Jump to content

Uleiul potrivit pentru motorul 1.8T


Laurentiu
 Share

Postare recomandată

Permite-mi sa nu cred că poate fi vreo mare diferenta între cele 2 la un schimb făcut la 5-6 k km;dacă crezi că e altfel,te rog argumenteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vorbesc DOAR de km aici, vorbesc de faptul ca 300V se scurge mai greu si permite ungerea motorului la pornirile dese. si sunt destule documente sa=mi sustina afirmatia

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1817829

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=1&t=62715

http://honda-tech.com/showthread.php?t=2914920

vezi ce spune acolo de detergenti, de utilizarea zilnica.

din pacate nu mai gasesc linkul de pe un forum de participanti la track-days, cu daily-drivers. cu date mai exact.

oricum,ceea ce am spus, am aflat-o si din discutii cu persoane mai abilitate ca mine. si cred ca era ori in topicul asta, ori in cele de 1.8T (general sau tuning) discutii despre asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu initial am inclinat spre Motul 300V, insa cum fac doua scimburi pe an la cate 8mii km, chiar nu imi permit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Bogdan de link-uri,de fapt e exact ceea ce am citit pe alte forumuri şi care îmi întăreşte convingerea că am ales ce trebuie pt nevoile şi stilul în care e exploatată masina:

-xcess pt daily driver

-300v  mai mult racing oil

 

Spre exemplu pe forumul TT UK  folosesc numai 5w 30,cand le-am zis de 5w 40 parcă am zis o blasfemie deşi mulţi folosesc maşinile doar în week-end şi fac km puţini :)

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In UK au cu si alta clima fata noi, tine cont si de asta. Ei nu au vara 35-40C in mod curent cum avem noi.

 

Discutia 5W30 vs 5W40 la nivel mondial depinde mult de regiune si cum au fost invatati posesorii masinilor de-alungul timpului. Spre exemplu, in US se merge preponderent pe 5W30 pe cand in Europa este mai raspandit 5W40, desi probabil exista foarte multe cazuri cand lucrurile ar trebuie sa fie exact pe dos :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În discuţia respectivă era vb de normă(unii nu vor să accepte 502 00) şi sludge datorită LL-ului şi intervalului mare  de schimbare a uleiului,atât ca timp,cât şi nr de km.

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt uleiuri 5w40 cu HTHS mai prost   decat unele uleiuri 5w30     si mai conteaza baza uleiului ff mult. Sintetice veritabile cu baza PAO au ramas f putine

restul sant jalnice hidrocrackate ..... al caror calitati cedeaza dramatic in maxim 200 ore in motor dupa provoaca uzura lenta programata  atat de draga fabricantilor....

 

de pe un alt forum comportament uleiuri  in diferite conditii si in diferite motoare cu diferiti km    no comment.....

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/111708-comportament-uleiuri/

 

PS..  un mic amanunt  LA PORSCHE motoare  benzina in lista uleiuri norma PORSCHE A40  CEA MAI DURA norma uleiuri masini benzina normale nu prea vad xxW30 (uleiuri trendy pt consum mai mic ) LA MOTOARE CHINUITE turate si turbo  la calduri mari vara mai ales la motoare peste 100000 km pelicula de ulei cedeaza in turatie .....  la PORSCHE uleiurile trec teste suplimentre fata de un ulei obisnuit din aceasta cauza nu se califica xxW30.

 

PROCEDURA TESTARE ULEIURI NORMA PORSCHE A40 (MOTOARE BENZINA)   pt diesel e NORMA  PORSCHE C30

 

NORMA A40 la unele uleiuri e identica la performante cu vw 50501(diesel)

 

 Here is Porsche A40 testing procedure:

This test will last 203 hours. The engine, and the oil, will go through:
- 4 times the simulation of 35 hours of summer driving,
- 4 times the simulation of 13.5 hours of winter driving,
- 40 cold starts,
- 5 times the simulation of 1-hour sessions on the “Nürburgring” racetrack,
- 3.5 hours of “running-in” program
Measurements on the engine and on the oil will be done at regular intervals, and the following parameter
will be taken into account to grant the approval or not:
- torque curve (internal friction),
- oxidation of the oil,
- Piston cleanliness and ring sticking,
- Valve train wear protection. Cam & tappet wear must be less than 10 μm.
- Engine cleanliness and sludge: after 203 hours, no deposits must be visible.
- Bearing wear protection: visual rating according to Porsche in-house method.

 

Si in final doar ca o parere personala (un pct de vedere) pt utilizatorul obisnuit alegeti un 5w40 din lista PORSCHE A40  si schimbati la maxim 10000km cu filtre de calitate

 

 http://www.pedrosgarage.com/Site_3/Porsche-Approved_Oils.html

 

in prima parte a listei sant uleiurile pt diesel NORMA C30...

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inteleg de aicea: post-75511-0-87350500-1382125790_thumb.j ca se foloseste si la benzinare acest C30, fiindca se poate inlocui cu vw504 (aceasta fiind de benzinar), cred ca e o norma mai noua si/sau mai eco decat A40 si deci se foloseste la motoare cu tolerante mai mici fie ele si bezinare. Facand analogie litera Cxx poate veni de la ACEA C3 (care o respecta C30 daca te uiti pe fisele producatorilor) si litera Axx de la ACEA A3 (idem pe fise la producatori), cifrele venind de la vascozitatea la cald.

 

Unde s-a specificat Cayenne Diesel (urmatoarea pozitie) s-a specificat inlocuitor vw507 pt. C30.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norma PORSCHE  C30  ESTE IDENTICA CU VW 50400/50700 si la PORSCHE e recomandata pt motoare DIESEL

 

nu exista ULEI     xxW40  CU NORMA    vw50400/50700.

 

Porsche A40 oils are for petrol engined Porsche cars

 

http://www.opieoils.co.uk/c-912-porsche.aspx

 

DECI concluzie pt benzina  norma     PORSCHE A40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu nu te lua dupa ce au scris unii pe un site neoficial, ci mai bine ai verifica de ce au cerut cei de la porsche vw504 ca alternativa pe motorizarile respective (cayenne v6 si cayenne s hybrid), oare nu sunt benzin? ;)

Iti zic eu, hibridul e doar pe benzina si v6 poate sa fie si benzinar si diesel. Care e ideea? La porche C30 s-a unificat norma de benzinar cu cea de diesel cum a facut VW si la grupul VAG: 504 e impreuna cu 507(implicit si C30) - e unul si acelasi ulei, 502 cu 505 eventual 505.01(doar pt 5w40) si/sau A40(doar la 0 sau 5 w40), 503 cu 506.01.

Dupa cum vezi la porche doar s-a simplificat notatia si mi se pare mai ok, de aici incolo nu mai comentez pe aceasta tema cred ca am spus suficient.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norma VW 50400/50700  include toate normele vw precedente  dar atentie repet  nu exista xxW40 cu norma asta...

 

Din aceasta cauza PORSCHE TESTEAZA suplimentar uleiul (teste  suplimentare fata de vw-audi) si la benzina se califica doar w40 in majoritatea cazurilor si nu foarte multe uleiuri  (lista PORSCHE e mai restrictiva ca cea de la vw) 

 

 Uleiurile  xxw30 neputind asigura HTHS  MINIMAL de peste 3.6

necesar rezistentei la uzura la temperaturi mari  in timp cum sant uleiurile HEAVY -DUTY de ex.....(care au de regula HTHS peste 4.3).

 

Multi fabricanti de uleiuri nu trec HTHS  in fisa uleiului pt ca e mic,  jalnic,  si le e rusine de slaba performata a propriilor uleiuri ei fiind doar niste jalnici blenderi  (producatori de etichete frumos colorate, galagie si multa reclama ) ce amesteca baza uleuri  in 95% din cazuri nesintetica  cumparata en gross cu aditivi de la ORONITE, sau LUBRIZOL.  

 

Iata variatii ale HTHS intr-o lista de pe BITOG

 

UNELE ULEIURI cu  vascozitae mare la cald au HTHS mic fata de altele cu vascozitate mai mica  exact ce explicam mai sus...

 

(ca o mica explicatie se vede performanta la forfecare la cald a  peliculei (HTHS) uleiului de nisa   -- REDLINE)

 

Mobil 1 0W40 HTHS 3.6

Castrol RS 10w-60 HTHS 3.7

Castrol RS 0w-40 HTHS 3.7

Silkolene PRO S 5w-40 HTHS 4.07

Motul 300V 10w-40 HTHS 4.19

Motul 300V 5w-40 HTHS 4.51

Redline 5w40 HTHS 4.6

Redline 10W40 HTHS 4.7

Mobil 1 15w-50 HTHS 5.11

Silkolene PRO S 10w-50 HTHS 5.11

Silkolene PRO R 15w-50 HTHS 5.23

Motul 300V 15w-50 HTHS 5.33

Redline 15W50 HTHS 5.8

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Permite-mi sa nu cred că poate fi vreo mare diferenta între cele 2 la un schimb făcut la 5-6 k km;dacă crezi că e altfel,te rog argumenteaza.

 

Nici nu are cum să fie. Astfel încât efortul financiar făcut pentru a pune un ulei longlife (gândit pentru 20 000 - 30 000 km în condiţii normale, fără trafic de melci, fără diferenţe mari de temperatură şi care ar fi putut să fie justificat dacă schimbi la 15 000 ca să fii sigur) devine irelevant dacă schimbi la 5000.

 

Corky Bell, care are în spate o carieră semnificativă în proiectarea şi modificarea turbinelor, spune cam aşa în cartea lui Maximum Boost: motoarele turbo, datorită temperaturilor de la axul turbinei, au nevoie de schimburi de ulei foarte dese (el scria în 1997, când mai toate uleiurile aflate la îndemâna unui automobilist obişnuit erau minerale sau semi-sintetice...) pentru a preveni acumularea de ulei carbonizat la turbină. De aceea s-au inventat axele răcite cu apă pentru turbine, ca să prevină arderea uleiului la ax şi să permită un interval de schimb rezonabil, fără să îl pună pe fugă pe client când aude de costul schimburilor de ulei frecvente. Şi pentru a permite utilizarea uleiurilor cu intervale mari de viscozitate, de genul 10W50, care în condiţii normale s-ar carboniza mult mai repede decât un ulei monograd. Uleiurile sintetice sunt însă mai rezistente la temperaturi înalte şi îşi păstrează mai bine proprietăţile în timp. Dacă ai schimba uleiul la 2000 de mile şi ai avea grijă să laşi motorul la relanti 30 de secunde înainte de oprire, toate posibilele probleme cu ungerea şi răcirea turbinei ar dispare. (Maximum Boost, pag. 35, 40, 42-43, 45)

 

Deci noi punem uleiuri sintetice scumpe pentru a lungi intervalul de schimb la un nivel rezonabil prin toate condiţiile de trafic şi temperatură. Dacă am fi schimbat la 2000 de mile (3200 km), atunci orice ulei, oricât de prost, ar fi făcut faţă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS Porsche C30 e cam acelaşi lucru cu VW 504.00 / 507.00, adică mai toate uleiurile care au cod VW 504.00 / 507.00 şi viscozitatea 5W30 au şi cod Porsche C30. Porsche A40 e echivalentul VW 503.01 - adică dacă un ulei (Castrol, Motul etc) are viscozitatea 0W40 şi cod VW 503.01 are şi cod Porsche A40. Uitaţi-vă la codurile de pe bidon la Mobil 1 0W40, Motul 8100 0W40 şi Castrol EDGE 0W40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Bogdan de link-uri,de fapt e exact ceea ce am citit pe alte forumuri şi care îmi întăreşte convingerea că am ales ce trebuie pt nevoile şi stilul în care e exploatată masina:

-xcess pt daily driver

-300v  mai mult racing oil

 

Spre exemplu pe forumul TT UK  folosesc numai 5w 30,cand le-am zis de 5w 40 parcă am zis o blasfemie deşi mulţi folosesc maşinile doar în week-end şi fac km puţini :)

eu tot folosesc masina ca daily driver (bine, mai exact weekly driver) si 50% regim normal de utilizare. si tot sunt mai increzator in 300v, pt ca ti-am zis, stiu (dar nu gasesc sursa, decat persoana- ZYX) ca 300v se scurge mai greu, si la urmatoarea pornire (in cazul celor dese) motorul nu pleaca pe uscat.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La modul general, teoria asta nu prea tine apa, ca sa zic asa. Daca uleiul este vascos si nu se scurge inseamna ca nici lubrifiere nu ofera. Asa am pune toti 10W60 sau 20W50 si am avea cea mai buna lubrifiere ;)

Pentru o lubrifiere optima uleiul trebuie sa circule, de aceea pentru porniri repetate la rece si condus cu motorul rece este bun un ulei cat mai subtire. Protectia este data de o pelicula foarte fina, nu de cat de vascos este uleiul. Pornirea la cald de obicei nu pune probleme, orice ulei la temperatura de lucru ofera o protectie suficienta.

 

Tu pui 5W30 sau 5W40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa caut postul lui zyx, si linkurile puse. dar faza e ca nu merge search dupa user, si apar doar ultimele 2-3 posturi. nu cele de mult timp. 

din cate tineam minte nu era vb de vascozitatea lui, ci de nu stiu de tratament pe care-l contine. ok,nu am vrut sa spun mai vascos, ci ca desi e subire pastreaza o pelicula de protectie. 

cred ca 5w40, dar nu mai stiu exact. ca am tot avut discutii pe tema asta si cu mai multi mecanici. ma uit in portbagaj. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci probabil este vorba de HTHS (high temp high shear), care intr-adevar la 300V are o valore ridicata multumita bazei esterice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut...am un golf 4 1.8t cod motor aum din 2002...vreau sa va intreb daca uleiul pt motor 5w50 ar fi bun pt maina mea...tin sa va spun ca am oboceiu de a conduce mai sportive...la turatii mai mari

Modificat de RaulGTI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w50 daca nu ma insel nu este full sintetic. Nu cred ca mergi in regem re circuit, eu iti recomand un 5w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mobil1 5w50  e full syntetic si e singurul  ULEI 5w50   in lista Porsche

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut...am un golf 4 1.8t cod motor aum din 2002...vreau sa va intreb daca uleiul pt motor 5w50 ar fi bun pt maina mea...tin sa va spun ca am oboceiu de a conduce mai sportive...la turatii mai mari

Mobil1 5W50, banuiesc ca la el te referi, fiind cel mai popular 5W50 pe piata, este un ulei bun, dar nu ti-l recomand daca nu mergi foarte mult in regim de circuit. L-am folosit cateva schimburi dar am revenit la 5W40 din cauza regimului preponderent urban in care circul.

Dezavantajul lui este vascozitatea mai mare decat a unui 5W40 la temperaturi scazute, dar si un consum de benzina usor marit. Chiar daca 5W50 ofera teoretic o protectie mai buna la temperaturi mari, am preferat sa revin la 5W40 asigurand o ungere mai buna in regim stop&go.

Depinde in ce conditii circuli...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream la un liqui moly 5w50 molygen pt ca este aprobat de vw cu codu de 500.00 si asta imi scrie in cartea masinii...imi trebuie un 500.00...501.01 sau 502.00...acuma caut si eu si asta am gasit care cred ca s-ar potrivi stilului meu de condus...daca stiti voi un ulei mai bun va rog sa imi spuneti. sau castrol edge 5w40 care are codu 502.00 ar fi bun??

Modificat de RaulGTI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti recomand sa nu mai bagi 10W40 ca de obicei e semi-sintetic. Castrol sau Liqui Moly 10W60 eu stiu ca nici nu are pe el norma VW, deci nu e bun. Castolul e mai mult pentru BMW M.

 

Baga un ulei cu norma VW 502.00. De preferinta full sintectic. Aici ai o gramada de variante bune cred eu:

 

- Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40

- Motul X-Cess 8100 5W40

- Repsol Elite Evolution 5W40

- Castrol Magnatec 5W40

- Liqui Moly Synthoil Energy 0W40

- Aral SuperTronic 0W40

- Castrol EDGE 0W40

- Repsol Elite Cosmos 0W40

 

Eu personal am mers 4 ani cu Castrol Magnatec 5W40 Full Synthetic (nu HC Synthese) fara nici cea mai mica problema si fara consum de ulei semnificativ intre schimburi (maxim 300 ml/an/7-12 mii km). Acum 3 ani stiu ca am prins un bidon 5L adus din Belgia/Olanda si de 2 ani am luat tot la bidon de 1l din Romania.

Acum m-am gandit sa trec pe Castrol Edge FST 0W40 Vollsynthetik adus din Germania.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!