Jump to content

Evacuare inox hand-made


f@ne_tm
 Share

Postare recomandată

Cine ma ajuta cu scheme sau poze ceva la tobele (mediana si finala) pt masina mea, ma refer la partea de interior a tobelor, ca as vrea sa ma apuc sa imi fac evacuarea cap-coada din inox si nu vreau sa stau prea mult pe tusa cu masina, sa-mi construiesc tobele intai si dupa aia demontez evacuarea mea si construiesc si tevile de legatura (asa stau pe tusa doar o zi doua).

Ma interesez cat ma costa tevile si tabla si imi fac si eu niste calcule sa vad daca merita. Astept sfaturi, mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai degraba te duci la o firma specializata, parerea mea. Ei cumpara la pret de depozit toate materialele, au tobe de diverse marimi/ forme (universale) plus ca manopera e inclusa in pret, de obicei (si poate o fac mai bine decat poti tu). Eu asa as proceda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e o problema cu manopera, socru meu a lucrat la institutul de sudura si are indemanare (pe cand lucra acolo facea tobe de inox pt diferite masini), doar ca eu vreau sa fac evacuarea cu aceleasi proprietati ca si cea originala, doar ca nu imi permit sa stau fara masina prea mult timp, si mi-ar fi de mare ajutor schemele cu interiorul tobelor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da un search pe google. Eu asta am gasit.

Sau inca o varianta...te duci la dezmembrari si te faci ca te intereseaza sa cumperi o evacuare. Il aburesti pe tipul de acolo si ii faci niste poze . Tu acasa ii arati socrului tau cum arata si omu' ti le face.

Bafta numai bine.

post-46029-1285689982_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dimensiunile exterioare nu ma intereseaza, alea le pot masura si eu in 5 minute, bag masina pe canal si masor, pe mine ma intereseaza compartimenarea tobelor (adica parea din interiorul carcasei tobei de esapament)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

il intereseaza sitele din tobe. Cam greu de aflat; doar daca mai are cineva tobele dupa ce le-a schimbat sa le poti taia sa vezi ce e in interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact, b-66-six ai inteles ce-mi trebuie mai exact, poate ca nu m-am exprimat eu cum trebuie... Am tot rascolit netu' dar pana acum degeaba, nu mai am ETKA instalat dar trebuie sa caut kit-ul sa-l reinstalez, poate ca acolo apar ceva detalii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca tot varianta "dezmembrari. Sigur ai sa gasesti unele ruginite rau pe care le poti obtine pe un pret minim.

Apoi le faci "autopsia" si ai rezolvat problema.

Mai poti incerca la firmele care se ocupa de evacuari, la ei am vazut poze si schite cu tobele in sectiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai poti incerca la firmele care se ocupa de evacuari, la ei am vazut poze si schite cu tobele in sectiune.

Nu cred ca iti divulga "secretul" o firma care se ocupa cu deastea. Interesul e sa ti-o faca ei nu sa te ajute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor... aveti aici cum se fac cap-coada :).. acum vedeti si voi ce puteti face acasa si ce nu.. romanu e inventiv.. nu iti trebuie cote exacte, stiti vorba aia, cand un inginer nu are cote.. adopta :).. daca masori exteriorul.. pentru interior nu iti trebuie o exactitate foarte mare cand plasezi sa zicem in toba tevile care amortizeaza sunetul.. acum mai ramane sa reusesti sa faci totul etans.

aveti aici un clip:

http://www.dailymotion.com/video/x1bmez_ho...ust-system_auto

Modificat de Darkgrin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filmuletul asta l-am gasit si eu, dar intr-un final am ajuns la concluzia ca nu am cum sa fac o evacuare cap coada cu aceleasi caracteristici ca si originalul decat daca demontez de pe masina si fac cate o disectie la fiecare toba, si asta inseamna cel putin doua zile pline de munca. Deci trebuie mai intai sa-mi fac rost de teava de inox cu diametru de 5cm ca tabla am, zic eu, destula, si cand am toate materialele sa-mi iau 2 zile libere (joi-vineri) ca sa fiu sigur ca sambata am masina functionala...

Cand reusesc sa le fac, o sa fac si niste poze pe parcursul "creatiei" si o sa fac un DIY, poate mai ajuta pe cineva. Deci... wish me luck!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu din cate am vazut la golfu meu.. la toba mica (cea din mijloc) e doar o sita... poate ma insel..deci daca incerci sa faci ca in clip nu ai ce pierde.. eu iti urez bafta.,..si sa faci cat mai multe poze :eek:

Modificat de Darkgrin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o toba intermediara din inox, pusa pe post de finala (se aude mai incet decat una dedicata, dar se aude suficient). Gazele merg direct. Teava se continua in interior cu o teava perforata (sita) care are in pereti "umplutura". Cineva mi-a zis ca asa se pot face tobele sport....cu un tub din sita si span (de la strungari)...indesat bine. Vata minerala nu tine pentru ca iese prin gauri de la vibratii.

th_DSCF9070.jpg

ultima poza e o toba de motocicleta, facuta prin aceeasi metoda (in capat i-am pus un capac cu gauri ca sa nu sune asa tare, ca trezeam tot cartierul)

post-27196-1285868847_thumb.jpg

post-27196-1285868941_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu un detaliu. tatal meu a folosit span de inox la traditionala dacie, simtea ca se sufoca, nu tragea deloc, a taiat iar toba, a lasat doar tevile interioare gaurite (ma refer la toba finala) dupa care totul a fost ok. cei drept suna un pic tare la pornirea motorului, dar odata ce era incinsa (dupa 5 minute) sunetul era placut, asta se intampla in anul 2000. eu spun din experienta tatalui meu nu din auzite, sper sa fie de folos si nu vreau sa deranjez pe nimeni.

cat despre teava de legatura, daca nu este o presa de rulat teava e foarte delicat sa faci doar din coturi la 45 si 90 de grade, prea multa sudura, nu stiu cum se va descurca materialul, fie el si inox, dar are proprietatiile lui.

o seara placuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi da si mie cineva un sfat, o idee cu privire la o finala sport pentru golf 3?

doresc sa o schimb pe a mea pentru ca buruie prea tare, finala nu are deloc site, e teava:)

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici un topic despre tobe. In acest topic se discuta altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare,

Mi s-a dus intermediara si restu de tevi de dupa catalizator is praf. As vrea sa fac un soi de cat-back exhaust dar nu am idee ce teava sa folosesc. Nu ma gandesc la inox. Pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut! as avea o intrebare. Dupa ce mi s-a dus finala am dat jos toba intermediara si am pus teava in locul ei. Am achizitionat o toba Remus cu 2 iesiri ( full inox) si am modificato in sensul ca am scos tot din ea si am pus teava de aceea gaurita de la intrare pana la iesire. In linie dreapta. Am invelit acea teava cu o bucata de plasa de sarma de inox, si apoi am umplut toba cu vata minerala bazaltica. Deci acum de la motor , gazele intra in catalizator si apoi ies direct . Efectele acestei operatiuni ar fi urmatoarele : e putin mai sprintena la demaraj dar si in regimuri de turatii mai mari se simte ceva! se afuma iesirile la toba cu negru , ceea ce imi spune ca iese multa benzina nearsa. Cred ca asta se datoreaza faptului ca gazele ies mai rapid si lambda citeste eronat datele si da mai multa benzina. Va intreb : stie cineva cum pot pacali sonda lambda sa citeasca corect?, ( m-am gandit sa micsorez diametrul de iesire al catalizatorului ! ).O alta chestiune e ca soundul e fenomenal dar ca intensitate e prea mic. Daca scot catalizatorul de tot se va auzi mai tare? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. DAca il scoti se aude mai tare. Pe un prieten l-a lasat catalizatorul dupa ce si-a cumparat o lambda nou si a zis ca isi baga picioarele si ca sa nu mai dea o gramada de bani pe altul, i-a scos ceramica aceea din el. L-a lasat gol si a zis ca se simte si la fuga. Finala lui este originala de octavia dar are un vruuuuuuuuuum mai gros decat inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am inselat! am sters iesirile de la toba si nu a mai aparut negreala aceea. cred ca era de la urmele de ulei sau ceva...consumul e mai mic putin. catalizator defect inca nu am gasit ca sa va spun cum se aude fara :!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei in tobe ? Cred ca glumesti. E clar amestec prea bogat deci consum mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am explicat in alta parte de unde era uleiul din tobe. Acum vreau sa va spun concluziile. Prima data am alimentat cu 10 litri de benzina dar nu eram sigur cat mai aveam in rezervor , desi am mers cu aia vreo 125 de km nu mi s-a parut concludenta valoarea. De aceea am mers pana s-a oprit motorul din lipsa de benzina si am bagat exact 5 litri, ( am canistra omologata!). Ei bina cu astia 5 litrii am mers exact 55 de km numai prin oras plus cativa km parcursi cu 110 si 120 km/h,dar putini. Din punctul meu de vedere consider ca faptul ca dupa catalizator nu mai am mai nimic decat o finala pe direct, nu influenteaza deloc consumul. Atat consuma si inainte in oras.( Totusi e 1.8 l motorul! ) Nu comentez in nici un fel si nici nu contrazic pe nimeni, aceste modificari sunt facute de mine si astea sunt rezultatele practice si reale. Ultima gaselnita e ca am pus pe furtunul de alimentare 2 grupuri de magneti neodym , foarte puternici ( un grup de acest gen tine o greutate de 16 kg.) . conform datelor pe care le am,mai intai ar trebui sa curete calamina de pe pistoane, daca este, si mai apoi sa reduca putin consumul. abia azi dimineata i-am pus asa ca nu pot spune nimic deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Magnetii isi fac treaba. Dupa ce i-am pus pe furtun am uitat de ei! Cam dupa vreo 100 de km , a inceput sa scoata fum usor spre negru , (amestec bogat, nu?!) asa am crezut si eu dar spre mirarea mea consumul nu a crescut deloc.Cred ca se curata calamina de pe acolo. acum trage mai bine si motorul suna altfel , mai catifelat as zice . Momentan , in afara de toba sport direct din catalizator am si un filtru sport (raid hp), de burete. Alt sound alt demaraj. nu e placebo ! Consumul nu trece de 7,5 , 8 l in oras, afara nu stiu ca nu prea ies. Azi am montat un fel de economizor pe baza de apa. Aerul trece prin apa, se umezeste, trece printro teava de cupru lipita de galeria de evacuare si moleculele de apa se vaporizeaza si e dus in admisie undeva dupa injector. Teoretic ar trebui sa scada ceva la consum si sa creasca putin puterea tinand cont ca hidrogenul ala care arde de la apa e mai puternic decat benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!