Jump to content

Uleiul potrivit pentru motorul 1.8T


Laurentiu
 Share

Postare recomandată

Azi am schimbat uleiul (super 3000 mobil) care avea 3500 km si 6 luni. Era mal, parca am diesel nu benzina. 

 

AM pus hidrocracat LM 4100 top tec 5w40. Sunet diferit, nu se mai simt trepidatiile oribile la rece care le aveam inainte in volan. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

 Passat-ul din semnatura cu 104.000 km se considera motor UZAT sau nu ?  5w40 sau 5w30 ? In cartea service din Germania am vazut ceva de genul LongLifeCastrol ?!? La noi in Oras am vazut LM5w40 4100.

Multumiri anticipate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic nu e uzat. Mobil cel putin, dar o spun asta pt ca le ei pe site am citit, sustin ca atat timp cat i se da motorului ulei de calitate, nu exista nici un motiv ca dupa un anumit nr de km sa se treaca la alta norma de ulei. Pe scurt, uzura capatata e infima astfel incat nu se justifica necesitatea unui ulei mai vascos.

In 100.000 Km, daca ei sunt reali iar pana acum s-a bucurat de servisari corecte, acel motor nu ar trebui sa fie ca nou (blocul motor, exclus accesoriile).

 

As zice 5w30 daca mergi f mult extraurban, daca faci peste 15.000 pe an. Altfel, 5w40.

Oricum, schimbul anticipat, indeosebi daca se foloseste masina mult in oras, e cheia succesului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cum folosesti masina. Eu as tinde spre 5W40 fiind turbo, dar daca mergi pe distante scurte si nu o alergi atunci 5W30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect Toni, numarul de kilometri nu e singurul care trebuie luat in calcul... modul de exploatare conteaza mai mult. Am mai spus-o si prin alte arii de pe forum, am vazut motoare 1.8t facute muci la 120-150.000km de catre proprietarii lor imbecili.

Eu am 200K si bag doar 5W40, il schimb pe la 8-9000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Asta este SLUGE ?

Neamtul meu degeaba s-a dus la service din 10 in 10 mii, pentru ca uleiul ala vestit LONGLIFE nu l-a schimbat decat la 20000(de 2 ori) si la 30000(o data). Dupa 70k a inceput sa-l schimbe din 10-12k. Acum am 105.000km si cand am deschis busonul de la ulei (vezi pozele). Sa-mi fac griji ? Am tot citit de engine flush/clean dar parca nu m-as risca. Motorul merge bine, nu bate.

Baia a fost demontata si sorbul pompei curatat acum 1000km.

Daca aleg Ravenol ce sa bag ? VSI sau VST ?

post-146618-0-05012200-1427179086_thumb.

post-146618-0-61412200-1427179086_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Da,e sludge.

Preventiv,da jos baia de ulei,curata sorbul,foloseste un ulei 5w 40 care sa-l schimbi la 6luni sau 6-8k km,cam asta e reteta pt un 1,8t sanatos si fericit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat sorbul acum 1000km - 2luni. In iunie-iulie o sa schimb uleiul, chiar daca nu ajung la 6000. Mai dau jos baia ca sa curat sorbul de fiecare data ??? Sa-i fac un flush cu uleiul asta ? Nu ar merge mai bine un 5-30 pt. o "curatare" mai buna ?

Mai bine nu bagam degetul .... acum nu mai dorm bine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba uleiul des si o sa fie ok, daca pana acum nu ti-a facut probleme cu tacanitul la rece de la intinzator lant sau alte bazaconii cu turbina nu ai ajuns in punctul de ne reparat.Sfatul meu e sa faci 2-3000 km cu cel mai ieftin ulei care respecta norma ca sa scoti grosul din motor si dupa poti sa stai linistit cu 6 luni/8000km pe schimb cu ce ulei iti place :)

 

Eu am facut asta si la al 3 lea schimb am pus si un flush, de fiecare data a iesit un mal negru de ma speriam. Se simte altfel motorul acum la sunet, turatii, consum chiar :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate mult nu prea se curata cu engine flush

 

Cam asta ar fi un gen de masinarie care curata traseul uleiul fara sa foloseasca motorul in acest proces, dar nu prea face mare lucru in zonele in care se depune uleiul, pentru ca pe acolo nu este flux de ulei

 

Ideeal ar fi sa gasesti o soluie compatibila cu metalele si elementele de etansare ale motorului (o idee ar fi ulei de motor + solutii de tip engine flush, parts cleaner + eventual putina motorina pentru dilutie mai buna), care sa dizolve uleiul si lacurile intarite din depuneri, si astfel depunerile se inmoaie si se desprind treptat de pe motor. Eu vad un astfel de sistem in care sa umpli motorul cu solutia pana sus la buson si sa o lasi sa lucreze ore sau chiar si peste noapte la inmuiat. Ar fi nevoie ca solutie sa fie scoasa, decantata si filtrata, si reintrodusa de mai multe ori pentru a antrena depunerile. Ideal ar fi sa ai o pompa electrica capabila de debit mare pe traseul careia sa intercalezi un decantor cu element filtrant de porozitatea celui de pe motor si care sa faca un circuit care sa transporte depunerile desprinse inafara motorului. Circuitul se poate realiza sa aibe absortie pe la busonul de golire de pe baia de ulei si sa bage solutia decantata si filtrata inapoi in motor pe la busonul de umplere. Binenteles ca trebuie luate masuri de precautie fiindca nu se poate incerca pornirea motorului cand e plin de lichid, si dupa golire trebuie verificat pe la bujii sa nu fii ajuns si ramas lichid in cilindrii.

 

Stiu ca e o idee destul de complicata dar poate e mai ieftina decat desfacerea motorului.

 

 

LE - un ulei ieftin nu are proprietati bune de curatare, un 5w30 de obicei le are mai bune decat 5w40, mai ales daca are si norma 504.

- daca in motor sunt depuneri chiar mici de tot + uleiul care ramane in motor la schimb, sunt de ajuns sa murdareasca uleiul nou imediat dupa schimb.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parere mea, nu e nimic de ingrijorare in ceea ce ai gasit sub capacul superior. Mazga aia nu influenteaza cu nimic mersul motorului si se depune in special din cauza ca nu ai debit de ulei acolo, ci este doar improscat.

Daca vrei sa verifici mai bine, daca capacul jos si vezi cum arata pe langa axele cu came si culbutori. Daca nu ai nimic intarit sau cantitati mari de mazga, schimba uleiul la timp si vezi-ti de treaba (cu ocazia asta sa schimbi si garnitura capacului superior daca observi ca este intarita).

 

Uleiul ieftin nu ajuta cu nimic, ba chiar poate face mai mult rau pentru un motor turbo. O sa se carbonizeze uleiul din cauza termperaturilor ridicate si creste riscul de mazga. Un ulei scump/bun are intotdeauna un pachet de aditivi mai bun ce ajuta la curatare, nu stiu de unde ideea ca uleiurile ieftine sunt bune in motoare murdare. Uleiurile 504/507 se zice ca ar curata cel mai bine. Pentru curatare, uleiurile pentru diesel stau si ele bine la acest capitol.

 

De la Ravenol, eu as folosi VSI pare sa aiba un pachet de aditivi mai bun decat VST.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pt. sfaturi.

La ultimul ITP-u din Germania la 98k, in februarie 2014, au gasit scurgeri de ulei la motor. Acum NU mai sunt. Am gasit silicon negru la chiulasa, banuiesc ca acolo a fost problema si s-a remediat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis un ulei ieftin la 2-3k km schimbat. Nu prea vad ce problema ar fi daca respecta norma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut cartea service la un A4 cu motorizare 1.8T adus din ITALIA. Am desfacut busonul de la ulei si nu avea DELOC depuneri.

Italianul a schimbat prima data uleiul la 2000km, apoi din +- 10.000km.

Neamtul meu cu LongLife-ul a schimbat prima data la 19.000km si apoi tot la 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt de acord pt longlife in 1.8T...cantitatea totala este ~3.9l ceea ce e putin pt un turbo si de aceea se cere un schimb la max 10000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

~ 3.9litri, probabil la motorul tau. La al meu de exemplu intra 4.5 litri. Eu fac schimbul la 7-8000 de km si sper sa ma duca cat mai mult motorul. Dupa 3 schimburi cu Valvoline SynPower 5W-40, acum am trecut pe Valvoline VR1 Racing 5W-50, ca am auzit numai de bine despre el si vreau sa vad daca este vreo diferenta. :icon_thumleft:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai filtru mare presupun. La mine intra 4.2 l cu filtru mic.  Sa ne lasi un feedback despre 5w50ul ala ca sunt tare curios. Cum e cu consumul, cum suna motorul, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am filtru mare (din ala mai lung). Momentan, nu am decat vreo 100 de km de cand l-am schimbat si nu pot da un feedback ca lumea. Nu mi se pare ca s-a schimbat cu nimic sunetul motorului, dar mai astept si revin mai incolo cu un feedback . :icon_thumleft:

Am gasit destul de greu uleiul. Cel putin pe internet nu-l avea nicaieri in stoc si nici nu-l puteau aduce (cel putin asa mi s-a spus). Nu mai spun de magazinele de piese auto, unde nici n-au auzit de el. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cea din profil:  VW Bora 1.8T - 150 CP (AUM). :icon_thumleft:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt acum pe Fuchs 5w50 dar voi trece pe vr1 din cauza hths mai mare.De unde ai cumparat vr1?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am luat de la Intercars Bacau, printr-un magazin de piese care lucra cu ei. Dar, vezi ca-ti poate aduce si colegul GABIVVX de pe forum. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut cartea service la un A4 cu motorizare 1.8T adus din ITALIA. Am desfacut busonul de la ulei si nu avea DELOC depuneri.

Italianul a schimbat prima data uleiul la 2000km, apoi din +- 10.000km.

Neamtul meu cu LongLife-ul a schimbat prima data la 19.000km si apoi tot la 2 ani.

 

Mai stii ce vascozitate avea uleiul, eventual si marca ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w30 castrol la italian.

Tot castrol la neamt, dar nu stiu vascozitatea. Pe ultima fisa de service scrie SCH 100 030  3,900   CASTROL LL   97,81

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, asta confirma inca odata ca nu uleiul LL e problema plus ca poate fi mai superior de cele mai multe ori, iar problema e intervalul de schimb LL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!