Jump to content

Uleiurile VW 504/507 aka LongLife 3 bune?


samartean
 Share

Postare recomandată

... in Romania cel putin, nu prea cred.

Apropiindu-ma de prima revizie am cautat care ar fi cel mai bun ulei pentru masina, si asemenea unui obsedat nu m-am multumit pana nu am gasit explicatii si detalii pentru fiecare din aspectele si certificarile unui ulei, timp de saptamani, ulterior uitand cauza pentru care m-am apucat de documentat :)

Astea sunt concluziile la care am ajuns, poate mai putem aduna pareri...

Poate cea mai des intalnita intrebare cand e vorba de revizii si uleiuri - De ce in Germania revizia se face la 2 ani, iar la noi la 1 an? Eu cred ca se face din cauza cantitatii mari de sulf care inca se gaseste la noi in combustibili; asa cum cifrele octanice sunt departe de adevar la mai toate benzinele, asa si cantitatile de sulf reale din combustibili sunt deasupra normelor la noi in tara. Ce e rau in asta? Sulful din combustibili duce la formarea acidului sulfuric, acid sulfuric care erodeaza metalul motorului, si este neutralizat in mare parte de KOH(hidroxid de potasiu) aflat in uleiurile de motor - cantitatea lui in ulei ca aditiv se masoara in TBN (mgKOH/g), deci in principiu cu cat este mai mare cu atat mai bine, dar UE impreuna cu eco-prietenii nu sunt de aceeasi opinie...

Problema consta in faptul ca datorita normelor stricte de emisii, aditivii din uleiurile API SM(cum sunt si cele cu standardul VW 504/507) sunt in cantitati incomparabile mai mici decat uleiurile de standard mai vechi(API SL spre exemplu...).

Daca intr-un ulei API SL (VW 502/505 spre ex.), TBN-ul trece de 10 in multe cazuri, la uleiurile API SM, TBN-ul trece de 6 in putine cazuri. La fel si cu ceilalti aditivi... zinc, fosfor, molybden etc... la uleiurile de aprobare noua nu au voie sa treaca de de 600ppm(parti per milion). In momentul in care TBN-ul coboara la 1-2, uleiul trebuie schimbat imediat, altfel protectia impotriva uzurii cauzate de acidul sulfuric va fi minima. De la sine inteles ca un ulei cu TBN peste 10 protejeaza mai bine ca un ulei cu TBN 5 sau 6.

Asemenea se poate spune in parte si despre aditivii de uzura mecanica... zinc, fosfor sau molybden - una e ca uleiul sa aiba peste 1000ppm si alta e sa fi limitat la sub 600ppm.

Sper ca nu ma insel, insa motoarele diesel VAG de generatie noua(euro 5) sunt obligate sa foloseasca ulei cu standard VW 507, altfel tocmai acei aditivi care ajuta la protejarea impotriva uzurii, vor distruge filtrul de particule pe termen lung.

La benzinarele noi, cum e cazul meu, inca mai putem alege sa folosim ulei de standard mai vechi API SL (VW 502) cu revizia la un an.

Un lucru benefic pe care vad ca VW inca il pastreaza la uleiurile aprobate de ei, e ca norma HTHS(high temperature high shear) sa fie mai mare de 3.5 mPas - pe scurt, VW prefera un ulei care protejeaza motorul mai bine, in schimbul unui ulei care ajuta motorul sa consume ceva mai putin combustibil, insa cu o protectie mai mica la temperaturi mari(paradoxal o optiune aleasa in special de constructorii non-germani). Se pare ca un ulei cu HTHS >3.5 mPas e recomandat in special pentru viata turbinei, iar Ford spre ex. stiu sigur ca recomanda ulei <3.5 mPas.

As aprecia opiniile sau parerile pozitive sau negative, e bine sau rau sa mergem pe norma VW 504/507? Cei cu diesel euro 5 nu au de ales, insa benzinarii au un cuvant de spus..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine documentat.

Ca si concluzie, la TSI-u' lu' matale de 1,2, ce ulei tb sa bagi? VW504.00 parca?

Am si eu 1,4TSI si ash cam baga 5W-30, care cica nu este compatibil cu norma VW504.00, asha este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos1974. 507.00 este si pe 5W30 si pe 5W40. Cred ca ar fi si pe 0W30 si 0W40.

Cel mai simplu exemplu pe 5W30 este Castrol EDGE 5W30. Altele care imi vin acuma in minte ar fi Mobil 1 ESP Formula 5W30, Liqui Moly Top Tec 4200 5W30, Repsol Elite Long Life 504/507, Titan Fuchs GT1 LONGLIFE III 5W30.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gresesti, VW 504/507 e doar 5W-30.. dar nu si invers

Dragos1974 - eu voi pune un ulei standard VW 502, acum nu stiu care exact... depinde de ce buget o sa am

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este. Nu stiu de ce aveam impresia ca am vazut undeva 504/507 5W40. My bad. M-am uitat mai bine si la OW30 si OW40 sunt pe 503.00/503.01 si 506.00/506.01.

Eu in locul tau as baga 504.00 in 1.2 TSI-ul. Torusi motorul tau e de generatie noua cu injectie cu directa. Norma VW 502.00 este folosita in special pt MPI-urile care totusi sunt cu o generatie in urma. Deci parerea mea e ca: motor mai nou ==> norma mai noua. In plus din cate stiu eu 504.00 se pote folosi in regim LL sau normal.

"VW 504 00 New specification for vehicles with or without Longlife Service. For gasoline engines"

"VW 507 00 New specification for vehicles with and without Longlife Service. For diesel engines fitted with particle filter systems"

Sursa: Titan Fuchs Approvals by manufacturers

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea o parere, la un motor de audi de 2,0 140 CP, cod BLB, fara DPF, ce ulei ar fi cel mai bine de folosit? Precizez ca masina are 115k km. In germania a primit numai Castrol long life 3 5W30 si eu am continuat pe acest ulei. Am auzit tot felul de pareri dar nu m-am lamurit. In cartea masinii norma prevazuta este 50600. Voi ce ziceti? Eu folosesc masina numai pe autostrada si numai in afara ro, pana in germania sau austria si fac doar 5000-7000 km pe an

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca au micsorat protectia ar trebui sa se cheme shortlife. cred ca au inlocuit cu altceva, nu doar au taiat ca base.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volnick1986 - concluzia la care am ajuns pana la urma a fost ca uleiurile VW 504/507 sunt pentru noxe mici si schimb rar(mai putin deseu sintetic), nicidecum pentru fiabilitate sau consum redus.... de ce sa dau o carca de bani pentru un ulei care nu mi se adreseaza?

albinatrevel - motorul tau nu e de generatie noua cu CR si DPF, nu ai nici un motiv sa folosesti ulei VW 507, uite-te dupa uleiurile standard VW 505.01

Jag, schimbul de ulei se realizeaza in 99% din cazuri din cauza la acel TBN foarte scazut. In Vest, unde combustibilul e combustibil si nu pacura "semi-rafinata" ca la noi, sulful e chiar inexistent si longlife functioneaza cu un dezavantaj minor pentru fiabilitate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea o parere, la un motor de audi de 2,0 140 CP, cod BLB, fara DPF, ce ulei ar fi cel mai bine de folosit? Precizez ca masina are 115k km. In germania a primit numai Castrol long life 3 5W30 si eu am continuat pe acest ulei. Am auzit tot felul de pareri dar nu m-am lamurit. In cartea masinii norma prevazuta este 50601 pt long life si 50101 pt intervale fixe. Voi ce ziceti? Eu folosesc masina numai pe autostrada si numai in afara ro, pana in germania sau austria si fac doar 5000-7000 km pe an

Scuze, am vrut sa fac niste rectificari cu privire la specificatiile din cartea masinii si a iesit altceva

Pt Samartean: daca norma 50400-50700 nu e potrivita pt motorul meu, atunci de ce in Germania a primit numai acest ulei? Ar fi mai bine sa trec pe alta norma, se mai fabrica ulei cu specificatia 50101, eventual sa trec pe un 5W40? Ceea ce stiu e ca norma 50601(pt long life) nu mai exista,nu-i asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

concluzia la care am ajuns pana la urma a fost ca uleiurile VW 504/507 sunt pentru noxe mici si schimb rar(mai putin deseu sintetic), nicidecum pentru fiabilitate sau consum redus.... de ce sa dau o carca de bani pentru un ulei care nu mi se adreseaza?

Nu sunt de acord cu tine... Din contra 504.00 chiar ti se adreseaza. Nu cred ca 180-200 de lei pentru un 4L de Castol EDGE 5W30 e chiar o caruta de bani... Din moment ce masina ta din semnatura de '10 banuiesc ca vorbim de reprezentante unde te usca aia la buzunar, intr-adevar... :wacko:

Stiu asta de la reprezentanta Skoda unde pe factura un Mobil Super 3000 5W40 e 200 de lei fara TVA. Acelasi ulei tot la 4L l-am luat eu de la magazin cu 99 de lei TVA inclus.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc acest LL3 Castro Edge 5w30.

Urmatoarele sunt pareri personale si trebuie tratate ca atare: :D

Din cate stiu un ulei LL e mai putin performant decat un ulei normal. Asta pana pe la vreo 10k cand cele doua uleiuri au proprietati similare dpdv al performantei. Pe la 15k cel normal trebuie schimbat, pe cand la cel LL "coafura rezista". LL la 25k km incepe sa se cam deprecieze, iar la max 30K km se recomanda schimbul. Oricum exista si un calcul al computerului de bord in functie de senzorul de calitate din baia de ulei, al timpului trecut de la schimb (probabil si al regimului de turatii si al numarului de porniri). Se intelege ca trebuie sa fie setat computerul pe serviviul LL.

Eu unul il schimb pe la 25k. Dupa acesti 25k km, MMI-ul imi spunea ca mai pot merge peste 3000k. In acest interval am completat cu maxim vreo 300ml, iar inainte de schimb era maxim pe joja.

Cred ca pentru conditiile de la noi safe ar fi pe la un 20-22k km. Toate aprecierile sunt in cazul in care km nu s-au facut in regim de "race" sau exclusiv urban. In cazurile mai severe nu l-as tine decat maxim 18k-20k.

Per total sunt multumit de cum se comporta acest ulei.

Logic ar fi ca nu are niciun rost sa folosim LL daca intentionam sa-l schimbam mai devreme de vreo 18-20k km.

In alta ordine de idei nu cred ca motorina e atat de proasta in RO incat sa nu se mearga pe LL macar pana la 20k km. Poti baga motorina E5 la un motor E4 de exemplu si vei scapa de sulf macar. Filtrul de motorina il poti schimba la fiecare schimb de ulei. In Germania odata il schimba la 30k km, urmatoarea data (la inca 30k km) doar il purjeaza. Deci deja ajungi sa-l schimbi mult mai des decat ei. Praful din atmosfera nu are nicio legatura cu uleiul. Daca vrei sa fi precaut schimbi filtrul de aer la vreo 15k km (in DE se schimba tot la 30k).

Oare ce fac nemtii cu fermierii care au masini din grupul VAG? Credeti ca la ei e "aer de munte" peste tot? Ca in DE nu exista praf niciunde? Ca nemtii circula numai in DE cu masinile lor? Ca circula toti preponderent pe autostrada? Ca nu sunt multi care-si birjaresc masinile? Majoritatea se prezinta la service dupa 30k chiar si pe la 33-34k! Si nu este nicio problema!

Oricum am impresia ca si nemtii ne-au "citit" mentalitatea noastra veche in legatura cu schimbul muuuuult mai devreme al uleiului (sa fie "safe", mai mult decat "safe" defapt) si profita dpdv economic, chemandu-ne muuuuult mai devreme la revizii in RO.

De ce oare sunt alte marci (eu stiu unele japoneze) unde te cheama in RO la sevice la 20k km?

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt de acord cu tine... Din contra 504.00 chiar ti se adreseaza. Nu cred ca 180-200 de lei pentru un 4L de Castol EDGE 5W30 e chiar o caruta de bani... Din moment ce masina ta din semnatura de '10 banuiesc ca vorbim de reprezentante unde te usca aia la buzunar, intr-adevar... :D

Stiu asta de la reprezentanta Skoda unde pe factura un Mobil Super 3000 5W40 e 200 de lei fara TVA. Acelasi ulei tot la 4L l-am luat eu de la magazin cu 99 de lei TVA inclus.

volnick1986 - la banii aia imi voi lua un ulei pe baza de esteri, full synthetic, in timp ce uleiurile VW 504/507 nu prea sunt full sintetice(eu stiu doar unul, de la Shell)

Uleiurile pe baza de esteri(uleiuri de grupa V) sunt incomparabil mai bune decat uleiurile sintetice, si chiar mai bune decat cele full sintetice PAO(de grupa IV).

Uleiul pe baza de esteri e un ulei polar, si se lipeste pur si simplu de metal pentru o mai lunga perioada de timp - pornirile la rece se fac mult mai usor, intrucat uleiul sta intr-o pelicula mai groasa pe metal, desi vascozitatea ar fi la fel de mica, propice pentru pornirile la rece.

Un alt avantaj al uleiurilor pe baza de esteri - rezistanta si stabilitatea la temperaturi inalte.

Singurul lor dezavantaj e pretul destul de piperat.

Acum.... tocmai uleiurile de standard nou VW 504/507, nu sunt nici macar full sintetice marea majoritate, sa nu mai spun ca nu sunt pe baza de esteri - iar pretul e acelasi, poate chiar mai mare decat al acelora - pe scurt, un suprapret, de unde companiile isi trag inapoi banii care i-au dat VW pentru aprobarea VW 504/507

Modificat de samartean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, atunci Motul 300V 5W-30 merge pe motorul 1,4 TSI de 140CP pe un Golf V din 2007? Da au ba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai auzit lumea care foloseste 300V.... dar din ce vad eu, uleiul e RACING, si in cel mai rau caz pentru motoare care se tureaza si ajung la temperaturi mari foarte frecvent.

In plus, nu vad nici un standard ACEA sau API care sa te ajute sa-ti dai seama cat de potrivit uleiul, mai ales ca motorul tau e cu injectie directa.

Daca intradevar vrei un ulei extraordinar, insa destul de scump... ia-ti Motul X-Lite 0W-30, eu unul pe asta ma voi duce - e pe baza de esteri, e foarte moale pentru pornirile reci iarna insa foarte rezistent la temperaturi mari, cum intalnesti vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma din ce spui tu rezulta ca X-Lite 0W-30 e mai bun decat 300V ceea ce nu e adevarat. Pe ce te bazezi cand spui ca uleiurile din clasa VW 504/507 nu sunt full sintetice? La uleiurile auto conteaza foarte mult, decisiv as spune, pachetul de aditivi si proportia lor.

Modificat de rosso corse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se bazeaza pe faptul ca sunt o sumedenie de hidrocracate, grupa III, care indeplinesc norma, ceea ce in sens "european" nu inseamna "full sintetic"(adica,"cel putin" grupa IV-polialfaolefine).Comentariile mai au si stangacii.Marea majoritate a celor grupa IV, "full sintetice"(dupa norma europeana), au si esteri in componenta.

300V este , in orice caz, "peste" orice alt ulei Motul sau european existent.Singurul oponent de "factura" cat de cat egala este Redline.Nu conteaza etichetarea "racing" in vascozitatea aia.Nu sunt probleme cu standardele.Sunt "depasite" toate.Deci 300V le depaseste "cu gratie".

Restul poate "expanda" in dizertatii "interminabile".

Ungere cat mai buna!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iuliu m. - multumesc de comentariu, insa eu tot nu vreau sa cred ca 300V e cel mai bun pentru ca nu ni se adreseaza, chiar daca ar fi cel mai bun e clar overkill.

Sa-ti spun de ce nu cred - motoarele racing nu au catalizator, sau cele care au, au unul oricum mult mai putin sensibil decat motoarele de productie larga... ceea ce inseamna ca uleiurile destinate lor nu trebuie sa aiba un continut foarte redus de "sulfate ash" pentru ca nu au de ce.

In schimb sa folosesti un ulei de acest gen, poate cu o cantitate mare de "sulfate ash" la motoarele noi EURO 5 cu catalizator 3-way sau filtru de particule eu zic ca e foarte riscant.

Perfect de acord ca ungerea s-ar putea sa fie cea mai buna, desi aia cred ca se obtine de la o anumita temperatura in sus la 300V, nu la o temperatura normala pentru uz zi de zi.

In final eu zic ca nu merita sa risti un asemenea ulei, chiar daca ar fi cel mai bun... e overkill cu siguranta, iar pretul e enorm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata fisa tehnica a lui "5W-40 Power",ca sa nu mai bajbaim.Nu contine si "cenusa" dar ti-o gasesc diseara si o postez ca n-am timp acum.Merge "brici", stai linistit.

Cat despre "overkill",tot ce se poate, ca doar au scazut unele salarii cu 25%...Eu l-am luat ultima oara cu 161 RON/bidon metalic de 2l.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot cautat date despre 300V, tot ce am gasit facea referire la designed for "professional of racing", si nu am gasit nimic despre cantitatea de cenusa care o contine, decat ca cele mai multe dintre ele respecta si depasesc API SG/SH, ceea ce nu-mi spune nimic intrucat astea sunt standarde vechi...

Astept sa vad ce date ai despre uleiurile astea, insa mi-e imi e destul de clar pentru ce au fost concepute... temperaturile la care trebuie folosit uleiul nu le gasesti la motoarele de uz zilnic.

Modificat de samartean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat ai gasit?Da...Nu este prea "tratat" subiectul.

In linkul asta problema "racing/street use" este "comentata" cu "naturalete", ca sa zic asa:

http://matrixsyntheticoils.com/store/motul...racing_oil.html

Desi problema faptului ca nu este un "low SAPS", si asta il face teoretic nerecomandabil , celor care au filtru de particule, "dupa ei" :D ,pot sa iti spun ca stiu pe cineva cu un C4 Picasso 2.0 HDI FAP care foloseste numai asa ceva, si filtrul se "regenereaza" cu circa 50% mai rar decat cu Valvoline-ul(Synpower 0W-40) pe care l-a folosit la primele trei schimburi de ulei(are masina de noua si face schimbul la ~15 k km).Acum are ~100 k km si filtrul de particule se prezinta absolut OK.

Cu alte argumente vad ca nu ma prea "ajuta" netul.Poate voi mai gasi ceva cand voi avea ceva mai multa vreme.

Nu prea vad de ce problemele mari ar aparea "la rece".

Cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat de la volksman 300V cu 300RON 4 litri.Sambata-l schimb...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteptam cu interes primele impresii despre "the best in synthetics"! :vaidecapulmeu:

Toti cei care au mers cu asa ceva au remarcat niscai chestii...Nu mai divulg ca nu vreau sa te influentez deloc.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Divulga nu ma lasa sa fac varza motoru' daca e de rau !!! Daca e de bine, nu-i problema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E de la sine inteles ca e de bine, din moment ce omul sustine ca e "the best in synthetics".....

Si pana la urma topicul se rezuma la uleiurile VW 504/507 care sunt sau nu bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LL3 cu 5W30 si VW 504.00 / 507.00 este sintetic , asa zice pe site-ul lui Liqui-Moly, si cred ca este compromisul cel mai avantajos intre uleiurile LL2 (full sintetice) si protectia mediului. Asta este tendinta actuala. Orice selectie faci la sectiunea "oil guide", prima data te trimite la LL3 cu 5W30 (la majoritatea motoarelor fabricate dupa 2000). Tot acolo au si o gramada de fise tehnice pe fiecare tip de ulei. LL2 cu 0W30 (indiferent de producator) si VW 503.00 / 506.00 (506.01) este, parerea mea dupa ce l-am folosit odata, cel mai complet ulei cu cea mai buna protectie indiferent de conditiile de exploatare. Pacat ca nu se prea mai fabrica. Personal am folosit LL3, cu schimb la 15 mii (LM TopTec 4200 5w30), trei ani, aprox. 5 schimburi. La ultimul schimb am pus VW505.01 (TopTec 4100 5W40). Nu am DPF.

User-ul "ender" a explicat, acum ceva timp, foarte bine, ce si cum despre aceste uleiuri.

Modificat de teko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!