Jump to content

Webasto golf 3


CVA G3
 Share

Postare recomandată

Am plecat de la intrebarea colegului "ass1" si ar fi o ideie buna sa dezvoltam acest subiect.

ass1 - Buna tuturor. Scuzati de offtopic dar am o nelamurire. Am inteles ca pe unele motoare ca al meu sau instalat si incalzire auxiliara pt. Lichidul de racire. Aveti idee cum arata si unde au fost montate si daca se poate pune ulterior. Daca aveti si poze ar fi perfect.multumesc anticipat.

R: Webasto pe golf 3? Interesant. Cum e destul loc in compartiment se poate pune oriunde. E destul de compact si etanseaza f. bine asa ca nu ar trebui sa ai pierderi, scurgeri. Ar fi util in special la consumul de carburant cat si la viata motorului. Una e sa pornesti cu motorul rece alta cu motorul caldut. Sa vedem ce optiuni avem. Colegii care au experiente cu astfel de dispozitive poate aveti vreo ideie buna.

Se foloseau acum vreo 15 ani si fierbatoarele la 12 V + pompa electrica suplimentara. Pe scurt asa s-a dezvoltat si functioneaza un webasto clasic. Mai nou am vazut si varianta cu combustibil, dar asta e deja motor.

Modificat de CVA G3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deschid acest topic din dorinta de a-mi monta singur incalzire stationara.

Am vazut la cineva care asa a cumparat masina cu instalatia din fabrica (OEM) si vazand ce avantaje sunt am decis sa-mi montez singur acest sistem auxiliar. Am ales aceasta cale pentru ca nu-mi permit sa dau 2900 euro la reprezentata pentru aceasta si nici nu am cumparat masina de noua ca sa o pot comanda cu 900 euro fara tva.

Din sapaturile facute de mine am constatat ca instalatia contine urmatoarele:

- pompa carburant (se monteaza in zona rotii dreapta spate);

- conducta de carburant care merge pana in fata la motor;

- instalatia propriuzisa (WEBASTO) (la Golf V si Jetta se afla undeva sub aripa dreapta fata pe lonjeron) care are in componenta heaterul+pompa de recirculare+amortizor de zgomot+conducte de evacuare gaze si admisie aer+ furtune care se conecteaza la instalatia lichidului de racire a autoturismului;

- sistem de comanda (telecomanda sau pager) TELESTAR;

Instalatia am gasit-o s-o cumpar cu tot cu telecomanda undeva la maxin 500 euro din germanica de la firme de dezmembrari de pe masini care au rulat maxim 20 de mii de km.

Codul de piesa al WEBASTO-ului pentru Jetta mea este 1K0 815 005 varianta diesel.

In acest moment nu stiu ce conducte se potrivesc la mine si cum se pot prinde ca lucrarea sa fie facuta ca la carte si sa arate ca de fabrica.

Rog sa-mi dati o mana de ajutor, pe cei care au WEBASTO montat pe masina OEM sa posteze fotografii cu amplasamentul heaterului si a pompei de carburan, a conductelor si a mufelor de conectare electrica.

O alta problema ar mai fi codarea din Cental Electric pentru Auxiliary Heating.

Promit sa postez fotografii cand incep montarea acestuia, pas cu pas, utile pentru cei ce vor sa-si monteze ulterior, ca si mine, auxiliary heating.

Astept parerile voastre... blah.gif

Atasez aici http://www.youtube.com/watch?v=Vyqe6kWTnVs...feature=related un filmulet cu o instalatie model mai vechi pentru a vedea cum functioneaza aceasta.

PS: Nu am intentie de reclama!

am gasit asta la noi pe forum scrisa de ADY.RED

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi CVA G3 pentru interes si initiativa. :D

Dupa ce mai mam documentat un pic si am mai cautat, am vazut ca pe tipul de motor ca al meu s-a pus incalzire auxiliara a antigelului cel putin pe unele modele de Passat de exemplu. Sunt practic 3 bujii infiletate intro teava la o distanta de aproximativ 20 de grade una fata de alta in partea dreapta am a motorului inainte de furtunul care iese si merge in caloriferul de caldura (la marea majoritate). La mine mam invartit pe langa motor si nu am gasit nimic dor nu cumva sa fie pozitionate pe parte cu peretele antifoc, desi nu cred, si nu inteleg eu de ce nu am ca am inteles ca au aparut pe motoare cel putin anul 1994. Am inteles ca sunt comandate de ECU in functie si de temperatura lichidului cate 1 2 sau 3 bujii sa mearga, in functie de consumatori(daca sunt multi consumatori porniti se dezactiveaza) si in functie de turatie (adica pente o anumita turatie se dezactiveaza).post-44347-1284319354_thumb.jpg post-44347-1284319368_thumb.jpg Am atasat 2 poze una este schema electrica care am gasit-o intrun manul de golf 3/vento diesel luat de pe forum, iarasi ma intreb eu de ce nu am, iar cealalta e o poza informativa cam cum arata chestia respectiva.

vlad2107 ce ai prezentat tu e o chestie foarte tare si de vis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super ! si pe mine ma intereseaza asa ceva dar pt caldura in masina cu motorul oprit vrun sfat ? mersi colegi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cumva sa incurcam webasto asta cu sirocoul de e la masinile mari(eu am la camion un sistem asemanator pt incalzirea cabinei fara sa functioneze motorul)

eu din ce stiu asra are rolul de a avea caldura in masina fara a avea motorul pornit;

Ca probabil incalzeste cabina cu ajutorul apei din instalatie sau cum face nu stiu dar eu cred ca sistemul asta e pt a incalzi cabina fara a porni motorul ,exact cum face sirocoul ala la masinile mari nicidecum nu serveste la incalzirea motorului inainte de pornire .apropo sunt sirocouri la masini care se numesc webasto

un exemplu este la bmwurile alea seria 5 e34 de prin 90 pana in 96 care aveau montat sistemul pt incalzirea cabinei fara a funt motorul

este o parere nu este o contradictie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiam asta dar decat sa deschid un nou topic am preferat sa o fac aici , sirocoul functioneaza pe motorina/benzina el se alimenteaza din rezervor din cate stiu eu si are o bujie incadescenta sau ceva asemanator + un ventilator ,

intrebarea mea era daca se poate adapta asa ceva la un golf3 , pana la urma sunt din constanta si sunt PESCAR , deci pe mine chiar mar putea ajuta multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot asta face si webasto, incalzeste apa din sistemul de racire fara a porni motorul.Insa foloseste un heater si o pompa de apa(recirculare) secundara(banuiesc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia uite... am crezut ca sunt singurul interesat. Am citit si eu varianta ady.red dar cum e pt golf v m-am calmat din start 2008 (nu au mai zis nimic de ceva timp). Au mai multe optiuni, ecu o poate controla samd. Eu cautam ceva pentru golf 3 inca de iarna trecuta.

Am gasit atunci doua variante:

1) Un fierbator si o pompa electrica ce circula lichidul prin motor. E varianta Finlanda daca o stie cineva.

2) Varianta siroco cu alimentare carburant separata din rezervor. La noi se cunoaste in special varianta asta.

Unele g3 au acest sistem ... 1.9 TDI 1Z ALH un sistem cu 3 bujii de preincalzire a antigelului sunt linkuri dar cititi tot topicul.

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=52253

http://vwforum.ro/index.php?showto...&hl=webasto

http://vwforum.ro/index.php?showto...st&p=864527

Si setarile la cei ce au asa ceva pe motor http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=123304

Modificat de CVA G3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt curios pe ce sistem functioneaza webasto ala de il are cunostiinta aia a mea pe bmw ul ala

daca iau legatura cu el o sa il intreb cum e are instalatie auxiliara cum e sirocoul sau e ceva care incalzeste apa masinii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca eu am un sistem de incalzire suplimentar in Golful meu, dar de care nu sunt convins ca merge. Este pozitionat sub bancheta spate.

Aici in Dk sunt foarte intalnite aceste sisteme, anotimpul rece tinand cam 5 luni. :) Temperaturile nu sunt mai scazute decat in Ro, dar am vazut ca si in zilele noastre chiar si la masinile noi, aici exista un pachet optional numit "DK-pakke". Cu mici variatiuni acest pachet contine pe langa tratamentul anticoroziv al sasiului si faza scurta automata, care este o chestie ce tine de respectarea legii (asa am si eu pe a mea - cand comutatorul farurilor este pe pozitia 0 si am contactul pus, faza scurta este aprinsa), mai multe chestii incalzite: oglinzi, duze parbriz, scaune fata si un sistem suplimentar de incalzire al motorului si al cabinei.

Sistemul din masina mea nu cred ca mai functioneaza sau nu stiu eu sa-l pun in functiune. Nu am nici o telecomanda la el. Se poate vedea in pozele de mai jos cum arata - cred ca e doar panoul de comanda sau asa ceva. Are o mufa cu 4 pini care nu e conectata la nimic si din el mai ies inca doua fire (rosu si negru) care o iau pe sub bancheta, intra in pragul din dreapta si se duc undeva in bord (posibil chiar in compartimentul motor).

Pe panou se mai afla o mufa serial, un orificiu in care presupun ca trebuie sa intre un fel de conducta/furtun (pentru ca are si un dispozitiv de blocare a presupusei conducte in panou). Mai e si un abdtibild pe care scrie numele firmei producatoare si adresa. Bilvarmere inseamna "incalzire pentru masina".

Nu am studiat problema prea mult dar cand am pliat bancheta odata am observat cutiuta asta. Pe la motor nu observ nimic ce ar semana cu ce am vazut pe net ca ar fi Webasto. Se pare ca Webasto nu e singurul producator de astfel de sisteme, al meu fiind Eberspacher. Am observat pe site ca exista doua tipuri de produse, unul care incalzeste aerul in masina si altul care incalzeste apa de la motor. Nu stiu de care am eu si nici cum functioneaza.

In cazul in care vi se pare interesant, astept pareri din partea voastra.

post-68562-1284407868_thumb.jpg

post-68562-1284407900_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca in mod normal acolo la mufa aia seriala se conecteaza panoul de comanda(butonul cu reglarea temp.)

dar nu poti sa te uiti in partea cealalta de bancheta?

nu se vede o teava de aluminiu care tre sa iese afara din masina (aia fiind evacuarea gazelor) sau o teava de alimentare(in mod normal foloseste combustibil din rezervor pt functionare) sau un ventilator(pt raspandirea aerului cald in masina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma uit maine dimineata si va zic exact daca panoul are vreo conducta conectata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am fost curios sa vad daca la motorul meu este instalat un sistem de incalzire auxiliar al antigelului stiind in mod sigur ca webasto nu am pe masina si am ramas surprins sa vad ca sunt 3 bujii incandescente situate in partea dreapta a chiulasei.Nu stiu daca functioneaza,desi am masina de aproximativ 1 an dar in cursul iernii trecute am avut probleme cu termostatul (ramasese deschis) ,o sa verific in zilele urmatoare daca sunt functionale.Bafta!

P.S. -scz de calitatea pozelor dar locul este unul foarte inghesuit.

post-15836-1284450984_thumb.jpg

post-15836-1284451127_thumb.jpg

post-15836-1284451140_thumb.jpg

post-15836-1284451168_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Robert aceleaşi bujii sunt prezente şi la mine(1Z), dar ciudat este faptul că

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am fost curios sa vad daca la motorul meu este instalat un sistem de incalzire auxiliar al antigelului stiind in mod sigur ca webasto nu am pe masina si am ramas surprins sa vad ca sunt 3 bujii incandescente situate in partea dreapta a chiulasei.Nu stiu daca functioneaza,desi am masina de aproximativ 1 an dar in cursul iernii trecute am avut probleme cu termostatul (ramasese deschis) ,o sa verific in zilele urmatoare daca sunt functionale.Bafta!

P.S. -scz de calitatea pozelor dar locul este unul foarte inghesuit.

trebuie sa folosesti functia MACRO pe care aparatul tau sigur o are

o sa ma uit si eu la a mea, dar nu cred ca am asa ceva

oricum, asa arata un sistem webasto http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=v3vtle3qnhdk

Modificat de mihuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si masina mea are pachetul de iarna (oglinzi, duze si scaune incalzite), dar nu stiu sa aiba si dispozitiv auxiliar de incalzire, trebuie sa analizez si eu putin masina, poate ca este si nu stiu eu...

Modificat de f@ne_tm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu au fost puse pe diesel ca se incalzeste mai greu motorul fata de o benzinara. Dar eu nu ma mai joc am tot 1z si nu am bujiile respective si a fost fabricata in brussel la aia nu e frig?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intreb daca iau flansa aia cu bujiile incandescente si o pompa electrica si le intercalez pe traseul de apa. Mai am nevoie de un circuit de comanda care sa indeplineasca niste conditii. T1 - temperatura senzor motor, V1 - Voltaj baterie, ar mai fi un buton B1 care sa cupleze.

Deci 3 conditii de indeplinit: B1 cuplat, T1 la max 10 grade, V1 cel putin 10... sub 10 sa nu cupleze.

Ar fi ideal iarna... macar 20 grade sa faca in motor si tot e ceva. Nu mai uzam motoarele asa mult, uleiul e mai fluid la pornire etc etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce legatura are temperatura apei cu cea a uleiului ? La benzinarul meu, uleiul nu ajunge nici macar la 50C in timp ce apa e deja la 90C. Deci 20C la apa n-o sa aduca nici un beneficiu uleiului....pentru ca circuitele sunt separate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gti_85: bineinteles ca sunt circuite separate, ca doar n-o sa curga apa pe unde curge si uleiul...

in al doilea rand, motorul tau merge cu benzina.. iar sistemul asta se adreseaza in special motoarelor tdi ...

ideea este ca apa sa fie calda - astfel motorul in sine va avea alta temperatura, lucru care are impact si asupra uleiului ....

... iar la -20'C treaba asta mi se pare o inventie mai mult decat folositoare

Modificat de mihuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar zicea mai sus un coleg ca are pe motor ca al meu, asa ca nici benzinarele nu se exclud. Motivul primordial pentru care as vrea sa am asa ceva e consumul enorm pe care il am cand pornesc la rece (iarna) - cu aprox 50% mai mare decat daca as pleca de la 10-20C. Plus ca pe distante scurte inghet in masina, pana da caldura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur, nu le putem exclude, dar oricum, se incalzesc mai repede decat cele pe motorina. Niste scaune incalzite ar ajuta enorm... nu ai mai avea nevoie de webasto

Insa tdi-ul se incalzeste foarte... foarte greu .. :D.. anul trecut ajungeam la birou (destui km...) si apa avea ~70' .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna trecuta am inceput proiectul cu scaunele incalzite....inca n-am terminat, din lipsa de timp. Chiar daca efectul de incalzire e rapid, tot imi ingheata mainile pe volan :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nu stiu cat de on-topic este, dar iata ce m-ar interesa pe mine: incalzirea apei in motor atunci cand e foarte frig afara. Ma gandesc ca asta se poate face cu o rezistenta introdusa pe unul din furtune sau in vasul de expansiune si o mica pompa electrica gen stropitoare de parbriz pentru circularea apei in motor - vas de expansiune, plus eventual un termostat. Pornirea instalatiei ar putea fi si manuala, cand ma trezesc o pornesc, intru inapoi in casa, fac un dus, iau micul dejun etc si cand ies apa sa fie calda. Ma gandesc ca asta ar dezmorti in mod semnificativ motorul in asa fel incat sa porneasca usor de tot.

Pareri? Idei de ce as putea folosi ca rezistenta si pompa?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu mai bine inainte cu 5 minute sa o pornesti iesi afara ii dai o cheie si o lasi pornita? Nu inteleg de ce va complicati ce e camion? Puneti-le si sirocol... :ceuameni:

Vedeti cum e romanul? Din ce are, din aia vrea sa aiba mai mult...al naibii neamt ca nu i-a pus si o instalatie d'asta de centrala termica sa incalzeasca si romanasu' nostru masina fara sa-i mai consume benzina. :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!