Jump to content

Uleiul potrivit pentru motorul 1.8T


Laurentiu
 Share

Postare recomandată

Dupa parerea mea uleiul se alege dupa marimea baii de ulei,configuratia pompei de ulei(presiunea in ture) precum si puterea stock sau tuning.De ex 1.8T este foarte prost conceput atat din pct de vedere al vascozitatii cat si al capacitatii de ulei.Cantitatea de 3.9 l pentru un turbo este foarte putina incat sa asigure o racire adecvata.Eu am optat pentru un oil cooler extern cu 13 randuri care imi asigura o capacitate de 0.7 litri(cu racorduri cu tot) si o racire foarte buna (cel putin 20 de grade pe timp de vara imi scade).Ce spui de super caruri e adevarat pentru ca au majoritatea DRY SUMP si sisteme de racire f eficiente ce le permite un flow mare de ulei subtire care isi mentine vascozitatea!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de cazul in care participi la raliuri non-stop, chestia cu racitorul de ulei suplimentar la 1.8T e ca un fel de eleron... adica ii da satisfactie proprietarului si cam atat... S-a discutat pe vortex despre asta, poti citi replicile aici (Issam si Pete sunt doi tipi care au desfacut/facut/preparat/rulat/mestecat/etc mai multe 1.8T-uri decat exista in toata Romania). Daca chiar vrei ceva mai mare ti-l pui pe ala de S4 si e suficient, plus ca nu mai ai treaba cu tevi, furtune si montaje suplimentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nec100,ai documentatie in spate.Ce recomanzi pentru un motor care merge des pe blana dus de la 150 hp->330hp...cu segmenti care permit o cantitate mare de gaze blow-by(gaze carter) si load pe cuzineti de peste 450Nm!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CFS 5W40 NT        ESTERIC de curse

http://performanceracingoils.com/cfs-5w40-nt-p-39.html

Uleiuri PT MOTOARE de curse Millersoil 

http://www.racingnick.ro/

 

Tot aici gasesti si singurul antigel fara apa din lume EVANS.

 

LA RACING NICK mai discuti si cu oameni din lumea ta mai schimbi pareri uleiuri  masini modificate

succes.....

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un manual de la PORSCHE cu ce ulei recomanda la benzinare  (nici vorba de xxw30 la benzinare)

DECI DE LA -25grd   temperatura aerului in sus   se poate folosi  5w40 si 5w50....cf inginerilor de la PORSCHE.

ulei recomandat MOBIL1....

 

PAGINA 253

http://www.porsche.com/all/media/pdf/owners_manual_cayenne_pcna.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nec100, am vazut ca recomanzi asta pentru 1.8T: http://www.racingnick.ro/produse/millers-oils-cfs-5w-40nt-5litri Vad ca nu are aprobare VW, e vreo problema ? :tuktuk:

 

Am mai gasit si asta: http://www.racingnick.ro/produse/millers-oils-xfs-5w-40-5litri#prettyPhoto si asta: http://www.racingnick.ro/produse/millers-oils-xfd-5w-40-5litri#prettyPhoto si asta: http://www.racingnick.ro/produse/millers-oils-xf-longlife-5w-40-5litri, care sunt mai ieftine. Merg fara probleme pe 1.8T ?

 

Am avut surpriza neplacuta sa gasesc ieri uleiul cam "marmelada" pe joja (Valvoline SynPower 5W-40) desi nu are decat vreo 3000 de km de la schimb. Sincer nu inteleg de ce s-a intamplat asta desi sunt la al doilea schimb cu Valvoline si la primul nu au fost probleme de genul asta. :sly:

 

PS: Mentionez ca nu folosesc masina in regim de circuit. Rar cand o mai calc cate un pic ca sa ma bucur de sunet si de motor. :icon_bounce:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drumuri scurte? Cu vremea asta de cacao, e normal sa apara mult condens, iar daca nu faci drumuri suficient de lungi sa se incalzeasca cum trebuie motorul, prespectiv sa se duca tot acel condens, va apare spuma aceea. E ceva normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vorbesc de spuma. Uleiul pur si simplu nu se scurge de pe joja sau se scurge foarte greu. Fac zilnic ~ 30 de km cu masina, plus ca motorul meu se incalzeste destul de repede (mult mai repede decat 1.4 AXP pe care l-am avut inainte). :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul se verifica cu motorul cald.Dupa ce se opreste se asteapta 20 min să se scurga din canale si o parte din chiulasă.Teoretic uleiul nu prea are cum sa se ingroase dupa utilizare,el numai se subtiaza.Singura metoda in care acesta se ingroasa e amestecarea lui cu antigel dar atunci isi schimmba f mult culoarea.Verifica vasul cu lichid de racire sa vezi daca nu ai depuneri pe marginile vasului,depuneri inchise la culoare.Cred ca u experimentezi o autosugestie din cauza fricii de marca valvoline,iar motivul îngrosarii uleiului este unul "subiectiv",cu efect "placebo".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo,poti sa te iei dupa sfaturile lui Nec100,pana sa vb cu el mergeam pe principiul "mai gros,mai bun"...dar acum am ajuns sa cunosc mai bine si am trecut la Fuchs 5w50+aditiv liqui moly M0S2.Nu trebuia sa schimb uleiul pentru ca aveam 1200km cu cel vechi dar am vrut sa pun in practica teoria...rezultatul...pot sa spun ca e incredibil...la rece:singurul sunet e acela de injector (am injectoare de 510cc),la cald la fel.Presiunea in loc de 1.8 bar cu uleiul 10w60 e acum 1.4 bar (relanti) dar s-a schimbat f mult flowul.Presiunea in ture: 4bar/2000---5bar/3000---6.4bar/4000-7500.Temperatura uleiului e acum max 110 grade dupa cateva pedale bune,cu 10w60 ajungea la 130 (iarna).De consum nu mai spun...poate nu ma veti crede:consum de 8-12 in orash la motor 1.8T cu 330hp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt Deadly....Faptul ca nu curge pe joja se numeste onctuozitate  si ajuta la startul  motorului neuscat uleiul ramanand atras polar pe piese   tb sa fii bucuros ca nu curge de pe joja.Motorul CU CAT SE INCALZESTE MAI REPEDE se uzeaza mai putin.Pana la 75 % din uzura unui motor termic de autoturism uns cu ulei este de la pornire pana la ajungerea la temperatura de regim.VALVOLINE E LOCUL 2 DUPA MOBIL in SUA la market share la uleiuri sintetice. E posibil sa fi avut un ulei slab inainte si ti-a curatat de sludge motorul si acum uleiul e incarcat de "depuneri" in suspensie.  Incearca un valvoline 5w50 vr1   si merge motorul de n-ai probleme. DACA CHINUI MASINA sau mergi preponderent urban  schimbul in km si luni se reduce la jumatate  6luni/7500km   nu exista Mos Craciun la uleiuri daca e chinuit,  exista doar povesti cu pesti  in manuale la constructor cu longlife  ce vor sa vanda masini altfel ar inchide uzine....

de aceea nu garanteaza nimeni peste 150000 km motorul la reprezentanta pt ca-l vor mort repede....si cetateanul din  nou alt cotet....

intretinerea   extrema la motor " EXCLUSIV "pt cine vrea sa tina masina mult timp   e  schimbul ulei la 6luni/7500km la orice ulei motor daca vrei sa cada caroseria pe motorul bun. (se poate sari peste un schimb de filtru )

ULEIURILE ce le am recomandat MILLERS le am recomandat exclusiv pt cei ce se dau tare pe circuit sau liniute si schimba uleiul f des dupa cateva curse........iata brosura....

http://www.millersoils.fr/wp-content/uploads/2013/04/motorsport-oil-brochure.pdf

 

pt tine  

Deadly  RECOMAND VALVOLINE 5W50  VR1, sau MOBIL1  5W50  folosite exclusiv de la -25 grd C temp aerului in sus.

rezista in PORSCHE (MOBIL1)  si in KOENIGSEGG  (VALVOLINE 5W50 VR1)  rezista si in 1,8T de vw cu ceva rulaj in freza.....fara probleme   5w50 face parte din categoria uleiurilor cu vascozitate cinematica mica dar HTHS mare    Valvoline 5W50  are 4.6 HTHS exceptional la cald.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm...ma gandeam sa incerc si ceva de la Milleroils daca tot spuneai mai sus ca e bun.

Bine nu ma refeream la cea mai scumpa varianta (pentru racing), ci la asta http://www.racingnick.ro/produse/millers-oils-xfs-5w-40-5litri#prettyPhoto%C2%A0sau la asta http://www.racingnick.ro/produse/millers-oils-xf-longlife-5w-40-5litri

 

Dar, daca spui sa incerc un 5W-50 de la Valvoline sau Mobil 1 sa vad... -_-

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce temperatura avea uleiul cand ai observat ca nu se scurge de pe joja?

 

Daca motorul era rece si afara erau sub 0 grade C, e de inteles.

 

Eu am folosit Mobil1 5W50 si am revenit la 5W40 (LM). Daca nu mergi tare in mod constant, nu merita 5W50 din punctul meu de vedere. Este destul de vascos la rece.

Cu 5W40 se aude mai frumos motorul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, motorul era rece si afara era -1 grad. Dar, cand am sters joja de prosop uleiul nu s-a intins cum trebuie ci a ramas ca o crema asa. Tu ce bagi Toni in motor (ce marca) ? :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e putin uzat motoru se poate pune 5w40...daca nu 5w30....aproape toate marcile astea de pe rafturile noastre sunt la fel...ma refer la uleiuri gen castrol 5w30

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La orice motor vw  cu joja mecanica gradata uleiul se verifica si (completeaza  daca e cazul) obligatoriu la 1000km cf manualului VW.

Nivelul uleiului se verifica exclusiv numai  la cald la 5min dupa oprire motor ajuns la temperatura de regim. (cf manual vw cum spune constructorul).VERIFICAREA SI NIVELUL aratat pe joja la rece n-au nici o relevanta tehnica pt motor.

Pt cei ce nu stiu sau fac cum nu trebuie verificarea nivelului  uleiului la motoare VW  si strica motoare in timp prin mers cu nivel mic.....se cauta pe you tube urmatoarele.......

 

Cum sa verifici in mod corect nivelul uleiului!? ElcarGid Service

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, motorul era rece si afara era -1 grad. Dar, cand am sters joja de prosop uleiul nu s-a intins cum trebuie ci a ramas ca o crema asa. Tu ce bagi Toni in motor (ce marca) ? :icon_bounce:

Acum folosesc Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40, sunt la al doilea schimb, la care adaug aditivul cu MoS2 tot de la LM.

Dar ma bate un gand sa incerc Ravenol VSI sau VST, sau chiar LM Leichtlauf 5W40 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca liqui isi face treaba nu are rost sa treci la altul mai ales la Ravenol!!! Incearca Fuchs,valvoline,mobil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valvoline 5w50  vr1 fara nici un aditiv.

Eneos  0w50  dar e scump. este rally grade  RG indice de vascozitate peste 190.. e de exceptie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca liqui isi face treaba nu are rost sa treci la altul mai ales la Ravenol!!! Incearca Fuchs,valvoline,mobil...

Ce-ai cu Ravenol? Suprize neplacute pe 1.8T?

As un ulei mai ieftin, Synthoil e cam scump.

 

Valvoline si Mobil am folosit in trecut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa rodaj 5w40 si-a luat o culoare interesanta...50km..si avwam presiune mica de ulei.Avand 1.8T iti recomand un ceas de temperatura ulei si unul de presiune.Aproape toate 1.8T au probleme cu "sludge buil-up" din cauza sistemului ineficient de racire,motivul fiind cantitatea mica de ulei.Uleiul neaparat trebuie sa fie 5w40 deoarece se incalzeste binisor la temperaturi ale aerului peste 20grade.La 1.8T eu recomand ca orice motor cu rulaj mare,sau macar odata la 5 ani sa fie desfacut complet de pe masina si curatat.Solutii gen FLUSH-ENGINE sunt niste frectii la picior de lemn.Cand mi-am dat jos motorul pentru alezare/honuire/refacere chiulasa(upgrade) am ramas masca...2 zile si 20 de litri de benzina+4 sprayuri de curatat frana...numai asa s-a curatar si orificiile de ungere...+pompa noua de ulei.Inca ceva,sorbul la pompa se infunda ...de aceea se distrug multe motoare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.8T este pretentios la ulei...alte motoare nu cunosc dar 1.8T il cunosc din fir in par si pot sa spun ca multe din cate am vazut aveau depuneri masive...sute de mii la 1.8T nu cred!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles ca treaba cu "sludge'ul" se rezolva cu un racitor auxiliar de ulei si un catch can e binevenit de asemenea.
Eu maine schimb Valvolineul 5w40 cu Motul 8100 xcess 5w40.Foloseste careva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motul sub gama 300v e praf.Am folosit xcess,xclean...2 gunoaie...la 100 grade batea motoru ca tractoru!!!pana la 100 era ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!