Jump to content

Trosnit la plecat de pe loc .


plc
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor . Bine v-am regasit .

Am si eu o problema noua la fabie . De la o vreme mi s-a intamplat de 2 ori ca atunci cand vreau sa plec de pe loc , (dupa ce masina a stat parcata o perioada in viteza 1 si cu frana de mana trasa) , masina se misca intr-o smucitura si se aude un zgomot ca o bubuitura . Apoi nu mai deranjeaza nimic , totul merge normal .

De la ce poate fi ? De la frane cumva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti se blocheaza tamburii pe spate, din cauza franei de mana. Ar fi bine sa-i cureti si sa gresezi mecanismul pe acolo.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu - se blocheaza tamburii pe spate,am pati si eu. Nu e grav dar e bine sa le aplici o curatare.

Atentie acum ca vine iarna! Daca nu apuci sa ii cureti poate se intampla sa ai o surpriza mai ales pe frig mare,si pe zapada;

Se blocheaza atat de tare uneori incat efectiv iti patineaza puntea spate si o tragi dupa tine. In cazul asta baga in marsarier si da putin inapoi,se deblocheaza mult mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos ...saptamana asta ma pun pe demontat sa vad ce iese . Trebuie sa demontez sabotii de la locul lor sau e deajuns sa dau jos capacul tamburului si sa fac o ungere cu ceva spray lubrifiant ?

Apropos : e normal sa se incalzeasca tamburii de pe spate dupa o perioada de condus mai lunga ....sa zicem 30 min ? Am observat ca cel pe stanga parca este mai cald . Dar nu se incing tare , doar se incalzesc putin .... sa zic undeva maxim 40 grade .

Modificat de plc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 nu prea e normal sa se incalzeasca tamburii...probabil e blocat pistonasul ,nu revine suficient la loc si ramane frecarea.

2 daca te apuci de dat cu lubrifiant - mare atentie sa nu mazgalesti sabotii - vei ramane fara frana (daca se poate dupa ce cureti inainte de montare da cu putin smirghel pe saboti sa fie curati)

3 nu e musai nevoie sa dai jos sabotii. Depinde in ce stare e problema - Ar fi bine sa verifici si cablul de mana daca nu e blocat.

4 cand montezi roata,cu ea ridicata,daca nu o poti invarti cu mana nu e prea bine (chiar daca nu se invarte foarte usor,tre sa o poti invarti cu mana)

5 ca sa dai jos tamburul tre sa desfaci doar roata si un simplu surubel cu o surubelnita STEA. ATAT....dar poate ai surpiza sa te chinui putin sa il scoti afata din cauza ca agata sabotii pe dinauntru tamburului.

Nu te speria si aplica cateva ciocane stanga dreapta,si fa parghie cu 2 surubelnite tot stg dreapta si va iesi.

6 inainte de montare verifica daca functioneaza ambele capete ale pistonasului.

7 verifica parghia prin care cablu frana actioneaza sabotul. Atunci cand cablul e foarte intins pt ca e uzat exista riscul ca parghia asta sa frece pe lagarul rulmentului - vezi in spatele rulmentului.

8 sa nu lasi ulei sa balteasca in ansamblul de frana....acesta se va scurge pe tambur,apoi se ia pe saboti si frana devine insuficienta.

9 fa un test de frana la final....dar atentie ca pe spate frana nu tre sa fie la fel de tare ca pe fatza. Cred ca pe spate e vreo 30% si pe fatza vreo 70%

Poti cu roata suspendata sa o invarti si cineva sa franeze repetat sa vezi daca blocheaza-elibereaza.

10 verifica sabotii ce uzura au si tamburul daca nu are ceva buza.

Cam atat imi amintesc deocamdata....restul pe parcurs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 nu prea e normal sa se incalzeasca tamburii...probabil e blocat pistonasul ,nu revine suficient la loc si ramane frecarea.

Iar induci lumea-n eroare? Problema este strict de la cablurile de frana de mana si de la calitatea sabotilor. Trebuie demontat de la spate si vazut daca functioneaza parghiile de frana de mana si daca in pozitia de repaus stau unde ar trebui sa stea (au o pozitie anume). Se verifica atat cu cablurile de frana de mana montate cat si fara. Daca cu cablurile NU ajung unde ar trebui atunci cablurile sunt cam gata. Eu la a mea mai aman putin schimbarea cablurilor, desi nu costa mult (~50lei/bucata la reprezentanta), cu toate ca era sa-mi stric concediul in vara asta din cauza lor si din cauza porcariilor de saboti aftermarket (mi s-a blocat pe dreapta spate in drum spre mare si inapoi, noroc ca am simtit la timp ca ceva nu e in regula si am desfacut un surub de roata si-am dat parghia de autoreglaj in sus).

Eu ti-as recomanda o constatare serioasa la un service pentru ca sunt convins ca NU o sa-ti dai seama singur daca sunt cablurile de vina. Aparent ele merg ok numai ca la un moment dat nu mai permit parghiilor de la saboti sa revina unde ar trebui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , am reusit ieri sa demontez doar o roata si am ajuns la pistonase si saboti ... Intredevar un sabot nu se misca , adica nu trage . Amandoua rotile se invart liber doar ca se adute la o tura cum freaca putin de unii din saboti .

Eu sunt ferm convins ca nu prezinta pericol pentru drum lung in conditiile astea , nu-i asa - as vrea sa plec pana in Tulcea cu ea? Oricum urmeaza sa se execute lucrarile de reparatii , constatare in service . Franele de mana lucreaza bine ;a actionare ... adica blocheaza rotile , doar ca se intampla rar blocajul acela.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se aude frecare doar pe alocuri cand invarti roata inseamna ca ti-e ovalizat tamburul. Se intampla destul de des.

Nu e pericol insa scade din eficienta franei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ta era ca ramine cel putin un sabot blocat pe tambur la eliberarea frinei de mina, deci cind demontezi roata cureti tot ce tine de frina la ea si cu tamburul partial bagat ( sa acopere jumatate din saboti ) verifici daca sabotii se misca la tragerea-eliberarea frinei de mina.

Daca nu se misca amindoi imediat ce ai eliberat frina de mina, desfaci si cureti pina cind se misca amindoi uniform. Cu frecatul la rotire, nu e mare pericol, o sa mai mergi mult si bine cu tamburii asa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord Lucian DAR pot sa-ti spun c-am patit-o eu, fiindca m-a pus pacatul si am economisit cca.80 de lei: in loc sa iau saboti originali am luat niste porcarii de Bosch si-am regretat amarnic: mi-a ramas de 2 ori frana pe dreapta spate blocata (eram la un pas de a-mi strica concediul). Cand am demontat am constatat ca parghia de pe dreapta nu mai revenea la pozitia de repaus, ramanea putin in spate, suficient incat sa ramana frana atacata (chiar daca pe restul cursei parghia se misca foarte fain). Am ajuns la concluzia ca se bloca parghia din nitul ala cu care este prinsa (cred ca tablele alea care formeaza ansamblul sunt proaste si se deformeaza foarte usor). A trebuit sa trag cumva cu un cleste si astfel si-a revenit cat de cat dar nu sunt convins ca am rezolvat problema 100%.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost plecat in concediu o saptamana fara masina. Am lasat masina in garaj. De obicei cand las masina pe loc mai mult de 3 zile eliberez frana de mana. Acum am uitat, si a ramas o saptamana cu ea trasa. Cand m-am intors din concediu am avut o surpriza. Roata dreapta spate blocata puternic. Am incercat sa o deblochez cu tentative de plecare in fata si in spate. Nu a vrut de loc. Apoi am plecat ca un nemernic cu 4000rpm cu grija, si am scoso taras din garaj, cu gandul sa ajung pe pavele ca e aderenta mai mare si poate reusesc sa o deblochez. Am ajuns pe pavele si am repetat miscarile fata spate. In final dupa cateva minute de fortat am reusit sa o deblochez. Am ajuns sa trec de 4000rpm si la un moment dat a facut POC!!! si gata.

De atunci a inceput sa faca un huruit la franele lungi. Dupa o saptamana (cu vreo 700km) in care huruitul n-a disparut, am trecut la demontare.

Am dat rotile spate jos, am scos tamburii, am dat cu smirghel foarte fin pe saboti, am curatat toata mizeria de acolo, am tras-o cu aspiratorul, am dat cu spray siliconic pe la toate lagarele, tot ce-i mecanica acolo. Pe saboti am lipit scoci pentru a nu-i atinge cu silicon. Am sters surplusul de silicon, am dat jos scotch, am montat tamburii la loc. Ridicata pe cric roata se invarte in gol foarte usor, merge mult. Inainte se invartea 1 tura dupa ce luam mana de pe ea. Frana de mana tine foarte bine pe loc. Nu pleaca masina nici cu 4000rpm, frana din pedala prinde foarte bine, insa problema este urmatoarea. Cand calc pedala de frana putin mai tare si bruschez masina cat de putin, incat face spatele acea miscare verticala, frana se termina cu un scartait destul de tare. Chiar intorci capul dupa mine....

Vreo idee legata de scartatit ?

Weekendul asta voi face vreo 400km, cu 4 persoane, si cu 60 km traseu montan. Am sa incerc sa folosesc cat mai mult frana. Astept sa vad daca dispare scartaitul, daca nu, ce operatiune sa fac eu luni ?

Modificat de BMA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune si desfa din nou in partea unde s-or lipit, ia un smirghil finut si freaca putin suprafata sabotilor si apoi suprafata de lucru de pe tambur. Va povesteam mai demult ce am patit eu dupa o coborare de poiana mai .... cu frane lungi :) : scartaia frana pe fata dupa ce s-au racit de ziceai ca intra trenul in gara, Am dat cu smirghil pe placute si pe discuri si totul a fost ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Un sindrom asemanator am si eu la a mea dar la mine sunetul provine din partea centrala fata a masini(mai exact chiar inainte de schimbator) de fiecare data cand schimb viteza si acelerez mai brusc aud si simt cum pocneste ceva, si ma tot intreb oare ce sa fie. Asa face tot timpul nu doar cand e rece masina. Eu cred ca e bratul de la cutie, daca cineva a mai intalnit ceva asemanator va rog explicati. Multumesc! :)

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, banuiesti bine. Este foarte posibil fie ca un surub de-acolo sa fie slabit fie sa ai o piatra (am gasit la cineva) in punte, intrata prin locasul pe unde se fixeaza in punte tamponul anticuplu. Trebuie sa gasesti un canal si sa verifici pe indelete zona. Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

concluzia pana la urma e sa nu lasam masina cu frana de mana trasa mai multe zile, mai ales ca vine iarna

e destul sa o lasam in viteza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iarna nu se lasa frana trasa ! exista riscul sa inghete. Nu mi s-a intamplat pana acum dar exista acest risc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de cand am masina tot cu frana de mana o las. Nu mi-au inghetat niciodata cablurile, nu mi s-au lipit niciodata sabotii de tambur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu, intotdeauna frana de mana e trasa chiar si in garaj. Singura problema intalnita este ca daca spal masina si imediat o bag in garaj unde bineinteles trag frana de mana dimineata cand vreau sa plec se aude o pocnitura semn ca s-au desprins placutele, dar asta doar cand spal masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu o trag intotdeauna indiferent unde o las, insa uite ca pana la urma am patit-o...Dar problema a fost mizeria din tambur adunata in 56k km. Am desfacut, am curatat, am facut aprox 300 km pe traseu montan, cu multe frane si 4 persoane si totul a revenit la normal. S-au aranjat sabotii. Nu mai scartaie si frana tine foarte bine. Nu pleci de pe loc fara 4500 rpm t

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
alinradita88

Salut,

Am si eu o mica problema.Cand apas frana mai puternic se aude ca un trosnit la roata din fata stanga,ce poate fi??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu ai cumva bucsele la bascula defecte. ridica si tu masina pe cric si trage putin de roata respectiva si vezi ce jocuri ai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinradita88

Astazi a facut prima oara boss.O sa fac ce ai spus tu.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!