci nu ar mai trebui sa ajung la 3000, si la 3000 de ture consumul incepe sa sara in sus.

Ce pareri aveti, vorbesc aici de un mers economic nu de unul sport.

Am creat topicu k nu am stiut unde sa pun intrebarea, rog adminii daca nu sunt de acord sa'l mute

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu e clar atunci? schimbi la 2000, ca la TDI, si-i dai apoi talpa.... :rolleyes: asta daca vrei sa-l omori rapid....si pe el, si pe TDI ;)

De fapt tu intrebi cum se conduce un turbo pe benzina, si aici ai sa gasesti sute de discutii....da un search pe Google

M-am plictisit de atatea discutii despre "cand sa schimbi vitezele". Asta dovedeste cat de bine te pricepi la condus masini...de ce nu ti-ai luat DSG, ca sa fie mai simplu totul ?

Si acum, ca totusi sa-ti si raspund, parerea mea este ca: fiecare masina/motor se conduce in functie de parametrii tehnici ai acestuia (curba de cuplu/putere), cautand sa obtii un echilibru

intre performanta si consum, fara totusi a dauna sanatatii motorului (mers subturat, talpa subturat la turbo, supraturare s.a.), presupunand ca intrebi cum se conduce o masina in viata de zi cu zi.

Cum faci treburile astea? Nu este foarte simplu, dar nici complicat, daca ai ceva cultura tehnica (ce inseamna cuplu, putere, cum functioneaza - in mare - un motor, turbina, ce presupune schimbatul

vitezelor), mai trebuie sa "simti" si masina, si, nu in ultimul rand, experienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Analizam parametrii motorului TSI observam cuplul maxim obtinut de la 1550 la 4100 rpm. In aceasta zona de operare, teoretic, motorul are randament bun, si raspunsul de accelerare este maxim. Practic sunt mici variatii, la 1550 la blana nu va raspunde ca la 4100 la blana, acest fapt se datoreaza in mare parte vitezei gazelor de evacuare, care la 4100 rpm invart elicea turbinei de vreo 2,65 ori mai repede (asta la mers constant). Eu am observat o scadere drastica la consum Daca schimb viteza peste 1550 rpm, in asa maniera incat 1550 rpm sa fie media turatiilor treptelor ce le schimb. Asta e aproximativ pentru drum drept. Daca este de urcat vreun deal ceva, schimba mai tarziu, astfel incat turatia sa iti cada fix la 1550. Pentru mers constant, poti merge si cu minim 1200 rpm, pentru un consum infim. In niciun caz nu este necesar sa treci de 2200 de rpm pentru un mers strict economic. Stiu ca vor sari pe-aici ca VAI e subturat, dar te poti lua si dupa acel indicator de bord. Daca are cineva sfaturi suplimentare, corectari sa adauge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai "vorbit" exact ca DSG-ul masinii mele, cu care sunt de acord :) Nu am ce corecturi sa mai fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modream imi pare rau k te plictisesc cu problemele mele, si imi pare rau k nu am cultura tehnica necesara de care tu clar dai dovada :), dar totusi nu te'am rugat sa tii predici despre neajunsurile mele, si nici macar sa postezi, vroiam doar pareri de la oameni care au condus si aspirate si turbo si sa zica despre diferentele pe care le'au vazut intre ele cand vine vorba de turatii la un mers economic.

Oricum iti multumesc pt informatii si lui polotsi pt un raspuns pe care il intelege toata lumea.

Mai astept si alte opinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza de asemenea cutia de viteze, daca are rapoartele apropiate, asa cum le are passatul, pot sa merg cu a 6a la 40-50 la ora fara probleme. pe cand cu polo nu poti sub 60, fiindca TSI e mort sub 1200 rpm. pentru un mers economic cu un aspirat, mai pune circa 300-500 rpm la cifrele de le-am scris mai sus. Intrebare pentru Stef1, la ce turatii schimba la blana 1a,2a,3a

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal mi s-ar parea sa treaca de 5000, si inca bine, fiindca de ex intr-a doua la 5500 are mai mult cuplu la ROATA decat intr-a 3a la 4500. La manuala de ex, antaia mergi pana la 6000, a doua la 5900, a treia la 5700, a 4a la 5500. Turatia de schimbat scade odata cu parcurgerea treptelor fiindca scade decalajul dintre ele. Daca intr-a doua schimb la 5900, a treia cade la 4100, deci au cuplul egal, tinand cont ca media celor 2 turatii este 5000 puterea maxima, si curba de putere este relativ simetrica in jurul lui 5000. la fel valabil si 3a-4a 5700, cade la 4300. In orice caz, trebuie mentionat ca orice depasire a turatiei de putere maxima 105 cai la 5000 rpm in cazul de fatza, este doar un compromis realizat din cauza cutiei de viteze. Cu cat treptele sunt mai apropiate intre ele, cu atat turatia peste puterea maxima trebuie depasite mai putin. O cutie ideala , CVT, ar tine turatia la fix 5000 de ture, unde randamentul pe acceleratie ar fi maxim, si ar parcurge numarul infinit de trepte fara niciun decalaj intre ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Polotsi la a mea am vazut k intre 5000 si 6000, parca merge in gol, nu mai trage de loc, la 5000-5100 parca e maxim, bine am si doar 2000 si un pic de km la bord. Se schimba ceva dupa inca vre'o 4-5 mii in privinta asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se schimba nimic, asa ramane, se schimba eventual in foarte prost daca cedeaza vreun simering. Este si normal sa traga mai slab pe 5000-6000, dupa cum am mai spus, turatiile alea nu sunt pentru acceleratie, ci doar ca sa urci mai mult in urmatoarea treapta.

Bucura-te de masina, ai un motor in parametri, eu astept pe a mea sa-i dau de cap inca..de o luna jumate. sper sa se rezolve cu un test al presiunii turbo. in loc de 9,5 secunde 0-100 cat am scos 2 persoane in masina, cu GPS, acum scot minim 11. Si la mai toate reprezentantele unde am fost, li se pare ca trage suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este perfect normal ca dupa ce atingi turatia de putere maxima (5000 rpm) motorul sa scada in parametri. Practic plaja de turatie este mult mai ingusta decat la un motor aspirat, asemanatoare, daca vrei unui diesel.

La un motor aspirat puterea maxima coincide cu limita maxima de turatie, dupa care intra imediat limitatorul de turatie si iti taie gazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un motor aspirat puterea maxima coincide cu limita maxima de turatie, dupa care intra imediat limitatorul de turatie si iti taie gazul.

Hohooooooo, cine te-a mintit? :vaidecapulmeu:

Seat Ibiza SC 1.4 aspirat - 85CP @ 5000rpm. Vrei sa zici ca 1.4 aspirat are limitator de turatie la 5000?

http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/sit...nes/1_4_63.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La TSI nu exista fenomenul de surge care distruge turbina ca in cazul unui TDI forjat sub 2000 rpm. Pe de alta parte nu e normal, dar asa sunt toate tsi-urile cu soft stock, puterea (cai putere)sunt acolo dupa 5000 rpm dar nu mai exista cuplu care sa sustina senzatia. Personal sunt de parere ca ar trebuii sa ofere ca optiune chiptuning-ul in oferta de optiuni, dar asta e doar parerea mea:D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exemplifica te rog cauzele surge-ului, si la ce tipuri de motoare are loc, daca doar la TDI , sau doar la cele cu variatie a geometriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

care stie la cate turatii se taie benzina la 1.2 TSI .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hohooooooo, cine te-a mintit? :vaidecapulmeu:

Seat Ibiza SC 1.4 aspirat - 85CP @ 5000rpm. Vrei sa zici ca 1.4 aspirat are limitator de turatie la 5000?

http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/sit...nes/1_4_63.html

Motorul tau ca si al meu sunt mai degraba exceptii de la regula. Ce e interesant este ca eu am in realitate 76CP, iar tu doar 81CP:)

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=539

Tsi trebuie turat un pic mai mult decat un aspirat la mers linistit pentru a nu cobori sub turatia critica, dar la un mers ceva mai alert trebuie turat mult fata de Tsi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu sunt deloc exceptii de la regula. "Regula" la care te referi tu nu exista. Turatia maxima ce o poate atinge un motor nu are legatura cu turatia la care motorul respectiv dezvolta puterea maxima.

2. Nu stiu ce motor crezi tu ca am eu, si de unde ai scos valoarea aceea de 81cp....trecem peste...

3. Deci la mers linistit, Tsi trebuie turat ceva mai mult, iar la mers mai alert trebuie turat ceva mai mult...decat un Tsi. Am inteles tot, multumim!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ti-am citit semnatura, am gresit.

Corectez la mers mai alert cel aspirat trebuie turat mai mult decat Tsi pentru a avea o dinamica apropiata.

Daca intri pe site-ul respectiv si cauti un aspirat de top vei vedea ca acolo turatia maxima coincide cu cea de putere maxima. Ce avem noi pe masini cu greu se pot numi motoare:)

Mai dar rautacios mai esti:)

Modificat de dercos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar nu este normal sa aiba limitarea tot la puterea maxima, cu orice motor poti sa intri in zona rosie putin, insa puterea maxima nu e in zona rosie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Deci sa inteleg ca la 6000 iti taie benzina?

2. daca schimb cand imi apare in bord ca tr sa schimb e vreo problema

ex:a 2 la 2100 park si o arunca pe a 3 sub 1500... e bn asa?

3. voi ati facut rodajul? cat si cum :D...?

astept niste raspunsuri corecte si concrete:D...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

deci in limitare se duce pana la 6250 RPM... ambalata pe loc in limitare se duce pana in 4000 RPM si nu depaseste... asta nu am inteles de ce banuiesc ca e limitata din calclator am observat ca trebuie sa a minim 10 km/h sa se poata duce in limitare la 6250 pe liber...:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Marius Neblea

Revin si eu cu o intrebare, daca nu postez unde trebuie imi cer scuze de pe-acum.

La 1.2 TSI, la mine in carte, la rodajul motorului ( pagina 260 ) scrie acolo pe undeva ca in primii 1000 de km sa nu accelerezi brusc, sa nu folosesti mai mult de 2/3 din puterea motorului...ok am inteles asta. Problema e ca tot ei scriu ca intre 1000 si 1500 de km trebuie sa accelerezi treptat pana la puterea maxima a motorului. :blink:

Acum eu ce trebuie sa inteleg din acest lucru ? Ca iau masina, incalzesc motorul minim 15 minute in regim de mers normal si apoi accelerez treptat sa zicem in treapta a 4-a pana cand ating 6000 de ture cu motorul, adica pana unde incepe zona rosie ?

Nu inteleg de ce recomanda asta in cartea masinii sau daca chiar asa trebuie sa faci. Asa ca va rog sa imi explicati si mie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!