Jump to content

Uleiul potrivit pentru motorul 1.8T


Laurentiu
 Share

Postare recomandată

Magnatecul 5w40 e full sintetic in restul UE in afara de germania unde trebuie sa spuna adevarul ca e hydrocrack si  E SYNTEC SYNTEZE ETC ETC...

 

MOTUL. LIQUY MOLLY SYNTOIL SANT FULL SNTETICE CU BAZA PAO

 

Aveti aici 5 PAGINI  real 100% SINTETICE cu baza PAO  (nu full sintetice grupa 3+ din  UE, jalnice hidrocrackate)  E STRECURAT SI UN MAGNATEC DIN GRESEALA care nu e  full sintetic dar a fost introdus eronat

 

http://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategoryFilters/12752F918905-921233-1290342-1616609.html?ts=1382981618587

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte tare configuratorul.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spuneam aici că singurul motiv pentru care utilizăm uleiuri sintetice scumpe la motoare turbo e lungirea intervalului de schimb, dacă am schimba mai des ar merge orice ulei.

 

Proba:

 

1.8T / Stage II, 102 700 km, resegmentat la 70 458 km, ulei Castrol 5W30, cod VW 504.00/507.00

 

Intervalul de schimb ~10 000 km

 

În ultimii 3000-4000 km obişnuia să piardă cantităţi mici de ulei (cam 250 ml / 1000 km) pe la un punct al garniturii de la capacul de chiulasă, pe latura dinspre cabină. La service la Alto Syncro au observat asta în aprilie, la un alt service în septembrie. Fisura din garnitură era prea mică pentru a fi identificată, se vedeau doar dârele lăsate pe bloc.

 

Cum am schimbat uleiul (aceeaşi marcă, aceeaşi viscozitate, acelaşi cod VW), scurgerea a dispărut ca prin magie. Au trecut aproape 1200 km de la schimb şi nivelul la ulei nu a scăzut nici măcar 1 mm.

 

Deci oricât de sintetic, 504.00, "de marcă" şi "recomandat VW" e uleiul, după câteva mii de km într-un motor turbo se degradează şi devine atât de fluid încât începe să scape prin fisuri microscopice în garnituri. E uşor de imaginat ce face atunci când e supus presiunilor şi temperaturilor din blocul motor şi de la axul turbinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5W30  castrol  nu e sintetic  e hidrocrackat  (e doar acceptat ca sintetic ) e grupa 3+     , Porsche motoare benzina TURBO nu are nici un ulei 5w30 in lista uleiuri recomandate(exceptie Chayenne hybrid) ,PT CA ULEIURILE TREC TESTE SUPLIMENTARE fata de lista ERWIN VW iar  multe din xw30 pica testul pelicula cedeaza la forfecare in temperatura mare si turatie

xW30 e un ulei trendy pt consum si poluare nu este bun pt uzura la motoare benzina turbo  pe termen foarte lung.   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spuneam aici că singurul motiv pentru care utilizăm uleiuri sintetice scumpe la motoare turbo e lungirea intervalului de schimb, dacă am schimba mai des ar merge orice ulei.

 

Proba:

 

1.8T / Stage II, 102 700 km, resegmentat la 70 458 km, ulei Castrol 5W30, cod VW 504.00/507.00

 

Intervalul de schimb ~10 000 km

 

În ultimii 3000-4000 km obişnuia să piardă cantităţi mici de ulei (cam 250 ml / 1000 km) pe la un punct al garniturii de la capacul de chiulasă, pe latura dinspre cabină. La service la Alto Syncro au observat asta în aprilie, la un alt service în septembrie. Fisura din garnitură era prea mică pentru a fi identificată, se vedeau doar dârele lăsate pe bloc.

 

Cum am schimbat uleiul (aceeaşi marcă, aceeaşi viscozitate, acelaşi cod VW), scurgerea a dispărut ca prin magie. Au trecut aproape 1200 km de la schimb şi nivelul la ulei nu a scăzut nici măcar 1 mm.

 

Deci oricât de sintetic, 504.00, "de marcă" şi "recomandat VW" e uleiul, după câteva mii de km într-un motor turbo se degradează şi devine atât de fluid încât începe să scape prin fisuri microscopice în garnituri. E uşor de imaginat ce face atunci când e supus presiunilor şi temperaturilor din blocul motor şi de la axul turbinei.

Nu prea sunt de acord cu ce spui.

Ulei pe masura ce imbatraneste, se ingroasa, nu se subtiaza. Evaporarea si ciclurile de ardere incomplete duc la formarea mai multor compusi insolubili care cresc vascozitatea uleiului. Gandeste-te la motoarele care merg mult peste limita de schimb a uleului, ce gasim in ele? Sludge, nu apa chioara.

Singurul mod prin care uleiul s-ar subtia pe parcusul "vietii" este diluarea cu benzina sau antigel.

 

Eu sunt de acord ca uleiul se degradeaza mai repede intr-un motor turbo, dar concluzia cu garnitura mi se pare pripita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu observ ca C30 adica SAE 5W-30 se baga in benzinare V6 sau hibride si la dieseluri.

 

post-75511-0-54409800-1383723292_thumb.j

 

Concluzia mea ar fi ca Porche foloseste SAE 5W-30 la motoarele cu tolerante mai reduse.

 

 

 

LE - toni - uleiul se subtiaza deoarece moleculele lungi ale uleiului se rup din cauza stresului la care e supus uleiul, acelasi lucru pateste si aditivul care da vascozitatea la cald (cel dupa W) deci un ulei in perioada lui de viata tinde sa devina monograd spre baza lui adica tinde sa-si reduca vascozitatea la cald spre cea de la rece

 

Uleiurile se mai subtiaza garantat cu benzina si motorina in orice motor deci si acestea ajuta la volatilitate.

 

Depunerile se fac in motor datorita uleiurilor cu Flash Point mic cand o parte din ulei se evapora si o parte ramane ca reziduu in motor, mai ales in urma uleiurilor bine aditivate. Rezidurile in motor apar si in urma combustiei mai ales la folosirea unui ulei cu detergenta slaba. Si folosirea uleiurilor cu index de vascozitate mare (0W-40, 5W-50, 10W-60) duce la depunerea aditivului (ceara), cu care se realizeaza aceasta crestere a vascozitatii la cald, prin motor, aceste depuneri sunt cele moi.

 

5W-30 (504/507) sta bine la toate capitolele descrise mai sus deoarece e pregatit sa stea mai mult timp in motor fata de 5W-40 (502/505/505.01) care dupa 1 an de folosire sigur e mai terminat fata de primul. Binenteles la un motor uzat sau de tehnologie mai veche cu tolerante mari nu se poate merge pe prima varianta fiindca il bea motorul.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da 5w30 la motoare benzina pana in 5500 -6000 ture  si cilindree mare   Chayene ,Panamera V6 hybride motoare mari neturate f mult 

 

dar la celelalte modele benzina turbo  ce se duc in 8500 ture  n-ai sa vezi  xw30     cedeaza in temperatura si turatie   

 

la fel e si la motoarele mici chinuite  in turatie (TE UITI LA MOTO la motoare  mici   chinuite  si nu vezi xw30 si uleiurile sant real sintetice baza PAO)

 

Deci concluzie  sant bune uleiurile sintetice cu baza PAO  norma    Porsche A 40   CARE SANT F PUTINE......

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt bune uleiurile cu baza PAO, si norma Porche A40, dar daca motorul iti permite C30 e mai bun fiind peste A40 la multe capitole nu degeaba se poate folosi mai mult, tot PAO sa fie ca sa fie toata lumea impacata.

 

Despre moto nu cred ca are rost sa vorbim, stiu doar atat ca asiaticele sau dat pe 0W-20 pentru ca se tinde spre motoare mai performante cu tolerante mai mici unde un ulei mai vascos nu poate intretine filmul de ulei daca nu poate patrunde cum trebuie intre componentele motorului. In antiteza e folosirea unui ulei mai subtire decat indicatia producatorului fiindca pelicula de ulei mai subtire favorizeaza anumite jocuri putand sa apara zgomot crescut al motorului sau uzura mai accentuata.

 

Deci in concluzie in motor se pune ce norma recomanda fabricantul (eventual se alege cea mai performanta unde se poate) nu se merge pe povesti haiducesti, ce ni se pare noua ca ar conta,  sau obsedati doar de un aspect care ni se pare important, neglijand celelalte se produce mai mult rau decat bine, vorba aia: "daca ii dai masinii ce-i trebuie te tine mult si bine fara sa-i mai faci nimic".

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cadrul ACELEIASI NORME data de fabricant exista uleiuri cu baza semisintetica (pe care in UE cu exceptia GERMANIEI)scrie sintetice si exista si uleiuri cu baza PAO cu adaos de esteri in compozitie    singura diferenta fiind ca uleiurile cu baza PAO duc motorul cu  100000 -150000 km mai mult decat cele cu baza semisintetica   lucru demonstrat de viata reala...

 

unii dadeau si garantie pe tema asta  si dupa cum se vede gama syn de la VALVOLINE (75%PAO)  duce motorul 300000 mile minim  cu schimburi  la km putini 

 

https://valvoline.promo.eprize.com/engineguarantee/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok! Cred ca deja toata lumea a inteles, defapt pe cine l-a interesat deja stie crede-ma pe cuvant, nu s-a spus nimic nou si nu are rost sa repeti aceasi treaba de n ori pe n topic-uri sau sa faci atata reclama... daca ma intelegi ce vreau sa zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

LE - toni - uleiul se subtiaza deoarece moleculele lungi ale uleiului se rup din cauza stresului la care e supus uleiul, acelasi lucru pateste si aditivul care da vascozitatea la cald (cel dupa W) deci un ulei in perioada lui de viata tinde sa devina monograd spre baza lui adica tinde sa-si reduca vascozitatea la cald spre cea de la rece

 

Uleiurile se mai subtiaza garantat cu benzina si motorina in orice motor deci si acestea ajuta la volatilitate.

 

Depunerile se fac in motor datorita uleiurilor cu Flash Point mic cand o parte din ulei se evapora si o parte ramane ca reziduu in motor, mai ales in urma uleiurilor bine aditivate. Rezidurile in motor apar si in urma combustiei mai ales la folosirea unui ulei cu detergenta slaba. Si folosirea uleiurilor cu index de vascozitate mare (0W-40, 5W-50, 10W-60) duce la depunerea aditivului (ceara), cu care se realizeaza aceasta crestere a vascozitatii la cald, prin motor, aceste depuneri sunt cele moi.

 

Ce vreau eu sa zic este ca gama de vascozitate a uleiului se ingusteaza pe durata vietii lui in motor. Daca un ulei are 90cSt la 40C si 15cSt la 100C proaspat scos din bidon, dupa 10k km va avea 100-105cSt la 40C si 12-13cSt la 100C.

Depinde la ce temperatura te uiti cand spui ca e mai vascos sau mai subtire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cresterea vascozitatii nu se face cu "ceara" se face cu polimeri  ,parafina este in baza uleiului la grupa 1.2.3 si 3+

 

Uleiurile sintetice prezinta mari avantaje fata de cele semi-sintetice sau minerale din toate punctele de vedere:

  • Interval de schimb aproape dublu
  • Protectie superioara  vizibila in timp
  • Longevitatea motorului este crescuta
  • Procesul de fabricatie si componentele nu sunt la fel, chimia este diferita...si mai scumpa
  • Moleculele uleiurilor full sintetice sunt uniforme si in lanturi lungi, cele semi sintetice sau minerale sunt ne-uniforme si mai scurte.

Singurul dezavantaj al uleiurilor sintetice este costul per litru. Pe termen lung este mai ieftin de fapt, pentru ca economiile de combustibil si uzura, cu mult compenseaza costul uleiului. Daca utilizatorul isi perimite financiar, foloseste intotdeauna uleiuri sintetice, veritabile nu facaturi sintetice pe eticheta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa prima mie de km cu EDGE 0W40 sunt multumit. Nu prea mai are zgomot sau vibratii la pornirea la rece si consum o idee mai mic zic eu. Nu a consumat nimic dupa prima mie. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Valvoline SynPower  5W-40 a incercat cineva la acest motor ? Ce stiti despre Valvoline, are produse bune ? :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

LISTA uleiuri aprobate OFICIAL  in motoare benzina  in 2013   PORSCHE A40   (Uleiurile tb sa reziste la turatii de PESTE 8000 rot/min de acea lista e mai mica ca la Vw -Audi)  

 

Uleiurile sant rulate intr-un motor PORSCHE 100 ore minim pe circuitul de la NURGBURGRING si apoi se face analiza ......

 

http://www.wrightune.co.uk/downloads/approved_oils.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valvoline SynPower  5W-40 a incercat cineva la acest motor ? Ce stiti despre Valvoline, are produse bune ? :huh:

L-am folosit eu vreo 4-5 schimburi, de la ~110k la ~160k. A fost ok, nu pot sa ma plang de nimic anume.

Synpower (varianta europeana) stiu ca este complet sintetic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in "opinia mea" VALVOLINE sant cele mai bune si sigure uleiuri  de raft  din RO pt protectia la UZURA pe termen lung 

E singura marca de ulei  firma premium ce a publicat protectia pe cama sub 40 micron in grafic  (la gama SYN POWER ) exceptionala deocamdata ...

altii sant cu etichete poze gargara si reclame despre protectia pe cama nici o referire oficiala la protectia maxima  in microni  in testul OM646LA

 

MOTIVELE SANT multiple..

1.Nu pot atinge nivel de performanta antiuzura de top  neavand nivel tehnologic (cand le dai mail spun ca sant date confidentiale si uleiurile lor respecta specificatiile  maxime ale normei (care la vw50700 sant 75 micron max) 650 ore in RNT test

2 .Au batut palma cu industria auto pentru uleiuri produse pe respectarea maximului  normei  (in interiorul normei) pentru uzura lenta programata .

3.Vand in est si tari emergente aceleasi uleiuri  aceeasi denumire  dar cu norme (pachet de aditivare) mai slabe 

un exemplu este celebrul  10w40  MAGNACUCU recomandat de mecanicul de service de curte.  care in tari ca AUSTRALIA INDIA se vinde cu norma SN   in RO se vinde cu SL (NORMA SLABA) si depasita.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

LA pagina 16 in pdf se gaseste motivul   nu e bun xxw30  ci doar xxw40  (uzuri mai mari pe axul cu came cu xxw30 )  explicatii date de ORONITE un gigant al aditivilor pt blenderi ulei pe plan mondial

 

http://www.smeerolievereniging.nl/VSN%20Benelux%20Smeeroliecongres%202010/Presentatie%20Pierre%20Yves%20Teyssier%20Benelux%20Smeeroliecongres%2009232014.pdf

 

De aceea  Porsche nu aproba la benzinare TURATE  xxw30  CI DOAR urmatoarele oficial aprobate

 

http://www.wrightune.co.uk/downloads/approved_oils.pdf

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mers normal: vara Liqui molly 10-40 Mos2

Iarna L.m. 5-30

Mod race : vara l.m. 10-60 gt1

Iarna 5-40

Eu o ard pe race!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uzura pe tipuri de ulei LM

 

De la sursa.......  ei stiu bine........ ca le produc...  

Cat de tare o arde pe masina la motor

 

Linia a doua albastra arata protectia la uzura (mai lunga mai buna)

 

 

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx/3D913A75D1102FD6C12573DA00311658/$file/5439.pdf

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E buna in general...dar dupa parerea mea e o mare abureala pentru consumatorul de rand.De ex 10-40 mos2 e mai slab decat 10-40 normal la protectie impotriva uzurii si mai bun la fuel economy...poi oare economia de carburant nu se obtine din limitarea frecarilor metal/metal...cum poate un ulei care nu are economie de carburant sa fie mai bun la rezistenta antiuzura decat unul care ofera.

De cand am masina am folosit motul,aral,mobil,vw oem,castrol,lm 10w40 mos2,lm 10w60...cel mai bun pentru mine este de departe lm 10w60...e mult mai stabil in temperaturi ridicate si nu se consuma...restul se fac ca apa...e adevarat ca am totusi 330hp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PANA LA 75% din uzura e la pornire...pana se incalzeste motorul...(http://magnatec.castrol.com/ro/problema.html.)  dovada cea mai buna e ca  MERCEDES AMG  oricare are recomandare exclusiv 0W40 PE ULEI original MERCEDES  

FERRARI  are  PRIMA recomandare Penzzoil ultra platinum 0w40

 10w60  uzeaza mult axul cu came la pornire datorita timpului de penetrare mare si  circulatiei mai grele in motor datorita unei vascozitati cinematice mari  mai gros in motor inseamna HTHS MAI MARE nu vascozitate cinematica mai mare. DE EX SUPERCARUL KOENIGSEGG ce costa 1mil euro si are 1000cp  e uns cu singurul ulei aprobat  VALVOLINE VR1 5W50...  de ce are hths cel mai bun la uleiuri subtiri de raliu  (curse)  HTHS 4.6  mai bun si decat mobil 5w50.LA HTHS  si e dopat excesiv cu zddp .

SI UN ULEI Racing grade ETICHETAT OFICIAL  (RG)   pe Bmw de 500cp  un ENEOS 0w50  cu HTHS mare (hths=4) IN CURSA ..CATALIN CIORTAN CAMPIONUL LA DRIFT

 

VEZI PE YOUTUBE urmatoarele...

prezentare drift  ENEOS  

 

primul link....cel cu bmw rosu. 520cp 

 

in legatura cu afirmatia cum poate sa fie un ulei care nu aduce economie de carburant sa  reduca uzura    cele fuel economy aduc economie de carburant din micsorarea vascozitatii cele 0w20 0w30 5w30 nu din red frecarii    

mitul demontat il gasesti aici...

http://www.millionmilevan.com/

 

si un ulei folosit de US Army la razb din golf   ce duce motoare 1milion km (tehnologia moly  penetro)   stiinta dizolvarii Mo in ulei cu experienta de peste 100ani.

 

http://www.schaefferoil.com/

 

IATA......EXEMPLE....care  scot la iveala  ca "nu tot ce straluceste e aur"

  Castrol RS 10w-60 HTHS 3.7

Castrol RS 0w-40 HTHS 3.7

Silkolene PRO S 5w-40 HTHS 4.07

Motul 300V 10w-40 HTHS 4.19

Motul 300V 5w-40 HTHS 4.51

Redline 5w40 HTHS 4.6

Redline 10W40 HTHS 4.7

Mobil 1 15w-50 HTHS 5.11

Silkolene PRO S 10w-50 HTHS 5.11

Silkolene PRO R 15w-50 HTHS 5.23

Motul 300V 15w-50 HTHS 5.33

 

ps

Linkul cu  CASTROL Magnatec e pt a arata ca uzura e de pana la 75% din uzura motorului  e  de la pornire pana ajunge motorul la temp de regim (lucru stiut de zeci de ani de industria uleiurilor) nu de a face reclama la Magnatec care e gama MEDIUM PERFORMANCE DE LA CASTROL

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!